Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5136 137 138 139 140237 238 239 240 241
bedlam
11.12.2021 20:40:08 (muokattu 11.12.2021 20:41:56)

^ en uskalla lukea jos on yhtään spoleria, nimittäin itse pelasin juuri

The Last of Us & The Last of Us: Left Behind (PS4)

Kakkososa on vielä kuukauden PS Now -palvelussa joten ajattelin uusia alkuperäisen sekä pelata tuon DLC:n tässä kohtaa ennen sitä. Kolahti ehkä vähän enempi kuin ekalla kerralla, olihan tää hyvä. Vähän vieläkin oli se tunne, että pelataan Uncharted-pelin kauhuversiota, varsinkin kun se kuoleman hetkellä tuleva äänitehoste on tismalleen sama. Mutta ymmärtäähän tuon toisaalta.

Eka kerta kyllä että nautin pelin lisäosasta yhtä paljon kuin varsinaisesta pelistä. Mua jäi mietityttämään että mitä tapahtui siinä vaiheessa kun Joel putosi haavoittuneena hepan selästä ja Ellie oli häntä hoitanut talveen asti. No tässä se selviää sekä samaan aikaan seurataan tilannetta ennen ykköspelin tapahtumia. Muistelen että kakkososan tultua nousi kauhea haloo Ellien seksuaalisuudesta, mutta sehän paljastetaan jo tässä?

8/10 kummallekin
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Informaatiokameli
12.12.2021 10:15:21

bedlam: Muistelen että kakkososan tultua nousi kauhea haloo Ellien seksuaalisuudesta, mutta sehän paljastetaan jo tässä?

Jep. Klassista öyhöttäjäähän se toki on öyhähtää asiasta kuin asiasta olematta oikeastaan edes perillä aiheesta. Ja olihan kakkosessa paljon muutakin josta ääliöt tympääntyi. Mahtava pelisarja.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Scrobble
12.12.2021 21:39:31 (muokattu 12.12.2021 21:39:48)
Alan Wake 2 tulossa vuonna 2023 (eli nykypelien trendillä varmaan 2024), näin ilmoitettiin Game Awards-tilaisuudessa. Samalla Remedy ilmoitti, että se on pelistudion ensimmäinen survival horror-peli, mitä se nyt tarkalleen ottaen tarkoittaakaan. Olen kyllä innoissani, mielestäni ensimmäinen osa on turkasen aliarvostettu huipputunnelmainen trilleri.
Welho-77
13.12.2021 18:16:25 (muokattu 13.12.2021 18:16:52)
Helkutti kun ei oo mitään pelaamista nyt. Onko mitään kivaa suositella? Ps4 tai vaiks ps3:kin. Luettelen muutaman viime vuosina läpi pelaamani pelin, joista olen tykännyt:

-godfatherit
-gta:aita
-days gone
-cod ww2
-rdr
Yms

En kauheesti välittänyt:

-skyrim
-witcher
-assasins creed
-fallout (new vegas)

The last of us jäi kesken, mutta on ok.

E. Eli suht suoraviivaista kamaa, jossa ammutaan.
Long live the King of Mercy.
Henri Henri Olavi
13.12.2021 18:26:26 (muokattu 13.12.2021 18:27:05)
Welho-77:
-godfatherit
-days gone
-cod ww2
-rdr
Yms

Näiden perusteella voisit pitää Sleeping Dogsista.
Je suis 190221
Rauzku
13.12.2021 22:53:37

Welho-77: Helkutti kun ei oo mitään pelaamista nyt. Onko mitään kivaa suositella? Ps4 tai vaiks ps3:kin. Luettelen muutaman viime vuosina läpi pelaamani pelin, joista olen tykännyt:

-godfatherit
-days gone
-cod ww2
-rdr
Yms

En kauheesti välittänyt:

-skyrim
-witcher
-assasins creed
-fallout (new vegas)

The last of us jäi kesken, mutta on ok.

E. Eli suht suoraviivaista kamaa, jossa ammutaan.

Nyt kun aloin miettimään suosituksia, niin pelottavan vähän tullut pelailtua viime vuosina muita, kuin moninpeli FPS:iä. Wolfenstein The New Order voisi maistua sulle, hyvää (myös kansan yleinen mielipide) ja suoraviivaista. Jos on jänishousu kuten minä ja tykkää silti sontia housuun, niin Resident Evilin remaket (2 ja 3) olivat hyviä, kolmonen ehkä hieman varauksella. Myös sen uusimman RE: Villagen pelasin ja pelihimot jäivät kattoon senkin jälkeen. Bioshock Infiniteä voin myös aikalailla varauksetta suositella. Batmanin jokaista osaa suosittelisin muuten, mutta et pääse ampumaan muuta kuin köyttä.
Tässähän kuivaa pystyyn
Henri Henri Olavi
13.12.2021 22:55:49
Arkham City on kyllä aika hyvä peli.
Je suis 190221
Milkop
14.12.2021 07:55:04

Arkham Knight on myös jees vaikka Bat-autolla huristelua onkin vähän liikaa.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
KTR2
14.12.2021 13:03:58
Call of Juarez - Gunslinger on tällä hetkellä vielä ilmainen Steamissa. Ihan kivaa villin lännen ihmisen tappamis simulaatiota.
*Hallitsematonta karjumista*
Rauzku
14.12.2021 13:19:58

Milkop: Arkham Knight on myös jees vaikka Bat-autolla huristelua onkin vähän liikaa.

"vähän"

Se teki itselleni siitä valitettavasti paskimman osan sarjasta. Muistaakseni jouduin pelaamaan sen pitkällä aikavälillä osissa puhtaasta vitutuksesta.
Tässähän kuivaa pystyyn
bedlam
14.12.2021 17:21:44 (muokattu 14.12.2021 17:24:38)

Ittelle Arkham-sarjan peleistä ihan ylivoimaisesti paras on Arkham Asylum, menee kaikkien aikojen konsolipelien listassa heittämällä henkilökohtaiseen top-kolmoseen. Siinä on ihan omanlaisensa creepy fiilis verrattuna noihin jatko-osiin, välillä lähennellään kauhuosastoa. Olen pelannut Cityn ja Knightin nekin kahdesti läpi joten tykkäsin kyllä niistäkin.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Henri Henri Olavi
14.12.2021 17:23:52
Mä tykkään siksi eniten Citystä, koska se on sen verran laaja. Ja ehkäpä hidastempoisin.
Je suis 190221
GoGo-FIN
14.12.2021 20:14:50
bedlam: Ittelle Arkham-sarjan peleistä ihan ylivoimaisesti paras on Arkham Asylum, menee kaikkien aikojen konsolipelien listassa heittämällä henkilökohtaiseen top-kolmoseen. Siinä on ihan omanlaisensa creepy fiilis verrattuna noihin jatko-osiin, välillä lähennellään kauhuosastoa. Olen pelannut Cityn ja Knightin nekin kahdesti läpi joten tykkäsin kyllä niistäkin.

Samaa mieltä. Ei kumpikaan jatko-osa toiminut itsellä, kyllähän ne pelasi läpi, mutta Asylumin tasolle ei päästy lähellekkään tunnelmassa. Mikä oli pettymys aikoinaan, kun se ensimmäinen osa on niin hyvä.

Bioshockista sen verran, että tykkäsin todella paljon kahdesta ensimmäisestä, mutta se Infinite oli kyllä todella hirveä. Ei ole odotuksia kyllä seuraavaan osaan.

Olikos Doom (2016) mainittu? Eka ainakin todella hyvä. Ja jos vielä suoraviivaisempaa niin Duke Nukem jostain latauskaupasta.
Milkop
14.12.2021 20:32:17

Jonon jatkoksi. Asylum on paras.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Rauzku
14.12.2021 21:26:56

GoGo-FIN:

Bioshockista sen verran, että tykkäsin todella paljon kahdesta ensimmäisestä, mutta se Infinite oli kyllä todella hirveä. Ei ole odotuksia kyllä seuraavaan osaan.

En tiedä vaikuttaako tähän aikaisempien osien pohjalta muodostamat odotuksesi, "todella hirveä" kuulostaa melko rajulta arviolta. Itsehän pelasin Infiniten ekana ilman mitään tietoa mihin olen ryhtymässä. Tykkäsin ja kokeilin sitten ykkösosaa, joka taas tuntui jotenkin kankealta ja jäi kesken alkutekijöissä, vaikka yritin pari kertaa uudestaan. Yhä tulevaisuuden projektina pelata se läpi, koska uskon olevan hyvä jos jaksaisin vain läpsiä itseäni poskille hetken.
Tässähän kuivaa pystyyn
Ianuarius
14.12.2021 22:23:34

Huh, Terminatorista ja Dunesta on molemmista tulossa RTS-pelit. Vihdoinki tää trendi alkaa kääntyä mun eduksi.
Your soundcard works perfectly!
Nuages
14.12.2021 22:26:58
Ianuarius: Dunesta

Taas? Mitä vikaa siinä vanhassa on?
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Ianuarius
14.12.2021 22:37:15

Nuages: Taas? Mitä vikaa siinä vanhassa on?

Siinä ei oo 3D-matosia.
Your soundcard works perfectly!
GoGo-FIN
15.12.2021 04:33:02
Rauzku: En tiedä vaikuttaako tähän aikaisempien osien pohjalta muodostamat odotuksesi, "todella hirveä" kuulostaa melko rajulta arviolta. Itsehän pelasin Infiniten ekana ilman mitään tietoa mihin olen ryhtymässä. Tykkäsin ja kokeilin sitten ykkösosaa, joka taas tuntui jotenkin kankealta ja jäi kesken alkutekijöissä, vaikka yritin pari kertaa uudestaan. Yhä tulevaisuuden projektina pelata se läpi, koska uskon olevan hyvä jos jaksaisin vain läpsiä itseäni poskille hetken.

Joo, varmasti vaikuttaa. Jotenkin se itse miljöö viehätti enemmän aiemmissa (tuhoutunut utopia veden alla + todella kauniit ympäristöt), hahmot oli muistaakseni todella rumia ja juoni sakkas aiempiin (ekaan varsinkin) nähden. Tuli se läpipelattua, mutta meni itsellä hammasta purren. Juu, taidan tietää mitä tarkoitat tuolla kankeudella siinä ja onhan se.

Jepjep, eiköhän tästä jouda ikuprojekti Skyrimin äärelle. Level 35 khajiit, miau!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)