samulijp 04.07.2004 22:46:40 | |
---|
1. Opettele tulkitsemaan tekstiä. 2. Älä tule tänne meuhkaamaan, ennen kuin kohta 1. on hallussa. Juuri tekstiähän tässä tulkitaan. Paha olisi muuten pysyä edes offtopic aiheessa. Ja herra poliisi voi kieltää vaikka kaikkia tulemasta tänne. Tuskin ketään kiinnostaa :) Ja jos samalle tasolle asetutaan kanssasi, niin Sinulle varmaan sopii hyvin nämä syntikat, painapa arpeggiaattori päälle ja vielä pari efektiä: Musiikkia yhden koskettimen painalluksella! Mutta jos laskeudun samalle tasolle sinun kanssa niin... ;) VERTA PAKKIIN! Kerrankin päästään tm jupinoihin. Täällähän alkaa olemaan tunnelmaa. Mistäs aiheesta saataisiin parhaat ristiriidat? .::COB - Children Of Baron::.
My name is Baron, Samuli Baron! |
Fuzzy Boner 04.07.2004 22:49:00 (muokattu 04.07.2004 22:49:33) | |
---|
Täällä m-netissä tulee välillä käsittämättömiä sanaharkkoja. Oikeessa elämässä ei ikinä syntyisi tommosia konflikteja. (Siellä tulee sitten paljon erilaisia, sitä vaan siis tarkoitin) Mä oon kans sillä tuulella taas et tekis mieli vähä tapella täällä. Anyone? (hoho) |
samulijp 04.07.2004 22:53:04 (muokattu 04.07.2004 22:54:58) | |
---|
Täällä m-netissä tulee välillä käsittämättömiä sanaharkkoja. Oikeessa elämässä ei ikinä syntyisi tommosia konflikteja. (Siellä tulee sitten paljon erilaisia, sitä vaan siis tarkoitin) Netissä yleensäkkin moni purkaa patoutumiaan kun ei uskalla muualla avata suutansa. Kokeile olla 10 vuotta hiljaa ja kerro sitten mielipiteitä ;) Mä oon kans sillä tuulella taas et tekis mieli vähä tapella täällä. Anyone? (hoho) Aihetta kehiin. Vai mennäänkö tm-puolelle? :) Edit: Hei sanos miksi Wurlitzer soundi iskee electrossa jotenkin paljon paremmin kuin rhodes? Empä ole aitoina soittimina vierekkäin noita hakannut. Täytyy etsiskellä mahdollisuus. Wurlyn vois hommata jos tässä tulee enemmälti neliöitä ympärille. .::COB - Children Of Baron::.
Fuzzy Boner 04.07.2004 22:56:06 (muokattu 04.07.2004 22:56:36) | |
---|
Netissä yleensäkkin moni purkaa patoutumiaan kun ei uskalla muualla avata suutansa. Kokeile olla 10 vuotta hiljaa ja kerro sitten mielipiteitä ;) Aivan.. Oon huomannu että monet "puheliaat" netissä voi olla IRL todella arkoja yms..
Aihetta kehiin. Vai mennäänkö tm-puolelle? :) Mä oon tavallaan siellä kaikki tappeluni jo tapellu.. Ei jaksa enää |
Jabbe 05.07.2004 00:08:31 | |
---|
Mä oon tavallaan siellä kaikki tappeluni jo tapellu.. Ei jaksa enää Näh, sulla onki vielä kovemmat tappelut nykyää... ;) Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
Jabbe 05.07.2004 00:09:52 | |
---|
Noh, oma vika jos tulkitsee väärin... Ja kyllä soittotaidotonkin voi tehdä musiikkia, esim. trackereilla. Tai laulamalla. Tai monilla muillakin softilla. Ai muka väärin? Mähän tulkitsen just niinkun haluun. Ja onko trackermusa muka musiikkia? Ja mä laskisin kyl laulu/softankäyttötaidotki soittotaitoihi, mitä muuta eroa kun se että niitä ei sinänsä lasketa soittimiks? Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
Jabbe 05.07.2004 00:11:09 | |
---|
Edit: Hei sanos miksi Wurlitzer soundi iskee electrossa jotenkin paljon paremmin kuin rhodes? Empä ole aitoina soittimina vierekkäin noita hakannut. Täytyy etsiskellä mahdollisuus. Wurlyn vois hommata jos tässä tulee enemmälti neliöitä ympärille. Musta taas Electron wurly on aika laimee. Niin se on oikeestaan lähes aina, en sit tiiä oikeesta. Kiva ois päästä hakkaamaan. Mut kai sille joku syy on miks Rhodes on Rhodes ja wurly vaan wurly? :) Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
Jabbe 05.07.2004 00:11:42 | |
---|
Menee suht rajusti offtopiciks. Mut eipä mitään, ei tosta M-audiosta oo paljoo sanottavaa ennenku sitä pääsee testaa. Kaikenlainen turha dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä. Mut kuitenkin ne hyvät biisit on niitä parhaita. |
M.i.k.key 05.07.2004 00:36:17 (muokattu 05.07.2004 00:37:28) | |
---|
Mut kai sille joku syy on miks Rhodes on Rhodes ja wurly vaan wurly? :) Mitä? Omat juttunsa ne on mutta on Wurlitzer niin paljon rokimpi kuin rhodes! Ja miten niin vaan wurly, onhan tuota käytetty älyttömän paljon vanhoissa hiteissä. My name is Baron, M.i.k.key Baron.
Oho, melkein musiikkia!? |
HK 05.07.2004 02:59:09 | |
---|
Älkää nyt ottako tätä mitenkään henkilökohtaisesti, mutta... ...voitte minun puolestani tunkea nuo pluginit ja MIDI-kiipparit sinne, missä aurinko ei paista. Mielestäni tuo touhu softasyntikoiden kanssa on jo nyt mennyt melkoisen muoviseksi, puhumattakaan että KAIKKI soundit otettaisiin tietokoneelta ja räplättäisiin keikallakin vain kontrollerin nappuloita ja kosketusnäyttöä. klip klip, 8< 8< leikelty tilansäästön vuoksi. Vastauksena ei voi sanoa muutakuin, että aamen! Peltikorva puupäässä. |
mr.muzak 05.07.2004 05:16:40 | |
---|
Mitä? Omat juttunsa ne on mutta on Wurlitzer niin paljon rokimpi kuin rhodes! Ja miten niin vaan wurly, onhan tuota käytetty älyttömän paljon vanhoissa hiteissä. Niin samaa mieltä! Rhodesilla tilutetaan fuusioo, mutta wurly on ROK, eikä missään nimessä ole "vaan" wurly. |
Petronome 05.07.2004 13:06:06 | |
---|
Ai muka väärin? Mähän tulkitsen just niinkun haluun. Älä! Ja onko trackermusa muka musiikkia? Ei. Ja mä laskisin kyl laulu/softankäyttötaidotki soittotaitoihi, mitä muuta eroa kun se että niitä ei sinänsä lasketa soittimiks? Laske vaan, ja mä lasken alleni. Softankäyttötaito on soittotaito? Joopa joo... No soittele vaan softaasi. Kyllä se softankäyttötaito on hyvä taito, muttei liity soittotaitoon. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
samulijp 05.07.2004 13:27:18 | |
---|
Laske vaan, ja mä lasken alleni. Softankäyttötaito on soittotaito? Joopa joo... No soittele vaan softaasi. Kyllä se softankäyttötaito on hyvä taito, muttei liity soittotaitoon. Tää mies ansaitsee jo vuoden Teppo Tulppu palkinnon :) Eipä pidä mennä trackereitäkään parjaaman. Mikä on musiikin määritelmä? Trackereilläkin on tehty hyvää musaa kautta aikojen. Mulle on ihan sama millä ihmiset haluaa musaa tehdä tai soittaa. Soittimet ja ohjelmat on vain ilmaisuvälineitä. Toisen opettelee sata vuotta soittamaan pianoa ja toiset tekee hyvää musaa ensi-istumalta, vaikka sillä träkkerillä tai patterneja naputtelemalla tai sämplejä liimailemalla. Jos tulos soundaa hyvälle niin mikäs sen hienompaa!! Pyykkilaudalla ja sahallakin saa aikaan hienoja juttuja. Toisten dissaaminenkin lähinnä antaa huonon vaikutelman itsestään. .::COB - Children Of Baron::.
ajs 05.07.2004 13:34:09 (muokattu 05.07.2004 13:49:07) | |
---|
No, tapellaan sitten jos kerran haluatte. Olen aina ollut sitä mieltä, että samalla tavalla kuin rapin sanotaan olevan musiikin lahja osaamattomille laulajille, konemusiikki on lahja soittotaidottomille syntetisaattorin omistajille. Niinkin ilmaisuvoimainen instrumentti kuin koskettimet on viimeisten vuosikymmenien aikana raiskattu melkoisen pahasti - eikä pienin syy siihen liene uusien syntetisaattorien hienot soundit, jotka vievät kuuntelijan huomion musiikin melodisesta sisällöstä ja aikaisemmin niin tärkeistä nyansseista tekemällä musiikista pelkkää ääntä, joka kuitenkin on tavallaan vain välittäjäaine kuuntelijan ja itse musiikin välillä. Monipuoliset, lähes loputtomat äänenmuokkausmahdollisuudet ovat syntetisaattorin soittajalle verraton etu muihin instrumentteihin nähden, mutta tätä mahdollisuutta käyttämällä on mahdollista tehdä musiikista myös tylsää, tylsistyttävää ääntä muiden äänien joukossa. Nykyään on mahdollista oikeutetusti kutsua itseään muusikoksi, jos vain on saanut käsiinsä jonkin elektronisen äänentuottolaitteen ja tallentanut sillä luomaansa ÄÄNTÄ nauhalle, levylle tms. Ennen muusikon titteliin sentään vaadittiin jonkin instrumentin hallinta, sekä ennen kaikkea taito tehdä äänestä tulkinnan ja erilaisten ilmaisukeinojen avulla MUSIIKKIA. Toisaalta, nykyään sanoilla TAIDE ja TAITO on muutoinkin kuin musiikissa hyvin vähän tekemistä keskenään - kuvataiteenkin tunnistaa enää vain siitä, että se on esillä taidemuseossa. EDIT: Toisen opettelee sata vuotta soittamaan pianoa ja toiset tekee hyvää musaa ensi-istumalta, vaikka sillä träkkerillä tai patterneja naputtelemalla tai sämplejä liimailemalla. No, hyvä musiikki on subjektiivinen käsite, mutta parhaalla tahdollakaan en voisi sanoa tuolla menetelmällä aikaansaatua ääntä hyväksi musiikiksi. Sen kuin syytätte minua elitismistä, mutta minusta musisoinnin kanssa ei ole syytä olla ollenkaan tekemisissä, jos ei ole valmis tekemään muuta kuin saamaan aikaan mahdollisimman helpolla kuunneltavia tuloksia. Oman instrumentin hallinta on jotain, josta tulisi pystyä olemaan ylpeä. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
Petronome 05.07.2004 13:43:29 | |
---|
Eipä pidä mennä trackereitäkään parjaaman. Mikä on musiikin määritelmä? Trackereilläkin on tehty hyvää musaa kautta aikojen. Mulle on ihan sama millä ihmiset haluaa musaa tehdä tai soittaa. Soittimet ja ohjelmat on vain ilmaisuvälineitä. Toisen opettelee sata vuotta soittamaan pianoa ja toiset tekee hyvää musaa ensi-istumalta, vaikka sillä träkkerillä tai patterneja naputtelemalla tai sämplejä liimailemalla. Jos tulos soundaa hyvälle niin mikäs sen hienompaa!! Pyykkilaudalla ja sahallakin saa aikaan hienoja juttuja. Toisten dissaaminenkin lähinnä antaa huonon vaikutelman itsestään. Noh, vakavasti, kyllä trackereilla tosiaan saa hyvää musiikkia. Oli vaan pakko sanoa jotain, kun sai netin toimimaan vihdoin... En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
No, tapellaan sitten jos kerran haluatte. Olen aina ollut sitä mieltä, että samalla tavalla kuin rapin sanotaan olevan musiikin lahja osaamattomille laulajille, konemusiikki on lahja soittotaidottomille syntetisaattorin omistajille. Niinkin ilmaisuvoimainen instrumentti kuin koskettimet on viimeisten vuosikymmenien aikana raiskattu melkoisen pahasti - eikä pienin syy siihen liene uusien syntetisaattorien hienot soundit, jotka vievät kuuntelijan huomion musiikin melodisesta sisällöstä ja aikaisemmin niin tärkeistä nyansseista tekemällä musiikista pelkkää ääntä, joka kuitenkin on tavallaan vain välittäjäaine kuuntelijan ja itse musiikin välillä. Monipuoliset, lähes loputtomat äänenmuokkausmahdollisuudet ovat syntetisaattorin soittajalle verraton etu muihin instrumentteihin nähden, mutta tätä mahdollisuutta käyttämällä on mahdollista tehdä musiikista myös tylsää, tylsistyttävää ääntä muiden äänien joukossa. Nykyään on mahdollista oikeutetusti kutsua itseään muusikoksi, jos vain on saanut käsiinsä jonkin elektronisen äänentuottolaitteen ja tallentanut sillä luomaansa ÄÄNTÄ nauhalle, levylle tms. Ennen muusikon titteliin sentään vaadittiin jonkin instrumentin hallinta, sekä ennen kaikkea taito tehdä äänestä tulkinnan ja erilaisten ilmaisukeinojen avulla MUSIIKKIA. Toisaalta, nykyään sanoilla TAIDE ja TAITO on muutoinkin kuin musiikissa hyvin vähän tekemistä keskenään - kuvataiteenkin tunnistaa enää vain siitä, että se on esillä taidemuseossa. Näinhän se on. Mutta onneksi on vielä sana 'soittaja'. Ja ettei kukaan nyt taas ymmärrä väärin, sekä koneilla tehty, että soitettu musiikki on hyvää. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
ajs 05.07.2004 14:11:32 | |
---|
Ja ettei kukaan nyt taas ymmärrä väärin, sekä koneilla tehty, että soitettu musiikki on hyvää. Niin. Konemusiikki on hyvää niin kauan kuin siinä on musiikkia enemmän kuin konetta. "Mozart sentään sävelsi sinfoniansa loppuun asti sen sijaan että olisi jäänyt jotain kuppaa potemaan." -sub zero |
Petronome 05.07.2004 14:14:56 | |
---|
Niin. Konemusiikki on hyvää niin kauan kuin siinä on musiikkia enemmän kuin konetta. Jep. En ole äänestänyt yhdessäkään gallupissa! |
Fuzzy Boner 05.07.2004 14:38:18 | |
---|
Jep. Mä en osaa käyttää koneita. Mä vaan pilitän. |
HK 06.07.2004 02:28:20 | |
---|
Noh, vakavasti, kyllä trackereilla tosiaan saa hyvää musiikkia. Oli vaan pakko sanoa jotain, kun sai netin toimimaan vihdoin... 80-luvulla ja 90 vaihteessa sekä alussa trackerit olivat se ainoa vaihtoehto millä normaali Miika Muusikko pääsi toteuttamaan itseään edullisesti. Ajat olivat aivan toiset. Musiikin taso olikin demoscenepiireissä silloin paljon parempi kuin nykyään. Nykyään kaikki on liiankin helppoa, ja sen huomaa. Peltikorva puupäässä. |