Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5134 135 136 137 138237 238 239 240 241
Henri Henri Olavi
27.11.2021 15:20:33
Nuages: Aika paljonhan se mielipiteitä jakoi. Hyvä arvosana imdb:ssä kuitenkin. Itse viihdyin parissaan. Pelaaminen saattoi vaikuttaa asiaan.

Varmasti jos siitä pelistä pitää niin sarjakin saattaa toimia. Se mitä olen Witcheria pelannut, ei vakuuttanut lain.
Je suis 190221
Milkop
28.11.2021 10:53:58

Kolmonenhan on yksi parhaista peleistä koskaan. No saahan sitä väärässä olla :)
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Ianuarius
28.11.2021 13:22:10

Witcher 3 ei kyllä jaksanut napata. Paljon enemmän olen jaksanut tonkia tota Cyberpunkia, vaikka siinäkin on ongelmansa, mutta niistä kirjottelin jo joku viesti takaperin. Hmm, ehkä oisin iteasiassa tykänny Witcheristä enemmän jos sekin ois ollut first personissa. Noi 3rd person -pelit ei vaan sovi mulle. Koko ajan kaipaa tiukempia kontrolleja.

Witcher 3:een meni sisään jotain 10h. Koetin pieksää jotain ihmissutta ja sit ku lopetin niin emt. mulla oli ehkä jopa aikomus palata siihen, mutta en vaan ikinä käynnistäny sitä uudestaan. Se peli uuvutti mua. Oikeastaan siinä oli sama vika ku Skyrimissä, että kaikki hahmot oli aina naama irvessä ja kaikilla oli paskaa ja kauheat oltavat. En mä jaksa sellasta. Ja siis toi Kingdom Comehan on myöski täsmälleen tätä.

Mutta ennen kaikkea, en vaan päässy niihin hahmoihin sisään. Geraltilla oli sellanen väkinäisen gruff ääni ja se vaan lateli meneen gruff talkkia ilman mitään sen kummempaa sisältöä. Jos tapaisin vastaavan henkilön oikeassa elämässä, niin en ois kiinnostunu siitä, sanosin vaan että nähään ja toivoisin että ei nähä. Sama oikeastaan pätee kaikkiin muihinki hahmoihin tossa. Sellasia rasittavia paskiaisia, joita jaksaa just sen aikaa kuunnella, että ne antaa sen jonku questin.

Ehkä sitten missasin pointin. Ehkä sen kokemuksen on nimenomaan tarkotus olla sellasta, että kaikki on paskaa. Miks mä haluaisin sellasta pelata?

Cyberpunk sortuu vähän omalla tavallaan tohon, mutta siinä on myös aavistuksen sellasta virnettä mukana, josta emt sitä peliä on jotku kritisoinu, että sen pitäis olla vakavampi?? Kertokaa joku mulle, että miks kaiken täytyy olla niin saatanan vakavaa. Joku chernobyl on kaikkien mielestä paras sarja mitä on tehty ja itelle se on sellasta niinku pitäis järsiä metrin betonitiilestä läpi samalla ku porukka kusipäitä huutaa ja kiroaa vieressä. "Eiku se just on parasta siinä!" No jos on, niin sit en vaan tajua nykypäivän ihmisiä. Kaikki saa nauttia omasta vakavuudessaan vellomisesta. Antakaa mulle jotain DuckTalesia ennemin.
Your soundcard works perfectly!
Nuages
28.11.2021 13:30:17
Ianuarius: Antakaa mulle jotain DuckTalesia ennemin.

https://www.myabandonware.com/game/ … ys-duck-tales-the-quest-for-gold-vv

Ole hyvä.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Ianuarius
28.11.2021 13:35:56 (muokattu 28.11.2021 13:39:06)

Nuages: https://www.myabandonware.com/game/ … ys-duck-tales-the-quest-for-gold-vv

Ole hyvä.

Toi pelattiin jo ala-asteella läpi. Mutta thx anyway.

Ja muutenki, tarkotin ehkä enemmän sitä uutta DuckTalesia, joka on aika valtavasti parempi ku toi vanha.
Humanoid
28.11.2021 14:50:49
Ianuarius:
Witcher 3:een meni sisään jotain 10h. Koetin pieksää jotain ihmissutta ja sit ku lopetin niin emt. mulla oli ehkä jopa aikomus palata siihen, mutta en vaan ikinä käynnistäny sitä uudestaan. Se peli uuvutti mua. Oikeastaan siinä oli sama vika ku Skyrimissä, että kaikki hahmot oli aina naama irvessä ja kaikilla oli paskaa ja kauheat oltavat. En mä jaksa sellasta. Ja siis toi Kingdom Comehan on myöski täsmälleen tätä.

Mullakin meni 8-10 tuntia Witcherissä ihmetellessä, että mitäs paskaa tämä on, kaikki on sekavaa jne. Sitten se imaisi yhtäkkiä ihan kunnolla mukaansa, kun tehtävät alkoivat olla vähän mielenkiintoisempia. Alku kyllä tökki, etenkin kun en ollut pelannut aiempia osia alle.
Ed_Guy
28.11.2021 16:10:02
Humanoid: Mullakin meni 8-10 tuntia Witcherissä ihmetellessä, että mitäs paskaa tämä on, kaikki on sekavaa jne. Sitten se imaisi yhtäkkiä ihan kunnolla mukaansa, kun tehtävät alkoivat olla vähän mielenkiintoisempia. Alku kyllä tökki, etenkin kun en ollut pelannut aiempia osia alle.

Mä taisin päästä Witcher kolmoseen sisälle vasta kolmanella yirtyksellä. Se oli menoa sitten kun iski kunnolla.
En jaksa.
Nuages
28.11.2021 16:14:39
Kolmonenhan on ihan tavattoman hyvä peli. Kakkonenkin on tosi hyvä. Ykkönen oli vähän ankea, mutta silti ihan pelattava.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Henri Henri Olavi
28.11.2021 20:03:02
Ed_Guy: Pelistä tykkäsin tosin paljon. Mutta silti sarjasta en pitänyt. Lavasteet oli mielestäni melkoista b luokkaa, juoni aivan kamalaa huttua. Kirjat pitäisi lukea.

Lavasteet, kässäri, juoni, näyttely + mikä vielä. Aivan sontaa.
Je suis 190221
ÄrGee
29.11.2021 16:00:47
Witcher 3 on pilannut itseltä about kaikki muut tuollaiset roolipeli-elementtejä sisältävät suuren avoimen maailman pelit, koska se oli vain niin hyvä. Toki siinä on heikkoutensa, ja taistelun mekaniikka ei myöskään kuulu parhaisiin puoliin. Myös saman teki Red Dead Redemption 2.
To the stars!!!
Nuages
29.11.2021 16:23:35 (muokattu 29.11.2021 16:23:54)
ÄrGee: Witcher 3 on pilannut itseltä about kaikki muut tuollaiset roolipeli-elementtejä sisältävät suuren avoimen maailman pelit, koska se oli vain niin hyvä. Toki siinä on heikkoutensa, ja taistelun mekaniikka ei myöskään kuulu parhaisiin puoliin. Myös saman teki Red Dead Redemption 2.

Witcherin taistelut olivat kyllä kieltämättä joitakin poikkeuksia lukuunottamatta aika itseään toistavia. Seikkailu- ja roolipelinä kuitenkin mainio.
GoGo-FIN
29.11.2021 17:18:16
ÄrGee: Witcher 3 on pilannut itseltä about kaikki muut tuollaiset roolipeli-elementtejä sisältävät suuren avoimen maailman pelit, koska se oli vain niin hyvä. Toki siinä on heikkoutensa, ja taistelun mekaniikka ei myöskään kuulu parhaisiin puoliin. Myös saman teki Red Dead Redemption 2.

Juuri tuli katsottua Sergio Leonen Clint Eastwood länkkärit ja tulipa tarve käynnistää Rdr 2 taas. Siinä ja GTA V:ssä tuli uudelleen peluu arvoa kun tuli se first person näkymä mukaan. Parasta ikinä! Tosin pari kertaa pelannut Rdr 2 niin en tiedä jaksaako sitä enää kahlata, kun liian hyvin muistissa.
Tuomoo
29.11.2021 22:27:40
GoGo-FIN: Juuri tuli katsottua Sergio Leonen Clint Eastwood länkkärit ja tulipa tarve käynnistää Rdr 2 taas. Siinä ja GTA V:ssä tuli uudelleen peluu arvoa kun tuli se first person näkymä mukaan. Parasta ikinä! Tosin pari kertaa pelannut Rdr 2 niin en tiedä jaksaako sitä enää kahlata, kun liian hyvin muistissa.

Mietin tässä että aloitanko seuraavaksi pelaamaan pitkästä aikaa GTA Vice Cityä tai ehkäpä Red Dead Redemption ykköstä. Kakkosta mulla ei ole, ykkösen olen pelannut pariin kertaan läpi, ja tuo on kyllä yksi kaikkien aikojen suosikkipeleistä. RDR2:a en vielä ole viitsinyt hankkia, kun tuorein konsoli mulla on PS3, ja jotenkin epäilen ettei mun koneen näyttiksessä riitä ihan paukut tuohon. Ja näyttistä ei oikein huvita näillä hinnoilla alkaa päivittämään, kiitos kryptojen louhijoiden.
19.2.2021 never forget
Bullitt
29.11.2021 22:34:25 (muokattu 29.11.2021 22:35:00)
Tuomoo: Mietin tässä että aloitanko seuraavaksi pelaamaan pitkästä aikaa GTA Vice Cityä tai ehkäpä Red Dead Redemption ykköstä. Kakkosta mulla ei ole, ykkösen olen pelannut pariin kertaan läpi, ja tuo on kyllä yksi kaikkien aikojen suosikkipeleistä. RDR2:a en vielä ole viitsinyt hankkia, kun tuorein konsoli mulla on PS3, ja jotenkin epäilen ettei mun koneen näyttiksessä riitä ihan paukut tuohon. Ja näyttistä ei oikein huvita näillä hinnoilla alkaa päivittämään, kiitos kryptojen louhijoiden.

Itse tuossa taannoin päädyin ostamaan kaverin kersalta (heh) pleikka kakkosen, ja kaiveli oman vanhan Vice Cityni naftaliinista. Muutaman tunnin tuota on nyt tainnut pelata. Omat muinaiset tallennukset ovat hävinneet jonnekin vuosien saatossa, joten alusta luonnollisesti. Kieltämättä nykyaikaisehkolla full HD -led-telkkarilla kuvanlaatu näyttää vähän karmealta, mutta yllättävän nopeasti tuohon aina joka pelikerralla tottuu. Ei varmaan tällä pelaamistahdilla tule tyyliin ikinä pelattua läpi, mutta hauskaahan se on että tuokin on olemassa.
Kiitos 19.2.2021 klo 13-21.30
Ianuarius
29.11.2021 23:50:49 (muokattu 30.11.2021 11:19:37)

Tuomoo: RDR2:a en vielä ole viitsinyt hankkia, kun tuorein konsoli mulla on PS3, ja jotenkin epäilen ettei mun koneen näyttiksessä riitä ihan paukut tuohon. Ja näyttistä ei oikein huvita näillä hinnoilla alkaa päivittämään, kiitos kryptojen louhijoiden.

Kyl RDR2 ihan varmasti pyörii vähemmälläkin kuin RTX3090.

Esim. huutonetistä löytyy sopuhintaan vaikkapa gtx1070. Kyl tolla ny ite ainaki jo pelailisin ihan mitä vaan, mut tietty jos ne ultra detailit on kynnysasia, niin sit ei.

Itellä alla 980Ti ja tällä kyllä rullaa kaikki mitä vaa keksii käynnistää. Cyberpunkkii oon täs taas pelaillu. Ei ihan mee ultralla, mutta se ukko juoksee ku Doomissa, niin ei niitä sataa ylimäärästä ruohonkortta siinä ehi ihailla.

Kyllähän noi uudemmat kortit on sit vaan jos haluaa jotain 4k tai 8k resoja tai emt. 240Hz taajuudella frameja.
abassimo
30.11.2021 07:41:59
Joo ite mättäny gtx 1070 nykypelejä ihan hyvin tuloksin. Tosin en pelaa AAA-pelejä lähes ollenkaan, niin paha sanoa miten huvin rullailee ne paremmilla graffoilla pelattuna.
Suddenly diu diu
Milkop
30.11.2021 12:00:07

1660 gtx 6gb käytössä. Aikanaan vaihdoin juuri Red Dead 2:n vuoksi kun vanhalla 960gt:llä peli näytti ihan kamelin perseeltä. Onneksi meni vanha kortti kirpparilla kaupaksi.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Nuages
30.11.2021 13:14:54 (muokattu 30.11.2021 13:37:48)
abassimo: Joo ite mättäny gtx 1070 nykypelejä ihan hyvin tuloksin. Tosin en pelaa AAA-pelejä lähes ollenkaan, niin paha sanoa miten huvin rullailee ne paremmilla graffoilla pelattuna.

Riippuu ihan resoluutiosta. QHD:lla voi aivan hyvin pelata yleensä maksimiasetuksilla, mutta 4K:lla ei kyllä mitään jakoa.
Bongowing
30.11.2021 13:30:06
Nuages: Witcherin taistelut olivat kyllä kieltämättä joitakin poikkeuksia lukuunottamatta aika itseään toistavia. Seikkailu- ja roolipelinä kuitenkin mainio.

Taisteluiden puuduttavuudesta tuli mieleen, että Disco Elysium on siksikin suositeltava roolipeli että siinä ei taistella lainkaan.
But where the heck is magenta?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)