empires 21.11.2021 12:57:38 | |
---|
rautapieru: Tässä lauseessa on suuri viisaus. Mulla on kaveri joka on todella taitava kitaristi ja sillä on 80-luvun vanerirunkoinen strato-kopio ja se kuulostaa yhtä paskalta kuin näyttää, mutta ei sen soittamana, ei se ole kiinnostunut onko se paska kitara. Lights are on but nobody is home.. |
KaRa 21.11.2021 13:03:39 | |
---|
Voihan sitä tehdä kaunista musiikkia millä vain. Oli kuinka kuppanen ja ruosteinen kanki tahansa, niin kyllä sillä hienoa musiikkia saa aikaiseksi. Luonne on tärkein. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
msalama 21.11.2021 13:23:10 | |
---|
No näinhän se on. Ja ehkä juuri siksi maailmassa onkin enemmän hyviä kitaroita, mutta vähemmän hyviä kitaristeja. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
msalama 21.11.2021 13:24:35 | |
---|
ei se ole kiinnostunut onko se paska kitara Ja siinäpä taasen suuri viisaus. Terveisiä ukolle, kuka nyt sitten onkaan, koska se on oikeassa. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
empires 21.11.2021 13:27:08 | |
---|
msalama: No näinhän se on. Ja ehkä juuri siksi maailmassa onkin enemmän hyviä kitaroita, mutta vähemmän hyviä kitaristeja. Mulle hyvä kitara antaa fiiliksiä lisää ja soitan paremmin, on mulla Fernandes Les Paul MIJ kasarilta. Se ei liene arvokas, mutta paras lespaul mitä olen omistanut ja on ollut CS ja Customeita, 1970-DeLuxe ym..tuo on vaan juuri sellainen kuin pitää. Lights are on but nobody is home.. |
KaRa 21.11.2021 13:27:18 | |
---|
Ärsyttää eräskin tyyppi, jonka ensimmäinen kommentti instrumentin kohdalla on "aijaa toi on toi halpa".. tms. Aina kyllä rupee rinnassa ahdistamaan moinen suhtautuminen. Ja hänen kaa pitäisi tavallaa soitella joskus. Ei kauheesti inspiroi. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
BugBadWolf 21.11.2021 23:07:27 | |
---|
Hm... Oli sitä kitaroista ja rahasta ihan mitä mieltä tahansa, tärkeintä olisi se että päätyy lopputulokseen oman ajatusprosessinsa kautta. Ei siis kenenkään toisen uskomuksia suoraan kopioiden, ei kuuluakseen johonkin joukkoon, eikä taatusti siksi että kuvittelee itse soittimella nostavansa statustaan suuntaan tai toiseen. Ihmiskuntaa tarkkaillessani huomaan jatkuvasti, että muiden mielipide hankinnasta X merkitsee aivan liikaa. Kitara ostetaan itselle. Ihan niinkuin kengätkin. Vai kulkeeko monikin Angus Young fani numeron 38 töppösissä, vaikka oma kroppa on kasvanut maata pitkin 6 numeroa pidempään? Ei kulje. Mutta kitara ostetaan kyllä idolin mallin mukaan, vaikka oman kropan erot alkuperäiskappaleeseen nähden ovat melkein lajitasolla. Mitä ikinä teet, varmista se että päädyit päätökseen itse. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
samiko 22.11.2021 10:37:49 (muokattu 22.11.2021 10:44:29) | |
---|
BugBadWolf: Hm... Oli sitä kitaroista ja rahasta ihan mitä mieltä tahansa, tärkeintä olisi se että päätyy lopputulokseen oman ajatusprosessinsa kautta. Ei siis kenenkään toisen uskomuksia suoraan kopioiden, ei kuuluakseen johonkin joukkoon, eikä taatusti siksi että kuvittelee itse soittimella nostavansa statustaan suuntaan tai toiseen. Ihmiskuntaa tarkkaillessani huomaan jatkuvasti, että muiden mielipide hankinnasta X merkitsee aivan liikaa. Kitara ostetaan itselle. Ihan niinkuin kengätkin. Vai kulkeeko monikin Angus Young fani numeron 38 töppösissä, vaikka oma kroppa on kasvanut maata pitkin 6 numeroa pidempään? Ei kulje. Mutta kitara ostetaan kyllä idolin mallin mukaan, vaikka oman kropan erot alkuperäiskappaleeseen nähden ovat melkein lajitasolla. Mitä ikinä teet, varmista se että päädyit päätökseen itse. Samaa mieltä ja en samaa mieltä. Varmista että päädyt päätökseen itse, kyllä, mutta mielestäni ne syyt on se ja sama mitkä ne ovat, vaikka statuksen nostaminen. Itselläni on esimerkiksi haaveena G:n es335, niin sitä tyhjiötä ei täytä Epiphone tai Ibanez. Se on ihan sama kuinka hyvin ne soivat tai on tehty. Ryhmäpaineessahan minä olisin jonkun kopion jo tilannutkin, mutta päätäni ei käännetä. Edit. Eli tiivistän: Se on ihan sama mitä tietä päädyt kitaran ostossa tms. onnellisuuteen, kunhan se on aitoa onnellisuutta |
KaRa 22.11.2021 10:47:36 | |
---|
samiko:: Se on ihan sama mitä tietä päädyt kitaran ostossa tms. onnellisuuteen, kunhan se on aitoa onnellisuutta Aito onnellisuus.. Tuosta voisi saivarrella enemmänkin. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
samiko 22.11.2021 10:48:47 | |
---|
KaRa: Aito onnellisuus.. Tuosta voisi saivarrella enemmänkin. No saivartele. Kyllä kai minä omien tuntemuksieni asiantuntija vielä olen. |
Guitarfreak 22.11.2021 10:58:47 | |
---|
samiko: No saivartele. Kyllä kai minä omien tuntemuksieni asiantuntija vielä olen. Riippuu traumojen määrästä :P Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
KaRa 22.11.2021 11:00:03 | |
---|
samiko: No saivartele. Kyllä kai minä omien tuntemuksieni asiantuntija vielä olen. Onko tuo statuksen nostaminen sitten "aitoa" onnellisuutta? Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
samiko 22.11.2021 11:05:05 (muokattu 22.11.2021 11:06:19) | |
---|
KaRa: Onko tuo statuksen nostaminen sitten "aitoa" onnellisuutta? Mikä on filosofisesti aitoa? Onko se aitoa että palavasti haluat Gibsonin mutta computer says että Epiphone? Computer says että en tarvitse yhtään mitään kitaraa enää ikinä. Computer says että kannattaisi luopua ainakin puolesta nykyisistäkin. Minä tiedän että es335 tekisi minut onnelliseksi, koska olen vieläkin onnellinen 15 vuotta sitten hankitusta kitarastakin. Se on ihan sama mitä sinä, te, tai computer sanoo. |
KaRa 22.11.2021 11:09:35 | |
---|
Asia pihvi. Kiva että olet aidosti onnellinen, etkä vaa feikisti. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
KaRa 22.11.2021 11:11:50 | |
---|
samiko: Minä tiedän että es335 tekisi minut onnelliseksi, koska olen vieläkin onnellinen Btw tää on aika perus markkinointikoneiston uhrin kierre. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
samiko 22.11.2021 11:14:05 (muokattu 22.11.2021 11:16:06) | |
---|
KaRa: Asia pihvi. Kiva että olet aidosti onnellinen, etkä vaa feikisti. Kiitos. Tähän on hyvä päättää tämä keskustelu. Lähden tästä onnellisena soittelemaan treenikämpälle itse valitsemallani statuskitaralla. |
samiko 22.11.2021 11:15:46 | |
---|
KaRa: Btw tää on aika perus markkinointikoneiston uhrin kierre. Ai ei se sit ollutkaan kiva sun mielestä että olen onnellinen. Menin hölmö uskomaan sinisilmäisesti. Mutta ei se mitään, kuitenkin olen onnellinen. |
KaRa 22.11.2021 11:16:56 (muokattu 22.11.2021 11:17:02) | |
---|
samiko: Ai ei se sit ollutkaan kiva sun mielestä että olen onnellinen. Menin hölmö uskomaan sinisilmäisesti. Mutta ei se mitään, kuitenkin olen onnellinen. Tottakai se on kiva että kokee olevansa onnellinen. Sehän on pääasia, ja sen markkinamiehetkin tietää :) Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
Aika harvoin ihmisen arkinen onnellisuus liittyy omistettuun kitaraan. Ja jos joskus vähän liittyykin, niin luulen että pienituloisen perheen lapsi ilahtuu keskimäärin enemmän lahjaksi saadusta parin satasen LTD:stä, kuin hyvätuloinen hammaslääkäri/insinööri/(_muu, mikä?_) itse ostamastaan 4000 euron Custom Shop -Gibsonista/Fenderistä/X:stä. VIIMEINEN HINTA TAULUSSA!
OK, Starbuck. OK, Apollo. OK, Boomer. |
dajackal 22.11.2021 11:36:54 | |
---|
zedder: Aika harvoin ihmisen arkinen onnellisuus liittyy omistettuun kitaraan. Ja jos joskus vähän liittyykin, niin luulen että pienituloisen perheen lapsi ilahtuu keskimäärin enemmän lahjaksi saadusta parin satasen LTD:stä, kuin hyvätuloinen hammaslääkäri/insinööri/(_muu, mikä?_) itse ostamastaan 4000 euron Custom Shop -Gibsonista/Fenderistä/X:stä. Vahvasti tämä. Itse olin nuorempana erittäin iloinen vanhempien ostamasta halpis-Squierista. Seuraavaksi kitaraksi ostin lukioiässä omilla rahoilla (ainakin melkein kokonaan) Ibanez RG1570:n ja siitä olin jo aivan pähkinöinä. Hintaa sillä oli 650 euroa. Tuosta on nyt 17 vuotta, eikä sen jälkeisissä kaasutteluissa ole kertaakaan himottanut omistaa _parempaa_ kitaraa, koska tuo on niin hyvä, että en koe parempaa varmaan koskaan tarvitsevani. On niitä silti lisää tullut ostettua (about vastaavia, ei parempia), koska rahatilanne on sen sallinut ja tehnyt mieli omistaa erilaisia kitaroita. Voisihan sitä toki ostaa raapaista jonkun J.customin, mikä olisi varmasti parempi, mutta sillä rahalla saatava parannus on niin pieni, että investoinnissa ei ole mitään järkeä. Saatan silti sellaisen joskus ostaa, mutta tuskin se onnellisuuttani juuri mitenkään muuttaa. |