AngieRainbow 30.10.2021 13:05:14 (muokattu 30.10.2021 13:05:52) | |
---|
Nykyään kun lukee tätä palstaa, niin monet keskustelut liittyvät rahaan. Onko hintapyyntö turvonnut, meneekö kaupaksi torilla, mitä saa maksaa, paljonko maksoi, saako omiaan pois... Eikö tärkeämpää kuitenkin ole, kuinka paljon iloa kitarakamoista on soittajalle, kuin se meenkö se joskus kaupaksi tai paljon vastaava maksaa reverbissä. Vähän sekava aloitus, mutta kyllä te tajuatte. Välillä tuntuu, että keskustelusta hukkuu soittamisen ilo ja kitaroihin liittyvät ominaisuudet kaiken sen taakse, mitä maksaa, paljon saa maksaa ja meneekö kaupaksi. Monesti kun itse ostaa uuden kitaran, niin tärkeintä tuntuu olevan, paljon se maksoi. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
abassimo 30.10.2021 13:11:06 | |
---|
Nykymaailmassa on vain se raha, mikä on aika perseestä. Korona vaikuttanut vielä enemmän tohon, kun osalta ei sitä löydy nyt senkään vertaa. Mutta samaa mieltä, pitäis ajatella enemmän soittokamoja soittamisen näkökulmasta, eikä kattoa kamanurkkausta kun jotain kassakaappia, että tuolta otan sitten rahaan kun tarvitsen. Suddenly diu diu |
KaRa 30.10.2021 13:25:17 | |
---|
Siitä puhe mistä puute? Kyllä se soittamisen ilo on toissijasta jos leipää pitää saada. Kaikki mitä sanot, tulen käyttämään sinua vastaan. |
samiko 30.10.2021 13:28:21 | |
---|
AngieRainbow: Nykyään kun lukee tätä palstaa, niin monet keskustelut liittyvät rahaan. Onko hintapyyntö turvonnut, meneekö kaupaksi torilla, mitä saa maksaa, paljonko maksoi, saako omiaan pois... Eikö tärkeämpää kuitenkin ole, kuinka paljon iloa kitarakamoista on soittajalle, kuin se meenkö se joskus kaupaksi tai paljon vastaava maksaa reverbissä. Vähän sekava aloitus, mutta kyllä te tajuatte. Välillä tuntuu, että keskustelusta hukkuu soittamisen ilo ja kitaroihin liittyvät ominaisuudet kaiken sen taakse, mitä maksaa, paljon saa maksaa ja meneekö kaupaksi. Monesti kun itse ostaa uuden kitaran, niin tärkeintä tuntuu olevan, paljon se maksoi. Täällä musanetissä on aloituksia varmaan tuhansia. Sulla voi olla harha että kuinka paljon raha liittyy keskusteluihin. Kitarakamoihin totta kai liittyy raha, tai lähinnä sen puute. |
empires 30.10.2021 13:39:03 (muokattu 03.11.2021 16:50:13) | |
---|
...................... Lights are on but nobody is home.. |
Metalrock 30.10.2021 14:51:06 | |
---|
Mulle se on vaan harrastus,noin 3000 euro kiinni kitarakamoissa ja kuin ostaa käytettyä torilta niin saa melkein omat pois sitten kuin myy |
Gary the pine 30.10.2021 15:18:00 (muokattu 30.10.2021 17:40:36) | |
---|
empires: Minulla on 20000€ suunnilleen soittimissa, ei se vie yöunia, koska rahaa jää enemmän palkkatuloista kuin menee ja voin ostaa vaikka kitaroita lisää ylim.rahoilla Tästä tulee mieleen yks sälli joka kävi vahvaria testaamassa jokunen vuosi sitten. Pihatien päähän bemmillä, kotelosta naarmuinen vihreä pärssi joka ihan vitullisessa epävireessä, sormet vähän solmussa tai jotain muuta feelua riffittelyssä ja kauhea lesoaminen kuinka paljon on massia taskussa. Lähtiessä vielä vittuilut pihassa seisovista Saabeista. Jäin vaan miettimään että mistä näitä oikein kömpii esiin. Edit. No joo, eiköhän tämmösen tekstin tuotto kerro oleellisen... "kuulehan runkkari Mitä tulee omaan soitinharrastukseen, niin soitan päivittäin ja soittanut monissa kokoonpanoissa eli älä mua lisää jobbareihin ja pidät sen homoturpasi kiinni kun mulle puhut. Sinä et tiedä vittuakaan minusta" Tulin, näin, paskoin housuun. |
Eiks tämä ole kitarakamapalsta, soittamisen iloille on osio siinä yläpuolella? Täytyy kyllä myöntää että siellä ei ole tullut paljoa vierailtua :). "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
hallu 30.10.2021 22:36:33 | |
---|
Gary the pine: Tästä tulee mieleen yks sälli joka kävi vahvaria testaamassa jokunen vuosi sitten. Pihatien päähän bemmillä, kotelosta naarmuinen vihreä pärssi joka ihan vitullisessa epävireessä, sormet vähän solmussa tai jotain muuta feelua riffittelyssä ja kauhea lesoaminen kuinka paljon on massia taskussa. Lähtiessä vielä vittuilut pihassa seisovista Saabeista. Jäin vaan miettimään että mistä näitä oikein kömpii esiin. Edit. No joo, eiköhän tämmösen tekstin tuotto kerro oleellisen... "kuulehan runkkari Mitä tulee omaan soitinharrastukseen, niin soitan päivittäin ja soittanut monissa kokoonpanoissa eli älä mua lisää jobbareihin ja pidät sen homoturpasi kiinni kun mulle puhut. Sinä et tiedä vittuakaan minusta" Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa :-D . Kannattaa jättää omaan arvoonsa nuo alatyylisyyksiin sortuvat suunsoittelijat. |
hallu 30.10.2021 22:44:50 | |
---|
18is9: Eiks tämä ole kitarakamapalsta, soittamisen iloille on osio siinä yläpuolella? Täytyy kyllä myöntää että siellä ei ole tullut paljoa vierailtua :). Tämähän tässä varmaan on olennaista. Kun kamoista puhutaan, niin kyllähän hinnat ja laatusuhteet sun muut seikat on silloin keskiössä. Tietty rahasta puhuminen aina ja joka paikassa on vähän tylsää ja rahvaanomaista, mutta kyllähän tällä palstalla myös säännöllisesti pöllytetään luutuneita stereotyyppisiä käsityksiä mitä tulee kitarakamoihin. Toisaalta kun kokemuksia jaetaan, niin olen ainakin itse oppinut aivan valtavasti teiltä kaikilta. Mutta tosiaan mistä kaikesta me puhumme silloin kun puhumme rahasta? olisi helppoa vedota ja ajatella, että kokemuksia jakamalla pyrimme auttamaan toisiamme tekemään parempia kulutusvalintoja. Itse pitäisin tärkeänä myös sen pohtimista, että mitä me sillä rahalla haemme tai saamme. Tarkoitan tällä niitä ostokaasujen päästelyitä tai sitä miten esineet voivat olla helposti joillekin identiteetin jatke ja silloin on helposti tunteet pelissä rahan lisäksi. Näistä asioistahan täällä on käyty tulenpalavia vääntöjäkin joskus menneisyydessä. Kitara ja raha on kyllä herkullisen hieno puheenaihe ja erityisesti pohdinnan aihe. Pitääkin oikein pohtia tätä seikkaa. |
elon arska 31.10.2021 08:44:53 | |
---|
Gary the pine: Edit. No joo, eiköhän tämmösen tekstin tuotto kerro oleellisen... "kuulehan runkkari Mitä tulee omaan soitinharrastukseen, niin soitan päivittäin ja soittanut monissa kokoonpanoissa eli älä mua lisää jobbareihin ja pidät sen homoturpasi kiinni kun mulle puhut. Sinä et tiedä vittuakaan minusta" Kävikö tässä jäsen Entropiat? Mistä moinen teksti? My friend asked me if I wanted a frozen banana. I said 'No, but I want a regular banana later, so... yes!' -Mitch Hedberg |
Hynkel 31.10.2021 09:19:58 | |
---|
Rahan ankeus tulee mielestäni hyvin esiin kotimaisten seppien valmistamissa kitaroissa. Laatu on käytännössä poikkeuksetta aivan huikealla tasolla, ja kun ne tehdään yksittäiskappaleina, hinta on sen mukainen. Minulla on ketjun aloittajalta mielestäni edullisesti ostettu Auroran strato, jota en luultavasti tule myymään koskaan. Parempaa stratoa ei yksinkertaisesti ole olemassa, ja soitan sillä enemmän kuin esim. Suhrilla. Jostain syystä näiden arvostus kuitenkin on käytettynä alhaalla, mistä lie johtuu. Onhan tuota leipää tullu mussutettua. |
basisti1971 31.10.2021 09:55:19 | |
---|
Moi. elon arska: Kävikö tässä jäsen Entropiat? Mistä moinen teksti? Ketjua on editoitu ja moderoitu aika rankasti, aloitus ja alkuperäiset vastaukset olivat toisenlaisia ;). Tosin tuota lainattua en kerennyt huomaamaan, ihmettelin vain kun aamulla tekstejä oli hävinnyt. T:Samuli |
p130 31.10.2021 10:25:11 | |
---|
elon arska: Kävikö tässä jäsen Entropiat? Mistä moinen teksti? Kyseiselle hahmolle sopisi varmasti jäsen Entropian palsta Discordissa. Täällä ilmeisesti kyseenalaistettiin liikaa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
marke- 31.10.2021 10:38:44 | |
---|
p130: Kyseiselle hahmolle sopisi varmasti jäsen Entropian palsta Discordissa. Täällä ilmeisesti kyseenalaistettiin liikaa. Mä en (onneksi?) tunne mnetistä ketään, enkä muusikoita muutenkaan tai mihin tällä viitataan, mutta Discordissa keskustelu on ollut so far erittäin asiallista. |
Krice 31.10.2021 11:50:07 | |
---|
AngieRainbow: Monesti kun itse ostaa uuden kitaran, niin tärkeintä tuntuu olevan, paljon se maksoi. Tietyllä tavalla esim. 1000 euroa on kohtalaisen paljon muutamasta puupalasesta ja metalli+sähköosista, jos sitä alkaa vähän tarkemmin ajattelemaan. Ehkä sen vuoksi keskustellaan hinnasta, koska kitara on soittimena aika kallis investointi, vaikka kaikki onkin suhteellista (jos verrataan vaikka klassisen musiikin soittimiin). Lisäksi vaikka se ei ehkä omasta näkökulmasta tuntuisi siltä niin aika monet suomalaiset ei ole kovin varakkaita, siihenkin nähden kitaran hankinta on aina hieman kiusallista. |
p130 31.10.2021 11:57:44 | |
---|
Heroin: Mä en (onneksi?) tunne mnetistä ketään, enkä muusikoita muutenkaan tai mihin tällä viitataan, mutta Discordissa keskustelu on ollut so far erittäin asiallista. Hahmon tuntien komppaus näkemyksille on siis osunut kohdalleen. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Gary the pine 31.10.2021 12:04:55 | |
---|
elon arska: Kävikö tässä jäsen Entropiat? Mistä moinen teksti? No tämmösen ulostuksen sain privalootaan pyytämättä ja yllättäen, kun kuvailin tuossa edellä mitä mulla tuli mieleen lainaamastani kirjoitelmasta. Tulin, näin, paskoin housuun. |
marke- 31.10.2021 12:24:54 (muokattu 31.10.2021 12:25:38) | |
---|
p130: Hahmon tuntien komppaus näkemyksille on siis osunut kohdalleen. Oon nyt oikeasti ihan ulalla mistä tässä edes puhutaan, mutta ehkä se on parempi näin. Kantsii tulla Discordiin, jos ei ole jo, siellä lähinnä fiilistellään kitaroita, puhutaan spekseistä jne. Rahasta ei ole puhuttu pl. "ompas edullinen" tai "aika kallis" jne. |
Kontiak 31.10.2021 12:26:51 | |
---|
AngieRainbow: Nykyään kun lukee tätä palstaa, niin monet keskustelut liittyvät rahaan. Onko hintapyyntö turvonnut, meneekö kaupaksi torilla, mitä saa maksaa, paljonko maksoi, saako omiaan pois... Puhe kääntyy rahaan siksi, ettei ole soitettu tarpeeksi. Se on harmi sinänsä, että vähän sama alkaa olla jo tosi iso vaiva myös siellä puolella, jossa on sitä rahaa: on päässyt kertymään liikaa ylimääräistä, kun ei ole laittanut sitä liikkeelle. "Improvisation is a genesis of composition" - YJM |