Mösjöö 28.11.2021 20:08:05 | |
---|
|
Lisäsin omakuviin uusimman setin. Hihatit on 12- ja 10-kokoisia splasheja ja ride on 18" XSR monarch crash muistaakseni (kaivonkannen paksuinen, joten siitä tuli ride). Riden paikka on vähän hankala koska se on pakko laittaa räkkitomien taakse. Oikealle puolelle ei mahdu mitään, muuten lattiatomin voisi ehkä siirtää kauemmas ja ride sopisi siihen väliin. |
Jucciz 06.12.2021 03:48:01 | |
---|
Krice: Lisäsin omakuviin uusimman setin. Hihatit on 12- ja 10-kokoisia splasheja ja ride on 18" XSR monarch crash muistaakseni (kaivonkannen paksuinen, joten siitä tuli ride). Riden paikka on vähän hankala koska se on pakko laittaa räkkitomien taakse. Oikealle puolelle ei mahdu mitään, muuten lattiatomin voisi ehkä siirtää kauemmas ja ride sopisi siihen väliin. Ootko koskaan ajatellut, että asettelisit rummut niin kuin normaalit ihmiset tekevät? Tietyt jutut helpottuisivat ihan olennaisesti. Tietty jos on pakollinen tarve hakata päätä seinään, ei kai sille mitään voi. |
Krice 07.12.2021 00:00:32 | |
---|
Jucciz: Ootko koskaan ajatellut, että asettelisit rummut niin kuin normaalit ihmiset tekevät? Mikä on normaali tapa asetella rummut? |
Jucciz 07.12.2021 00:58:58 | |
---|
Krice: Mikä on normaali tapa asetella rummut? Semmoinen, että soittoasento on ergonominen ja eniten tarvittavat rumpusetin osat (monesti kaikki) ovat vaivattomasti hollilla eikä tarvitse kurkotella. Tämä jättää toki liikkumavaraa, mutta noilla perusperiaatteilla pääsee jo pitkälle. |
Krice 07.12.2021 08:49:14 | |
---|
Jucciz: eniten tarvittavat rumpusetin osat (monesti kaikki) ovat vaivattomasti hollilla eikä tarvitse kurkotella. Niinhän ne onkin, paitsi ride. Yksi ratkaisu olisi poistaa toinen räkkitomi, se toisi tilaa ridelle. Ehkä tuo 12" hihat on myös turhan pieni eli siihen joutuu ottamaan vähän tiukemman ristiasennon, ja tuota hihatin telinettä ei voi siirtää lähemmäksi, koska basarin pedaali estää sen. 10" tomi on myös turhan kaukana, tomit pitäisi ehkä asentaa pystympään niin ne saisi lähemmäksi sillä tavalla. Tuntuu siltä, että jos on vähän lyhyempi henkilö niin asettelu on hieman hankalampaa, koska kaikki rummut pitäisi vetäistä tiiviiseen suppuun, joka ei ole aina fyysisesti mahdollista. |
AP 07.12.2021 12:46:34 (muokattu 07.12.2021 20:11:18) | |
---|
Jucciz: Ootko koskaan ajatellut, että asettelisit rummut niin kuin normaalit ihmiset tekevät? Tietyt jutut helpottuisivat ihan olennaisesti. Tietty jos on pakollinen tarve hakata päätä seinään, ei kai sille mitään voi. Eiköhän tässä tapauksessa ole jo tapetti puhki, tuota. Luulen, että tässä haetaan taas jotain oikotietä onneen. Toisaalta jos tilaa ei ole, tilaa ei ole. Itse laittaisin etutomit enemmän vasemmalle ja riden osin bassarin päälle. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Krice 07.12.2021 22:55:47 | |
---|
AP: Itse laittaisin etutomit enemmän vasemmalle ja riden osin bassarin päälle. Ihan hyvä idea, jota voisi kokeilla (tosin telineiden järjestystä pitää varmaan muuttaa). Aloitin säätämisen jo vaihtamalla 14" hihatit, tosin minulla ei ole tuon kokoisia hihatteja, mutta crashit sopii hyvin tuohon muutenkin, koska yleensä ottaen hihatit on turhan paksuja. Minulla on 15" Paiste Black 2002:t, mutta ne on jo turhan isot ja jotenkin kankean tuntuiset, vaikka ne ei olekaan kovin paksut. |
Epämuusikko 08.12.2021 12:29:44 (muokattu 08.12.2021 12:30:11) | |
---|
Rasti seinään: En näe Kricen asettelussa mitään vikaa. Mitä nyt ride on tosiaan kaukana. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Hobare 08.12.2021 14:00:16 | |
---|
Epämuusikko: Rasti seinään: En näe Kricen asettelussa mitään vikaa. Mitä nyt ride on tosiaan kaukana. Täällä nyt vaan on tapana kiusata tiettyjä jäseniä. |
Epämuusikko 09.12.2021 12:21:36 | |
---|
Hobare: Täällä nyt vaan on tapana kiusata tiettyjä jäseniä. No se on kyllä totta :D LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Krice 09.12.2021 12:30:54 | |
---|
Näillä telineillä ei ollut oikeastaan muuta vaihtoehtoa kuin laittaa ride 10" ja 12" tomien väliin. Lattiatomia piti siirtää vähän sivuun ja taaksepäin, mutta se ei haittaa. Ride on lähempänä, vaikka se ei ehkä näytäkään kuvassa siltä, mutta nyt ylettyy kelloonkin kohtalaisen helposti. Laitoin kiinteään hihat-telineeseen jotakin satunnaisia kilkuttimia, 10" splashin ja 8" chinan. |
hollmi-5 09.12.2021 12:53:32 | |
---|
Ajan rullatessa on omat symbaalit vähentyneet, muuttuneet suuremmiksi, tulleet telineessä alaspäin ja lähemmäksi soittajaa. Etutomien määrä on pudonnut neljästä tai viidestä yhteen ja riden paikka muuttunut jakkaralta katsoen reilusti vasemmalle. Ridea tulee soitettua paljon ja sen paikka etutomin vieressä on vakiintunut jo kauan sitten. Soundit, piuhat ja kajarit. |
AP 12.12.2021 00:33:50 (muokattu 12.12.2021 00:35:24) | |
---|
Krice: Ihan hyvä idea, jota voisi kokeilla (tosin telineiden järjestystä pitää varmaan muuttaa). Aloitin säätämisen jo vaihtamalla 14" hihatit, tosin minulla ei ole tuon kokoisia hihatteja, mutta crashit sopii hyvin tuohon muutenkin, koska yleensä ottaen hihatit on turhan paksuja. Minulla on 15" Paiste Black 2002:t, mutta ne on jo turhan isot ja jotenkin kankean tuntuiset, vaikka ne ei olekaan kovin paksut. 2002:set eivät ole ihan kevyimpään soittoon tarkoitettuja symbaaleja, se on totta. Viimeisimmässä kuvassa alkaa olla aika sovinnainen asettelu. Mahtaako kuva hämätä: mahtuuko tuohon virvelin ja ensimmäisen lattiatomin väliin vielä jalkakin? Hollmi-5 tuossa otti puheeksi settinsä muuttumisen vuosien aikana. Totta on, että pienenee tuo itsekullakin. Ehkä nuorena pitää yrittää näyttää osaavalta sillä, että on rojua jos ja mitä ympärillä. Ei sillä; jonkinmoisessa peltimetsässä istun edelleen itsekin, mutta luonteva soittoasento ja yletettävyys eivät olleet nuorena se ensimmäinen tavoite vaan näyttävyys. Nuori mies on joskus vähän sellainen ja ehkä hyvä niin. Jonkin verran tulee edelleen setuppia vaihdeltua silkasta vaihtelun ilosta. Joskus on yksi etutomi, parhaillaan kolme. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Ridge74 10.02.2022 11:59:28 | |
---|
Nykyinen kattaus on Diamond Drumsin tekemät, pari pienintä tomia on itse värkätty samoista lugeista jne. Wrap oma printtaama ja laminoima, triggerit näissä vanhoista PD-85 padeistä..
Diamondeissa tomit 2 sivu triggerillä, snare 3 sivussa olevalla.. |
Jucciz 10.02.2022 12:03:08 | |
---|
Ridge74: Vanhat Rolandit sai siirtyä syrjään, uudet on Diamond Electronic Drumsin englannista, näillä mennään sitten taas seuraavat 15 vuotta..=) Setti on kasattu heti rahdin rahdin jälkeen tarkistusta varten, lopulliset fiilaukset tehdään sitten "reeniksellä".. Pari pienintä tomia on oma tekeleet samoilla lugeilla jne. https://muusikoiden.net/dyn/users/173490.jpg https://muusikoiden.net/dyn/users/173491.jpg Oho, eivät mahda olla ihan halvat? Näyttävät sentään melkein rummuilta. |
Ridge74 10.02.2022 13:22:29 | |
---|
En pitänyt hintaa pahana, sentään sai itse päättää kaikesta mahdollisesta. En halunnut kovin syviä pönttöjä kun räkkiin tulevat. Asiakaspalvelu tuolla pelaa mainiosti, vastaa aina.. Nykyinen kattaus on Diamond Drumsin tekemät, pari pienintä tomia on itse värkätty samoista lugeista jne. Wrap oma printtaama ja laminoima, triggerit näissä vanhoista PD-85 padeistä..
Diamondeissa tomit 2 sivu triggerillä, snare 3 sivussa olevalla.. |
Mikael 15.02.2022 13:17:44 (muokattu 15.02.2022 13:32:09) | |
---|
Fuzz is Clean! |
jtpennane 15.02.2022 14:37:07 | |
---|
Komeet on Sakaet edelleen, ai että. E# |
DannyBoy Duster 15.03.2022 18:49:22 | |
---|
Parhaimmillaankin hevi on paskaa!!! |