Piano on Yamaha P-125 ja sillä pitäisi soittaa muutamat juhlat. Tarvitsisin siihen jonkunlaista (äänen)vahvistusta, mutta kun omat tiedot aiheesta ovat viime vuosituhannelta, niin apuja kaipaisin. Eli mikä olisi edullinen järjestelmä siihen ja ettei samalla soundi huononis kovin paljoa? |
cliotta: Piano on Yamaha P-125 ja sillä pitäisi soittaa muutamat juhlat. Tarvitsisin siihen jonkunlaista (äänen)vahvistusta, mutta kun omat tiedot aiheesta ovat viime vuosituhannelta, niin apuja kaipaisin. Eli mikä olisi edullinen järjestelmä siihen ja ettei samalla soundi huononis kovin paljoa? Mitä soitat, missä soitat, onko kysy taustamusasta, sooloesiintymisestä vai mistä? Joku pikku aktiivi PA toimisi varmaan suoraan parhaiten, tietty sellasen hankkiminen muutamien keikkojen takia on vähän niin ja näin, budjetti menee väkisin jonnekkin 400-800€ tienoille jos hommaa vielä jalat kaapeille. Tonnilla saa jo asiallisen setin esim Yamahalta, 10" kaapit, pikkumikseri ja jalat. Soundi on selkea ja hyvä eli ei muutu juurikaan. Ns halpiksia saa tietty vähän edukkaammin. Myös se miten itse kuulee soittonsa lienee myös tärkeää, 2 kaappia sopivasti sivuille ja hieman taakse tolppien nokkiin (jos tila antaa myöten) niin homma toimii hyvin. Lisätieto keikkojen sisällöstä, paikoista yms olisi kyllä tarpeen tälläsissä kyselyissä, pelkästään "muutamat juhlat" ei oikeen riitä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Kiitos vinkeistä. Eipä tässä osaa vielä sanoa tarkemmin juhlista/keikoista kun ei ole paikat eikä tilaisuksien ohjelmallinen sisältö tiedossa, mutta taustamusasta minun kohdallani lähinnä kysymys. Esiintymispaikat ovat tällaisia pienehköjä juhlatiloja. Niin, ja mistäs sitä koskaan tietää, että jos hyvät laitteet löytyy ja pari kaveria mukaan soittamaan...eikös se ole jo bändi? |
cliotta: Piano on Yamaha P-125 ja sillä pitäisi soittaa muutamat juhlat. Tarvitsisin siihen jonkunlaista (äänen)vahvistusta, mutta kun omat tiedot aiheesta ovat viime vuosituhannelta, niin apuja kaipaisin. Eli mikä olisi edullinen järjestelmä siihen ja ettei samalla soundi huononis kovin paljoa? Minä saatan kotona soittaa vaikka kotistereoiden läpi tai jollain studiomonitoreilla. Viimevuosituhannella oli hyviä kotistereoita. |