Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5227 228 229 230 231347 348 349 350 351
Durty
08.11.2021 17:24:15
Nimimerkki Pekkaummikko myi sikahalvalla Gibson SG Firebrandia, hinta taisi olla viiden sadan luokkaa(yp poistanut jo ilmon). Pistin pikaviestin, että tulen hakemaan. Ylläripylläri nouto ei käynyt millään toimitustavaksi. Tyyppi löytyy vielä jäsenlistasta, kannattaa pitää mielessä jos se antaa verenseisauttavia tarjouksia.
Spirocore
08.11.2021 19:53:00

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1692353

Sama jäbä jatkaa taas. Ei voi yrittämiseen puutteesta syyttää.
In your valley, beneath your sky
The Jack
08.11.2021 20:06:20
Spirocore: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1692353

Peku se on, perkele. Tällä kertaa vuorossa oli vaihteeksi naispuolinen alter ego, ja jo tuttu tarina exän kitarasta.
juhaikonen
10.11.2021 08:47:08
Spirocore: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1692353

Joskus joku selvittää tuon henkilöllisyyden ja käy vähän hassusti. Tämä oma ennuste.
janis
11.11.2021 22:44:26

Puh.Nro ylös ja jakoon vaikka suomi24. Löytyy sitten googlella.

Ainakin sielä näkyy olevan joitakin huijareiden prepaid numeroita.
Ku itte tekee, saa sellasta mitä tulee!
msalama
12.11.2021 05:59:34

Ja toinen samalta mulkvistilta.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1693178
Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos
Durty
12.11.2021 10:03:10
msalama: Ja toinen samalta mulkvistilta.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1693178

Millä nimimerkeillä tuo toimii?
msalama
12.11.2021 10:06:20 (muokattu 12.11.2021 10:08:08)

"Pekkaummikko" tais olla tää viimeisin. EDIT: Joo, tää paskiainen justiinsa:

https://muusikoiden.net/jasenet/223685
jsavis
14.11.2021 18:29:13
Moi,

Mitäs ajattelette tästä tapauksesta, onko kellään vastaavia kokemuksia:

Minulla on yksi tavara myynnissä täällä ja tori.fi:ssä. Sain toissapäivänä Whatsappin kautta kiinnostuneen yhteydenoton. Pienen tinkauskierroksen jälkeen hinta saatiin kohdalleen, minkä jälkeen tämä ostajaehdokas lähetti seuraavan viestin:

"OK, olen kiinnostunut, haluan ostaa, mutta asun Kuusamossa. Onko toimitus mahdollista? Olen kiinnostunut vain turvallisesta maksusta Suomen Postin verkkosivuston kautta. Saat rahat heti, ja sitten kuriiri ottaa sinuun yhteyttä."

Tästä nousi jo heti karvat pystyyn, mutta esitin vielä pöljää ja vastasin: "Hienoa! Itselleni ei ole tuttu tuo kuvailemasi maksu/kuriirisysteemi, mutta jos sinä tiedät miten se toimii ja se on turvallinen molemmille osapuolille, se tietysti sopii. Lähetyskulut toki tuon sovitun hinnan päälle."

Siihen hän: "Älä huoli, se toimii hyvin yksinkertaisesti. Osoittautuu, että ensin maksan tavarat ja toimituksen, jonka jälkeen lähetän sinulle linkin FedEx-verkkosivustolle, jossa sinun tulee ilmoittaa tietosi ja pankkikortti, jolle haluat vastaanottaa rahaa. Kun olet vastaanottanut rahat, kuriiri ottaa sinuun yhteyttä."

Tässä kohtaa oli jo pakko ruveta vähän panemaan vastaan, joten vastasin: "Siis maksat tavaran ja kuljetuksen etukäteen? FedExillekö? Ja FedEx välittää maksun kortilleni, jonka tiedot ilmoitan jonnekin...? Sori, mutta ei FedExillä ole mitään tämänkaltaista palvelua. Oliko muita hyviä ideoita?"

Siihen tuo kanalja vielä vastasi: "En tarkoittanut FedExiä vaan Suomen Postia". Ja tämän viestin yhteyteen oli liitetty 'ruutukaappaus'. Ihan oli nähty vaivaa. Oli otettu ruutukaappaus Postin ohjesivulta ja vaihdettu ohjeisiin oman tarinan mukaiset tekstit.

No, lähetin vielä lopuksi viestin "OK, voitko lähettää linkin kyseiselle postin ohjesivulle, jolta ruutukaappauksesi on otettu. Tutustun palveluun tarkemmin." Tähän luonnollisesti sitten päättyi yhteydenpito siltä puolen.

Jäi mietityttämään, miten tämä olisi edennyt, jos olisin jatkanut kaupantekoa. Ilmeisesti tämä puliveivaaja olisi lähettänyt minulle linkin itse pykäämälleen, Postin sivustoa jäljittelevälle verkkosivulle, jonne minua olisi pyydetty täyttämään luottokorttini numero sekä henkilötiedot aina henkilötunnusta myöten.

Kaikenlaista yrittäjää...
The Jack
14.11.2021 18:43:33 (muokattu 14.11.2021 18:44:46)
jsavis: Moi,

Ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta juuri kuluneella viikolla yksi tuttava oli joutunut vastaavan kusetusyrityksen kohteeksi. Hän kaupitteli tavaroitaan myös Tori.fissä, mutta ei ollut soittokamoista kyse.
Metalkallo
14.11.2021 20:53:38 (muokattu 14.11.2021 20:55:38)

Minulla on yksi tavara myynnissä täällä ja tori.fi:ssä. Sain toissapäivänä Whatsappin kautta kiinnostuneen yhteydenoton. Pienen tinkauskierroksen jälkeen hinta saatiin kohdalleen, minkä jälkeen tämä ostajaehdokas lähetti seuraavan viestin:

"OK, olen kiinnostunut, haluan ostaa, mutta asun Kuusamossa. Onko toimitus mahdollista? Olen kiinnostunut vain turvallisesta maksusta Suomen Postin verkkosivuston kautta. Saat rahat heti, ja sitten kuriiri ottaa sinuun yhteyttä."

Tästä nousi jo heti karvat pystyyn, mutta esitin vielä pöljää ja vastasin: "Hienoa! Itselleni ei ole tuttu tuo kuvailemasi maksu/kuriirisysteemi, mutta jos sinä tiedät miten se toimii ja se on turvallinen molemmille osapuolille, se tietysti sopii. Lähetyskulut toki tuon sovitun hinnan päälle."

Siihen hän: "Älä huoli, se toimii hyvin yksinkertaisesti. Osoittautuu, että ensin maksan tavarat ja toimituksen, jonka jälkeen lähetän sinulle linkin FedEx-verkkosivustolle, jossa sinun tulee ilmoittaa tietosi ja pankkikortti, jolle haluat vastaanottaa rahaa. Kun olet vastaanottanut rahat, kuriiri ottaa sinuun yhteyttä."

Asuu "muka" kuusamossa ja fedex :D Puhu itsensä pussiin. Ihan selvä ulkomaalainen ulkomailta. Kukaan Suomalainen ei sano "turvallisesta maksusta Suomen Postin verkkosivuston kautta" vaan yleensä ihan vaan posti. On kyllä huono huijaus yritys...
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Piepe
14.11.2021 21:16:58
Metalkallo: Asuu "muka" kuusamossa ja fedex :D Puhu itsensä pussiin. Ihan selvä ulkomaalainen ulkomailta. Kukaan Suomalainen ei sano "turvallisesta maksusta Suomen Postin verkkosivuston kautta" vaan yleensä ihan vaan posti. On kyllä huono huijaus yritys...

Juu ja "älä huoli" on iso hälytyskello myös.
msalama
15.11.2021 05:44:30

Ochmo
15.11.2021 07:46:35 (muokattu 15.11.2021 07:49:09)

Tässä kohtaa oli jo pakko ruveta vähän panemaan vastaan, joten vastasin: "Siis maksat tavaran ja kuljetuksen etukäteen? FedExillekö? Ja FedEx välittää maksun kortilleni, jonka tiedot ilmoitan jonnekin...? Sori, mutta ei FedExillä ole mitään tämänkaltaista palvelua. Oliko muita hyviä ideoita?"

Siihen tuo kanalja vielä vastasi: "En tarkoittanut FedExiä vaan Suomen Postia". Ja tämän viestin yhteyteen oli liitetty 'ruutukaappaus'. Ihan oli nähty vaivaa. Oli otettu ruutukaappaus Postin ohjesivulta ja vaihdettu ohjeisiin oman tarinan mukaiset tekstit.

No, lähetin vielä lopuksi viestin "OK, voitko lähettää linkin kyseiselle postin ohjesivulle, jolta ruutukaappauksesi on otettu. Tutustun palveluun tarkemmin." Tähän luonnollisesti sitten päättyi yhteydenpito siltä puolen.

Jäi mietityttämään, miten tämä olisi edennyt, jos olisin jatkanut kaupantekoa. Ilmeisesti tämä puliveivaaja olisi lähettänyt minulle linkin itse pykäämälleen, Postin sivustoa jäljittelevälle verkkosivulle, jonne minua olisi pyydetty täyttämään luottokorttini numero sekä henkilötiedot aina henkilötunnusta myöten.

Kaikenlaista yrittäjää...

Samat Nigerian-kehvelit yritti myynnissä ollutta Solaria multa ostaa. Asuivat kuulemma Kusamossa:D (ei kirjoitusvirhettä). Pointtihan on tuossa se, että pitäisi omilla pankkitunnuksilla kirjautua feikki FedEx-/Posti-/jokumuu-sivustolle rahojasi lunastamaan. Tossa kohtaa sitten prinssit pääsee tyhjentämään tilit. Noitten käännöskone ei pysynyt enää mukana, kun aloin laskettelemaan pelkkää länsirannikon murretta vastaukseksi.

Ottivat yhteyttä tosiaa Tori-sivujen "mainokseni" (käännetty tietty add) johdosta. Aika hyvin noi käännöskoneet jo toimivat, mutta muutama pikku omituisuus noihin aina livahtaa mukaan.

Kyllä tarkkana pitää olla nykyään, ettei käy kylymät :(
staa-staa-stidi-staa
msalama
15.11.2021 08:22:11 (muokattu 15.11.2021 12:32:35)

Kyllä tarkkana pitää olla nykyään, ettei käy kylymät :(

Jep. Itse olen päättänyt, että jos jotain vielä ostan, niin se on pelkkä käteiskauppa noudettaessa. Tai jos myyn, niin käteinen noudettaessa, tai tilisiirto ennen noutoa tai lähetystä. Ja jollei miellytä, niin terve menoa asioimaan jonnekin muualle. EDIT: No joo, MobilePaykin kelpaisi jos tekisin treidiä enemmän tai oikeastaan ollenkaan, mutta tähän mennessä en ole vaivautunut sitä asentamaan.
Krice
15.11.2021 11:48:54

msalama: niin se on pelkkä käteiskauppa noudettaessa.

Vielä parempi olisi vaihtokauppa, koska käteinenkin voi olla väärennettyä.
JuSu
15.11.2021 12:05:57
Krice: Vielä parempi olisi vaihtokauppa, koska käteinenkin voi olla väärennettyä.

Taitavat tuoteväärennökset olla käteisväärennöksiä yleisempiä... =)
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
msalama
15.11.2021 12:08:21 (muokattu 15.11.2021 12:08:51)

käteinenkin voi olla väärennettyä

No mutta rajansa nyt kai paranoiallakin silti.
kojones
15.11.2021 12:14:11 (muokattu 15.11.2021 12:16:33)
MobilePaylla ja vastaavilla taitaa olla huono huijata?

Täytyy myöntää että minua ainakin kuumottaa aina vähän käteiskaupat, ikinä kun ei voi olla varma onko raha väärennettyä vai ei.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)