Aihe: Metallica
1 2 3 4 576 77 78 79 80146 147 148 149 150
Ruutukunkku
20.12.2021 16:26:29
Ihan pirteitä settilistoja kyllä molemmat. Ei haittaisi yhtään vaikka soittavat esim Load/Reload -kamaa paljonkin enemmän. Ainoastaan Fixxxeriä olen näiltä keikoilta kuunnellut ja James kyllä näytti ja kuulosti jopa vähän flunssaiselta. Sylkyäkin lensi vielä tavallista enemmän säkeistöjen välissä. :)

Harmillista, onhan tuota Fixxxeriä odoteltu, mutta nyt oli vähän huono suoritus Jamesilta.
You are number six
Henri Henri Olavi
20.12.2021 16:27:46
Onko jotain biisejä, joita eivät ole soittaneet koskaan keikalla? Siis omia, ei covereita.
Je suis 190221
carnation
20.12.2021 16:45:05
Henri Henri Olavi: Onko jotain biisejä, joita eivät ole soittaneet koskaan keikalla? Siis omia, ei covereita.

https://loudwire.com/songs-metallica-never-played-live/

Tämän vuoden huhtikuulta listaa (Fixxxer toki poikkeus nyt).

The House Jack Built, Where the Wild Things Are ja Ronnie ovat ainakin sellaisia Load/Reload-ajan kappaleita joista olen aina tykännyt ja ansaitsisivat tulla soitetuiksi.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
valtoi
20.12.2021 16:45:20
Megalomania: Ilmeisesti ne on vetänyt jotain Teams/Zoom-kokouksia/bänditreenejä ainakin viime vuoden puolella.

Ovat kanssa ilmeisesti olleet aallonharjalla luomassa uutta teknologiaa/softaa tuon osalta, joissain haastatteluissa sanoivat ettei nykyteknologialla ole oikein mahdollista jammailla reaaliajassa netin välityksellä ja ovat tätä ratkaisemassa jonkun tiimin kanssa.

On kyllä mielenkiintoista, että millaista tavaraa mahtavat luoda. Todnäk tämä alkaa olemaan viimeisiä albumeja mitä tekevät kun huomioi miten verkkainen julkaisutahti Loadien jälkeen on ollut. Mahtaakohan iän myötä rapistuva fysiikka näkyä sovituksissa? Viimeisellä levyllä Larsilla oli muutamia juttuja, joita ei ole livenä edes yrittänyt vetää sinne päin, joten ehkä ei. Itse toivon että edes yhdellä biisillä kuullaan Hetfield örisemässä samaan tapaan kuin mitä nykyään vetää livenä Fight Fire With Firen.

Tällä jampalla hyvää pohdintaa tulevasta levystähttps://youtu.be/gyKyNDN4WhM
Henri Henri Olavi
20.12.2021 16:47:30 (muokattu 20.12.2021 17:13:21)
carnation: https://loudwire.com/songs-metallica-never-played-live/

Tämän vuoden huhtikuulta listaa (Fixxxer toki poikkeus nyt).

The House Jack Built, Where the Wild Things Are ja Ronnie ovat ainakin sellaisia Load/Reload-ajan kappaleita joista olen aina tykännyt ja ansaitsisivat tulla soitetuiksi.

No eipä niitä montaa ole. Olen yllättynyt. Luulin että olisi enemmänkin soittamattomia biisejä katalogissa.

E: Eiku en huomannut linkkiä. Onhan niitä älytön määrä. Luulin ensin, että vain nuo listaamasi kolme.
Je suis 190221
Flow
20.12.2021 22:55:14
Nyt kun katsoin keikat uudestaan niin en voi välttyä ihan hirveän negatiivisesta energialla. Metallica ei voi sisäisesti hyvin.
volvo240
21.12.2021 11:21:02 (muokattu 21.12.2021 11:22:13)
Trujillo on epäilemättä pystyvä ukko soittamaan mutta mun mielestä sillä tuntuu olevan taipumusta mennä vähän häiritsevässä etukenossa esim. tuon juhlakeikan Orion -välikkeessä. Jonkun kerran kiinnittänyt samaan huomiota For whom the -introssa.
Ei vaan homma silleen lepää kuten vaikka Newstedillä ja Burtonilla samoissa kipaleissa. Ulrichilla on kuitenkin noissa ollu ihan hyvä laid back -meininki ja jopa swengi Orionin 6/8 osiossa, jonka päälle fiilistellä.

Ps. Miel.kiintoista nähdä seuraako tästä nyt vaihteeksi viestitulva jossa todetaan kaiken olevan vain Larsin vika
Regalis Apertura
21.12.2021 11:57:12
Näinhän se menee. Moka kuin moka, aina Larsin vika...
Artturi
24.12.2021 16:06:57
Flow: Nyt kun katsoin keikat uudestaan niin en voi välttyä ihan hirveän negatiivisesta energialla. Metallica ei voi sisäisesti hyvin. Mun mielestäni kaikki on hyvinkin ok, johan tämäkin sen osoittaa..
https://www.youtube.com/watch?v=Uu7Ky7CvxTE
jamez_wannabe
27.12.2021 11:10:59
Artturi: Mun mielestäni kaikki on hyvinkin ok, johan tämäkin sen osoittaa..
https://www.youtube.com/watch?v=Uu7Ky7CvxTE

Mietin ihan samaa hetkeä. Kyllähän keikoillakin viimeiset 10v on aika hyvin välittynyt positiivinen energia, aito innostus ja kunnioitus siihen, että saa elää unelmaansa.

Hyvin vetivät molemmat setit! Innolla odotan jos vielä pääsisi liveä todistamaan.
"more deers"
ttpp44
28.12.2021 09:43:22
Flow: Sitä näyttää mitä peittää.

Eli aina kun jollain bändillä on lavalla hyvä meininki, tarkoittaa se sitä, että oikeasti kaikki vihaavat toisiaan? OK, hyvä tietää.
mpekkanen
28.12.2021 12:38:23
volvo240: Trujillo on epäilemättä pystyvä ukko soittamaan mutta mun mielestä sillä tuntuu olevan taipumusta mennä vähän häiritsevässä etukenossa esim. tuon juhlakeikan Orion -välikkeessä. Jonkun kerran kiinnittänyt samaan huomiota For whom the -introssa.
Ei vaan homma silleen lepää kuten vaikka Newstedillä ja Burtonilla samoissa kipaleissa. Ulrichilla on kuitenkin noissa ollu ihan hyvä laid back -meininki ja jopa swengi Orionin 6/8 osiossa, jonka päälle fiilistellä.

Ps. Miel.kiintoista nähdä seuraako tästä nyt vaihteeksi viestitulva jossa todetaan kaiken olevan vain Larsin vika

Jos miettii, että bändi on 40v ja soittaa etupäässä omia kappaleita, niin siihen nähden tulee aika paljon isompaa ja pienempää virhettä koko ajan. Parhaiten Trujillo tuosta suoriutuu, mutta ei soita ihan samoin kuin vaikka Burton.
Tähän vielä sellainen huomio, että olen kuunnellut Metallicaa ihan sieltä ekasta levystä lähtien ja tykkään monestakin vanhemmasta studiokiekosta. Harmi vaan, ettei bändi kuulosta monestikaan livenä yhtä hyvältä, vaikka S&M:t olikin ihan ok.
ttpp44
28.12.2021 13:02:47
Metallica on tosiaan sellainen tapaus, että on hyvä livebändi vaikkei soita livenä kovin hyvin.
Rushkilde
28.12.2021 15:03:28
mpekkanen: Jos miettii, että bändi on 40v ja soittaa etupäässä omia kappaleita, niin siihen nähden tulee aika paljon isompaa ja pienempää virhettä koko ajan. Parhaiten Trujillo tuosta suoriutuu, mutta ei soita ihan samoin kuin vaikka Burton.
Tähän vielä sellainen huomio, että olen kuunnellut Metallicaa ihan sieltä ekasta levystä lähtien ja tykkään monestakin vanhemmasta studiokiekosta. Harmi vaan, ettei bändi kuulosta monestikaan livenä yhtä hyvältä, vaikka S&M:t olikin ihan ok.

Niin no, mikä sitten onkaan se "standardi", jonka mukaan noita "virheitä" liveversioissa tulkitaan tapahtuvan.
Entropia666
28.12.2021 15:34:29

Metallicahan on ollu erittäin kova livebändi myös soitonkin puolesta Blackin aikaan. Kuuntelee vaikka tota Moskovassa vedettyä livee, niin kyllähän juna kulkee. Omissa kirjoissa kuitenkin kaikkien kovin livekunto tallenteiden perusteella on ollu 1989 Seattlen keikalla. Siellä Larskin soittaa sen verta tiukasti ettei jää juurikaan valittamisen aihetta. Toki sovituksista voi olla montaa mieltä, mutta se on eri asia sitten se.

Ite oon bändin nähny 2013 Downloadissa Briteissä Blackin juhlakiertueella missä soittivat lätyn lopusta alkuun. Siellä soittokunto jätti kyllä sanomisen varaa kun kolmen päivän festivaalijurrissakin huomas että nyt ei menny tuplajuoksut ihan kohilleen. :D

ttpp44: Metallica on tosiaan sellainen tapaus, että on hyvä livebändi vaikkei soita livenä kovin hyvin.

Mutta silti tämä piti kyllä paikkansa silläkin keikalla.
valtoi
28.12.2021 15:56:41
Flow: Sitä näyttää mitä peittää.

"Me emme näe asioita sellaisena kuin ne ovat, vaan sellaisena kuin me olemme" ja sata muuta Paulo Coelhon linkedin viisautta.
volvo240
28.12.2021 23:01:40
mpekkanen: Jos miettii, että bändi on 40v ja soittaa etupäässä omia kappaleita, niin siihen nähden tulee aika paljon isompaa ja pienempää virhettä koko ajan. Parhaiten Trujillo tuosta suoriutuu, mutta ei soita ihan samoin kuin vaikka Burton.

En tarkoittanut siis soittovirheitä (vääriä ääniä tms.), vaan sitä miten istuttaa oman soittonsa kokonaisuuteen. Bändisoiton toimivuuden mittarihan on se miten hyvin nipussa koko porukka on -yksilösuoritukset on vain sivujuoni.
mpekkanen
28.12.2021 23:39:17
volvo240: En tarkoittanut siis soittovirheitä (vääriä ääniä tms.), vaan sitä miten istuttaa oman soittonsa kokonaisuuteen. Bändisoiton toimivuuden mittarihan on se miten hyvin nipussa koko porukka on -yksilösuoritukset on vain sivujuoni.

Kyllä minäkin kokonaisuutta enemmän tarkoitin.
40v keikalla meni muutamakin biisi melko löysästi esim trapped under ice.
LyraB
29.12.2021 17:46:13
Olen pettynyt 40v keikkoihin. Bändi kyllä kuulosti hyvältä ja eihän siinä mitään.
Mutta ne olivat silti peruskonsertteja. Okei, ihan pari harvinaisuutta, mutta olisihan nekin voitu vetää seuraavalla Sick of The studio -kiertueella.

Jäin kaipaamaan Newstedin vierailua ihan huolella. Ja siihen olis riitäny Creeping Death. Mustainen käynti olis nostanu ihokarvoja. Bob Rockia paikalle.

Ja ylipäätään siis... Keikkalokaatio aivan turha. Kaikki intiimiys kadonnut tuollaisella areenalla. Klubikeikkoja niiden olis pitänyt olla.

Itse harkitsin lähtöä vahvasti, mutta onneksi ei tullut vaivattua joulusuunnitelmiani tällaisen vuoksi. Tuon saman keikan näkee käytännössä samanlaisena Hartwalilla 2v sisään.

Ja jos nyt tosiaan ei vierailijoita koronan vuoksi (mikä on aivan puuta heinää kun samaa aikaa 15.000 ihmistä sulloutuneena samaan tilaan muutenkin - ei yksi Newsted turvavälejä riko), niin olisi nyt jesus sentään vetäneet oikeasti niitä Loadien soittamattomia:

-Thorn Within (tähän muute Jason mukaan, hänen lempparinsa albumilta)
-Bad Seed
-Attitude
-Prince Charming

Ja okei, ehkä Newsted on edelleen hermolomalla eikä halua soittaa ku Jazzia. Mutta silti: perus-Metallica -keikka Fixxerillä.

Ja se oli siinä. 10v taas mennään Enter Sandman/Seek and Destroy konserttilopetuksilla.
Ja mitäpä tässä valittamaan, en kai minä määrittele markkinoita. Metallica myy tolla konseptilla ja tämäkin urputtaja menee silti joka kerta katsomaan.

Uutta tämä sielu vain niin kovasti kaipaa. Antaisi edes sen albumin nyt jo pian. Klassinen 5v-gäppi on pian taas täynnä. Ei saisi ylittyä.

Hardwired on edelleen "se uus Metallica levy". Kiertuekin kesken.

Rammstein teki hienosti. Uus albumi tulossa vaikka edellisen kiertue kesken. Siitä mallia Lars.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)