Aihe: Straton elektroniikan modaaminen
1
Siberiansusi
20.11.2021 12:32:59
Moi,

tein oheisen modauksen stratooni:

https://www.strat-talk.com/attachments/half-blender-jpg.353212/

Jätin kuitenkin tuon grease bucketin tekemättä ja laitoin vaan tuosta samasta pinnistä .047 konkan siihen potikan kanteen. Haluaisin tonen säädöstä hieman tummemman ja mulla olisi tuossa yksi .022 konkka ylimääräisenä, auttaako jos kolvaan sen .047 perään ja siitä potikan kanteen?

Jätin myös maadoitukset kolvaamatta jokaisesta potikan kannesta toiseen, onko tästä jotain haittaa? Muissa diagrammeissa potikan kannet on yleensä maadoitettu yhteen ja siitä runkoon.

Olen ihan tumpelo näissä sähköasioissa, löytyisikö täältä joku joka tietäisi?
Arkka
20.11.2021 12:59:43

Siberiansusi: Haluaisin tonen säädöstä hieman tummemman ja mulla olisi tuossa yksi .022 konkka ylimääräisenä, auttaako jos kolvaan sen .047 perään ja siitä potikan kanteen?

Ei vaan kytket rinnalle, eli molempien jalat samoihin kohtiin. Silloin kokonaiskapasitanssi on molempien summa ja se low pass -filtteri minkä se luo on matalammalla taajuudella, eli saundi tummempi. Toisin sanoen yläpään leikkaus alkaa alempaa. Tulos on helppo testata kolvaamattakin.
Siberiansusi
20.11.2021 13:02:01
Arkka: Ei vaan kytket rinnalle, eli molempien jalat samoihin kohtiin. Silloin kokonaiskapasitanssi on molempien summa ja se low pass -filtteri minkä se luo on matalammalla taajuudella, eli saundi tummempi. Toisin sanoen yläpään leikkaus alkaa alempaa. Tulos on helppo testata kolvaamattakin.

Kiitos! Pitänee testata.

Miten toi maadotus, pitääkö jokainen potikka maadottaa siitä kannesta?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)