Aihe: Suositelkaa Gibson Thunderbille sopivaa Vahvaria. Kiitos avusta
1
Luuviulu
22.11.2021 18:13:14
-Olen 25v Kitaraa soittanut, käsi hajos ja enää en kitaraa koskaan soita.

Bassoa pystyn soittamaan, mut olen n.5x Bassoa soittanut, enkä tajua Basso-Kamoista yhtään mitään..

Fender Precenselle on ymmärtääkseni Ampeg hyvä Vahvari.

-Mikä Vahvari on Gibson Thunderbille hyvä ja ammattilaisten ehdottomasti suosima?

-Vahvari saa maksaa käytettyänä n.1500e hyväkuntoisena.
-Kiitos neuvojille! :)
Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
ituvirtanen
22.11.2021 22:57:42

Yksin vai pändissä?
Heviä ja rokkia vai siistiä folkkia?

Helppoja varmoja on ostaa trankkupääte (300 - 900 W / 8 ohmia) ja vaikkapa 2 x 10" kaappi. Tahi kaksi. Voimista riippuen - ja auton koosta - noita pystyy kuskaamaan aika kivasti paikasta toiseen.

Merkkejä on valtavasti ja kaikissa on oma saundi. Parasta ei ole olemassa mutta kokeilemalla itselleen sopivan saattaa löytää. Puolellatoista tonnilla saa niin tymäkät värkit, ettei paremmasta väliä. 1980-luvun SWR:t tai Trace Elliotit maksavat aika vähän mutta niissä watit ovat murskaavia. Ainakin roudareille. Moderni hakkuripohjainen pääte painaa pari hassua kiloa ja ihan kivasti riittää möykkää.

Kaapeista tks ja Barefaced ovat Euroopassa suositun oloisia mutta kannattaa ostaa vain käytettynä: herra tks on ollut sairaana ja brexit hankaloitti Baren saatavuutta.

Yksikään teknologia ei ole myöskään ylivertainen markkinamiesten jutuista huolimatta, joten luota korviisi. Tee AB-testausta, jos mahdollista.
Luuviulu
23.11.2021 07:02:22
No yksin mul on tarkoitus tietty Bassonsoitttoa opetella ja siittä sit Studioon levyttää Bändin kanssa.

Mit' esim Nirvanan Novoselic käytti Thunderbirdin kanssa?? Sen Basson Soundista tykkään ja siltä haluaisin omankin Bassotteluni soundaavan. :)
Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento.
J.Nikkanen
23.11.2021 08:01:42
Luuviulu: No yksin mul on tarkoitus tietty Bassonsoitttoa opetella ja siittä sit Studioon levyttää Bändin kanssa.

Mit' esim Nirvanan Novoselic käytti Thunderbirdin kanssa?? Sen Basson Soundista tykkään ja siltä haluaisin omankin Bassotteluni soundaavan. :)

Millä Nirvanan levyllä se saundi on sitten se mistä tykkäät? Vahvistinkalustossa oli melko paljon vaihtelua ja muutama erilainen särö purkkikin on ollut käytössä. Ja vaikka pari T-birdiä Kristillä olikin, Gibsoneista Ripper ja RD olivat huomattavasti enemmän ajossa kuin T-birdit. Myös Ibanez vilahtelee melko usein vanhoissa live-taltioinneissa herran kaulassa, niitä hänellä oli useita.
J.Hollström
23.11.2021 08:16:52
juici
23.11.2021 09:14:13

Luuviulu: No yksin mul on tarkoitus tietty Bassonsoitttoa opetella ja siittä sit Studioon levyttää Bändin kanssa.

Tässä hyvä video Novoselicin bassokamoista: https://youtu.be/dE2bf0NoIBU

Ampeg-kasalla ei mene siis kovin pahasti pieleen.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Luuviulu
23.11.2021 09:25:02
No jps Ampeg-Vahvari on hyvä myös Gibson Thunderbirdin kans sellaseen (lähestulkoon) Nirvanan Novoselic Basso-soundiin, ni ostan sit Ampegin käytettynä. -Basso-säröjä yms Basso-efejä mul onkin sut jo valmiiks ihan riittävästi.

Ampegin hinta käytettynä saa olla sellasen 1000-1500e ja EHDOTON vaatimus on, että äänenvoimakkuuden saa tarpeeks alas myöskin kerrostalosoittoon, koska mul ei ole treenikämppää, ni kotonahan mun sitä Bassottelua opetella...... :)
J.Hollström
23.11.2021 09:48:19
Kyllähän himaan aina muutama Ampeg mahtuu.

https://www.instagram.com/p/CVQGNyALgJC/?utm_medium=copy_link
Tympee Huttunen
23.11.2021 09:58:25
Luuviulu: No jps Ampeg-Vahvari on hyvä myös Gibson Thunderbirdin kans sellaseen (lähestulkoon) Nirvanan Novoselic Basso-soundiin, ni ostan sit Ampegin käytettynä. -Basso-säröjä yms Basso-efejä mul onkin sut jo valmiiks ihan riittävästi.

Ampegin hinta käytettynä saa olla sellasen 1000-1500e ja EHDOTON vaatimus on, että äänenvoimakkuuden saa tarpeeks alas myöskin kerrostalosoittoon, koska mul ei ole treenikämppää, ni kotonahan mun sitä Bassottelua opetella...... :)

Melkein jättäisin Ampeg-pinon hankkimatta, jos tarkoitus on kotona soitella. Ei tuollaista pinkkaa saa soundipuolella kunnolla aukemaaan kerrostalovoluumeilla. Muuten ei jenkkipinkalla kyllä vikaan mene omasta mielestäni - paitsi tietenkin roudausmielessä.
J.Hollström
23.11.2021 10:03:53
Luuviulu: No jps Ampeg-Vahvari on hyvä myös Gibson Thunderbirdin kans sellaseen (lähestulkoon) Nirvanan Novoselic Basso-soundiin, ni ostan sit Ampegin käytettynä. -Basso-säröjä yms Basso-efejä mul onkin sut jo valmiiks ihan riittävästi.

Tässä valmis nippu about tuohon haarukkaan:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1688745
J.Nikkanen
24.11.2021 08:42:22
Jaa kerrostalohommia. Ja sitten studioon bändin kanssa.

Ampegit yms. jne. paaliin ja satsaa vimosen päälle etuasteeseen mikä pesee ja linkoaa studiossa.

Kotiin joku multikikkula ja luurit.
CNUT
25.11.2021 09:21:08
300 putkiwattia ampeggia kerrostaloon voi tarkoittaa nopeita häätöjä. Soundi ei tule koskaan aukeamaan pienilläkään volumeilla ja silti matalimmat bassoäänet kaikuu seuraavaan taloon asti. Jos tietokoneet ja audio interfacet ei maistu, niin osta joku hyvä modernimpi kombo, jossa on kuulokeliitäntä.

Esim. EBS Dromea on kehuttu "maailman parhaaksi bassokomboksi" ja niitä näkyy silloin tällöin torillakin. Jos haluat kombosta enempi ampeggimaista soundia, niin voit hyvin laittaa eteen tai looppiin mallintavan pedaalin (esim. ampeg scr-di), joka voi mallintaa "jo auennutta" ampeg-vahvistinta säröineen. Väitän, että kitaristikaverit ei tule huomaamaan eroa.

Tsemppiä bassottelun aloittamiseen! Muista soittaakin sitä ettei mene koko aika bassokaman metsästykseen.
Luuviulu
02.12.2021 01:43:10
Mul on nyt 4-Kielinen USA Fender Dimension 2x Passiivi-Humbukkerit.

Ongelma on, etten ttiedä onko se hyvä verratua maailman suosituimpiin Bassoihin, eli T-Bird tai Presense, koska en ole KERTAAKAAN soittanut millään muulla, ni vertailukohteit ei ole, sen takia soitin sil n.15min ja annoin olla sillä soittamisen :D :D

Ei hajuakaa onko huono vaiko ei, noihin verrattuna., siks myyn pois ja ostan ainakin kehutun Basson. -1750e seki makso, ni tuskin se ihan paska on, mut eipä kuitenkaa ole T-Bird tai Precense :D
juici
02.12.2021 17:07:48 (muokattu 02.12.2021 17:08:36)

Luuviulu: Mul on nyt 4-Kielinen USA Fender Dimension 2x Passiivi-Humbukkerit.

Ongelma on, etten ttiedä onko se hyvä verratua maailman suosituimpiin Bassoihin, eli T-Bird tai Presense, koska en ole KERTAAKAAN soittanut millään muulla, ni vertailukohteit ei ole, sen takia soitin sil n.15min ja annoin olla sillä soittamisen :D :D

Ei hajuakaa onko huono vaiko ei, noihin verrattuna., siks myyn pois ja ostan ainakin kehutun Basson. -1750e seki makso, ni tuskin se ihan paska on, mut eipä kuitenkaa ole T-Bird tai Precense :D

Se, mitä me täällä tai markkinamiehet maailmalla tarjoaa, ei ikinä vastaa ja korvaa sitä, miltä se soitin tuntuu sinun omissa käsissä ja kuulostaa sinun korviin. Totta kai mielikuvat ratkaisevat ja johtavat ostohousujen jalkoihin vetämiseen. Jos minä lähtisin ostamaan yli tonnin Thunderbirdiä tai Precisionia (sic) niin kyllä mä haluaisin sitä ensin kokeilla ja todeta onko se kaiken rahan arvoinen.

1200 euroa maksaneen Gibsonin ostin kerran, toiselta puolelta Suomea se piti hakea ja lopullinen ostopäätös piti tehdä ehkä turhan hätiköiden. Kahdessa vuodessa olin tylsistynyt soittimeen ja totesin tehneeni yhden elämäni huonoimmista soittolaitekaupoista. Pääsin polkuhinnalla bassosta eroon, ostin puolta halvemman Tokain Jazzarin ja oon hyvin tyytyväine siihen.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
bassopekka
03.12.2021 00:48:38
USA Fender Dimension on aivan loistava soitin. Hieman Musari tyylinen ja todella hyvä saundi ja laadukaskin. Jos se on säädöissä niin ei basso siitä parane vaikka vaihdatkin.
Voi kissanpieru sentään
J.Nikkanen
03.12.2021 22:23:41
Mä en ole kyllä koskaan ajatellut että T-bird olisi "Suosituimmat bassot" top kolmosessa, ei edes top vitosessa.
MPU
13.12.2021 08:32:00
J.Nikkanen: Ja rehellisesti, melko se ja sama onko mulla näpeissä reilu satkun HB (viilattuna ja säädettynä toki) vai joku Ibanez tai mun lemppari eli modattu Korealainen Spector. Samaa paskaa sieltä kaapista aina pamahtaa ilmoille.

Mulla on toi sama. Aina kuulostan omalta itseltäni, oli näpeissä mikä tahansa soitin.
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Janne19691
08.01.2022 16:19:01

Yksi lempibasisteistani Akiko Noma sotteli pitkään Ampegilla ja siirtyi sitten Orangeen. Vannoutunut Thunderbird (non-reversed) soittaja ja upea soundipaletti. Bändi oli GO!GO!7188 joka lopetti 2012. Eipä ole kuulunut hänestä mitään sen jälkeen mutta voi olla että kielimuuri on haitannut kuulumisia.

http://4.bp.blogspot.com/_BZD8cVjHG … AACs/rU26NINFzUY/s1600/DSC00758.JPG

https://img.barks.jp/img/article/1000054694/H/1200.jpg
Rule #1: There are no rules.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)