Henri Henri Olavi 31.10.2021 14:34:10 | |
---|
Kontiak: Tuli mieleen, että olisko mitään, jos ilmoitusten maksimikestoa lyhennettäisiin, esim. viikkoon nykyisen (oliko joku 5 kk) sijaan? En näe ehdotuksessa ainoatakaan hyvää puolta. Je suis 190221 |
Kontiak 31.10.2021 14:38:58 | |
---|
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Baraka 31.10.2021 16:13:16 | |
---|
Kontiak: Tuli mieleen, että olisko mitään, jos ilmoitusten maksimikestoa lyhennettäisiin, esim. viikkoon nykyisen (oliko joku 5 kk) sijaan? Miksi, jos nytkin suurta osaa ärsyttää nuo päivittäin ilmoituksiansa uusivat? |
Pepe-13 01.11.2021 03:30:16 | |
---|
Myyntihinnan suora ilmoittaminen vain kertoo, että on hinta jolla myy. Ainakin itse katson pyyntihintoja liikkeistä ja reverbistä sekä täältä. Erityisesti toteutuneet kaupat minulla toimivat hinnan määrittämisessä. Siinä on sitten hinta kuten asuntokaupassa, ellei ole tarjouskaupalla myynti. En ainakaan itse saa mitään iloa myyntineuvotteluista. Muuten en edes laittaisi hintaa, vaan pelkästään mahdollisuuden esittää tarjouksia. Jos ei ole mitään erikoista kamaa myynnissä, käypä ja kohtuullinen hintapyyntö on mahdollista määrittää. Näen hinnan ilmoittamisen kuin hinnan kaupassa. Ei maitotölkistä tingata Alepassa. Hinta on se mikä on. Tällaisessa myynnissä voi olla ns pakkomyynti kyseessä, mutta sillä ei vain ole akuutti kiire. Käytetyn soittimen myynti on kuin kellon tai vaatteen. Liikkeissä samanlaisten pyynti ja siitä liiketoimintaan liittyvä summa pois. Jos taas on jotain todella spesiaalia tai rarea, hinta sitten yleisen tason mukaan. Esim. tällä hetkellä sporttirollet, kuten Submariner, ovat niin vaikeasti saatavia uutena, että hyväkuntoinen käytetty on kalliimpi. Itse ostin aikanaan subin Sepältä mielestäni kalliilla ja nyt pyynti vastaavasta on useita tuhansia enemmän, ja kaikki tämä kysynnän suuruudesta johtuen, koska uutena on todella pitkät jonot. Vähän kuin KoT ja muutama vuosi jonossa. And hold on for tomorrow, singing |
Laulava Kylätohtori 01.11.2021 09:03:06 | |
---|
Pepe-13: Vähän kuin KoT ja muutama vuosi jonossa. KoT on kyllä Klonin kanssa yksi kitaramaailman suurista kusetuksista. :D Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
pappasfin 01.11.2021 10:30:37 (muokattu 01.11.2021 10:35:55) | |
---|
Vaikka se hinta on tiukka ollut niin kyllä skitat on myyty nopeasti. Se hinta vaan pitää laittaa sellaiselle tasolle, että niin ostaja kuin myyjäkin kokee sen sopivaksi. Kyllä ostajan pitäisi katsoa mitä ilmoituksessa kerrotaan ja jos kerrottu viestillä, että hinta on tiukka niin pitäisi jättää ne tarjoamiset sikseen. Jos mullakin hinta on ollut 60% uuden hinnasta (tai sitten hinnasta, joka on ostaessani ollut jopa nykyistä uutta halvempi) ja tarjotaan jotain 44 % hintaa erinomaisessa kunnossa olevasta kitarasta niin kaupat tyssää kättelyssä naurettaviin tarjouksiin. Toinen asia on sitten se, että jos ilmoituksessa lukee, että kaupat tehdään kasvotusten ja enkä lähetä kitaroita millään systeemillä pitkin maailmaa niin turha jankuttaminen kitaran lähettämisestä on täysin turhaa. Myyjä asettaa ne ehdot ja jos ostaja ei näitä osaltaan hyväksy niin aina voi jättää homman sikseen. Joskus aikoinaan, eräs ehdotti, että saisi maksaa erissä kitaran, joka johti myös hylsyyn. Kun valmiiksi "tinkaa" ja pudottaa sen hinnan tarpeeksi alas ostajalle ja itse kokee myös, että hinta ei kipuile liian pahasti niin silloin homma toimii ilman turhia veivaamisia. PappaSFin |
Antsa Lipsanen 01.11.2021 10:39:52 | |
---|
Laulava Kylätohtori: KoT on kyllä Klonin kanssa yksi kitaramaailman suurista kusetuksista. :D Minulla on tuo KOTti ollut pariinkin otteeseen. Ensin käytettynä ja sitten ihan itse kiltisti jonottaen. Hyvä pelihän se on ihan ehdottomasti, kuitenkaan sen absoluuttisen mykistävä suuruus ei minulle missään vaiheessa auennut. Ihan hyvä siis, mutta ei mitenkään erityisen ainutlaatuinen. Toki vanha puukorva voi olla tässäkin ihan väärässä, mutta onnekseni noiden hankkiminen on vapaaehtoisuuteen perustuvaa. |
Kontiak 01.11.2021 14:16:07 | |
---|
Baraka: Miksi, jos nytkin suurta osaa ärsyttää nuo päivittäin ilmoituksiansa uusivat? Eikö sitä analysoitu jo, että se nostelu johtuu siitä, että ei osaa määrittää myyntihintaa myytävälle tuotteelleen? Maksimikeston määrittäminen viikkoon vähentäisi nostelun vaikutusta, koska kaikki ilmot olisivat tuoreempia kuin nyt. Myös ilmoitusten kokonaismäärä saattaisi vähentyä (ja kaupankäynti lisääntyä), koska viisi kuukautta ilmoittamista vaatisi noin 20 kertaa saman ilmoituksen uusimista ja sitkeimmilläkin se aiheuttaisi jotain myyjän sisäisiä kehityskeskusteluja ilmoituksen täydellisyydestä. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Kontiak 01.11.2021 14:24:06 | |
---|
Pepe-13: Näen hinnan ilmoittamisen kuin hinnan kaupassa. Ei maitotölkistä tingata Alepassa. Hinta on se mikä on. Hinnan ilmoittaminen siis siinä tapauksessa että musakamakauppias, joka sulkee myymälänsä iltakuudelta ja painuu sen jälkeen kotiinsa myymään mnet-torilla omia soittimiaan. Siellä myymälässä hinta ei elä ollenkaan, kun taas vapaa-ajalla hinta elää sen mukaan, kauanko myynti kestää. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
18is9 01.11.2021 14:29:17 | |
---|
Kontiak: Eikö sitä analysoitu jo, että se nostelu johtuu siitä, että ei osaa määrittää myyntihintaa myytävälle tuotteelleen? Maksimikeston määrittäminen viikkoon vähentäisi nostelun vaikutusta, koska kaikki ilmot olisivat tuoreempia kuin nyt. Myös ilmoitusten kokonaismäärä saattaisi vähentyä (ja kaupankäynti lisääntyä), koska viisi kuukautta ilmoittamista vaatisi noin 20 kertaa saman ilmoituksen uusimista ja sitkeimmilläkin se aiheuttaisi jotain myyjän sisäisiä kehityskeskusteluja ilmoituksen täydellisyydestä. Itse asiassa kun asettaisi sekä minimi- että maksimikeston ilmoitukselle samaksi, esim. vuorokaudeksi, loppuisi näiden rassikkaiden ja muiden etuilu jonossa. Muutenkin tulisi torin lukemisesta jännittävämpää kun kaikki samat ilmoitukset tulisivat joka päivä torille uudestaan ja uudestaan, mutta eri järjestyksessä! "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
kojones 01.11.2021 14:36:27 | |
---|
Eikö tuota Kontiakin mallia voisi vielä jalostaa siten, että hintaa olisi uusinnan yhteydessä pakko laskea vaikka -20 % niin kauan, että kaupat toteutuu. Eihän se suinkaan ole myyjän asia päättää mitä myyntiartikkelistaan rahaa saa, kyllä markkinat hoitaa. |
Kontiak 01.11.2021 14:39:08 (muokattu 01.11.2021 14:51:09) | |
---|
18is9: Itse asiassa kun asettaisi sekä minimi- että maksimikeston ilmoitukselle samaksi, esim. vuorokaudeksi, loppuisi näiden rassikkaiden ja muiden etuilu jonossa. Muutenkin tulisi torin lukemisesta jännittävämpää kun kaikki samat ilmoitukset tulisivat joka päivä torille uudestaan ja uudestaan, mutta eri järjestyksessä! "Myös ilmoitusten kokonaismäärä saattaisi vähentyä (ja kaupankäynti lisääntyä)" "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Kontiak 01.11.2021 14:40:00 | |
---|
kojones: Eikö tuota Kontiakin mallia voisi vielä jalostaa siten, että hintaa olisi uusinnan yhteydessä pakko laskea vaikka -20 % niin kauan, että kaupat toteutuu. Eihän se suinkaan ole myyjän asia päättää mitä myyntiartikkelistaan rahaa saa, kyllä markkinat hoitaa. Silloin siitä tulisi kojonesin malli? "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
Laulava Kylätohtori 01.11.2021 14:52:48 | |
---|
Kontiak: Myös ilmoitusten kokonaismäärä saattaisi vähentyä (ja kaupankäynti lisääntyä). Sulla on vissiin jäänyt ymmärtämättä kaupankäynnin syvin substanssi. Ja jos haluaa romuistaan eroon mahdollisimman nopeasti, niin ne voi viedä kaatopaikalle, ei siihen tarvita mitään torin vallankumousta. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kontiak 01.11.2021 15:25:20 | |
---|
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM |
On se kumma kun isolla tohinalla ihmiset ostelee tehtaalla valmiiksi paiskottua ja rälläkällä tökittyä kitaraa, mutta sitten kun on pari naarmua ja muutama kolo vanhassa kitarassa niin sitten ei huolita edes puoli ilman :D No en tiedä johtuuko siitä vai tuosta Taiwanista valmistusmaana vaiko mistä lie, mutta kun ei mene edes halvalla hiton hyvä p90 mikitetty Yamaha niin on jo vähän outoa. kaikki paitsi on turhaa. |
LaXu 02.11.2021 13:50:00 | |
---|
Antsa Lipsanen: Minulla on tuo KOTti ollut pariinkin otteeseen. Ensin käytettynä ja sitten ihan itse kiltisti jonottaen. Hyvä pelihän se on ihan ehdottomasti, kuitenkaan sen absoluuttisen mykistävä suuruus ei minulle missään vaiheessa auennut. Ihan hyvä siis, mutta ei mitenkään erityisen ainutlaatuinen. Toki vanha puukorva voi olla tässäkin ihan väärässä, mutta onnekseni noiden hankkiminen on vapaaehtoisuuteen perustuvaa. Sehän on vallan mainio pedaali, mutta en kyllä näe mitään järkeä jonotella vuosikausia ostomahdollisuutta. Siinä ajassa ehtii vaikka opetella kolvaamaan ja rakentamaan kloonin itse. Onhan tietysti sillä aidolla ja alkuperäisellä tietty arvonsa. Keräilyjutut sitten kanssa erikseen. Joka tapauksessa laadukkaita "modattu Bluesbreaker ja joku muu" tuplasäröjä löytyy muiltakin valmistajilta paljon paremmalla saatavuudella, joten KOT hankkiminen ei siinäkään mielessä kuulosta vaivan väärtiltä. Mitä itse aiheeseen tulee, ihan hyvin on mennyt M.netin Torilla juttuja kaupaksi. Ainakin pedaalipuolella on sopuhintaan liikkunut tavara ihan hyvin puolin ja toisin. |
Henri Henri Olavi 02.11.2021 14:38:59 | |
---|
korvaoo: On se kumma kun isolla tohinalla ihmiset ostelee tehtaalla valmiiksi paiskottua ja rälläkällä tökittyä kitaraa, mutta sitten kun on pari naarmua ja muutama kolo vanhassa kitarassa niin sitten ei huolita edes puoli ilman :D No en tiedä johtuuko siitä vai tuosta Taiwanista valmistusmaana vaiko mistä lie, mutta kun ei mene edes halvalla hiton hyvä p90 mikitetty Yamaha niin on jo vähän outoa. Missä tämä on? Je suis 190221 |
korvaoo 02.11.2021 14:48:27 | |
---|
Henri Henri Olavi: Missä tämä on? Jos tuota kitaran fyysistä sijaintia kyselet, niin kaikki löytynee mun profiilin alla olevasta myyntilinkistä (Tampere), tosin kannattaa aina vähän ruikuttaa kun nyt tuota kysellään jo enempikin tuota kitaraa :D kaikki paitsi on turhaa. |
Henri Henri Olavi 02.11.2021 15:18:23 | |
---|
korvaoo: Jos tuota kitaran fyysistä sijaintia kyselet, niin kaikki löytynee mun profiilin alla olevasta myyntilinkistä (Tampere), tosin kannattaa aina vähän ruikuttaa kun nyt tuota kysellään jo enempikin tuota kitaraa :D Kiitos. Se kuitenkin oli tuollainen todella kallis keihäs, eikä puoli-ilmainen. Je suis 190221 |