Aihe: Hughes & Kettner SC412A
1
JuSu
18.11.2021 20:53:27 (muokattu 18.11.2021 20:57:27)
Still Got The Blues: Hei, en löytänyt varsinaisesti kitarakaiuttimille sopivaa otsikkoa, niin kysyn näin: Sain otsikossa mainitun kaiuttimen, mutta koska en ole vielä päässtyt sitä kokeilemaan, niin olisin kysynyt, 1) mitkä mahtavat olla Celestion Rockdriver 12" 65W elementit, 2) mitä tarkoittaa SC ja A nimessä, sekä 3) onko siitä toimivaksi kaapiksi? (made in china)
Auttakaa tietämätöntä.. Kiitos jo etukäteen!

1) Budjettiluokan Celestionit, mutteivät välttämättä ihan huonot. Rockdriver on H&K:lle tehtyjen mallimerkintä, olikohan nuo Silver Series -merkinnällä muuten. En muista. Taisi olla niin, että Englin kaapeissa olevat Celestion V60 -elementit on jotenkin sukua näille. Rockdrivereita oli/on myös ainakin Rockdriver Junior.

2) Veikkaisin Standard Cabinet (=SC), ja A viittaa viistottuun yläkappiin (kuten usein muillakin valmistajilla). H&K:lla on myös CC -sarjan kaappeja (=Custom Cabinet).

3) On, jos on ehjä. Arvostele korvillasi, älä silmilläsi. Valmistusmaalla ei ole merkitystä, jos se kuulostaa hyvältä.

E: Itseasiassa, nuo taitaakin olla samat tötteröt kuin Celestion Super 65? Ei mitenkään kauhean arvostettu kaiutin, mutta edelleen, korvat on paras mittari...
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Still Got The Blues
18.11.2021 21:37:25

Kiitos Ju-Su,
oli aikalailla tyhjentävä vastaus, joka sivisti samalla myös yleisesti! Korvien puolesta kelpaa kyllä, ja nyt uskallan suunnitella yhdistelmää pidemmälle.
KIITOS! =)
JEAN DARK Facebook
JuSu
18.11.2021 21:53:04
Still Got The Blues: Kiitos Ju-Su,
oli aikalailla tyhjentävä vastaus, joka sivisti samalla myös yleisesti! Korvien puolesta kelpaa kyllä, ja nyt uskallan suunnitella yhdistelmää pidemmälle.
KIITOS! =)

Pari ihan pientä juttua, varmuuden vuoksi... Muista katsoa, että vahvistimen ja kaapin impedanssit täsmäävät, ja käytä välissä kaiutinkaapelia. Ei instrumenttikaapelia.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Still Got The Blues
18.11.2021 23:20:25

Juu, on tarkastettu. Nutta kaiutinpiuhan olisin unohtanut, kun tähän asti taas mennyt 5v. uruilla. Kitara on nuoruuden juttu, ja kun niitä on vielä dtudiosta jäljellä jokunen, niin aina niilla pienet bluesit voi vetää!
JEAN DARK Facebook
dropD
18.11.2021 23:28:59

JuSu: 3) On, jos on ehjä. Arvostele korvillasi, älä silmilläsi. Valmistusmaalla ei ole merkitystä, jos se kuulostaa hyvältä.

Tämä on oikeasti hyvä neuvo (eikä pelkästään budjetti kaappien kanssa). Mulla oli aikanaan aikansa halpis marsu 8412 mikä oli oikeasti hyvä kaappi. Pieni tilavuus teki siitä itse asiassa täyskokoisia neilikoita napakamman ja reagoinniltaan nopeamman. Tietty makuasioita, mutta nykyäänkin tykkään enemmän esim 10" creambackeistä kuin 12" versioista. Samasta syystä.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Still Got The Blues
19.11.2021 00:21:15

Liittyy ilmeisesti samaan aiheeseen, kun frendi on tekemässä nopeammin reagoivaa kaappia joko 10" + 12" tai 2 x 10" + 2 x 12". Mä osaan kyllä Leslien speksit, mutta nää kitarajutut on vielä hakusessa. Taioikeastaan ihan pihalla!
JEAN DARK Facebook
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)