Aihe: Echo Orbitiin kotelo haussa. 1 | |
---|---|
![]() 22.12.2021 20:25:35 | |
Tuli ostettua eBaysta Pearl Echo Orbit EO-301, josta puuttuu se puinen kuori, muutoin osiltaan täydellinen ja siisti. Olisko jollakin ihan riesaksi asti joku täysin menetetty yksilö, josta voisi raaskia mulle myydä kuoret? Olen kyllä henkisesti valmistautunut tekemään ne itse, osaan tehdä puusta muutakin, kuin tulet ja on verstaalla koneita alajyrsimestä oikotasohöylään jne. Helojakin, kuten lukot, saranat, kumitassut jne. saanee riittävän oikeanlaisia ihan kotimaisilta soitinkorjaajilta, näyttävät muuten ihan samanlaisilta, kuin Rolandin Space Echoissa. Uraltonesta saa vissiin erilaisia tolexpinnoitteita. Mutta olishan se kiva ruuvata koneisto suoraan valmiisiin ruuvinreikiin :) Ja jos on siis Rolandinromu, niin sen helatavaran voisin sitten ostaa. | |
![]() 23.12.2021 04:08:24 | |
Eli varmaan kantsii tehä itte. Itse asiassa kannustan tähän muutenkin. Hieno siitä tulee. | |
![]() 23.12.2021 20:20:01 | |
Jucciz: Eli varmaan kantsii tehä itte. Itse asiassa kannustan tähän muutenkin. Hieno siitä tulee. Kiitän kannustuksesta :) Olishan se hieno kuvailla eri työvaiheet faceen kuvasarjaksi ja lopulta kone olisi istutettuna itsetehdyissä hienoissa kuorissa :) Tokihan se laitteen "vintagearvoa" vähentää, mutta ei se nyt tässä se juttu ole. Omaan käyttöön tuon ostin, en kaupantekomielessä. Ja väitän että myyntitilanteessa kyllä saan helposti omani takasi ja suolarahat päälle, on kuitenkin sattuneesta syystä aika haluttu laitos ja maksamani hinta rahteineen oli noin puolet kunnossaolevan, siistin laitteen hinnasta, eikä tule tullimuodollisuuksiakaan, kun Hollanti on EU maa. | |
![]() 04.01.2022 18:55:36 | |
Noniin, laite tuli eilen ja nyt oon sitä sitten putsaillu, voidellu ja tehnyt pikku korjauksia mm. Instrument inputin jakki oli rikki, vetoakselin painintela oli kulunut ja huono, sorvasin siitä pintaa pois ja nyt on kuin uusi, sitten tein nauhan. Mutta kun se nauha pyörii nyt väärinpäin, myötäpäivään, kun vastapäivään pitäisi. Eli nyt täytynee joidenkin johtojen paikkoja vaihdella, mutta minkä niistä? Moottorin rungon ja perskappaleen välistä menee sininen ja punainen johto ja perskappaleen läpi vielä kolme ohuempaa johtoa, oranssi, harmaa ja sininen. Jotenkin tuntuis luontevalta niiden punaisen ja sinisen hiukan paksumman johdon paikkaa vaihtaa, mutta kun ei voi olla varma. Ihmetyttää, miksi on pitänyt koota väärin, jos se on joskus irroitettu ja vaihdettu se moottori, toisaalta piirilevyllä niiden piuhojen tinauksista ei varmuudella voi päätellä, onko niitä käpälöity jossain välissä... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)