![]() 22.10.2021 17:59:14 | |
---|---|
japsi tai mehko, aivan hirvee halko Näissä halvemman pään vehkeissä on kyllä isoja eroja. Koska kuten tossa yllä töräytin, niin mulla puolestaan on niin hyvä skujutele, ettei se jää soitettavuudessa yhdellekään MIA Fenkulle mitä mulla on ollut. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos | |
![]() 22.10.2021 20:42:36 | |
Heroin: https://www.tammerpianojasoitin.fi/ … s/17042015-9511/Products/5310400306 Ja Suomeen tulee 1 kpl? Onneksi tuo talla ei sovi mulle. Äkkiä ajattelisin, että parikin ois voinut myydä, mutta onhan tuolla Tammer-pianossa Japanin Fenderit hyllyssä edelleen. Ilman mitään yhteyksiä ko. liikkeeseen, käykää koittaan. On hyviä, samoin kuin liikkeessä pidempään roikkunut Am pro II strato. Hankin japanilaisen Jazzmasterin tuolta ja oli juuri samanlaista ainutkertaista tuontierää. Olen omistanut kaksi stratoa, meksikolaisen 60' reissujen sekä jenkin 1994 std:n. Japanilaisesta olen eniten tykännyt ja laatu on minusta ai-van he-le-ve-tin hy-vä. No, okei perustremolo kolisee mutta sen kanssa pystyy elämään. | |
![]() 22.10.2021 21:08:13 (muokattu 23.10.2021 15:31:36) | |
okei perustremolo kolisee Meinaa mitä? Pohjalevy kolisee bodya vasten? Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos | |
![]() 22.10.2021 22:14:57 | |
Mullakin on ollut jo pitkään Fenderi ja se on oikein hyvä. NOS-putkilla varustettu Super Sonic 22 combo. Olen siis erittäin häpi ja tyytyväinen. moving in stereo | |
![]() 23.10.2021 00:36:42 | |
^^^ Mainittua Am Pro II Stratoa koskien voin todeta, että omistamani Am Pro Jaguarin perusteella kyseessä on helvetin hyvä sarja. Deep C -kaulaprofiili on äärimmäisen mukava, narrow tall -nauhat vain toimivat ja laadun tuntee. Muuten minulla on Meksikosta malleja ollut ja yksi Squier Classic Vibe. Laatu menee selvästi hinnan mukaan, vaikka eihän Am Pro ole 1500 euroa parempi kuin Skuju. Tammerpianossa on kyllä hyvä valikoima. Harmi vain, että on Tampereella, koska ei sinne asti jaksa lähteä kitaraa kokeilemaan. Älkää nyt kuitenkaan ostako Troy Van Leeuwen Jazzmasteria sieltä pois, sillä haluan sen jossain vaiheessa poistaa. Fendereistä kiinnostuneille pitää todeta, että jossain vaiheessa torille on tulossa minulta Vintera 50s mod Tele, johon on Lollarin special T mikit muiden sähköjen ja suojauksen osalta päivitetty ja kompensoidut tallapalat vaihdettu. Melkein uudenveroisessa kunnossa muuten. Daphne blue väriltään. Hankin sen ammattimuusikoita, joka oli säädättänyt juuri kaiken kohdilleen 11 settiä varten. Nyt J. Mascis Telecaster vie sen paikan rotaatiossani. And hold on for tomorrow, singing | |
![]() 23.10.2021 18:21:16 | |
msalama: Meinaa mitä? Pohjalevy kolisee bodya vasten? Jazzarista siis kyse ja tremolon kolinasta mutta en minä tiedä että mikä, miksi tai miten. Ei ole tullut avatuksi vielä. Onko jousi jotenkin resonoiva sitten mutta tyyppi vika kait. | |
![]() 23.10.2021 21:54:36 | |
lifer: Jazzarista siis kyse ja tremolon kolinasta mutta en minä tiedä että mikä, miksi tai miten. Ei ole tullut avatuksi vielä. Onko jousi jotenkin resonoiva sitten mutta tyyppi vika kait. Oletko säätänyt lukon ja tremolon tiukkuuden kunnolla. Päältä vain ruuvaria kehiin sitä ylhäältä keskeltä. Fenderin sivuilla ja muutenkin Googlella löytää ohjeet säätämiseen. Loppuu sitten lonksunta And hold on for tomorrow, singing | |
![]() 23.10.2021 22:10:19 (muokattu 23.10.2021 22:11:09) | |
Jazzarista siis kyse Ach, OK, sain jostain päähäni että Stratosta kyse. Asia selvä. EDIT: No niinpä tosiaan, luin huolimattomasti. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos | |
![]() 23.10.2021 22:35:49 | |
Pepe-13: ^^^ Mainittua Am Pro II Stratoa koskien voin todeta, että omistamani Am Pro Jaguarin perusteella kyseessä on helvetin hyvä sarja. Oman Am Pro II Jazzmasterin perusteella yhdyn tähän vahvasti. Tossa on vaihdettu mallin perus-talla parempaan (Mustang) ja omaan korvaan tuunattu mikit tosi hyvin. Tallasinkun "tehon puolitus" on tosi fiksu systeemi - ois vielä siistimpi jos push-push -potikka tiputtaisi vielä kaulamikinkin samaan tyyliin, mutta kaikkea ei voi saada kai :) Fenderillä tuntuu nyt olevan aika hyvä haju siitä mitä soittajat haluavat ja laatu kohtaa passelisti hinnan, mitä ei ihan kaikista firmoista voi sanoa. | |
![]() 24.10.2021 04:54:53 | |
Ziggy Bubba: Oman Am Pro II Jazzmasterin perusteella yhdyn tähän vahvasti. Tossa on vaihdettu mallin perus-talla parempaan (Mustang) ja omaan korvaan tuunattu mikit tosi hyvin. Tallasinkun "tehon puolitus" on tosi fiksu systeemi - ois vielä siistimpi jos push-push -potikka tiputtaisi vielä kaulamikinkin samaan tyyliin, mutta kaikkea ei voi saada kai :) Fenderillä tuntuu nyt olevan aika hyvä haju siitä mitä soittajat haluavat ja laatu kohtaa passelisti hinnan, mitä ei ihan kaikista firmoista voi sanoa. Kyseinen Jazzari kiinnostaa kovin, erityisesti vaahteraotelaudalla olisi juuri sopivan erilainen, mutta kuitenkin klassinen. Oma Jaguarini sisältää tuon prannetun tallan, jonka silikonipalat pitävät sen juuri sopivasti paikallaan antaen tilaa keinua. V-modit ovat hyvät mikit ainakin Jaguarissa, vaikka jotain nettikritiikkiä jazzareiden ensimmäinen sukupolvi sai. Tuossa kakkosessa se on korjattu. Kaulaprofiili ja kaulan viimeistely antaa joka kerta iloa, kun kitaran ottaa käteen. Tio hieman normaalia modernia C-profiilia tuhdimpi deep C vain yksinkertaisesti toimii. Olen samaa mieltä siinä, että nyt tuntuu lafkalla olevan eri sarjat jotenkin järkevässä suhteessa toisiinsa. Ainoastaan Meksikossa tehdyt signaturet tuntuvat kalliilta, mutta laatu on korkea ja osat ajatuksella valittu. Olen aivan rakastunut uuteen J. Mascis Telecasteriini. And hold on for tomorrow, singing | |
![]() 24.10.2021 06:54:52 | |
Pepe-13: Oletko säätänyt lukon ja tremolon tiukkuuden kunnolla. Päältä vain ruuvaria kehiin sitä ylhäältä keskeltä. Fenderin sivuilla ja muutenkin Googlella löytää ohjeet säätämiseen. Loppuu sitten lonksunta On sitä tullut säädettyä juuri niin tiukaksi, että jää pari milliä tilaa pyöriä vapaasti. Ehkä palaan ruuvarin ja Googlen varteen tässä asiassa. Kiitos muistutuksesta. | |
![]() 07.11.2021 14:30:10 | |
Varmaan sopii tänne, kyseessä Fender Champ 12 vahvistin, jos ymmärsin oikein niin vanha soittokaverini oli saanut moisen lahjoituksena/osana jäämistöä muusikolta joka poistui keskuudestamme ja jolla ei ollut perikuntaa. Lukuisia videoita ko laitteesta toki löytyy, hyviä ja huonoja, kuin myös hinnoittelua ulkomailta, muutamia satasia tuosta mallista pyydetään. https://www.dropbox.com/s/4qkbgr4jrajew8e/Fender%20Champ%2012.jpg?dl=0 Näyttäs ulostulojakki olevan poissa pelistä ja laitteen muusta kunnosta ei ole tietoa ja itse en pääsee tsekkaamaan. JOS tuota vaikka itelle havittelisin niin omistaisinko sitten Fenderin jonka myötä kaikki olisi siltä osin hyvin? Ts minkämoista arvostusta ko malli alan harrastajien ja tietäjien keskuudessa saa osakseen? Videoiden perusteella ihan asiallista soundia noista on saatu pihalle. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 07.11.2021 15:47:07 | |
WanhaWetäjä: Fender Champ 12 vahvistin Oma testailuni laitteesta on jostain vuosien takaa yksistä bänditreeneistä. Muistaakseni puhdas oli ihan ok-tasoa mutta säröpuoli ei niinkään hääviä. Tuon suuntaista siitä taidetaan noin muutenkin sanoa eli se ei taida olla kovinkaan haluttu laite ja sitämyöten myös arvokin on varsin alhainen. Mikä ei tarkoita etteikö sillä voisi käyttökelpoista soundia saada aikaan. Veikkaisin, että parilla sopivalla od-purnukalla ryyditettynä voisi olla ihan kelpo käyttölaite kunhan ymmärtää ettei nyt olla mitään superhyvää soundia hakemassa. | |
![]() 07.11.2021 16:23:33 | |
fox: Näinpä näin. ;) Ja sellainen "hupaisahko tiedonmurunen" että kauan, kauan sitten esmerkiks Levytukun maahantuomat Ibanezin Artist-mallit olivat joko samalla hintatasolla kuin , sanotaan vaikka Gibsonin LP Deluxet, tai vaikkapa jopa tyyriimpiä. Vähän mallinumerosta riippuen. 2622 Artist maksoi enemmän kuin "Giba". Ihan sellainen "perimmäisten totuuksien" havainto tuohon "paljonko skeba saa maksaa/pitäis maksaa" -ketjuun olis ehkä myöskin "paljonko sille soittimenrakentaja-kaverille pitäs oikein palkkaa maksaa", sekin vähän siihen soittimen myyntihintaan vaikuttaa aikas isosti. Palkkataso ehkä on "vähän" eri Jenkeissä kuin jossain Quing Dao:ssa tahi Indoneesiassa.. Vintagevärkkien hinnanromahdustahan on vuosien mittaan povailtu vaikka miten usein, etenkin yhden nimeämättömän merkin. Kumma kyllä, ei noissa oikein mitään hirveän radikaalia rabattia/alennusta/REAa oikeastaan ole tapahtunut. Ennen vuosituhannen vaihdetta sen sijaan esimerkiks Jim Burnsin Burns Londonit otti huiman piikin, ja tuossa 2000-luvun alkupuolilla sitten "jotkut Japsit". Tämmösiä tuossa tuli mieleen, ihan vähän tuota hommaa seuranneena. Hintaa ei ainakaan nosta se, että Vintage-Fenkkuja on myynnissä enemmän kuin mitä niitä on tehty edes. Lights are on but nobody is home.. | |
![]() 07.11.2021 17:20:47 (muokattu 07.11.2021 17:24:58) | |
Vintagevärkkien hinnanromahdustahan on vuosien mittaan povailtu vaikka miten usein Niin ja jos näihin käppyröihin on uskominen, niin sehän tapahtui vuoden 2008 finanssikriisin seurauksena. Yleisindeksi ei ole vieläkään lähellä tuota -08 ATH-tasoa, tosin älykkäästi Gibsonia ja Martinia ostamalla olisi silti päässyt voitolle. Mutta esim. huippuaikana Fenderiin tai Gretschiin sijoittamalla olisi tullut turskaa ja kunnolla... https://www.vintageguitarprice.com/ … og/2021/vintage_guitar_market_2021/ https://www.vintageguitarprice.com/guitar_indexes/vgp50 Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos | |
![]() 07.11.2021 19:14:21 | |
empires: Hintaa ei ainakaan nosta se, että Vintage-Fenkkuja on myynnissä enemmän kuin mitä niitä on tehty edes. Tähän väitteeseen törmää ajoittain, mutta onkohan sille lähdettä? Vintagesoittimia on väärennetty, se on selvä asia. Mutta "hyvän" tekeminen on kallista. Refin pre-CBS Fender, jossa ei ole alkuperäistä hardwarea ei ole erityisen haluttu tai kallis... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 08.11.2021 05:31:27 | |
Refin pre-CBS Fender Riippuu vuosimallista ja myyntipaikasta. Esimerkiksi joidenkin Reverb-myyjien hintapyynnöt noistakin ovat täysin älyvapaita, tyyliin jostain refin-60's Jazzmasterista 7000€ tai sinnepäin. Ja sitten ihmetellään ettei kauppa käy :D Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos | |
![]() 08.11.2021 08:43:24 | |
msalama: Riippuu vuosimallista ja myyntipaikasta. Esimerkiksi joidenkin Reverb-myyjien hintapyynnöt noistakin ovat täysin älyvapaita, tyyliin jostain refin-60's Jazzmasterista 7000€ tai sinnepäin. Ja sitten ihmetellään ettei kauppa käy :D Pyynnit ei ole sana asia kuin kauppahinnat. Refin ois mulle ok, jos hardware on pääosin alkuperäistä jos käyttövintagea etsisin. Hulluimmillaan iästä ei kerro kuin myyjän vakuuttelut ja eteenpäin myyminen olisi ongelmallista. Anaalisuuttani myin refinvintaget pois jokunen vuosi sitten, kun pilaamattomia vastaavia oli kertynyt... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 08.11.2021 10:25:41 (muokattu 08.11.2021 11:26:42) | |
Pyynnit ei ole sama asia kuin kauppahinnat. Eivät tietenkään ole, mutta Reverbissä tunnutaan nyt pyytävän aika suolaista hintaa vähän kaikesta, eikä trendi näytä toistaiseksi taittuvan. Eli: 1) Kauppahinnat joko lähenevät pyyntihintoja, koska inflaatio on käynnistynyt; tai 2) Kaupankäynti tyrehtyy, koska käynnistynyt inflaatio syö ostovoiman Vaan kummin käy? Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos | |
![]() 08.11.2021 10:34:34 (muokattu 08.11.2021 10:42:55) | |
p130: Tähän väitteeseen törmää ajoittain, mutta onkohan sille lähdettä? Vintagesoittimia on väärennetty, se on selvä asia. Mutta "hyvän" tekeminen on kallista. Refin pre-CBS Fender, jossa ei ole alkuperäistä hardwarea ei ole erityisen haluttu tai kallis... Jostain luin jutun kun on löytynyt jo "lawsuit"stratojakin väärennettyinä. Ed Roman, tuo koijareiden koijari väärensi jopa omia kitaroitaan :D Ed Roman väitti vierailleensa Japanissa pajassa missä tehtiin niin autenssisia vääärennyksia pre.CBS stratoista ettei olisi itse todeta niiden olleen väärennyksiä. luulisi ensimmäisten American reissueiden väärentäminen olevan suht helppoa. 82-86 area pyydetään maailmalla aika kovia hintoja, kun ei niitä kauheasti "pitäisi" olla. Lights are on but nobody is home.. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)