Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5135 136 137 138 139237 238 239 240 241
abassimo
30.11.2021 20:49:15
Nuages: Riippuu ihan resoluutiosta. QHD:lla voi aivan hyvin pelata yleensä maksimiasetuksilla, mutta 4K:lla ei kyllä mitään jakoa.

Joo, itellä vielä mennään full hd:lla. Joskus omistin 1440p näytön, mutta tuli sitten myytyä jostain syystä poies.
Suddenly diu diu
Nuages
30.11.2021 22:21:54
Bongowing: Taisteluiden puuduttavuudesta tuli mieleen, että Disco Elysium on siksikin suositeltava roolipeli että siinä ei taistella lainkaan.

Kuulostaa aika NÖSSÖLTÄ.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Bongowing
30.11.2021 22:26:30
Nuages: Kuulostaa aika NÖSSÖLTÄ.

Jos ei tuon paremmin tiedä on itse ihan tyhmä ja EPÄNÖRTTI.
But where the heck is magenta?
abassimo
01.12.2021 07:33:24
Bongowing: Taisteluiden puuduttavuudesta tuli mieleen, että Disco Elysium on siksikin suositeltava roolipeli että siinä ei taistella lainkaan.

Disco oli kyllä hyvä. Hahmot mielenkiintosia, tarina mun mielestä ihan onnistunut ja soundtrack uppoo kanssa. Vielä kun sais tollasen pelin joka toimii samalla periaatteella, mutta pelialue olisi vähän laajempi ni olisi aika nappiin.
Suddenly diu diu
Ianuarius
01.12.2021 12:10:19 (muokattu 01.12.2021 12:11:41)

Kaveri osti mulle Discon synttärilahjaksi ku se oli niin innostunu siitä ja halus että pelaan sitä.

Sitten se vaan tivasi ja tivasi että mitä mieltä oon siitä. Mun mielestä se skilltree oli ihan kiinnostava ajatus, mutta se peli olis ollu parempi vaan jonkinlaisena visual novellina. Kontrollit oli ihan paskat, eikä se ympäriinsä mateleminen ollu siinä oikein mistäänä syystä. Ja taas kerran tällanen "kaikki on paskaa" -peli, joita ihmiset nykyään rakastaa.

Ja kaveri sitten suuttu ku en rakastanu sitä peliä.

Pitäs vissiin oppia IGN-tyyliin vaan valehteleen ja suitsuttaan keskinkertaisuutta ja lakaseen kaikki ongelmat maton alle, niin ei poloisen pelaajakansan herkät tunteet niin kovin ruhjoontuis. Jokaisella saa olla niitten omat mielipiteet kunhan ne on samat ku minun.
Your soundcard works perfectly!
Henri Henri Olavi
01.12.2021 12:16:28
Disco oli mielestäni kuolettavan tylsä. En jaksanut ihan kovin pitkään pelata. Myös se puoluepolitiikka oli ankeaa.
Je suis 190221
Bongowing
01.12.2021 12:28:39
Todella paljon (todella hyvää) dialogia. Sellasesta jos ei tykkää, niin voi olla ettei tästäkään.
Henri Henri Olavi
01.12.2021 12:30:36
Bongowing: Todella paljon (todella hyvää) dialogia. Sellasesta jos ei tykkää, niin voi olla ettei tästäkään.

Tykkään elokuvissa ja kirjoissa. Peleissä en välitä lain.
Je suis 190221
Bongowing
01.12.2021 12:34:24
Henri Henri Olavi: Tykkään elokuvissa ja kirjoissa. Peleissä en välitä lain.

En minäkään yleensä pahemmin, tämä on poikkeus. Omituinen huumorinsa toimii ja ääninäyttelykin laadukasta.
Ianuarius
01.12.2021 13:33:29

Minusta se dialogi ei ollut todella hyvää... tai edes hyvää. En ny mikään hirveä kirjojen kuluttaja oo, mutta sen verran oon lukenu, että hyvä dialogi imasee mukaansa. Disco oli nimenomaan ankeaa, mielikuvituksetonta, sellasta peruskamaa, joka on vaan kirjotettu kirjottamisen takia.

GTAV:ssä on todella hyvää dialogia, jota kuuntelee ihan siitä ilosta, että saa kuulla mitä ne seuraavaksi sanoo. Disco Elysiumin dialogissa vaan odotti että koska se loppuu.
Ianuarius
01.12.2021 14:08:04 (muokattu 01.12.2021 14:13:48)

By the way... tää Arcane. Oon nyt kattonu kolme jaksoa ja tää vaan paranee ja paranee.

En oo ikinä nähny tällasta animaatiota. Oon aina kaivannu tollasia käsinpiirrettyjä vanhoja animaatioita ja sitten taas 3D on aina näyttäny todella luotaantyöntävältä. Tämä on jonkinlainen hybridi noista, jossa joo näkyy vähän viitteitä siihen 3D:hen, mutta en löydä siitä oikein mitään valittamista. Kaikkein huonoimmillaankin, jokin liike saattaa hetkellisesti näyttää vähän awkwardilta, mutta ei silleen että siihen kiinnittäis kunnolla huomiota. Tässä on todella noi Leaguen visut. En oo pelannu sitä, mutta oon tutkaillu sitä graafista tyyliä aikasemmin. Jos tän päälle alkaa rakentaan niin emt. ehkä 3D-animaatiolla voi olla tulevaisuus myös mun kirjoissa. Ihan huikean näkönen sarja.

Ja sitten myöskin tarina on kiehtova, joskin tää rikkaat vs köyhät on nähty ennenkin, mutta tässä on vaan kivat hahmot, jotka tuntuu kaikki omilta tyypeiltään. Ja sitten tulee aika odottamattomiakin käänteitä. Mielenkiinto pysyy kyllä yllä.

Tän fiilis muistuttaa jotenkin aika paljon... ei Last Airbenderistä, mutta Legend of Korrasta. Ehkä kaipais ihan aavistuksen jotain huumoria enemmän mukaan, mutta ei tää ny mitään liian vakavaakaan oo. Välissä jännittävä, välissä koskettava, välissä kiehtova.

Paras peliin pohjautuva sarja mitä oon ikinä nähny.
Henri Henri Olavi
01.12.2021 14:14:47
Ianuarius: By the way... tää Arcane.

Paras peliin pohjautuva sarja mitä oon ikinä nähny.

Missä tää on?
Je suis 190221
Ianuarius
01.12.2021 14:24:55

Henri Henri Olavi: Missä tää on?

https://www.netflix.com/fi-en/title/81435684
Henri Henri Olavi
01.12.2021 14:27:07
Ianuarius: https://www.netflix.com/fi-en/title/81435684

Kiitti, tsekkaan. Pitäisikö tässä tietää mikä on tuo League Of Legends, vai toimiiko ihan itsenään?
Je suis 190221
Ianuarius
01.12.2021 14:37:03

Henri Henri Olavi: Kiitti, tsekkaan. Pitäisikö tässä tietää mikä on tuo League Of Legends, vai toimiiko ihan itsenään?

Ei tarvi tietää mitään. Toimii ihan vaan tollasena fantasia/steampunk(?)-sarjana.
Henri Henri Olavi
01.12.2021 19:34:00 (muokattu 01.12.2021 19:34:45)
Scrobble: Ite lähestyin Discoa alun perinkin heti jonkinlaisena kirjana, niin kokemus oli kuin olisi lukenut 1000-sivuisen kirjan täynnä hyvää dialogia ja maailmanrakennusta. Ne pelilliset elementit oli siinä vaan vähän niin kuin päällä lillumassa.

Ymmärrän. Siinä on kuitenkin kuvia ja animaatiota ja ääntä, joka häiritsee, toisin kuin kirjassa. Äänikirjojakaan en kykene pysty lain, koska niissä on ääni.
Je suis 190221
Bongowing
01.12.2021 20:40:16
Henri Henri Olavi: Ymmärrän. Siinä on kuitenkin kuvia ja animaatiota ja ääntä, joka häiritsee, toisin kuin kirjassa. Äänikirjojakaan en kykene pysty lain, koska niissä on ääni.

Erona se että vaikutat itse siihen miten tarina etenee ja hahmosi kehittyy.
Henri Henri Olavi
01.12.2021 20:47:13
Bongowing: Erona se että vaikutat itse siihen miten tarina etenee ja hahmosi kehittyy.

Muistaakseni tuossa ei kuitenkaan pysty itse tekemään hahmoa, joka olisi kyllä immersion kannalta aika tärkeää. Tosin ei pysty kirjassakaan.
Je suis 190221
Scrobble
02.12.2021 12:23:01
Henri Henri Olavi: Muistaakseni tuossa ei kuitenkaan pysty itse tekemään hahmoa, joka olisi kyllä immersion kannalta aika tärkeää. Tosin ei pysty kirjassakaan.

Hahmon nimeä ja taustaa ym. ei pysty luomaan mutta aika paljon siinä on vapautta vaikuttaa siihen, miten pelaa, mitä taitoja ottaa, mitä vaihtoehtoja dialogissa valitsee. Näillä on isoja vaikutuksia pelin kulkuun. Esim. pelin pystyy pelaamaan läpi kunnollisena, lakia kunnioittavana kyttänä tai sitten todellisena fasistisena renttuna, jolla on huumeongelma. Ja kaikkea muuta siltä väliltä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)