Aihe: Kitarat ja raha
1 2 3 4 510 11 12 13 14 15 16 17
Pepe-13
14.11.2021 15:15:12
msalama: Jahas, Pepellä meni näköjään tunteisiin. No voi voi...

Ei nyt muu kuin se perseily siinä. Kyllähän sitä alkaa hermostua, kun huomaa ettei joku ymmärrä jotain asiaa.

SJW-täällä moiccu!
And hold on for tomorrow, singing
msalama
14.11.2021 15:39:30

No rauhotus nyt, kato menee ketju lukkoon muuten.
Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos
Hynkel
14.11.2021 16:23:47
Näin laadukkaan ketjun lukitseminen olisi kyllä sääli.

Kaikkeen tarvii rahaa, mutta rahan ja laadun korrelaatio ei aina ole kohdillaan. Usein kyllä, tiettyyn rajaan asti. Onneksi rahaa on sen verran rajallisesti, ettei ole ongelmaksi tullut.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
AngieRainbow
14.11.2021 16:55:37
kid ego: Vieläkö löytyy keskustelua myös otsikon mukaisesta aiheesta, vai joko laitetaan ketju lukkoon?

En ois kyllä uskonut, että tästä tällainen savotta tulee :D Jotenkin arvostan sitä, että aikuisten ihmisten keskustelu joudutaan ulkopuolelta laittamaan lukkoon

Aiheeseen liittyen olen itse miettinyt viime aikoina tätä, että aina se halvin kitara mukaan keikalle. Mullakin on pari arvokkaampaa kitaraa, mut sit jotenkin aina ottaa sen parin sadan euron reuhkan mukaan, että ei vain satu mitään. Nyt kuitenkin olen tuuminut, että joku siinä on pielessä, jos kitaroita ei uskalla keikalla käyttää. Nää on kuitenkin soitettavaksi tehty. Pitää vaan kattoa sit tarkemmin sen perään, että ei just jätä kaljabaarin lavalle moneksi tunniksi checkin jälkeen, kun käy syömässä, vaan ottaa kitaran mukaan.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
BugBadWolf
14.11.2021 16:57:57
Hynkel:...Onneksi rahaa on sen verran rajallisesti, ettei ole ongelmaksi tullut.

Sanoisin - jos ei muuten niin siksi että saan olla taas vastarannalla - että tilanne johtuu kyllä siitä että rahaa on aivan liikaa. Jos rahaa olisi oikesti vähän, eiköhän jopa ihminenkin oppisi nopeasti vaatimaan rahalleen paremman vastineen. Mutta koska rahan vähyys ei pakota äänestämään jaloillaan, ei teollisuudellekaan synny painetta nostaa rimaa/vähentää katetta.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
KaRa
14.11.2021 16:59:49
AngieRainbow: ...että joku siinä on pielessä, jos kitaroita ei uskalla keikalla käyttää.

No on.
Miksi samaa ei liity moottorisahoihin? Nehän ovat uutena varsin hienoja muotoiluiltaan, pinta kiiltää jne. Ei kukaan (kai?) lähde metsälle epäröiden että raaskiiko hienoo moottorisahaa ottaa mukaan. Vai?? tai ehkä jotkut suhtautuu perinteisiin työkaluihinki tuollain.
Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan.
samiko
14.11.2021 17:56:58
KaRa: No on.
Miksi samaa ei liity moottorisahoihin? Nehän ovat uutena varsin hienoja muotoiluiltaan, pinta kiiltää jne. Ei kukaan (kai?) lähde metsälle epäröiden että raaskiiko hienoo moottorisahaa ottaa mukaan. Vai?? tai ehkä jotkut suhtautuu perinteisiin työkaluihinki tuollain.

No ei ole mitään epänormaalia tai pielessä. Ei ne ns. nimisoittajatkaan niitä hienoimpia aarteitaan keikoilla raahaa (poislukien poikkeukset).

Itse en keikoille raahaa niitä aarteitani. Eipä tule sellaista että kenenkään yleisöstä tarvitsisi tulla kateelliseksi, sekin hyöty :D. Tonnin kitarat sitten kolhittavaksi sinne keikoille. Aarteilla sitten soitellaan kotona ja treeniksellä. Sitten niitä paijataan ja kiillotetaan. Otetaan kuvia ja ihaillaan.
KaRa
14.11.2021 17:58:57
samiko: No ei ole mitään epänormaalia tai pielessä. Ei ne ns. nimisoittajatkaan niitä hienoimpia aarteitaan keikoilla raahaa (poislukien poikkeukset).

Itse en keikoille raahaa niitä aarteitani. Eipä tule sellaista että kenenkään yleisöstä tarvitsisi tulla kateelliseksi, sekin hyöty :D. Tonnin kitarat sitten kolhittavaksi sinne keikoille. Aarteilla sitten soitellaan kotona ja treeniksellä. Sitten niitä paijataan ja kiillotetaan. Otetaan kuvia ja ihaillaan.

No enpä yleistäisi.
Tuollainen "aarre" ajattelu on mielestäni tyhjäntoimittajien hommaa.
samiko
14.11.2021 18:01:07
KaRa: No enpä yleistäisi.
Tuollainen "aarre" ajattelu on mielestäni tyhjäntoimittajien hommaa.

No enpä yleistäisi.

Tuollainen "tyhjäntoimittajien hommaa" ajattelu on yhtälailla tyhjäntoimittajan hommaa.
KaRa
14.11.2021 18:03:24 (muokattu 14.11.2021 18:03:38)
samiko: No enpä yleistäisi.

Tuollainen "tyhjäntoimittajien hommaa" ajattelu on yhtälailla tyhjäntoimittajan hommaa.

Se olikin vain minun mielipiteeni. Mielestäni hyvä kitara on tarkoitettu soitettavaksi. Ei vaan maistu sellainen ajatus itselleni etteikö näin olisi. Ja mitä noihin "nimisoittajiin" tulee niin oivoi. En tiedä kenestä puhut, mutta tietämäni nimekkäämmät soittajat kyllä jakavat ajatukseni.
Mut onhan meitä moneksi.
samiko
14.11.2021 18:11:15
KaRa: Se olikin vain minun mielipiteeni. Mielestäni hyvä kitara on tarkoitettu soitettavaksi. Ei vaan maistu sellainen ajatus itselleni etteikö näin olisi. Ja mitä noihin "nimisoittajiin" tulee niin oivoi. En tiedä kenestä puhut, mutta tietämäni nimekkäämmät soittajat kyllä jakavat ajatukseni.
Mut onhan meitä moneksi.

Se on sinun mielipiteesi ja minulla on omamielipiteeni, ja varsinkin miten omia soittimiani käytän.

Miksi minun mielipiteeni olisi "tyhjäntoimittajan hommaa" mutta sinun "antaa jokaisella olla oma mielipiteensä"?
KaRa
14.11.2021 18:18:10
samiko: Miksi minun mielipiteeni olisi "tyhjäntoimittajan hommaa" mutta sinun "antaa jokaisella olla oma mielipiteensä"?

Selkeytetään vähän. "Kallein aarre" lienee hintava. Onko se ainoa aarteen määritelmä. Ymmärrän jos puhutaan jostain miljoonan jimi hendrixin kitarasta. Sitä lienee turha roudata keikalle. Sehän selkeästi on enemmän museo-esine tms.
Mutta ihan täysin hyvin voi roudailla keikalle jotain arvokkaampaa 60 luvun fenkkua tms. Oon soittanu satojen ihmisten kanssa ja kyllä sitä vaan huomaa ihmisistä ketkä ovat enemmän kamoihin päin ja kyllä se paistaa soitosta ja siitä vibasta mikä niistä tulee on vähän... tylsä.
KaRa
14.11.2021 18:22:36 (muokattu 14.11.2021 18:23:14)
samiko: Aarre tässä merkityksessä tarkoittaa mielestäni "korvaamaton", rahallisesti tai "erityinen yksilö".

Minulle ei tuota mitään ongelmaa nauttia vähän halvemmastakin kitarasta. Jos nauttisin täysin siemauksin vain niistä 60-luvun Fenkuista niin olisi aikamoinen kamaru...

Millanen kitara on korvaamaton?
Mietin omalle kohdalle niin en keksi kitaraa mitä en ottaisi töihin. Poissuljettuna oikeasti ilmeiset aarteet... mutta edes kymppitonnien kitaraa en miellä vielä yksinomaan hintansa takia korvaamattomaksi aarteeksi.

Töissähän se kitara pääsee todelliseen kukoistukseensa.
samiko
14.11.2021 18:38:26 (muokattu 14.11.2021 18:43:02)
KaRa: Millanen kitara on korvaamaton?
Mietin omalle kohdalle niin en keksi kitaraa mitä en ottaisi töihin. Poissuljettuna oikeasti ilmeiset aarteet... mutta edes kymppitonnien kitaraa en miellä vielä yksinomaan hintansa takia korvaamattomaksi aarteeksi.

Töissähän se kitara pääsee todelliseen kukoistukseensa.

Mörkö voi pitää näkinkenkää aarteena, minä heittäisin sen menemään. Minä en ottaisi kalleinta kelloakaan ryyppyillanviettoon, ja ihan samasta syystä. Ei tuo mitään lisäarvoa ja halvemmallakin näkee ajan. Plussaa ettei kaveritkaan tule kateelliseksi.

Minä en rinnastaisi kitaraa ja moottorisahaa työkaluna. Moottorisahalla ei treenata kotona, treeniksellä. Sillä ei myöskään tehdä sitä kympin jälkeä stuodiossa.

Sillä vain vedetään keikalla.
KaRa
14.11.2021 18:42:52
samiko: Mörkö voi pitää näkinkenkää aarteena, minä heittäisin sen menemään. Minä en ottaisi kalleinta kelloakaan ryyppyillanviettoon, ja ihan samasta syystä. Ei tuo mitään lisäarvoa ja halvemmallakin näkee ajan. Plussaa ettei kaveritkaan tule kateelliseski.

Minä en rinnastaisi kitaraa ja moottorisahaa työkaluna. Moottorisahalla ei treenata kotona, treeniksellä. Sillä ei myöskään tehdä sitä kympin jälkeä stuodiossa.

Sillä vain vedetään keikalla.

Joo. Mä miellän kitaroissa aarteeksi jollain tapaa sellaisen toteemieläimen joka näyttää kyntensä töissä. Ja vielä se että kitara aarre ei yksistään ole mitään vaan se soittajan ja soittimen välinen suhde on olennainen osa. Kädenjatko. Ja se ei ilahduta ja pääse edukseen seinällä.
Ja jotenkin säälin kitaraa joka ei pääse töihin. Kuin lapsi jota pidetään kotona ja ihastellaan ja kehutaan ja ylivarjellaan.
samiko
14.11.2021 18:45:31
KaRa: Joo. Mä miellän kitaroissa aarteeksi jollain tapaa sellaisen toteemieläimen joka näyttää kyntensä töissä. Ja vielä se että kitara aarre ei yksistään ole mitään vaan se soittajan ja soittimen välinen suhde on olennainen osa. Kädenjatko. Ja se ei ilahduta ja pääse edukseen seinällä.
Ja jotenkin säälin kitaraa joka ei pääse töihin. Kuin lapsi jota pidetään kotona ja ihastellaan ja kehutaan ja ylivarjellaan.

Minun kitarat ei ole edes seinällä. Pidän ne visusti kaapissa caseissaan ettei vieraat kuolaa syljellään niitä likaisiksi. :)

Minä olen sen verran liberaali että jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, ja pidän huolen vain omista soittimistani.
KaRa
14.11.2021 18:49:31 (muokattu 14.11.2021 18:49:50)
samiko: Minun kitarat ei ole edes seinällä. Pidän ne visusti kaapissa caseissaan ettei vieraat kuolaa syljellään niitä likaisiksi. :)

Minä olen sen verran liberaali että jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee, ja pidän huolen vain omista soittimistani.

Okei. Erottelet selkeästi harrastuksen/intohimon ja työvaihteen? eli että keikat on enemmän tai vähemmän väkinäisiä tai jollain tapaa miellät ne eri tavalla ettei siksi tunne tarvetta tuoda sitä aarteisiin liittyvää intohimoa lavalle?
samiko
14.11.2021 18:51:07
KaRa: Okei. Erottelet selkeästi harrastuksen/intohimon ja työvaihteen? eli että keikat on enemmän tai vähemmän väkinäisiä tai jollain tapaa miellät ne eri tavalla ettei siksi tunne tarvetta tuoda sitä aarteisiin liittyvää intohimoa lavalle?

Sovitaan sitten vaikka niin.
KaRa
14.11.2021 18:53:34
samiko: Sovitaan sitten vaikka niin.

Elikkä just niin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)