Tervehdys, Onko porukalla kokemuksia kyseisestä kitaranupista eli Blackstart studio ht 20 Minua kiehtoo ajatus nupista jonka soundimaailma taipuu moneen vaikka bluesista, psykedeliarockiin ja siitä pehmeisiin jazzahtaviin ääniin eikä maksaisi tonneja ja olisi suht kevyt jos tarvii raahata. Tällä hetkellä minun vahvistimena toimii modattu bluesjunior jonka otan mukaan jamisessiohin. Erillisenä kaappina on uraltonella rakennettu 2x12 fender clooni johon tätä nuppia olen kelannut, olen käyttänyt myös junioria nuppina ja soundi on ihan kiva, mutta kun rumpali innostuu, niin jalkoihin tulee jäätyä jos ei mikki/Pa kautta aja. Suurimman osan ajasta kun soitan ja teen nauhoituksia, niin ajan kitaran logic prolle ja teen siellä erillaisia vahvistin mallinnuksia joka on kyllä kätevää. Joka tapauksessa, kiitoksia etukäteen jos tulee juttua. Lars |
LaMotta 27.11.2021 13:59:02 (muokattu 27.11.2021 14:05:53) | |
---|
Combosta on. Clean-kanava syö hyvin säröpedaaleja. Tuskin tuosta äänireservi ensimmäisenä loppuu? Särökanavan käytöstä luovuin jo ht-5 mallin kanssa. Marshall origin 20c on mielestäni paljon toimivampi all-around combo. Sen oma särö on hyvä ja laaja, rankinta hc-gainia lukuun ottamatta. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
JuSu 27.11.2021 14:16:32 (muokattu 27.11.2021 14:18:12) | |
---|
LaMotta: Marshall origin 20c on mielestäni paljon toimivampi all-around combo. Sen oma särö on hyvä ja laaja, rankinta hc-gainia lukuun ottamatta. Miten sä oikein ajat sitä Originia? Mä kun en meinaa saada tuota 50W murolle kovinkaan herkästi, vaatiiko se päätteen runttaamista? Pitääkin koittaa keinokuormalla... Aloittajalle vastaukseksi: Mulla on ollut HT5, HT20, HT40 ja H50, ja vaikka ne tosiaan on ihan toimivia, niin mä tsekkaisin myös Marshall DSL20HR:n. Mun mielestä parempi kuin Blackstarit. Myös Origin on hyvä. https://www.thomann.de/fi/marshall_dsl20hr.htm Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
LaMotta 27.11.2021 14:20:42 (muokattu 27.11.2021 14:28:57) | |
---|
JuSu: Miten sä oikein ajat sitä Originia? Mä kun en meinaa saada tuota 50W murolle kovinkaan herkästi, vaatiiko se päätteen runttaamista? Pitääkin koittaa keinokuormalla.. Kakskymppisen saa 0,5 ja 3w moodeihin. Omilla kitaroilla irtoa aika reilustikin säröä. Etuastetta vaan reilusti auki jne, ei uutta alla auringon. En tiiä lopputulosta heikoilla sc-mikeillä. Jaa nin se tuo 50w on alimmalla tehollakin 5w. No siitä kyllä lähtee möykkää jo melkoisesti. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
dDevil 16.02.2022 15:05:09 | |
---|
MKii-mallin HT-20R nuppiloinen ihtellä. Toisen kerran reilun vuoden sisään huoltoon, eka vaihtui takuuseen. Saa nähä miten tämän kans käy, ehti olla reilu 4kk käytössä hyvin vajanaisilla käyttötunneilla. Eka ja vika Blackstar, ainakin mitä putkivehkeisiin tulee. Harmi sinänsä, sillä soundi maistuu kyllä omaan korvaan vallan mainiosti, varsinkin cleani kanava on makiaa herkkua. Kepukat mennöö, ja kepukat tulloo! |
Sir Anthony 17.02.2022 20:01:53 | |
---|
Tässä joutuu nyt hieman komppaaman yllä olevaa dDevilin kommenttia. Itsellänikin on taloudessa tuo HT-20R MKII kombo. Soundi on vallan mukava ja esim. ihan järkevän kuuloinen DI-lähtö kiva ominaisuus. Combon vakioelementti ei välttämättä ole minulle kaikkein mieluisin mutta se on saanut olla kun en laitteen pääkäyttäjä ole. Pari viikkoa sitten laite lakkasi toimimasta. Virrat menee päälle, mutta pihaustakaan ei kuulu. Ei edes sitä perus kohinaa mitä styrkkareista yleensä. Nyt laite on pajalla ja odotellaan tietoa mahdollisista korjauskustannuksista, saa nähdä selviääkö putkien vaihdolla vai meneekö kolvausosaston hommiksi. Kombo on uutena kaupasta ostettu ja ehti palvella aika tarkkaan 2,5 vuotta. "Tonni käteen ja finaaliin asti" |
McNulty 17.02.2022 23:18:06 (muokattu 17.02.2022 23:18:47) | |
---|
Kysytään aloittajalta näin päin... mitä se uusi vahvistin saa maksaa? Mikä tuon käyttämäsi kaapin tehonkesto on (ts. mitkä elementit siellä on sisällä)? Jos sä haluat oikeasti monipuolisen putkinupin, niin: https://www.thomann.de/fi/hugheskettner_grandmeister_deluxe_40.htm Käytettynä voit löytää saman valmistajan Trilogyn selkeästi halvemmalla, tai Triampin (niiden hinnoista käytettynä en ole varma). Eikä kannata unohtaa laskuista Revv ja Victory-merkkisiä vahvistimia. Niiden niitä pienempiä "lunchbox-tyylisiä" nuppeja saa käytettynä alta tonnin. https://www.thomann.de/fi/revv_g20_amp_head.htmhttps://www.musamaailma.fi/fi/victory-v40-the-duchess-kitaravahvistin PRS MT15 on myös oikein hyvä, joskin hieman tehoton jos kaipaat isoa ja kuulasta puhdasta ääntä. Säröjen osalta toimii kyllä rumpalinkin kanssa, jos tosiaan alla on 2x12" kaappi. https://www.thomann.de/fi/prs_mt_15_amp.htm Vaihtoehtoja on yllättävänkin paljon, eikä kannata unohtaa M.netin toria. Sieltä voi löytyä just passeli ja säästät pitkän pennin vs. uusi vahvistin. Kunhan tiedät mitä olet ostamassa. Tarvittaessa voit kysyä täältä meiltä lisätietoja tori-ilmoituksistakin. Bonus. Mun oma ehdotus on, että hanki jokin sellainen vahvistin missä on hyvä clean-soundi. Esim. Fender Hot Rod Deluxe. Siinä on riittävästi tehoa ja headroomia, jotta puhdas kanava pysyy puhtaana kovempaakin soitettuna. Sen päälle on helppo rakentaa muutamalla säristimellä iso kattaus soundeja. Esimerkiksi jokin Fuzz face -johdannainen, sitten Overdrive ja jokin vaikkapa Marshall-henkinen säristin. Loihdit todella nopeasti n. 150-300€ investoinnilla pedaaleihin kymmeniä mainioita särösoundeja. Fuzzilla kaikki ne psykedeliarockin legendat ja muut pörpötykset vaikka stoner doomiin asti. Sitten OD:llä ne kevyet blues-rosot, reunasäröt rokkiin jne. Marshall-henkisestä säristimestä sitten 80s heavyt ja hard rockit. Ja metallitouhut onnistuu siten että tuolla OD:lla boostaat sitä säröpurnukkaa, niin löytyy high gain hevihommat. Johtavana ajatuksena siis se, ettei kaikkien soundien ole pakko löytyä vahvistimesta. moving in stereo |
dDevil 17.02.2022 23:38:32 | |
---|
Sir Anthony: Pari viikkoa sitten laite lakkasi toimimasta. Virrat menee päälle, mutta pihaustakaan ei kuulu. Ei edes sitä perus kohinaa mitä styrkkareista yleensä. Ihtellä alkanut molemmilla kerroilla jumalaton white noise puskemaan läpi. Ekalla kerralla tuli uusi laite, nyt oottelen että mille aletaan. Jos taas tulee uusi laite, niin joku saa torilta pilkkahintaan uuden Blackstarin.. Varmaan siirryn studiomonitorien kautta soitteluun, ehkä joku SS-combo pahimpiin vahvariviekkareihin. Putkihommeleista (varsinkin Blackstarin tuotteista) meni vähän maku ton nuppiloisen myötä. Kepukat mennöö, ja kepukat tulloo! |
McNulty 18.02.2022 14:06:00 | |
---|
Siellä olisi aloittajalle torilla ihan pätevä combo. Tuon kun nostaa 2x12" kaapin päälle käyttäen combon omaa kaiutinta lisäksi (tai pelkästään 2x12" kaappia) niin uskaltaisin väittää että mökää piisaa ja soundivalikoimaakin ihan kivasti. Master volumet sekä puhtaalle, että särökanavalle erikseen. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1717142moving in stereo |
dDevil 25.02.2022 15:02:35 | |
---|
Ihme ja kumma, white noise on hukassa. Enkä saa sitä millään poppakonsteilla takaisin, alkaa paranoija käymään ihon alle. :D Nämä on kyllä parhaita kun vika on hetken ja häviää yhtä mystisesti mitä tulikin. Mistähän tätä lähtis purkamaan.. Kepukat mennöö, ja kepukat tulloo! |