Aihe: ZOOM R16 liittimet hajoilee
1
basisti1971
10.12.2021 08:40:41
Moi.

aholap: Onko kenellekään tuttua juttua ?
R16 Raiturin liitimet eivät kestä eikä plugeja saa liitettyä.

Ei ollut tuttu juttu, mutta pikainen nettitutkiskelu paljasti R-sarjan liittimet verraten yleiseksi murheen aiheuttajaksi.
Se ei nopealla vilkaisulla selvinnyt onko kyse jostain tietystä valmistussarjasta vai onko samoja ongelmia kaikissa ikään katsomatta.

Pienoinen pettymys tuollainen kieltämättä on, itsekin olen R-sarjaa suositellut useammankin kerran ensiraituriksi.

aholap: Mistä apua onko parempia liittimiä, vai onko tämä nyt se maanantain kappale.

Mihinkään tiukkaanpakattuun ja -kalustettuun nykysähköhärpäkkeeseen tuskin saat "parempia" osia kustannustehokkaasti (jos ollenkaan) mistään, alkuperäisiä maahantuojan kautta.
Tai Evilbaystä.
Se, kannattaako moiseen jumppaan ryhtyä, on tyyten toinen juttu.
Takuuaikana kannattaa tietenkin korjauttaa, mutta takuuajan päättymisen jälkeen itse tekemiselle ei kustannustehokasta vaihtoehtoa löydy.

T:Samuli
Pauli Lappalainen
10.12.2021 08:47:06
aholap: Onko kenellekään tuttua juttua ?
R16 Raiturin liitimet eivät kestä eikä plugeja saa liitettyä.
Mistä apua onko parempia liittimiä, vai onko tämä nyt se maanantain kappale.

Kysy Studiotecin huollosta, heillä lienee tietoa osista ja onko yleistä vikaa.
nightbird
10.12.2021 19:39:47
basisti1971: Moi.

Ei ollut tuttu juttu, mutta pikainen nettitutkiskelu paljasti R-sarjan liittimet verraten yleiseksi murheen aiheuttajaksi.
Se ei nopealla vilkaisulla selvinnyt onko kyse jostain tietystä valmistussarjasta vai onko samoja ongelmia kaikissa ikään katsomatta.

Pienoinen pettymys tuollainen kieltämättä on, itsekin olen R-sarjaa suositellut useammankin kerran ensiraituriksi.

Mihinkään tiukkaanpakattuun ja -kalustettuun nykysähköhärpäkkeeseen tuskin saat "parempia" osia kustannustehokkaasti (jos ollenkaan) mistään, alkuperäisiä maahantuojan kautta.
Tai Evilbaystä.
Se, kannattaako moiseen jumppaan ryhtyä, on tyyten toinen juttu.
Takuuaikana kannattaa tietenkin korjauttaa, mutta takuuajan päättymisen jälkeen itse tekemiselle ei kustannustehokasta vaihtoehtoa löydy.

T:Samuli

Zoomin R sarjan liittimet ( ei ne kanavien combo-liitimet)eivät ole aiheuttaneet sen enmpää murhetta kuin muidenkaan vastaavat muoviset perusjakit. Yleensä murheet ovat olleet sisään katkennet halpis RCA adapterit.
Comboliittimien tiukkuus taas lienee seurausta liittimen monimutkaisuudesta kytkimineen,plugin tipin ja maan tai tipin ja ringin välinen sauma voi olla huono ja terävä johtaen tarraamiseen.
Rikkoutumiset tulee aina suhteuttaa myyntimääriin ennenkuin palstoilla aletaan levittämään puheita huonoudesta. Suomen myyntimäärissä näihin komboliittimiin kohdistuvat reklamaatiot ovat promille-luokkaa, siis täysin hyväksyttävät jotka hoidetaan kyllä takuukäsittelyssä..Näistäkin osa on juuri näitä huonoista johtoliittimistä aiheutuvia. Jos selailee palstoja maailmalla niin on täysin ymmärrettävää että caseja tulee esiin enemmän kuin Suomessa, myyntimäärät maailmalla ovat moninkertaiset suomeen verrattuna.
Kaiken kaikkiaan en tunnusta kirjoittajan väitettä eikä Zoomissa ole sen huonommat liittimet kuin muissakaan.
Täytyy muistaa ettei Zoomikaan tee itse liittimiä vaan käyttää samojen tehtaiden ja valmistajien komponetteja kuin muutkin laitevalmistajat.
Tympee Huttunen
10.12.2021 19:50:13
Ei kai käytössä ole Planet Wavesin piuhat?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)