Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 560 61 62 63 6474 75 76 77 78
LaMotta
01.10.2021 12:59:58

Olisiko muu yleinen alue sopivampi tälle aiheelle?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
01.10.2021 13:04:55
LaMotta: Olisiko muu yleinen alue sopivampi tälle aiheelle?

Ei.

Ei virhettä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Tympee Huttunen
09.11.2021 07:30:05
p130: Posti kerää rahat täältä lähtevistä lähetyksistä, eikä tilitä rahaa ulkomaisille toimijoille. Reilua ja kansainvälisten sopimusten mukaista. Sillä katetaan ulkomailta tulevien lähetysten kustannukset.

Edeleenkin väitän, että kuvatunkaltaisissa rahanvaatimistapauksissa kyseessä on petos.

Kallistun ihan samaan asiaan. Toi on systemaattinen rahankeruu ja Posti saa tietämättömiltä ihmisiltä takuuvarmasti aiheettomia maksuja. Koko "käsittelymaksu" on myös ihan hatusta heitetty asia, koska Posti ei voi periä toimitusmaksua, koska toimitus on kansainvälisten lakien mukaan jo maksettu.
p130
09.11.2021 11:56:23

Posti pitää palvelulupauksensa.

Plusmerkillä varustetusta isokokoisesta kirjeestä jaettiin kaksi päivää lähettämisen jälkeen saapumisilmoitus. Noudettavissa lähimmästä palvelupisteestä ja seurannan status muuttui toimitetuksi.

Palvelupisteessä lähetystä ei löytynyt. Vaikka oletettiin, että ei ole mahtunut postiluukusta, luvattiin, että jaetaan kotiin seuraavana päivänä.

Seuraava päivä tuli tänään, tasan viikkoa myöhemmin. Tipautettiin postiluukusta. Mutta seurannan mukaan saapui ajallaan, eli 'postin tilastoissa palvelulupaus on pidetty.

Mielenkiintoiseksi olisi mennyt, jos olisi jäänyt kokonaan saapumatta. Luottamus seurantaan on ollut minulla suuri tähän asti, vaikka jo perille saapuneita lähetyksiä on moneen kertaan seurannan mukaan skannattu eri paikoissa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Pauli Lappalainen
09.11.2021 12:07:51 (muokattu 09.11.2021 12:24:02)
p130: Posti pitää palvelulupauksensa.

Plusmerkillä varustetusta isokokoisesta kirjeestä jaettiin kaksi päivää lähettämisen jälkeen saapumisilmoitus. Noudettavissa lähimmästä palvelupisteestä ja seurannan status muuttui toimitetuksi.

Palvelupisteessä lähetystä ei löytynyt. Vaikka oletettiin, että ei ole mahtunut postiluukusta, luvattiin, että jaetaan kotiin seuraavana päivänä.

Seuraava päivä tuli tänään, tasan viikkoa myöhemmin. Tipautettiin postiluukusta. Mutta seurannan mukaan saapui ajallaan, eli 'postin tilastoissa palvelulupaus on pidetty.

Mielenkiintoiseksi olisi mennyt, jos olisi jäänyt kokonaan saapumatta. Luottamus seurantaan on ollut minulla suuri tähän asti, vaikka jo perille saapuneita lähetyksiä on moneen kertaan seurannan mukaan skannattu eri paikoissa.

Niinkuin olen aiemminkin maininnut, tuollaiset tapaukset mennevät pääsääntöisesti toimipisteen virkailijan tai lähetyksen kuljettajan mokaksi. Sohitaan lukulaitteella ja valitaan jostain valikosta lähetys vastaanotetuksi, vaikka pitäisi laittaa rasti kohtaan vastaanotettu toimipisteeseen.

Tai vastaavaa.....
Näin meillä asuva entinen postineiti kertoi.
p130
09.11.2021 12:12:25

Pauli Lappalainen: Niinkuin olen aiemminkin maininnut, tuollaiset tapaukset mennevät pääsääntöisesti toimipisteen virkailijan tai lähetyksen koljettajan mokaksi. Sohitaan lukulaitteella ja valitaan jostain valikosta lähetys vastaanotetuksi, vaikka pitäisi laittaa rasti kohtaan vastaanotettu toimipisteeseen.

Tai vastaavaa.....
Näin meillä asuva entinen postineiti kertoi.

Toivottavasti näin. Ison T-kaupan paketin kanssa voisi joku ehkä tuntea houkutusta "vahinkoon"... :(
abassimo
09.11.2021 13:33:35
p130: Toivottavasti näin. Ison T-kaupan paketin kanssa voisi joku ehkä tuntea houkutusta "vahinkoon"... :(

Eiks noi Thomannin paketit voi nykyään maksaa vasta ovella kuriirille vai eikö ne toimita koronan takia kotiin?
Suddenly diu diu
p130
09.11.2021 13:57:09

abassimo: Eiks noi Thomannin paketit voi nykyään maksaa vasta ovella kuriirille vai eikö ne toimita koronan takia kotiin?

Eipä ole hetkeen tullu tilattua, mutta itsestäänselvyytenä valitaaan aina muu kuljetusfirma, kuin Posti, jos vaihtoehtoja on.
ÄrGee
30.11.2021 19:55:04
Onko kukaan vastaanottanut Ranskan La Posten kautta lähetettynä koskaan mitään? Mille kuriirille nuo ohjautuvat Suomen päässä? Todennäköisintä olisi, että Postille, mutta ei näistä koskaan tiedä.
To the stars!!!
Henri Henri Olavi
30.11.2021 20:00:07
abassimo: Eiks noi Thomannin paketit voi nykyään maksaa vasta ovella kuriirille vai eikö ne toimita koronan takia kotiin?

Toimittaa kotiin. Pari viikkoa sitten viimeksi. En tiedä maksuasiasta koska maksan aina etukäteen. En ole tietoinen, että voisi maksaa toimituksen yhteydessä. Thomann käyttää mun mielestä aina UPS:ää.
Je suis 190221
Antti1
30.11.2021 21:40:46
Henri Henri Olavi: Thomann käyttää mun mielestä aina UPS:ää.

Nämä tiedot löytyvät helposti sieltä nettisivuilta, niin ei tarvitse arvailla. Postikuljetukset ulkomaille DHL:n kautta, pari eri UPS:n palvelua ja suurempi rekkarahti kilpailutuksien kautta milloin milläkin
Henri Henri Olavi
30.11.2021 22:00:20
Antti1: Nämä tiedot löytyvät helposti sieltä nettisivuilta, niin ei tarvitse arvailla. Postikuljetukset ulkomaille DHL:n kautta, pari eri UPS:n palvelua ja suurempi rekkarahti kilpailutuksien kautta milloin milläkin

Nyt kun muistelen, niin joskus on ollut tosiaan DHL:kin asialla.
Je suis 190221
velipekka
30.11.2021 22:31:55
ÄrGee: Onko kukaan vastaanottanut Ranskan La Posten kautta lähetettynä koskaan mitään? Mille kuriirille nuo ohjautuvat Suomen päässä? Todennäköisintä olisi, että Postille, mutta ei näistä koskaan tiedä.

Viikko sitten tuli paketti tuolta ja Postiin tosiaan ohjautui.
ÄrGee
01.12.2021 10:49:44
velipekka: Viikko sitten tuli paketti tuolta ja Postiin tosiaan ohjautui.

Kiitos, sinnepä tuo olikin ilmestynyt juuri seurantatietoineen.
To the stars!!!
L.H
16.12.2021 22:12:05
UPS lupailee seurannan mukaan eilen Irlannista lähetettyä pakettia huomiselle. Saa nähdä miten käy, mutta Postin toimintaan tottuneena oletin sen saapuvan joskus joulun jälkeen. Liikkuuko noi oikeasti noin nopeasti?
p130
16.12.2021 22:52:07

Olisi paketti automaatissa. Ei vain ole tietoa lokerosta eikä koodia. Ei Omapostissa normaaliin tapaan, eikä saapuneissa viesteissä. Saapa nähdä, millainen via dolorosa on asiakaspalvelun kanssa edessä. Thomannin paketti, rahat saanee takaisin, jos palautetaan ennen kuin nouto onnistuu. Mutta sisältää mm. pentujen joululahjoja, joita ei lähikaupasta löydy. Korvaamaton siis... :(
Henri Henri Olavi
16.12.2021 23:04:23
p130: Olisi paketti automaatissa. Ei vain ole tietoa lokerosta eikä koodia. Ei Omapostissa normaaliin tapaan, eikä saapuneissa viesteissä. Saapa nähdä, millainen via dolorosa on asiakaspalvelun kanssa edessä. Thomannin paketti, rahat saanee takaisin, jos palautetaan ennen kuin nouto onnistuu. Mutta sisältää mm. pentujen joululahjoja, joita ei lähikaupasta löydy. Korvaamaton siis... :(

Niillä pykii nyt Omapostin ilmoitusten (ja txt ja e-mail) kanssa. Kovaa ruuhkaa. Mulle tuli lokerokoodi vasta neljä päivää sen jälkeen, kun paketti oli lokeroon toimitettu.
Je suis 190221
p130
17.12.2021 11:06:13

Henri Henri Olavi: Niillä pykii nyt Omapostin ilmoitusten (ja txt ja e-mail) kanssa. Kovaa ruuhkaa. Mulle tuli lokerokoodi vasta neljä päivää sen jälkeen, kun paketti oli lokeroon toimitettu.

Chatpalvelu oli suljettu "jouluruuhkan helpottamiseksi" :(protip, aina kannattaa mennä yrityspuolen chattiin, sinne löytyy asiakaspalvelija nopeammin).

Puhelimitse onnistui, n. 10 minuutin jonotuksen jälkeen annettiin mahdollisuus jättää soittopyyntö. Puhelu tulikin tasan tunnin kuluttua ja koodi tipahti sähköpostiin, kun esitin asian. Joulu pelastettu :)
erty
17.12.2021 12:09:35
Saksasta tulevan DPD-paketin sisältö on kuulemma hukkunut kun paketista puuttuu toinen pääty. Näin kertoi siis paikallinen rahtifirma / terminaali jonka ois pitänyt hoitaa ovelle toimitus. DPD alihankkii ilmeisesti post nordilta kuljetuksen pohjolassa joka on ton sisällön johonkin hukannut. Saas nähä kuinka kauan menee et saa jotain selvyyttä asiaan kun on kolme firmaa kätevästi säätämässä.

Posti myös toimittaa. Päivässä oli saapunut paketti toiselta puolelta Suomea mut väärään automaattiin. Ei tosin antanut noutokoodia, joten paketti on nyt siellä jumissa odottaen siirtoa oikeeseen automaattiin. Toki voisin sen toiselta puolelta kylää myös hakea ite mut kun ei oo koodia. Ei pitäis joulukuussa ostaa koskaan yhtään mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)