Aihe: Äänen hyppiminen läppärillä kuunneltaessa
1
acwc
25.11.2021 17:28:46
Mistä mahtaa johtua, että kun kuuntelen omia miksauksia ja masterointeja biiseistäni läppärin tai kännykän omilla kajareilla, soundi ikäänkuin kompuroituu, volume hyppii ylös alas? Tätä ilmiöö ei ole kun kuuntelen monitoreilla tai millä tahansa kaiuttimilla tai kuulokkeilla. Mitähän teen väärin? Kaikki muu musa taas kuulostaa normaalilta..
Allekirjoittanut
Antti1
25.11.2021 18:50:42
Näyte auttaisi enemmän kuin tuhat sanaa. Minkälaiselle äänenvoimakkuustasolle ja miten mitattuna sä noi sun biisit väännät?
askomiko
25.11.2021 20:09:40 (muokattu 25.11.2021 20:13:43)
Mun windows-läppärissä oli joku äänentuhoamis-asetus päällä joka ajoi minut hulluksi ennenkun löysin. En muista oliko se tässä valikossa mutta tässä on ainakin teoriassa mahdollisuus pilata kaikki: Sound control panel - playback, sieltä laitteen kohdalta properties, ja Enhancements -> "disable all enhancements".

...mutta jos se vaivaa vain omia tekeleitä niin tekeleissähän se vika väkisin on.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
anapena
28.11.2021 12:35:01
KaRa: Tuhnuset äänet ja se korostuu pienissä kajareissa.
Tarkista monolla ettei mikään ääni taistele keskenään.

Tämä se vois olla, eli monottaessa jotkin asiat häviävät tai korostuvat, miksauksessa tavallaan vaihevirhettä liikaa.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Kalmo
28.11.2021 16:57:16
Kuten joku viittasi: Jos tämä ongelma koskee vain omia biisejäsi, niin ota selvää, mikä omatekemissä radikaalisti poikkeaa kaupallisista.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Arkka
28.11.2021 18:36:18 (muokattu 28.11.2021 18:38:53)

askomiko: Mun windows-läppärissä oli joku äänentuhoamis-asetus päällä joka ajoi minut hulluksi ennenkun löysin. En muista oliko se tässä valikossa mutta tässä on ainakin teoriassa mahdollisuus pilata kaikki: Sound control panel - playback, sieltä laitteen kohdalta properties, ja Enhancements -> "disable all enhancements".

...mutta jos se vaivaa vain omia tekeleitä niin tekeleissähän se vika väkisin on.

Mulla on hämärä muistikuva vastaavasta. Kuulosti just villiltä kompressoinnilta - kyykkäili ja pumppas jotenkin oudosti. Ja juurikin omissa tekeleissä sen ensin huomasin kun korostui jotenkin mun paskoissa miksauksissa. Eli voipi olla yhdistelmä tollasta asetusta ja sitä, että on esim. tukkoinen alapää, johon se nappaa kiinni tms.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)