novo 16.11.2021 23:45:59 | |
---|
Pepe-13: Juuri tämä! Pitää vain palauttaa ja selvitä ilman toistaiseksi. Joku tuollainen erikoinen, mutta sinänsä tavallinen pedaali olisi kiinnostanut. DBA:ssa on aivan normaalit ominaisuudet, mutta reverbeissä on harvemmin Fuzzia. Meteore on kelpo valinta sellasessa tarpeessa, tosin rujommilla asetuksilla saattaa ärsyttää, kun kaiun syttymisaikaa ei saa säädettyä. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Pepe-13 17.11.2021 02:31:28 | |
---|
novo: Meteore on kelpo valinta sellasessa tarpeessa, tosin rujommilla asetuksilla saattaa ärsyttää, kun kaiun syttymisaikaa ei saa säädettyä. Tuo pre-delay oli yksi iso pointti, joka kaatoi valinnan DBA:oon. En halua sitä väliaikaa. Se rupeaa häiritsemään vakiokäytössä. And hold on for tomorrow, singing |
Pepe-13 17.11.2021 21:24:09 | |
---|
Saatu skulaamaan. Ei oikein lähtenyt hyvällä. Tämä ei nyt jotenkin tykännyt vahvistimeen menneestä kaapelistani, jossa ei muiden kanssa ole ollut mitään ongelmia. Jotain signaalista katosi. Vähän ehkä irvistää myös Bossin buffereille. And hold on for tomorrow, singing |
novo 17.11.2021 22:57:04 | |
---|
Pepe-13: Saatu skulaamaan. Ei oikein lähtenyt hyvällä. Tämä ei nyt jotenkin tykännyt vahvistimeen menneestä kaapelistani, jossa ei muiden kanssa ole ollut mitään ongelmia. Jotain signaalista katosi. Vähän ehkä irvistää myös Bossin buffereille. Kuulostaapa erikoiselta. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Pepe-13 18.11.2021 02:06:13 | |
---|
novo: Kuulostaapa erikoiselta. Kaapeli varmaan rikki osittain. Ollut mukana reppuun sullottuna treeneissä. Se on vain säröjä ja kompuraa varten. Anyways ei vain lähtenyt nyt tämän kanssa. Värittää liikaa muita pedaaleja ja säröytyminen oli rutinaa ja valkoista melua. Osassa videoista siitä saatiin ulos käppänen overdrive/fuzz, mutta en nyt sellaista saisi siitä ulos sellaista. And hold on for tomorrow, singing |
Loimutin 21.11.2021 16:12:52 | |
---|
Löytyykös semmoista delay pedaalia jossa olisi "hold" toiminto niin että kun painan napin pohjaan, kaikki sen aikana soitetut jutut tulevat ulos delayn kera, ja kun lopetan painamisen, delayt soivat loppuun? En hae varsinaista loooperia, vaan periaatteessa delay jolla voisi esim. Kesken soolon lyödä delay efektin vain tiettyihin säveliin? Hankala selittää, toivottavasti joku saa tästä kopin :D |
MolliS 21.11.2021 18:47:04 (muokattu 21.11.2021 18:47:57) | |
---|
Loimutin: Löytyykös semmoista delay pedaalia jossa olisi "hold" toiminto niin että kun painan napin pohjaan, kaikki sen aikana soitetut jutut tulevat ulos delayn kera, ja kun lopetan painamisen, delayt soivat loppuun? En hae varsinaista loooperia, vaan periaatteessa delay jolla voisi esim. Kesken soolon lyödä delay efektin vain tiettyihin säveliin? Hankala selittää, toivottavasti joku saa tästä kopin :D Meinannet nyt siis pedaalia jossa on Momentary-moodi? Ainakin EQD:n pedaaleissa on ymmärtääkseni kytkimet, jotka lyhyellä painalluksella jäävät päälle ja pidemmällä pysyvät päällä vain niin kauan kun kytkin on pohjassa. EDIT: Dispatch Masterista löytyy tämä: https://www.earthquakerdevices.com/dispatch-master Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo |
Loimutin 21.11.2021 18:57:11 | |
---|
MolliS: Meinannet nyt siis pedaalia jossa on Momentary-moodi? Ainakin EQD:n pedaaleissa on ymmärtääkseni kytkimet, jotka lyhyellä painalluksella jäävät päälle ja pidemmällä pysyvät päällä vain niin kauan kun kytkin on pohjassa. EDIT: Dispatch Masterista löytyy tämä: https://www.earthquakerdevices.com/dispatch-master Perskele täähän oli juuri sitä mitä etinkin. |
Alexander F13 Neo saapui viime viikon lopulla. Hyvä spedu on. Pääsi heti yhden illan testisoittelun jälkeen suoraan lautaan kiinni EVH Phase 90:n paikalle. Phase 90 -soundia pääsi riittävän lähelle Strymonin Mobiuksella, ei ollut järkeä pitää enää erillistä spedua. Sen sijaan negatiivista flangetusta Mobius ei hanskaa vakuuttavasti. F13 hoitelee negatiivisen feedbackin varsin makoisasti. F13:n neljästä muistipaikasta kahteen olen jo tunkenut nega-flangereita. F13 Neo on kaiken kaikkiaan maukkaalta soundaava flangeri, jonka suunnittelussa otettu huomioon käyttäjäkokemusta parantavia yksityiskohtia kuten efektin kokonaisvolan säätömahdollisuus. Erilaisia toimintamoodeja löytyy tavallisen flangerin lisäksi step-flangeri erilaisilla ramppimuodoilla (Turbo Lover -tyylisestä nousevasta kitkutuksesta randomiin jne.), pikkaukseen reagoiva dynaaminen flangeri ja vähintäänkin oudosti delayta yhdistävä mutta nätiltä soundaava echo-moodi. Ekspispedunkin saisi kytkettyä, mutta eipä oikein tarvi, kun on jo yksi Mobiuksessa kiinni (ja toinen PS-6:ssa). Niin ja osaahan F13 sen kamalan through-zero-flangetuksenkin, minkä minä laskisin oikeastaan miinukseksi. Ihan tarkalleen en ole vielä löytänyt, missä menee TZF:n raja, mutta kun depthiä ja feedbackia on riittävän paljon, nollakin tulee lävistettyä. Korvalla selviää, missä raja menee. Manuaali on yksi paperiarkki, ei kerro. Ainoaksi varsinaiseksi puutteeksi laskettakoon, että flange-signaalin vaiheenkääntöä (tai ns. negatiivista summausta) tämä F13 ei sentään osaa tehdä. Kaiken muun tekee ja vähän enemmänkin. Ilmeisesti ainoat flangerit, jotka osaavat tehdä sekä tuon "vaiheenkäännön" että negatiivisen feedbackin, ovat TC Electronicin sekä ikiwanha A/DA. Muilta osin F13 päihittää kuitenkin molemmat. Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan. |
vaikeamuistaa 23.11.2021 19:52:57 | |
---|
LesPaul70: Alexander F13 Neo saapui viime viikon lopulla. Hyvä spedu on. Pääsi heti yhden illan testisoittelun jälkeen suoraan lautaan kiinni EVH Phase 90:n paikalle. Phase 90 -soundia pääsi riittävän lähelle Strymonin Mobiuksella, ei ollut järkeä pitää enää erillistä spedua. Sen sijaan negatiivista flangetusta Mobius ei hanskaa vakuuttavasti. F13 hoitelee negatiivisen feedbackin varsin makoisasti. F13:n neljästä muistipaikasta kahteen olen jo tunkenut nega-flangereita. F13 Neo on kaiken kaikkiaan maukkaalta soundaava flangeri, jonka suunnittelussa otettu huomioon käyttäjäkokemusta parantavia yksityiskohtia kuten efektin kokonaisvolan säätömahdollisuus. Erilaisia toimintamoodeja löytyy tavallisen flangerin lisäksi step-flangeri erilaisilla ramppimuodoilla (Turbo Lover -tyylisestä nousevasta kitkutuksesta randomiin jne.), pikkaukseen reagoiva dynaaminen flangeri ja vähintäänkin oudosti delayta yhdistävä mutta nätiltä soundaava echo-moodi. Ekspispedunkin saisi kytkettyä, mutta eipä oikein tarvi, kun on jo yksi Mobiuksessa kiinni (ja toinen PS-6:ssa). Niin ja osaahan F13 sen kamalan through-zero-flangetuksenkin, minkä minä laskisin oikeastaan miinukseksi. Ihan tarkalleen en ole vielä löytänyt, missä menee TZF:n raja, mutta kun depthiä ja feedbackia on riittävän paljon, nollakin tulee lävistettyä. Korvalla selviää, missä raja menee. Manuaali on yksi paperiarkki, ei kerro. Ainoaksi varsinaiseksi puutteeksi laskettakoon, että flange-signaalin vaiheenkääntöä (tai ns. negatiivista summausta) tämä F13 ei sentään osaa tehdä. Kaiken muun tekee ja vähän enemmänkin. Ilmeisesti ainoat flangerit, jotka osaavat tehdä sekä tuon "vaiheenkäännön" että negatiivisen feedbackin, ovat TC Electronicin sekä ikiwanha A/DA. Muilta osin F13 päihittää kuitenkin molemmat. On kyllä mainio flangeri, ei haittaa laisinkaan että on digidigi. If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. |
Pepe-13 24.11.2021 13:37:28 | |
---|
Kylläpä on vaikeaa aikaa tämä mustan perjantain viikko. Nyt jo Custom soundsiltakin pamahti mailia alennuksista ja onhan valikoimassa jos jonkinlaista muljutinta ja pöristintä, jotka kiinnostaa muttei käyttöä keksi. Caroline guitar companyn kilo- ja megabyte delayt olisivat alessa sekä Meteore reverb ja Panorama tremolo. Näistä parilla saisi soundinsa huonosta soitosta kaikenlaiseen mahdolliseen piilotettuun huonoon soittoon. Näkyi myös btw JHS 3 sarjan uusimmat, eli flanger, phaser ja hall reverb saapuneet. Mielestäni sarja on oikein hyvä porttihuume ns. boutique-pedaalien maailmaan. Saa jo asiallista ulkoasua selkeällä brändi-ilmeellä sekä hyvät soundit kohtuulliseen hintaan. Lafkasta oleva mielipide toki ratkaisee paljon. Soundeissa ei sinänsä ole mitään erityistä, mutta jotain mukavan helppoa ja toimivaa esim. sarjan reverbissä on. Kun on verb ja decay tarpeeksi suurella, alkaa pedaali kehittää jo hieman shimmeriä muistuttavaa ääntä. Jos ei kaikkea bossilta ja ehx:lta halua, niin linja on suhteellisen samassa hintaluokassa. And hold on for tomorrow, singing |
novo 24.11.2021 22:16:36 | |
---|
Itse kyllä petyin noihin uusiin JHS-halpiksiin siksi, etten tekisi niillä yhtään mitään. :D Custom Soundsilta tilasin viime viikolla OBNE:n Sunlightin, kävin sen tänään ns. postista noutamassa. Siellä näytti olevan myös Carolinen Somersault halvennuksessa, se on pirun kova purkki. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Pepe-13 25.11.2021 00:05:23 (muokattu 25.11.2021 00:12:35) | |
---|
novo: Itse kyllä petyin noihin uusiin JHS-halpiksiin siksi, etten tekisi niillä yhtään mitään. :D Custom Soundsilta tilasin viime viikolla OBNE:n Sunlightin, kävin sen tänään ns. postista noutamassa. Siellä näytti olevan myös Carolinen Somersault halvennuksessa, se on pirun kova purkki. Olen pitänyt reverbistä halpiksista. Se on juuri sopiva jatkuvasti päällä olevaksi reverbiksi. Customilla myös Fairfieldin Barbershop ja DBA Micro Dream. Fairfieldin fuzzin perusteella on varmasti erittäin asiallinen always on -ratkaisuun. Carolinen kilobyte oli jo lähdössä noutotilaukseen, kunnes luin sen olevan helvetin äänekäs, kun kääntää delayn yli 200 millisekunnin. Ihmettelin Pedal Zonenn demossa kuuluvaa kohinaa ja huomasin, että ei pahemmin delayn pituutta tube-mainoksissa lisätty. Mites Sunlightin kanssa, onko ollut kovassa käytössä? Pitää ihan kysäistä, että jotain shoegaze-hommia? And hold on for tomorrow, singing |
novo 25.11.2021 00:36:01 | |
---|
Pepe-13: Olen pitänyt reverbistä halpiksista. Se on juuri sopiva jatkuvasti päällä olevaksi reverbiksi. Customilla myös Fairfieldin Barbershop ja DBA Micro Dream. Fairfieldin fuzzin perusteella on varmasti erittäin asiallinen always on -ratkaisuun. Carolinen kilobyte oli jo lähdössä noutotilaukseen, kunnes luin sen olevan helvetin äänekäs, kun kääntää delayn yli 200 millisekunnin. Ihmettelin Pedal Zonenn demossa kuuluvaa kohinaa ja huomasin, että ei pahemmin delayn pituutta tube-mainoksissa lisätty. Mites Sunlightin kanssa, onko ollut kovassa käytössä? Pitää ihan kysäistä, että jotain shoegaze-hommia? Micro Dream kyllä kiinnostais, Echo Dream 2 on sen verran kova laitos. Sekin on hemmetin äänekäs pidemmillä viiveillä, joten Kilobyten suhinat ja pörinät eivät tulisi yllätyksenä. Lo-fi-vehkeitähän nuo on. Sunlightista on kovat odotukset, saa nähä millon joutaa testaamaan kunnolla. Varsinkin tape-moodin lo-fi-vouvaus ja pass-moodin sample and hold -meininki kutkuttelee huolella. Mulla on laudassa EQD:n Spatial Delivery lähinnä s&h:n takia ja siihen on mukavaa uitella reverbiä sekaan. Ylipäätään Sunlightin osalta odotan eniten, että mimmosia mattoja sillä saapi rakenneltua hetkessä ja helposti. Demojen perusteella siitä irtoaa sellasia soundeja, joita varten normaalisti käyttäisin kahta tai kolmea pedaalia. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
Pepe-13 25.11.2021 02:35:06 | |
---|
^Onko vinkkiä heittää loopperista mattojen rakenteluun, jos ei Bossin isoa loop stationia halua hankkia? Valmiiksi on RC-1, joka ihan jees toimii siihen, että soitanpa tässä soinnut ja niiden päälle biisin leadeja. And hold on for tomorrow, singing |
novo 25.11.2021 03:42:20 (muokattu 25.11.2021 04:07:04) | |
---|
Pepe-13: ^Onko vinkkiä heittää loopperista mattojen rakenteluun, jos ei Bossin isoa loop stationia halua hankkia? Valmiiksi on RC-1, joka ihan jees toimii siihen, että soitanpa tässä soinnut ja niiden päälle biisin leadeja. Itellä on pelkkä tavan Ditto, X2:n hankkimista olen usein harkinnut, mutta toistaiseksi on jäänyt. E: Toki sit lyhyitä looppeja pystyn tusailemaan esimerkiksi Tensorilla tai Fabrikatilla, mutta se on vähän eri touhua se. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
McNulty 25.11.2021 11:57:24 (muokattu 25.11.2021 12:00:45) | |
---|
Pepe-13: ^Onko vinkkiä heittää loopperista mattojen rakenteluun, jos ei Bossin isoa loop stationia halua hankkia? Valmiiksi on RC-1, joka ihan jees toimii siihen, että soitanpa tässä soinnut ja niiden päälle biisin leadeja. Chase Bliss Blooper. Koska sulla on jo RC-1 niitä perusluuppeja varten, niin miten olisi tuollainen luupperi, joka tekee aivan kaikkea muuta? Esim. luupin kääntäminen (reverse). Blooperia voi ajatella kelanauhurina, jossa nauhan kulkusuuntaa ja -nopeutta voi säädellä... luoden todella veikeitä looppeja, taustoja jne. https://www.youtube.com/watch?v=mXqXs7UVFfc Mun mielestä tällä videolla Paul Davids käyttää tuota Blooperia (ja ilmeisesti MOOD-pedaalia) todella hienosti. Kuulostaa tosi mageelta. Tekee yksin soittamisesta niin paljon rikkaampaa. https://www.youtube.com/watch?v=xoA6DvmgfGo Tai vaihtoehtoisesti Chase Bliss Mood? https://www.youtube.com/watch?v=5lv5py5bhVw moving in stereo |
Pepe-13 25.11.2021 21:36:39 | |
---|
McNulty: Chase Bliss Blooper. Koska sulla on jo RC-1 niitä perusluuppeja varten, niin miten olisi tuollainen luupperi, joka tekee aivan kaikkea muuta? Esim. luupin kääntäminen (reverse). Blooperia voi ajatella kelanauhurina, jossa nauhan kulkusuuntaa ja -nopeutta voi säädellä... luoden todella veikeitä looppeja, taustoja jne. https://www.youtube.com/watch?v=mXqXs7UVFfc Mun mielestä tällä videolla Paul Davids käyttää tuota Blooperia (ja ilmeisesti MOOD-pedaalia) todella hienosti. Kuulostaa tosi mageelta. Tekee yksin soittamisesta niin paljon rikkaampaa. https://www.youtube.com/watch?v=xoA6DvmgfGo Tai vaihtoehtoisesti Chase Bliss Mood? https://www.youtube.com/watch?v=5lv5py5bhVw Pitääpä noihin tutustua! Olen vähän kyseistä merkkiä karttanut hintojen takia ts., ei ole uskaltanut liikaa tutustua innostuksen estämiseksi :D Vaikuttanut tuo Mood aina mielenkiintoiselta, kun jossain on vedossa on käytetty sitä. RC-1 ei ole Bossin normaalin pedaalimuodon takia kauhean ideaali loopperi kerrostamiseen. Ehkä Ditto tai Ditto x2 olisi hyvä vaihdokki. Ihan perus looppeihin. En halua Bossin kaukosäädintä hankkia normaalien looppien tekemistä varten. And hold on for tomorrow, singing |
novo 25.11.2021 22:14:26 | |
---|
Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
McNulty 25.11.2021 22:15:25 | |
---|
novo: https://www.youtube.com/watch?v=ZkimXr3YISg Tossa hemmetin kattava demo Moodista. Juuri tuon takia itsekin harkinnut Moodin hankkimista, kun yhdellä videolla näytetään selkeästi kuinka laite toimii. Pitäiskö laittaa joku Mood kimppatilaus Custom Soundsin Janille ja toivoa kädet ristissä pientä rabattia? :D moving in stereo |