Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5386 387 388 389 390444 445 446 447 448
samiko
14.12.2021 17:07:23
Krice: Miksi näkymän pitäisi olla siisti? Eikä tuo ole aina edes helppoa jos rojua on paljon.

Ei nyt aina tavaran paljous haittaa, mutta jos pölyä/paskaa, sukkia, pizzalaatikoita ja kaljatölkkejä niin paljon ettei siistiä nurkkaa kämpästään löydä, niin en halua ostaa sellaiselta kaverilta mitään.
Krice
14.12.2021 18:46:47

samiko: Ei nyt aina tavaran paljous haittaa, mutta jos pölyä/paskaa, sukkia, pizzalaatikoita ja kaljatölkkejä niin paljon ettei siistiä nurkkaa kämpästään löydä, niin en halua ostaa sellaiselta kaverilta mitään.

Itse ainakin ajattelen tuota käytännöllisesti niin, että kun en ole ostamassa niitä sukkia niin kuvassa saa näkyä muitakin tavaroita.
Sjömanni
14.12.2021 19:08:18
Krice: Itse ainakin ajattelen tuota käytännöllisesti niin, että kun en ole ostamassa niitä sukkia niin kuvassa saa näkyä muitakin tavaroita.

Kitara arvatenkin pyyhitty pölyistä puhtaaksi niillä haisevilla tennissukilla sukilla kuvaa varten bodyn pinttyneimpiin siipikastikeläikkiin sylkäisten ja hangaten.
Loppu on seurausta. Lion # 79
aak127
14.12.2021 19:42:48
Varmasti valtaosassa hinnakkaampien kitaroiden ilmoituksista kitara on selvästi pölyssä, varsinkin mikkien välistä. Ymmärrän, että sitä pölyä sinne kertyy jos ei kitaraa pidä keississä, kertyy sitä minullakin, mutta herran jestas pyyhkikää se nyt pois ennen kuin otatte kuvat myynti-ilmoitukseen. Kännykkäkamera vielä korostaa sitä pölyä.

En vaan ymmärrä.
jyvajemmar
14.12.2021 21:24:20
Suomen oma "Normans Rare Guitars" se vaan vuodesta toiseen pitää keppejään Torissa esillä. Ei ole tainnut kukaan tehdä miehen kanssa ikänään kauppaa? Sen verta tunnearvoa on lyöty Gibsoneille ja Marshaleille, että pistää mietityttämään mikä homma.
aak127
15.12.2021 12:30:39
jyvajemmar: Suomen oma "Normans Rare Guitars" se vaan vuodesta toiseen pitää keppejään Torissa esillä. Ei ole tainnut kukaan tehdä miehen kanssa ikänään kauppaa? Sen verta tunnearvoa on lyöty Gibsoneille ja Marshaleille, että pistää mietityttämään mikä homma.

Jos kyseessä on eräs rassittava nimimerkki, niin myyntiartikkelit ovat kyllä vuosien varrella vaihtuneet tasaiseen tahtiin. Joku saattaisi epäillä, että profiilin tarina on valetta ja kitaroita trokataan ulkomailta voittoa tavoitellen. Verottajaakin saattaisi kiinnostaa.
Krice
15.12.2021 13:27:50

Sjömanni: Kitara arvatenkin pyyhitty pölyistä puhtaaksi niillä haisevilla tennissukilla sukilla kuvaa varten bodyn pinttyneimpiin siipikastikeläikkiin sylkäisten ja hangaten.

Jos pelkää tuollaisia juttuja niin kannattanee hankkia kitaratkin uutena.
Rämppy
15.12.2021 14:00:50
samiko: Ei nyt aina tavaran paljous haittaa, mutta jos pölyä/paskaa, sukkia, pizzalaatikoita ja kaljatölkkejä niin paljon ettei siistiä nurkkaa kämpästään löydä, niin en halua ostaa sellaiselta kaverilta mitään.

Jos haluaa vaikeuttaa kamppeiden myyntiä, niin tokihan niinkin saa tehdä. Ihmettelen vaan, mitä järkeä, kun siistin valokuvan ottaminen ei ole mainittava voimainponnistus.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Sjömanni
15.12.2021 17:41:18
Krice: Jos pelkää tuollaisia juttuja niin kannattanee hankkia kitaratkin uutena.

Voi olla. Itse olen ostanut sekä uusia, että käytettyjä kitaroita.
Loppu on seurausta. Lion # 79
Shredator
15.12.2021 20:07:30

Aika nihkeetä on nyt.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Guitarfreak
16.12.2021 16:47:02
Shredator: Aika nihkeetä on nyt.

On kyllä. Lyhyestä virsi kaunis.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
korvaoo
18.12.2021 18:15:11
Olisipa reilusti kiinnostuneita vintaaki Tokaista vaan kaikki tositarjouksien tekijät on kyllä täysin hukassa... Kymmenkunta muistiinpanoa ja useampi sata katselukertaa muusikoillakin. Pari kummaa ehdotelmaa tullut, sekä pari jotka kysellyt että kiinnostaako vaihto... Voisihan sekin kiinnostaa mutta en nyt välttämättä halua vaihtaa mihinkään mitä en tarvi tai saa myytyä ikuna...
kaikki paitsi on turhaa.
msalama
18.12.2021 20:36:27 (muokattu 18.12.2021 21:15:32)

vintaaki Tokaista

No pelataan nyt sitten niuhottajaonanonaattoria, mutta vm. -82/83 kitara EI OLE vintagea. Keräiltävä, harvinainen ja haluttava hyvinkin, mutta EI VINTAGEA. Termin määritelmä kun on seuraava:

"Denoting something from the past of high quality, especially something representing the best of its kind."

Ja tuo jälkimmäinen sivulause on se merkitsevä, eivätkä sen mukaan sen enempää sun Tokais kun mun 70-lukuset fendergibsonitkaan ole vintagea, koska ne orkkis 50-60-lukuiset ovat sitä. Joka taas ei sitten tietenkään meinaa sitä, etteivätkö nuo sinun tai minun sinänsä hyviä(kin jopa mun seiskönttitapauksessakin, hyviä yksilöitä nääs), hauskoja, reteitä ja haluttuja keppejä tietenkin olis, koska ovat. No mutta ugh, olen flatuloinut, antanette anteeksi.
Just another 70's kid @ https://freesound.org/people/msalama123/
korvaoo
18.12.2021 23:07:29
msalama: No pelataan nyt sitten niuhottajaonanonaattoria, mutta vm. -82/83 kitara EI OLE vintagea. Keräiltävä, harvinainen ja haluttava hyvinkin, mutta EI VINTAGEA. Termin määritelmä kun on seuraava:

"Denoting something from the past of high quality, especially something representing the best of its kind."

Ja tuo jälkimmäinen sivulause on se merkitsevä, eivätkä sen mukaan sen enempää sun Tokais kun mun 70-lukuset fendergibsonitkaan ole vintagea, koska ne orkkis 50-60-lukuiset ovat sitä. Joka taas ei sitten tietenkään meinaa sitä, etteivätkö nuo sinun tai minun sinänsä hyviä(kin jopa mun seiskönttitapauksessakin, hyviä yksilöitä nääs), hauskoja, reteitä ja haluttuja keppejä tietenkin olis, koska ovat. No mutta ugh, olen flatuloinut, antanette anteeksi.

Tuossa vintageiässä lienet hyvinkin oikeassa, tosin nykyisellään vallassa lienee ajatus että kaikkia 1990 lukulaisia vanhempia saisi sanoa vintageksi (suomen wikipediassa määritelmänä että jo muutaman vuosikymmenen vanhoja esineitä), vaikka eihän tuossa mitään perää ole. Vintage käsitteenä nykyään on niin tärvelty että mulla on aivan yksi lysti vaikka kaikkia 2000 lukulaista vanhempaa kitsiä haukuttaisiin vintageksi. Eri asia sitten aito antiikki ja perinne esineet. Sen sanon vaan että pirun hyvä keppi olisi tuossa myynnissä vaan kun ei kelpaa :)
kaikki paitsi on turhaa.
msalama
19.12.2021 06:46:32

Onkohan meilllä suuresta tarjonnasta johtuen taas ostajan markkinat ja se on se syy miksi tuo ei mene? Koska joo, Tokaithan on hyviä kitaroita kyllä.
Imper
23.12.2021 11:06:44

Jäsen Rassikas päivittää joka päivä samoja soittimiaan samalla järjettömällä ylihinnalla myyntiin. Todella rassittavaa touhua. Osa noista soittimista on ollut about pari vuotta myynnissä tolla ylihinnalla...
Everyone is a per-son
msalama
23.12.2021 13:43:17

No siis musonetissähän on pari spedeä, jotka kuvittelee aivan kummallisia niin kitaroistaan kuin täkäläisistä markkinoistakin. Luulis tosin että toopempikin tajuaa laskea hintaa jos kepit roikkuvat myynnissä vuosikausia, mutta ei kai sitten...
kosmonausea
28.12.2021 09:36:44
Ei tunnu omat Amfisoundit kiinnostelevan ostajia. Vaikuttaneeko pohjoinen sijainti tahi Amfisoundien maine "hevikeihäinä" (?). Vai pitäskö näiden olla kalliimpia, onko tuollainen n. 1500 eurua jotenkin huono hintahaarukka :) Liikkuuko alle tonnin ja sitten toisaalta yli parin tonnin hifikeihäät? Varmaan tietty vaikka Pajan ökykitaroihin verrattuna näissä ei virallista takuuta ainakaan ole. Mene ja tiedä.

No, kunhan tässä lämpimikseni tupisen Esson pöydässä kolmen sentin tulipää tupakassa ja kylmä kahvi pöydällä. Vaan eipä siinä, kysyntä ja tarjonta jne. Pitänee vaan treenata tuo yläkroppa kuntoon ja soitella ite menemään. Saatanan toimistotyöt.
Hynkel
28.12.2021 14:39:08
kosmonausea: Ei tunnu omat Amfisoundit kiinnostelevan ostajia. Vaikuttaneeko pohjoinen sijainti tahi Amfisoundien maine "hevikeihäinä" (?). Vai pitäskö näiden olla kalliimpia, onko tuollainen n. 1500 eurua jotenkin huono hintahaarukka :) Liikkuuko alle tonnin ja sitten toisaalta yli parin tonnin hifikeihäät? Varmaan tietty vaikka Pajan ökykitaroihin verrattuna näissä ei virallista takuuta ainakaan ole. Mene ja tiedä.

No, kunhan tässä lämpimikseni tupisen Esson pöydässä kolmen sentin tulipää tupakassa ja kylmä kahvi pöydällä. Vaan eipä siinä, kysyntä ja tarjonta jne. Pitänee vaan treenata tuo yläkroppa kuntoon ja soitella ite menemään. Saatanan toimistotyöt.

Kaikkien kotimaisten pajojen tuotteissa on tuo sama ongelma. Eli vaikka laatu on aivan absoluuttista huippua, eivät ne tahdo mennä torilla kaupaksi. Soittajan pelejä, samaa havaittavissa muissakin kuin Amfissa. Itse olen tuota sinun stratoa katsellut "sillä silmällä", ja jos nyt olisi rahatilanne toinen, niin...
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)