faq1 24.11.2021 17:46:52 (muokattu 24.11.2021 17:47:38) | |
---|
Mietin omiin kotinauhoituksiin bassoraidan soittomahdollisuuksia. Joihinkin kappaleisiin sen voi soittaa kiipparillakin. Toinen vaihtoehto olisi ostaa vaikka käytetty bassokitara. Entä miten saisi kitarasoundista oktaavin alennuksella bassot, oktaavipedaali? Toimiiko? Muita mahdollisuuksia? |
Ite oon ihan onnistuneesti soittanu whammyn ja bassoplugarin kans. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
iso paha susi 24.11.2021 18:41:47 | |
---|
Joskus tuli ruuvattua Pod HD:sta ihan bassolta kuulostava soundi oktaaverin kanssa. Asetuksista 12 steppiä alas ja menoks. Mielellään joku single-coil/humppari puolitus vielä kitarasta. Haittapuolena oli, että se antoi bassonsoitosta huomattavasti helpomman kuvan. Sen huomasi kun yritti oikealla bassolla myöhemmin soittaa niitä kitaralla sävellettyjä bassokuvioita. |
Arkka 25.11.2021 10:29:53 | |
---|
Demoiluhommissa oon välillä ite pudottanut vireen natiivisti DAWissa. Melkein mikä vaan äänistysohjelma osaa moisen tehdä (tosin monitoroinnissa lienee eroja). |
iec 26.11.2021 14:49:45 | |
---|
Itse joskus kauan sitten testailin jollain DAW-plugareilla saada kitarasta bassosoundia, mutta en varmaankaan vain osannut. Ei kyllä kuulostanut yhtään oikealta bassolta. Varmaankin osaavampi tyyppi sopivilla plugareilla onnistuu tuossa, mutta minä en. Oman kokemuksen perusteella suosittelen ostamaan käytetyn bassokitaran, niin ei tarvitse kikkailla. Jos jollakin on oikein hyvät seikkaperäiset ohjeet vaikka Reaperille esim millä ilmaisilla plugareilla, eq:lla ym yms tuo onnistuu, niin jakakaa ihmeessä ohjeet. Ei hyödytä minua, kun mulla on jo kaksi bassokitaraa, mutta kenties hyödyttää jotain muuta (ja rahaa säästyy kun ei tarvi ostaa bassokitaraa.) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
KaRa 27.11.2021 12:36:47 (muokattu 27.11.2021 13:50:59) | |
---|
iec: Jos jollakin on oikein hyvät seikkaperäiset ohjeet vaikka Reaperille esim millä ilmaisilla plugareilla, eq:lla ym yms tuo onnistuu, niin jakakaa ihmeessä ohjeet. Ei hyödytä minua, kun mulla on jo kaksi bassokitaraa, mutta kenties hyödyttää jotain muuta (ja rahaa säästyy kun ei tarvi ostaa bassokitaraa.) Pitchiä alas ja reverb plugarilla vaiheistaa niin että saa sitä bassomunakkuutta ja tonea mielensä mukaan. E: ReaPitch VST ja AUReverb2. Ensin pitchillä oktaavi alas ja mahdollisesti käyttää shift säätöjä, mutta reverbillä sitten paremmin etsiä mukavan kuulosta vaihetta / botnea.. Käytännössähän tuo tekee aivan samaa asiaa kuin useimmat vaiheistukseen pyhitetyt plugarit, mutta tietysti vähän enemmän hakuammuntaa tässä, koska niin minimalistiset säädöt vaikuttaa aivan hurjasti. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |