Aihe: Metsämökin tonttu
1 2 3 4
mack the knife
04.07.2004 19:55:33
Mulla on kuitenkin se luulo/tuntuma, että kun mä oon löytänyt mielestäni hyvin tanssittavan, mutta turakaisille ventovieraan kappaleen, niin lava on poikkeavan tyhjä tuttuun kappaleeseen verrattuna eli ne kannattaa sijoittaa tanssiparin kakkoseksi.
Niinhän se tahtoo olla. Salainen rakkaus ja Tulsa Time on samantempoiset biisit. Jos Tulsalla aloittais, niin ilmeet olis lattialla varmaan ihmeellisiä. Salaisella kun aloittaa, niin Tulsa menee ihan ok läpi. Pientä turakaisten opetusta, on muitakin beat- biisejä kuin Ilman minua tai Satulinna. Sama juttu parissa Sinun silmiesi tähden ja Willie Nelsonin Moonlight becomes you. Toisin päin ei toimi kuin laivalla, tanssilavalla ei ollenkaan. "Nyt ne laulaa enklantia, mie menen tupakille."
Maj7:stä saa turpaan, 11:sta ja 13:sta tapetaan... (K.Tapio)
baron
04.07.2004 20:05:26

. "Nyt ne laulaa enklantia, mie menen tupakille."

Onhan se "enklanti" niin paljon vaikeampaa tanssia.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
poppamies
04.07.2004 20:16:37

Onhan se "enklanti" niin paljon vaikeampaa tanssia.

Meillä ei lauleta mitään muuta kuin enklantia ja kaikki on pysyneet pystyssä tähän mennessä...
"G-strings are for strippers"
baron
04.07.2004 20:27:06

Niin, kyllä meidänkin poijaat veti jotain viihdettä siinä, mutta laulua ei siinä kohtaa kaivattu.

Meidän keikalla joutilas jengi (eli kaikki muut) häippäsi himaan roudauksen ja sound-checkin jälkeen ja palasi vasta häävalsseihin.

Mä oon pitänyt Susirajaa rajana meillä ja nyt oltiin kyllä lähellä, mutta onneksi oikealla puolella.

Asiaa tuntemattomille: Susiraja on tie Vantaalla.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Sandy
04.07.2004 20:56:12
Meillä ei lauleta mitään muuta kuin enklantia ja kaikki on pysyneet pystyssä tähän mennessä...

Käsittääkseni edustat kuitenkin vähän eri genreä eli teidän keikoilla se enkku varmasti toimiikin paremmin. Mutta tanssikansalle se on oltava suomea! Muutaman biisin illassa voi enklannin kielellä vetästä ja ehkä jopa yhden epsanjaks ja ranskaks, siinä aletaan jo sit liikkumaan siinä rajoilla että menee liian "taiteelliseksi" turakaisille.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
carevi
04.07.2004 22:27:45
Käsittääkseni edustat kuitenkin vähän eri genreä eli teidän keikoilla se enkku varmasti toimiikin paremmin. Mutta tanssikansalle se on oltava suomea! Muutaman biisin illassa voi enklannin kielellä vetästä ja ehkä jopa yhden epsanjaks ja ranskaks, siinä aletaan jo sit liikkumaan siinä rajoilla että menee liian "taiteelliseksi" turakaisille.

Turakainen kuuntelee usein mielellään kappaleen sanoja, koska voi niitä muistelemalla keksiä, mistä tanssilajista on kysymys.
isojussi
04.07.2004 23:13:03
kannattaa.. firmasi omistaa soittimet? Sitä kautta sit.

Ei kun mä oon yksityinen ammatinharjoittaja = Kamat on mun.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
isojussi
04.07.2004 23:15:26
Mietipä siltä kannalta, että sadevesi tekee kuulema hiuksille hyvää ja on kerrankin hapekas roudauskeli.

Mulla on tapana mennä keikalta kotiin paikallisen ABC:n liikenneaseman kautta. Poikkean kahvilla tms. Kyllä oli myyjillä hauskaa, kun näkivät läpimärän paitani....
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
jeppeq
05.07.2004 00:49:22
"Justiinsa juu ja jetsulleen" laulo valtasen eikka aikanaan...

Hääkeikoille mentiin aikoinaan siten, että alkaa klo xx ja loppuu klo xx. Jämpti meininki !

Siinä välillä voidaa esittää vaikka munaisllaan tanssia toteemit pystysä, jos pyydetään. Jos joku sukulaismies/nainen haluaa laulaa, nii laulakoon, ja jos joku haluaa laulaa finlandiaa, niin kompataan - eikös sitä olla soittajia ? Ei se perusrunko muutu niissä oikeestaan kun alkutanssin osalta, joku tanssii valssia, joku menee hotelli californiaa. Fiilispohjalta vaan. Meilläki on syksyllä yks hääkeikka, vuoden ainut - fiilistellään..

Mutta tosiaan, tämänkesäinen sadekesä alkaa jo v..aan, ei kun vettä aina, muistorikas tanssikesä tosiaan !
Rokkiahan minäkin olisin halunnu soittaa...
työläinen
05.07.2004 04:12:41
Mä oon ottanu aika tiukan linjan siihen, että mitään ei säestetä, ellei etukäteen sovita. Mieluummin vähän hikoilen kotona, kuin punastelen keikalla. Oli sitten sekkarikeikka tahi ei.

Kuule tässä sulle: ennemmin parin minuutin häpiä kuin vuosien treenaus!
Vaikka kuinka hjuva rumpali, silti aina VÄHÄN häiritse soittaminen.
Tankoprinssi
05.07.2004 12:06:05

Täysin normaalia on, että vaikka on etukäteen kysytty (mä teen sen verran hääkeikkoja, että mä osaan kysyä kaikki asiat etukäteen) niin tulee kummallisia ylläreitä (meidän sulhanen lauloi sen "Romanssin", sua vain yli kaiken mä ra-a-ka-as-tan etc bändisäestyksellä, ei olla koskaan ennen soitettu). Palstalla mainostettu "Uusi kultainen laulukirja" pelasti meidät kolmen kappaleen osalta (kiitos vaan palstalle vinkistä, kirja on jo hintansa ansainnut)

Ja kun kiltisti suostuimme "pelleilemään" kaiken mitä keksivät pyytää, kuulimme olevamme "loistava hääbändi" ja pari alustavaa lisähääkeikkakyselyä tilaisuus poiki.

Näinhän se pitääkin olla. Meidän keikalla myöskin sulhanen "lauloi" sen Romanssin, oikein ns "mulli-vainaan" nuotilla ja jengillä oli hauskaa, siis kukaan ei olisi huomannut vaikka bändi olisi vetänyt vaikka kuinka väärin, koska huomio oli siinä sulhasen "laulussa" ja eikä se väärin soitto olisi esitystä ainakaan huonontanut.

Lisäksi jouduimme säestämään Don Huonojen Hyvää yötä ja huomenta sekä Anna Erikssonin Kun katsoit minuun ja nämäkin suht ex-tempore, tota "Donkkareiden" biisiä treenattiin kyllä esittäjän/laulajan (oli muuten tosi hyvä ja vasta 13 v poika, hänestä kuullaan vielä) kanssa takahuoneessa akustisen kitaran kanssa.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
scribbling
25.02.2005 09:57:35
No nyt heräsi yllättävä kiinnostus Metsämökin tonttua kohtaan ja vaikka kuinka yritän muistella, en saa noita sanoja istumaan rytmiin.

Voisiko joku ystävällinen vielä vähän rytmittää noita noita sanoja muistamattomuuteeni sopivammiksi edes sillä tavalla, että saisin riimit kohdilleen?
baron
25.02.2005 10:48:21

Mähän oon aloittanut tän säikeen kun kappale oli meillä häätoivelistalla ja vaikka sain säikeelle sanat, niin meidän laulaja ei saanut niitä kunnolla istumaan ennenkuin kaivettiin Jussin CD ja siitä lunttaamalla.
Children of Baron: Magic in Keyboards. Olet kirjoittanut keskusteluun 10000 kirjoitusta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)