jannu 03.07.2004 19:47:27 (muokattu 03.07.2004 19:47:55) | |
---|
turhaan selität, sä olet oikeassa. En selitä. Taisit oikeasti suuttua? Älä vastaa, retorinen kysymys. Lystikästä viikonloppua! |
ajomies 03.07.2004 20:27:54 | |
---|
En selitä. Taisit oikeasti suuttua? Älä vastaa, retorinen kysymys. Lystikästä viikonloppua! no en, mutta tästä on turha väitellä. Ite olen sitä mieltä, että on olemassa roskaväkimanneja ja sitten näitä "kunnollisia" aivan kuten meistä vaaleistakin suomalaisista löytyy molempia. Ja tuntuu välillä olevan sillä tavalla, että kun manne tekee rötöksen niin se herättää paljon suurempaa huomiota koska se on manne, mutta jos vaalea tekee samanlaisen rötöksen niin se on vain olan kohautus ja sillä siisti. ilmoja pitelee ---> |
l@ho 04.07.2004 11:18:06 | |
---|
Jepjep. On sekä hyviä että huonoja manneja. Hoho.. khöm - Olin muuten tuskassa..AIJAA!! SIELLÄ OLI SELLANEN RUMP..
- Sori ruoka jäähtyy.. |
jannu 04.07.2004 13:18:03 | |
---|
no en, mutta tästä on turha väitellä. Ite olen sitä mieltä, että on olemassa roskaväkimanneja ja sitten näitä "kunnollisia" aivan kuten meistä vaaleistakin suomalaisista löytyy molempia. Ja tuntuu välillä olevan sillä tavalla, että kun manne tekee rötöksen niin se herättää paljon suurempaa huomiota koska se on manne, mutta jos vaalea tekee samanlaisen rötöksen niin se on vain olan kohautus ja sillä siisti. No tässä ollaan nyt asian ytimessä. Tämän pointin kun olisit tuonut esille jo aiemmin, niin olisi minunkin putkiaivoissani havahduttu, notta taidamme olla hyvin pitkälti samaa mieltä asiasta. Koko homma alkoi siitä, kun allekirjoittanut ärsyyntyi ketjun aloittajan kommentista "taisi olla äitinsä raskausaikana ahkera" tms, joka edusti mielestäni räikeimillään juuri tätä mainitsemaasi romanien tekemisten erikoisen tarkkaa syynämistä muuhun väestöön verrattuna. No juu... tämä tästä. Piis, luuv! :) |
Jormaz 04.07.2004 15:56:43 (muokattu 04.07.2004 23:20:38) | |
---|
Koko homma alkoi siitä, kun allekirjoittanut ärsyyntyi ketjun aloittajan kommentista "taisi olla äitinsä raskausaikana ahkera" tms, joka edusti mielestäni räikeimillään juuri tätä mainitsemaasi romanien tekemisten erikoisen tarkkaa syynämistä muuhun väestöön verrattuna. Tästä päästään oikeastaan siihen että on olemassa kunnollisia romaniperheitä ja sitten näitä "roskaväkiperheitä". Hyvästä perheestä tulevalla romanilla on mahdollisuudet hyvään ja rehelliseen elämään kun taas huonosta perheestä tulevalla ei käytännössä ole mitään mahdollisuuksia mikäli aikoo olla sukuun yhteydessä. Romanien keskuudessa on hyvin paljon alkoholi- ja huumeongelmia, väittäisin että enemmän kuin "valkolaisten" keskuudessa. Monet romaninuorten jengit joita näette asemalla luuhaamassa, ovat sekaantuneet huumekauppaan. Monet romaninuoret ovat täysin rappiolla koska heidän saamansa kotikasvatus ei paljon opeta kunnioittamaan lakeja taikka edes hyviä "valkolaisten" tapoja. Monet opetetaan jo skidinä varastamaan. Paljon puhutaan siitä miten romaneilla on tiukka kuri yhteisössään, ja näin osittain onkin. Paljon on kuitenkin "rappiomanneja" joilla ei ole mitään kunnioitusta yhteisiä pelisääntöjä kohtaan. Heitä todennäköisesti opetetaan jo penskana vihaamaan valkolaista väärin perustein. Romanit ovat hyvin pitkälti itse syyllisiä saamaansa ennakkoluuloiseen suhtautumiseen. Mielelläni kuulisin muita mielipiteitä kuin että olen rasisti, mitä en ole. Fakta on että roskaväkeä löytyy jokaisesta väestöryhmästä, toisista enemmän, toisista vähemmän. So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov. |
Romanit ovat hyvin pitkälti itse syyllisiä saamaansa ennakkoluuloiseen suhtautumiseen. Tätä komppaan ja lujaa. Aihe on ajankohtainen. Naapurikunnassa sattui viime lauantai-iltana pieni panttivankidraama, jonka päätteeksi yhdeltä tytöltä ammuttiin kummatkin polvilumpiot mäsäksi. Hänen poikaystäväänsä lyötiin pesäpallomailalla päähän ja ammuttiin käsivarteen (tästä ei olla vielä ihan varmoja, pesismailasta se ainakin sai). Asialla olivat tietenkin mannet. Ampumisen kohteeksi joutunut n. 16-v tyttö on itsekin romani. Poikaystävä on ns. valkolainen. Tapaukseen liittyy kaikkea muutakin ikävää, mutta en tohdi niitä tähän laittaa, koska en vielä ole ihan 100% tietoinen/varma niistä. Alkaa kuitenkin pikkuhiljaa vituttamaan nämä "yksittäistapaukset". Tyttö tuskin kävelee enää koskaan. |
Leper Messiah 05.07.2004 19:52:34 | |
---|
Aijai. mut kyllä sen kouluissakin huomaa, ainakin täällä pikkupaikkakunnalla, jossa on kuitenkin aika paljon romaneita (kyllä, myös koulussa ala-asteella ainakin melkein 10) että kyllä ne yleensä romanit aiheuttavat vaaratilanteita ja vastavaa. Ja ovat erityis-pien-tarkkailu yms luokilla oikeastaan poikkeuksetta viimeistään 1-2 luokan jälkeen. ja silti mesoavat ja riehuvat niin maan perkeleesti Kaikki on suurta illuusiota |
Kitaravirtuaali 06.07.2004 23:36:00 | |
---|
Nyt menee railakkaasti off-topicin puolella mutta jaanpa kanssanne tämän riemukkaan tapauksen. Olin eräässä Lidlissä ostoksilla tässä männäviikolla, ja samaan aikaan kaupalla oli eräs romaniperhe. Kassajonossa perheen isä ja eräs vanhempi mies osuivat vahingossa yhteen, pyytelivät anteeksi ja alkoivat jutella jotain ylimalkaista. Tässä vaiheessa romani-isä sitten halusi ilmeisesti hyvittää törmäilyä ja heitti vanhukselle, notta "Hai isäntä, siull on hieno paita. Haluasikko ostaa lisää paitoja, miull ois auton takakontissa komeita t-paitoja." Ei helevettiläinen kun putosin. Juuri ajattelin että siinäpä normaali perhe, mitä ne kaikki ennakkoluulot romaneista ovat olevinaan, ja sitten tämä väläyttää tämmöisen. Repesin siihen paikkaan, ja äkkiä vain huulta purren tuijottelemaan seiniä. "Why do they call it tourist season if we can't shoot them?"
Kaupatkaapas minulle Peaveyn Bandit tai Studiopro! |