Aihe: Kitarat ja raha
1 2 3 4 513 14 15 16 17
msalama
26.11.2021 11:13:12 (muokattu 26.11.2021 11:29:37)

600 euron SG Standardin joskus vuonna 2016

Olkoon niin, mutta nuukat siirtykööt sitten vaikka näihin:

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1696516

Ja joo, on halvempi skeba kaikin puolin. Mutta veikkaisin silti kyllä vielä jostain saavani stankunkin alta tonnin, jos vaan oikein perkeleellisesti vääntämään kävisin. No mahdolliset rahdit sitten kanssa tosin, riippuen roikkuen.

Mutta mä väitän, että noissa stanujen(kin) hinnoissa näkyy nyt tämä nykyinflaatio. Ja sitten, jos se TODELLA lähtee lapasesta ja jatkuvasti ostovoimaltaan hupeneva tili alkaa uppoamaan 100% perushyödykkeisiin, niin mitäs luulette, vieläkö posse heittää 1000€+ ihan tosta noin vaan johonkin käytettyyn bulkkigibboniin tai fenkkuun?
Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos
BugBadWolf
26.11.2021 22:46:46 (muokattu 26.11.2021 22:47:10)
msalama:...nykyinflaatio....

Sellainen outo ilmiö tullut tämän nuhan aikaan, että käytetty romu nostaa hintaa kuin hississä. Kuitenkin ilmoituksissa lukee aika usein viittauksia siihen, kuinka kaikk' on mänt jne.

Yleensä huonoina aikoina hinnat laskevat. Maailmassa on siis virhe.

Yksi selitys voisi tietenkin olla se, että torille ilmestyy edellämainitusta syystä kauppiaita, joilla ei ole tuntumaa katuhintoihin. Sitten toivotaan että joku lankeaa omaan, hiukan kalliimpaan kapineeseen. Tulee seuraava ja nostaa taas satasen samalla ajatuksella.

Itse olen katsellut Kempereitä. Melkoinen hintahaitari, sanoisin, ottaen huomioon että niitä on aika montakin kaupan. Onneksi en tarvitse sellaista. Ainoastaan haluan. Siksi jaksan odotella sitä hetkeä, kun ensimmäinen lähtee 800 €:lla.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
samiko
26.11.2021 22:55:06 (muokattu 26.11.2021 23:01:35)
BugBadWolf: Itse olen katsellut Kempereitä. Melkoinen hintahaitari, sanoisin, ottaen huomioon että niitä on aika montakin kaupan. Onneksi en tarvitse sellaista. Ainoastaan haluan. Siksi jaksan odotella sitä hetkeä, kun ensimmäinen lähtee 800 €:lla.

Siis ensimmäiset Kemperit tuli markkinoille 10 vuotta sitten. Eikö niitä vieläkään saa 800e? No jo on elektroniikka hyvin pitänyt hintansa.

Edit. (Kemper-ketjussa) markkinoille tultuaan Kemper maksoi "alle puolitoistatonttua". Nyt näkyy Tompalla 10 vuoden jälkeen olevan 1599e :D. Siis puhutaan jumpenau tietokoneesta.

Ihan turha naukua meikänkään että että halppisGibsonit hinnoissaan. Kemper on voittaja.
Jester44
28.11.2021 01:09:31 (muokattu 28.11.2021 01:10:06)
Kitaralla voi olla enemmän arvoa kuin vain rahallinen arvo, se kuuluisa tunnearvo.
Tunnearvosta ei saa oikein voittomarginaalia.

Minun 90 luvulla ostama Jackson Kelly esimerkiksi ei ole myytävänä, koskaan.
Jos tuon laittaisi myyntiin ei siitä saa sitä mitä haluaisi ja minkä arvoiselta se tuntuu noin kahdenkymmenen vuoden suhteen jälkeen.
hallu
28.11.2021 01:25:10
samiko: Siis ensimmäiset Kemperit tuli markkinoille 10 vuotta sitten. Eikö niitä vieläkään saa 800e? No jo on elektroniikka hyvin pitänyt hintansa.

Edit. (Kemper-ketjussa) markkinoille tultuaan Kemper maksoi "alle puolitoistatonttua". Nyt näkyy Tompalla 10 vuoden jälkeen olevan 1599e :D. Siis puhutaan jumpenau tietokoneesta.

Ihan turha naukua meikänkään että että halppisGibsonit hinnoissaan. Kemper on voittaja.

Siis onko se kymmenen vuotias Kemper samaa rautaa ja softaa kuin nämä uudet? Kemperhän on edelleen tuotannossa ilmeisen muuttumattomana.... tai ainakin saman näköisenä (se on vähän kuin Applen tietokoneet), niin kai reippaammat hinnan alennukset edellyttäisivät, että Kemperiltä tulisi markkinoille jotain uutta ja käänteentekevää jonka kaikki haluaisivat, niin silloin varmaan alkaisi hinnat tippua.
msalama
28.11.2021 10:08:28 (muokattu 28.11.2021 10:12:18)

se kuuluisa tunnearvo

Ja myös käyttöarvo, joka ei yleensä koskaan siirry jälleenmyyntihintaan. Mullakin on tossa pari jo pääasiassa entisten omistajien toimesta paranneltua halpista (1 x Epi & 1 x Squier) jotka sain edullisesti - eli halvemmalla kuin niihin vaihdettujen komponenttien yhteisarvo - enkä mä tietenkään itsekään saisi niistä puolta palanutta puupenniä enempää, jos myymään lähtisin.

Vaan mäpä en lähdekään. En nyt enkä varmaan myöhemminkään. Kummatkin kitarat kun ovat nykykuosisina käytettävyydeltään, soitettavuudeltaan ja luotettavuudeltaan aivan yhtä hyviä kuin mitkä hyvänsä highend- tai vintagekepit mitä mulla on koskaan ollut (ja on osittain edelleen), eli käyttöarvo ylittää noissa rahallisen arvon moninkertaisesti. Joten miksi helvetissä myydä, varsinkaan kun niiden kanssa ei tarvitse olla peloissaan minkään varkaus- tai vahinkokeissien takiakaan pätkän vertaa?
Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos
samiko
28.11.2021 10:22:23
hallu: Siis onko se kymmenen vuotias Kemper samaa rautaa ja softaa kuin nämä uudet? Kemperhän on edelleen tuotannossa ilmeisen muuttumattomana.... tai ainakin saman näköisenä (se on vähän kuin Applen tietokoneet), niin kai reippaammat hinnan alennukset edellyttäisivät, että Kemperiltä tulisi markkinoille jotain uutta ja käänteentekevää jonka kaikki haluaisivat, niin silloin varmaan alkaisi hinnat tippua.

Jos olisi nykyisissä sisällä uutta rautaa tms. niin kai myyntimiehinä olisivat markkinoineet Kemper 2.0?

Kai ne reippaammat hinnanalennukset edellyttäisivät uutta konetta, mutta kun hinta on noussut kymmenessä vuodessa. Ostin 2011 uusimman Xboxin (360), mikä oli jo kuitenkin monta vuotta vanha malli. Maksoi kaupassa 99e. Se oli 3 kertaa halvempi, kuin olisin ostanut sen julkaisuvuonna.

Kemper ei ole pelikone ei, mutta rakenteeltaan ja toimintatavoiltaan kyllä. En ole soittohommissa ns. periaatteen kaveri, mutta tässä taidan tehdä poikkeuksen. En periaatteessakaan sekaannu näihin, ellen saa "99e"hintaan tai pääse johonkin nimiorkesteriin soittamaan, missä pakko tuollaista käyttää.
PekkaM
28.11.2021 13:58:17
hallu: Siis onko se kymmenen vuotias Kemper samaa rautaa ja softaa kuin nämä uudet? Kemperhän on edelleen tuotannossa ilmeisen muuttumattomana.... tai ainakin saman näköisenä (se on vähän kuin Applen tietokoneet), niin kai reippaammat hinnan alennukset edellyttäisivät, että Kemperiltä tulisi markkinoille jotain uutta ja käänteentekevää jonka kaikki haluaisivat, niin silloin varmaan alkaisi hinnat tippua.

Mä olen ainakin kuvitellut, että noissa vehkeissä se softapuoli on se keksintö ja se rauta on vaan lankku, joka jaksaa sitä pyörittää ja että kokoonpanon osatkin vaihtuu ajan saatossa vaikkei malli edes vaihtuisi. Korkeintaan sarjanumerosta voi tietää mitä on sisällä.

En tiedä miten Kemperin kanssa on mutta saahan Helixin pyörimään plugarina vaikka PC-raudalle. Että sikäli ymmärrän hinnan säilymisen jos ei parempaakaan markkinoille ole tullut ja laitteen softa vielä päivittyy.
XTL
03.12.2021 10:48:07
yannara: Jos kitaran saa uutena 900e, ja siitä pyydetään 700e käytettynä niin kyl mä kävelen kauppaan. On kyl vähän jännät pyynnöt yleensä. Jos haluat saada kaupaksi niin puolet pois hinnasta.

Aika lailla näin, mutta toisaalta 200 € alkaa olla ja hinta jolla vois luopua kuluttajansuojasta jos muuten voi vakuuttua siitä että saa mitä haluaa. Toisaalta -20% nyt on alennus jonka kauppakin saattaa heittää uudesta. Kuitenkaan 90 € tuotteesta 70 € pyynnillä ei todellakaan tule kauppoja. 90 k€ uutena maksanut asunto 70 k€ hintaan taas ois jo epäilyttävän halpa. Puolet on aika hyvä nyrkkisääntö mutta vaihtelee vähän. Käytettyys tai ikä ei kuitenkaan minusta ole se avainkysymys asioissa jotka ei huonone vanhetessaan vaan se että mitkä on siihen hintaan vaihtoehdot ja mitä hinnalla saa. Uusi liikkeestä -skenaariossa ostetaan nimenomaan se laillinen status (valmistajan takuu, palautusoikeus, tuotevastuu ym) mitä yksityisten välisessä kaupassa ei saa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 513 14 15 16 17
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)