hallu 14.11.2021 20:49:17 | |
---|
No en minäkääkään keikoille sitä aarrettani rahtaa, mutta nyt en rahtaa enää edes itseäni :-) . Ehkä se kuitenkin on niin,että välineet tilanteen mukaan. Eikö se nykyisin mene muutenkin vähän niin, että keikalle lähtee bulkkikitara ja kempperi ja stuudiossa sitten herkutellaan vuosikertakitaroilla ja hurisevilla vahvistimilla :-) |
BugBadWolf 14.11.2021 21:54:39 | |
---|
hallu:...Eikö se nykyisin mene muutenkin vähän niin... Nykyisin mikään ei mene "niin". Jokaisella on oma tapansa. Ja mitä erikoisemmat, sen parempi. Viimeisimmästä kokemuksesta oppineena en enää suostu menemään keikalle syömähampaan kanssa, jos ei valaistusta ole hoidettu neitsyiden rakentaman tekokuun valossa ja jonka yleisöltä ei vaadita sellaista kuntoa, jossa tarvitaan oma opaskoira sekä silmille, että korville. Vaan eiköpä tuo arvosoittimen vienti lavalle liene paljon kiinni siitä, mistä keikasta puhutaan. Eihän tosielämässä keikalla niitä varkaita niin hirveästi tarvitse pelätä. Kyllähän se on pelimanni itse, joka haitarinsa palkeet halkaisee 99% tapauksista. Jos herra A:n käsitys keikasta on helvetillinen känniryykellys ö-luokan kellarissa huumehullujen varkaiden seassa, kyllähän siinä toki perintöipanetsiakin suojelee. ...paitsi että ei silloin tietenkään suojele ipanetsia, jos on aloittanut hulkko-elämän ennenkuin meriitti riittää pestaamaan roudarit vahtimaan romujaan. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Jucciz 14.11.2021 22:04:51 | |
---|
Baraka: Siinä on kyllä kanssa sellainen ajatusmaailma, jota en ole koskaan ymmärtänyt. Jos jollain on hienoja kitaroita niin ei herätä kyllä mitään kateutta tai katkeruutta, vaan enemmän kiinnostusta. Mikä näiden katkerien ihmisten ajatusmaailmassa saa kuvittelemaan, että toisten lelut on heiltä itseltään pois? En tiedä, mutta perin paljon heitä on päätellen siitä, mikä porukka maatamme oon äänestetty "johtamaan". Soitinveroa odotellessa... |
Kontiak 14.11.2021 22:14:24 (muokattu 14.11.2021 22:53:14) | |
---|
PekkaM: Eli ei sitä rahaa niin pitkään kannata miettiä sen jälkeen kun kamat vastaa omaa tarvetta. Onhan se nyt selvää, ettei joku flame maple arch top vaikuta kenenkään musiikkiin. Ulkonäkö tietysti vaikuttaa siihen, miten houkuttelevaa on tarttua kitaraan. Aloittelija ei osaa arvostaa kaikkia kitaran ominaisuuksia, koska ei saa kitarasta irti "kaikkea" ominaista. Yleensäkään halpiskitaroiden valmistamista ja niillä tehtävää bisnestä on vaikea perustella soittajan näkökulmasta. Nykyajassa suosittua on madaltaa kynnystä ja ylläpitää mahdollisuuksia kaikille kaikkeen. Vaikka siis pelkkä raha voi olla peruste sille, että soitto jää siihen eikä siinä mitään vääryyttä välttämättä tapahdu. Kitara yhtenä ilmaisuvoimaisimmista soittimista "vaatii" vielä ensihankinnan jälkeen aikaa, jonka järjestämiseen on usein hyvä olla rahaa. Yngwien mielestä varjopuolena on yksilöllisyyden häviäminen: https://youtu.be/qX4Wy2n76U4?t=3314 "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Little Savage 14.11.2021 22:16:02 | |
---|
Kyl mä näkisin että kitarat ja raha on kaksi eri asiaa. Toinen niistä enemmän luuserien hommaa. Ostimpa kerran kitaran Thomanilta. Se oli I-ha kiva mut... |
Jucciz 14.11.2021 22:20:59 | |
---|
Little Savage: Kyl mä näkisin että kitarat ja raha on kaksi eri asiaa. Toinen niistä enemmän luuserien hommaa. "Olen soittaja, en siis mikään voittaja"? |
Guitarfreak 14.11.2021 22:31:28 | |
---|
Jucciz: "Olen soittaja, en siis mikään voittaja"? Soittajia on ne puhelinmyyjätkin. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Jucciz 14.11.2021 22:34:14 | |
---|
Guitarfreak: Soittajia on ne puhelinmyyjätkin. En ole koskaan ymmärtänyt puhelinmyyjiä: eikös yleensä sillä, jolle soitetaan, ole jo puhelin? |
Guitarfreak 14.11.2021 22:51:43 | |
---|
Jucciz: En ole koskaan ymmärtänyt puhelinmyyjiä: eikös yleensä sillä, jolle soitetaan, ole jo puhelin? Vaihda uuteen että kapitalismi toimii Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
BugBadWolf 14.11.2021 23:06:25 | |
---|
Jucciz:...mikä porukka maatamme oon äänestetty "johtamaan"... Kun kansalainen ampuu itseään jalkaan, kannattaisi syyttää kansalaista, eikä jalassa olevaa luotia. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Jucciz 14.11.2021 23:54:40 | |
---|
BugBadWolf: Kun kansalainen ampuu itseään jalkaan, kannattaisi syyttää kansalaista, eikä jalassa olevaa luotia. Samaa mieltä. Pitäisi kai vaan ajatella, että siinäpähän saivat, mitä ansaitsivat - vaan harmi kun siinä kärsivät myös sivulliset. |
Jucciz: En tiedä, mutta perin paljon heitä on päätellen siitä, mikä porukka maatamme oon äänestetty "johtamaan". Soitinveroa odotellessa... Onpa jännä, että tähänkin keskusteluun saatiin mukaan vielä politiikka. Tuntuu, että internetseihin kirjoittelee ryhmistä ja saiteista riippumatta yllättävän paljon porukkaa, joille nykyinen hallituspohja aiheuttaa harmistusta. Tämä ilmenee kaikissa jollakin tavoin materiaan liittyvissä harrastusta ja/tai työtä koskevissa ryhmissä. Ei ole tosiaan muilta pois toisten kalliit kitarat. Kateus katkeruutena on lähes aina omistajan päässä oleva kuvitelma. Eri asia on olla kateellinen jostain ts., haluta itse samanlaista. Suurimman osan kohdalla se onnistuu ihan sillä, että kouluttautuu ja menee duuniin. Jos ei satu mitään isompia tragedioita kohdalle, niin palkkatyölle ostelee niitä Fenkkuja ja Gibsoneita käyttöesineeksi. Politiikasta sen verran, että hallituksen toiminta eroaa hyvin pienin painotuksin porvarihallituksesta. Toki kepulaiset hämmentää pakkaa siinä, missä kykenevät. Sitä on tapahtunut aina ja tulee tapahtumaan aina. Sitten on öyhöttät, mutta poliitiikka perustuu heillä vain vihaan ja kaiken syynä on olematon maahanmuutto, eikä heillä ole tuntemusta kv. ihmis- ja perusoikeusjärjestelmästä eikä oikein edes Suomen lainsäädännöstä. Mutta se siitä. Jatketaan nyt kitaroiden ja rahan parissa. Tämä on omalla tavallaan mielenkiintoinen lanka ja tulee esiin hyvin erilaisia tapoja suhtautua materiaan. And hold on for tomorrow, singing |
Pepe-13 15.11.2021 03:02:52 (muokattu 15.11.2021 03:12:27) | |
---|
Jucciz: Samaa mieltä. Pitäisi kai vaan ajatella, että siinäpähän saivat, mitä ansaitsivat - vaan harmi kun siinä kärsivät myös sivulliset. Jos sivullisten kärsimys on mittarina, niin edellinen hallitus oli ehkä kaikkien aikojen epäonnistunein eikä saanut mitään aikaan. Kaikissa jokseenkin vertailukelpoisissa maissa maanviljelijöiden puolueet ovat hiipuneet pois. En voi käsittää, että sille porukalle riittää oikeasti äänestäjiä samoin kuin tälle fasismin kanssa flirttailevalle liikkeelle. Onneksi suurin osa valtioneuvoston jäsenistä on harvinaisen päteviä ja asioita ihmisen näkökulma edellä ajavia. Kunnioitus perusoikeuksia ja oikeusvaltiota kohtaan on korkealla tasolla. Laadukkaalla soittimella on aloittelijan paljon parempi aloitella hommia na treenata. Turhaan sitä paskaan käyttää aikaa, jos massia on. Kyllä kunnollinen Meksikon tai Jenkkien Tele on parempi kitara aloitteluun kuin joku Affinity skuju. Huonot välineet voi antaa koko hommasta väärän kuvan, kun menee aikaa soittimen kanssa tappeluun. Sen sijaan hyvissä säädöissä oleva erinomaisesti viimeistelty kitara on hankintana paljon järkevämpi, koska harrastuksen jatkuminen ja kunnollinen innostuminen tapahtuu helpommin. Jos taas homma lopahtaa, 1000-2000 euron kitaran saa aina myytyä ihan hyvään hintaan. Voi myös olla, ettei halua tukea kaukoidän halpatuotantoa. Kyllähän vaatteetkin ostaa mieluiten EU:ssa, Jenkeissä, Briteissä tai Japanissa tehtynä. And hold on for tomorrow, singing |
Pepe-13 15.11.2021 03:13:29 | |
---|
Little Savage: Kyl mä näkisin että kitarat ja raha on kaksi eri asiaa. Toinen niistä enemmän luuserien hommaa. Kyllä! Rahasta puhuminen on kyllä luuserien hommaa. And hold on for tomorrow, singing |
Pepe-13 15.11.2021 04:30:49 | |
---|
Pepe-13: Kyllä! Rahasta puhuminen on kyllä luuserien hommaa. Unohdetaan pliis politiikka. Siinä tulee aina tarpeetonta riitelyä. Ylläpito todetkoon, onko nyt ok politiikka tällaisessa langassa tai ylipäänsä tällä alueella. Ei ole tarvetta väitellä politiikasta, koska tuskin kukaan tällaisessa yhteydessä muuttaa miellipidettään yhtään minkään politiikkaan tai uskontoon liittyvän seikan osalta. And hold on for tomorrow, singing |
msalama 15.11.2021 06:44:24 | |
---|
KaRa: Tuollainen "aarre" ajattelu on mielestäni tyhjäntoimittajien hommaa. No siinäpä sitten on. Siis itsehän en nykyisin enää keikkoja juuri soita - sain siitä tarpeekseni aikoinaan jo pirusti tahkottuani - mutta jos soittaisin, niin en TASAN tarkkaan ottaisi noita kumpaakaan vanhempaa skebaa mihinkään helvetin kaljapubiin tai pitseriannurkkaan, jotta saisin sitten kytätä ja vahtia niitä iltapäivän roudauksesta yömyöhän kotiinlähtöön. Siis minkä helvetin takia mun pitäisi noita jo pikkuisen arvokkaampia heskoja mihinkään kolhittavaksi ja / tai mahdollisesti pöllittäväksi roudata, kun mulla on 2 erittäin hyvin soivaa, soitettavaa ja toimivaa halpakitaraakin joista ei tarvitse huolestua pätkääkään? Siksikö, ettei sulle tulisi paha mieli? Ja paskan marjat mikään "aarre". Vanhoja ja hauskoja skittoja jotka saa jatkuvaa kotisoittoa, eli eihän ne mitään vitriinikamaa ole eikä 70-lukuisten pidä ollakaan, mutta edelleen: minkä helvetin takia mun pitäisi niitä roudata yhtään mihinkään, kun hyviä ja huomattavasti vähäriskisempiäkin vaihtoehtoja on? Pepe-13: onko nyt ok politiikka tällaisessa langassa Ei ole ja modet ovat tämän sanoneet jo monta kertaa. Tällaiset kuuluvat politiikkaosioon kuulemma. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
samiko 15.11.2021 09:22:59 | |
---|
Pepe-13: Unohdetaan pliis politiikka. Siinä tulee aina tarpeetonta riitelyä. Ylläpito todetkoon, onko nyt ok politiikka tällaisessa langassa tai ylipäänsä tällä alueella. Ei ole tarvetta väitellä politiikasta, koska tuskin kukaan tällaisessa yhteydessä muuttaa miellipidettään yhtään minkään politiikkaan tai uskontoon liittyvän seikan osalta. Siis tyyppi heitti pitkät pätkät oikein hc politiikkaa ja heti perään tälläisen? Ei tsiisus :D. |
msalama 15.11.2021 10:19:20 | |
---|
Rahasta puhuminen on kyllä luuserien hommaa. Muttat rahan hankkiminen esim. kitaraostoksiin ei ole. Vai onko? Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
Pepe-13 15.11.2021 14:50:19 (muokattu 15.11.2021 14:53:42) | |
---|
samiko: Siis tyyppi heitti pitkät pätkät oikein hc politiikkaa ja heti perään tälläisen? Ei tsiisus :D. Politiikka ja käytöstavat on eri asia. Nyt mennään jo ihan perinteistä puoluepolitiikkaa kohti ja pahoittelen omaa osuuttani siinä. Liian monta kertaa, kun saamat kirjoitukset eri yhteyksissä näkee, niin joskus niihin haluaa vastata. And hold on for tomorrow, singing |
kid ego 15.11.2021 20:38:52 | |
---|
"Ehkä se on ihan hyvä ettet juo sitä viinaa. Ihan kaikki lähtee aina lapasesta." - Karvamammutti |