Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5343 344 345 346 347419 420 421 422 423
empires
04.12.2021 13:10:50
lukeman: Onko nuo kolmoset niitä pikkupisara-mallisia? Mistä löysit? Omat vuosia sitten teetetyt customit alkaa käymään vähiin.

Mulle ei sopinut sitten yhtään, tilasin joskus Tompalta monta pakettia ja annoin Big Band kaverilleni joka jumaloi niita. Mulle ainut oikea on Dundop ULTEX sharp 1.0, se vaan toimii
Lights are on but nobody is home..
empires
04.12.2021 13:13:01 (muokattu 04.12.2021 13:13:40)
Kontiak: Kieselillä on mallistossaan paljon kiinnostavan näköisiä kitaroita, mutta kun Eurooppaan pitäisi itse tilata Jenkeistä asti.

ääähhh
Jeszse
04.12.2021 14:26:06
Shredator: Näissä on kyllä mukava *edge* soundissa, varsinkin nopeassa sahauksessa.

Jep, itelläki toi dödissahaus tällä hetkellä ainoo bändi ni hyvin nasahtaa.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku.
Pepe-13
05.12.2021 02:30:37
Juuh elikkäs, Blackstarin putkivehje lähtee huoltoon. Ostin sitten kotiin Bossin Nextone Stagen. Tarkoitus on clean-kanavaan pedaaleilla vetää. Toiminut hyvin treenitilan Katana 50 mk II:sella. Nextone kuulosti cleanin osalta todella hyvältä ja kotikäytttöön Tone Master Deluxe Reverb tuntui lopulta yli tonnin vehkeenä liian kalliilta, kun sellainen digitaalinen vahvistin on vain käyttötavaraa, ei korjausten avulla ikuinen toisin kuin laadukas putkivahvistin.

Viikolla hankin Carolinen Kilobyte lo-fi delayn. Hyvä pedaali ja tuo soundiin mukavaa eloa. Kuulostaa mielestäni makuuni paremmalta kuin Boss DM-2w. Nyt on sitten tuollainen snadisti erikoisvehje ja Fenderin Mirror Image delay, jonka tape delay on siinä ehkä parhaan kuuloinen asetus.
And hold on for tomorrow, singing
lukeman
05.12.2021 09:31:09
Käytin aikoinaan fenkun thin ja medium perusplektroja, mutta thinit ei kestänyt karkean soittotyylin takia. Joskus vahingossa kokeilin jazz-mallista ja tuollaiseen tykästyin. Se vaan istuu omiin näppeihin todella hyvin.

empires: Mulle ei sopinut sitten yhtään, tilasin joskus Tompalta monta pakettia ja annoin Big Band kaverilleni joka jumaloi niita. Mulle ainut oikea on Dundop ULTEX sharp 1.0, se vaan toimii
empires
05.12.2021 13:56:57
lukeman: Käytin aikoinaan fenkun thin ja medium perusplektroja, mutta thinit ei kestänyt karkean soittotyylin takia. Joskus vahingossa kokeilin jazz-mallista ja tuollaiseen tykästyin. Se vaan istuu omiin näppeihin todella hyvin.

Itse ostin, kun niitä hehkutettiin, tajusin heti ettei mulle sovi yhtään. Viimeiset kymmenen vuotta olen soitta Dunlop UTEX sharp, ostin pari pakettia ja ei ne edes kulu mihinkään soittaessa, kärki on mulle just oikean muotoinen, kun pidän plektraa kulmassa kieliin nähden.
korvaoo
05.12.2021 15:49:51
empires: Itse ostin, kun niitä hehkutettiin, tajusin heti ettei mulle sovi yhtään. Viimeiset kymmenen vuotta olen soitta Dunlop UTEX sharp, ostin pari pakettia ja ei ne edes kulu mihinkään soittaessa, kärki on mulle just oikean muotoinen, kun pidän plektraa kulmassa kieliin nähden.

Millinen ultex sharp on maailmankaikkeuden parhaita asioita :)
kaikki paitsi on turhaa.
XTL
06.12.2021 23:30:14
Ite kans olen tykästynyt ultex jazzeihin ja koetan mukautua vahvempaan ja pienempään plektraan pitkän nylon (ja tusq) jakson jälkeen. Kyllä se vain jotenkin toimii, mutta sitä tosi karkeaa kuviota mikä joissain dunlop ja eb nyloneissa on vois kaivata.

Ei kylläkään tule juuri sahailtua.
PIM
08.12.2021 18:35:56
Toinen tuplabukkeri HB tele tuli napsittua tori.fi:stä. Ei paha hinta, 75 egee posteineen.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
rosberg
10.12.2021 18:53:16
Jacksonin USA JJ Custom, punainen upealla loimulla. -94 vm ja näitä tehtiin 113kpl, tosin osa mustia ja ilman vaahterakantta.
Ns. Soiva peli. Kaula on aika pieni vaikka onkin normia isompi.
https://mechas64castles.net/JacksonGuitars4/JJCustom.png
Paras on ainoastaan vain kyllin hyvää.
Odekhamon
10.12.2021 19:27:49
Fenderin Fullmoon distortion tuli haettua. Jos vaikka joskus tarvitsisi. Yritän ehtiä kokeilla sitä viikonloppuna, josko siitä on mihinkään.

Vaikka ei olisikaan, ei se kuitenkaan torille tule, kun en muutakaan tarpeetonta/käyttämätöntä saa kuitenkaan myytyä. Eli jää tonne tallin lattialle lojumaan. Mutta jos se kuitenkin...

Overdriveja olen käytellyt, mutta en varsinaisia säristimiä. Mulla oli aikoinaan pikkupoikana BigMuff, jonka jälkeen olen halunnut ottaa säröt vahvarista (joko bufferin tai od:n avustuksella tai ilman). Kokeillaan nyt sitten tällaista.
aalataur
11.12.2021 18:07:10 (muokattu 11.12.2021 18:20:25)

Tollanen tuli keikattua Thomannilta: https://muusikoiden.net/dyn/users/172787.jpg

Ennätyksellinen nimihirviö (jopa Ibanez-mittapuulla) RG652AHMFX-RPB. Itse ajattelin kutsua sitä ihan vain Ahmaksi

Aina halunnut tilukeihään missä on kiinteä talla. Jotenkin alkanut mennä hermo noihin floikkakitaroihin (vaikka ne hyvin säädettynä kivoja onkin), huolto/vireen vaihto on niin vaikeaa. Mukavaa myös kun pystyy venyttää ääniä, ilman että muiden kielten vire laskee. Kaikki double stop -hommat kuulostaa vireisemmiltä.

Mutta valituksen sana, nauhojen päitä ei ole viilattu! Tuossa hintaluokassa luulisi että perussettiä, jopa halvimmissa kitaroissani on ollut viilattu. Mutta tutkailin nettiä ja näissä vaahterakaulaisissa Ibanez Prestigeissä ihan normimenettely jostain syystä. Siis nauhat itsessään on erittäin hyvin vaaterissa, todella alas voi viedä kielet ilman että tulee särinöitä mihinkään, ja toki intonaatio. Mutta nuo nauhojen päät on raakasti katkaistu ja that's it. Ikävästi raapii kättä esim. slide tappingissa. Vai johtuisko osin puun elämisestä, mutta silti ei noita kyllä viilattu ole

Pidän kuitenkin kitaran, on muuten niin mahtava peli. Pitää viilata sitte myöhemmin

Onko kukaan muuten nähnyt Cosmo Black -värisiä hihnalukkoja myynnissä missään? Olis kiva löytää että mätsää muuhun hardwareen. Thomannin valikoimista näyttää löytyvän vain normaali strap pin Gotohilta tuossa värissä https://www.thomann.de/gb/gotoh_ep_b2_cosmo_black_strap_pins.htm
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
milgromsegal
11.12.2021 18:52:16

aalataur: Tollanen tuli keikattua Thomannilta: https://muusikoiden.net/dyn/users/172787.jpg

Ennätyksellinen nimihirviö (jopa Ibanez-mittapuulla) RG652AHMFX-RPB. Itse ajattelin kutsua sitä ihan vain Ahmaksi

Aina halunnut tilukeihään missä on kiinteä talla. Jotenkin alkanut mennä hermo noihin floikkakitaroihin (vaikka ne hyvin säädettynä kivoja onkin), huolto/vireen vaihto on niin vaikeaa. Mukavaa myös kun pystyy venyttää ääniä, ilman että muiden kielten vire laskee. Kaikki double stop -hommat kuulostaa vireisemmiltä.

Mutta valituksen sana, nauhojen päitä ei ole viilattu! Tuossa hintaluokassa luulisi että perussettiä, jopa halvimmissa kitaroissani on ollut viilattu. Mutta tutkailin nettiä ja näissä vaahterakaulaisissa Ibanez Prestigeissä ihan normimenettely jostain syystä. Siis nauhat itsessään on erittäin hyvin vaaterissa, todella alas voi viedä kielet ilman että tulee särinöitä mihinkään, ja toki intonaatio. Mutta nuo nauhojen päät on raakasti katkaistu ja that's it. Ikävästi raapii kättä esim. slide tappingissa. Vai johtuisko osin puun elämisestä, mutta silti ei noita kyllä viilattu ole

Pidän kuitenkin kitaran, on muuten niin mahtava peli. Pitää viilata sitte myöhemmin

Onko kukaan muuten nähnyt Cosmo Black -värisiä hihnalukkoja myynnissä missään? Olis kiva löytää että mätsää muuhun hardwareen. Thomannin valikoimista näyttää löytyvän vain normaali strap pin Gotohilta tuossa värissä https://www.thomann.de/gb/gotoh_ep_b2_cosmo_black_strap_pins.htm

Onnittelut kitarasta! Mulla on tuo, mutta vaan valkoisena ja floikkaversiona. Nauhojen päät on syystä tai toisesta näissä vaahteralautaisissa iboissa kyllä aika brutaalit, kuten totesitkin.

Hihnalukoista taasen: jos etsit niitä j.customeissa tulevia Gotohin hihnalukkoja, niin niitä saa kyllä etsiä kissojen ja koirien kanssa. Levytukun Janne myi mulle omansa kun etsin tuollaisia jossain viime keväänä omaan 3120TW:hen.
"... joku vahvistin ja särö, mut kyl nyt akkarillakin voi vetää."
zzy
11.12.2021 19:51:12
Takaminen 12-kielinen puoliakkari tuli hommattua, musta.
She's about all I can handle, it's too much for my brain.
aalataur
11.12.2021 20:59:29 (muokattu 11.12.2021 21:00:20)

milgromsegal: Onnittelut kitarasta! Mulla on tuo, mutta vaan valkoisena ja floikkaversiona. Nauhojen päät on syystä tai toisesta näissä vaahteralautaisissa iboissa kyllä aika brutaalit, kuten totesitkin.

Hihnalukoista taasen: jos etsit niitä j.customeissa tulevia Gotohin hihnalukkoja, niin niitä saa kyllä etsiä kissojen ja koirien kanssa. Levytukun Janne myi mulle omansa kun etsin tuollaisia jossain viime keväänä omaan 3120TW:hen.

Kiitos kiitos!

Ihme menoa japanian miehiltä, ilmeisesti pitää olla "Jumbo frets with Prestige fret edge treatment" spekseissä mainittu, että vaivautuvat viilaamaan. Pelkkä "Jumbo frets" mikä on näissä kitaroissa, meinaa ettei jaksettu viilata.

Noista hihnalukoista, ei oikeastaan kai väliä onko Gotohin. En tiedä sitten löytyykö cosmo black -väriä muilta. Muissa (arvo)kitaroissani taitaa olla Schallerin lukot mitkä toimii ihan hyvin. Aika omituista jos ei ole ihan perus hyllytavaraa, olisko tuon hintaluokan pelejä tarkoitus soittaa pysyvästi ilman lukkoja, vielä perus kitara selän takaa heittoheilautus -lavarutiini niin Flying V:stäkin tulee kirjaimellisesti flying V. En tiedä mutta itselläni on melko turvaton olo soittaa keikka/treenis yms. tilanteessa ilman hihnalukkoja.
http://hikipedia.info/wiki/Tilutus
zzy
11.12.2021 21:32:45 (muokattu 11.12.2021 21:33:24)
aalataur: Tollanen tuli keikattua Thomannilta: https://muusikoiden.net/dyn/users/172787.jpg

Jännä homma nuo nauhat. Mulla on rg752 joka on sinänsä samaa sarjaa eikä siinä kyllä nauhan päät törrötä. Ei niitä toki ole samaan tapaan pyöristetty viimeisen päälle kuten j.customeissa, mutta ihan kelvolliset kuitenkin.

En ostanut tota uutena että voi olla edellisen omistajan jälijiltä jo korjattu. Onnea kuitenkin, hyviä kitaroita nää.
She's about all I can handle, it's too much for my brain.
Larzes
11.12.2021 21:52:07 (muokattu 11.12.2021 21:57:20)
Ibanez ei tee kunnon pyöristyksiä Prestigeen jos on vaahteraotelaudalla. Jättää kuulemma liikaa jälkiä otelautaan. Laiskuutta, sanon minä.

Musta M-II pulttikaulaisena lähti torilta. EMG 57/66 ja SPC, sopivat todella hyvin yhteen! Extra thin flat on oikein miellyttävä profiili, vaikkakin ESP:ksi yllättävänkin ohut, lähellä Iban Wizard-kauloja.
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
Odekhamon
11.12.2021 21:54:34
Odekhamon: Fenderin Fullmoon distortion tuli haettua. Jos vaikka joskus tarvitsisi. Yritän ehtiä kokeilla sitä viikonloppuna, josko siitä on mihinkään.

Vaikka ei olisikaan, ei se kuitenkaan torille tule, kun en muutakaan tarpeetonta/käyttämätöntä saa kuitenkaan myytyä. Eli jää tonne tallin lattialle lojumaan. Mutta jos se kuitenkin...

Overdriveja olen käytellyt, mutta en varsinaisia säristimiä. Mulla oli aikoinaan pikkupoikana BigMuff, jonka jälkeen olen halunnut ottaa säröt vahvarista (joko bufferin tai od:n avustuksella tai ilman). Kokeillaan nyt sitten tällaista.

Hassu laite. Täytyy testata jossain vaiheessa lisää. Kohtuullisesti säröä, mutta vähän kompressiota. Kompression määrä suunnilleen sama kuin JCM 800 ilman oheislaitteita. Näin siis pikaisesti testattuna.

"Eye of the Tiger"-soundi löytyi ihan suoraan laitteesta, kun sen laittoi puhtaaseen kanavaan. Ihan puhtaaksi ei mene kitaran volalla (riippuu toki gainin määrästä tuossa härvelissä), mutta puhdistuu kohtuullisesti. Kuulostaa kuitenkin hieman keinotekoiselta tuo lievä särö. Nopeasti kokeiltuna voisi toimia myös od:na, jossa on nelialueinen eq.

No, jäi vielä testattavaa.
milgromsegal
11.12.2021 22:16:50 (muokattu 11.12.2021 22:21:17)

aalataur: Kiitos kiitos!

Ihme menoa japanian miehiltä, ilmeisesti pitää olla "Jumbo frets with Prestige fret edge treatment" spekseissä mainittu, että vaivautuvat viilaamaan. Pelkkä "Jumbo frets" mikä on näissä kitaroissa, meinaa ettei jaksettu viilata.

Ostelin omani silloin kun tuo markkinointilaini oli vielä mukana, ja ei se vaahteralaudoilla ole ikinä oikein juuri mitään tarkoittanut. Rupulautaisissa näyttävät paljon paremmilta ja samalta linjaltahan nuo tulee sieltä. Soittoon sillä toki ei ole vaikutusta, kun ei nuo kuitenkaan törrötä mitenkään.

Mikäli päädyt tilaamaan itsellesi noita Gotohin lukkoja jostain, niin voisin ottaa osaa tilaukseen, mikäli mahdollista. Itsekin tarvitsisin VV:seen tuollaisia meinaan yhden parin.
"... joku vahvistin ja särö, mut kyl nyt akkarillakin voi vetää."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)