Pähkäilin Mad Professorin Dual delayn, Empressin Echosystemin ja Strymonin Timelinen välillä ja päädyin Timelineen. Kaikki kuulostivat kyllä hyvältä mutta omaan käyttöön toi Timeline sopi parhaiten nopeasti vaihdettavien A ja B soundien ja midi-ohjattavuuden vuoksi. |
Kiksaus 21.10.2021 08:59:11 | |
---|
Aloittaja teki vissiin jo valintansa, mutta JPTR FX:n Fernweh Delayssa on kaksi delayta ja niiden aikoja voi vaihtaa kytkimellä lennosta. On muutenkin aika makeen näköinen pedaali. https://www.jptrfx.com/modulators/"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
novo 21.10.2021 22:18:32 | |
---|
Kiksaus: Aloittaja teki vissiin jo valintansa, mutta JPTR FX:n Fernweh Delayssa on kaksi delayta ja niiden aikoja voi vaihtaa kytkimellä lennosta. On muutenkin aika makeen näköinen pedaali. https://www.jptrfx.com/modulators/ Itellä ollut useampi JPTR-spedu, myös Fernweh, ja suurimman osan olen laittanut melko nopeasti kiertoon. Chris on ottanut välillä vapauksia eri satsien kohdalla, esimerkiksi potikat saattavat toimia ns. vastapäivään kertomatta asiasta etukäteen. Jäi aina vähän sellainen maku, että kuuluukohan tämän pedaalin käyttäytyä juuri näin vai ei. Ehkä en vain ole sitä viimesen päälle kohderyhmää. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |
Pinewood 22.10.2021 06:11:47 (muokattu 22.10.2021 06:23:22) | |
---|
novo: Itellä ollut useampi JPTR-spedu, myös Fernweh, ja suurimman osan olen laittanut melko nopeasti kiertoon. Chris on ottanut välillä vapauksia eri satsien kohdalla, esimerkiksi potikat saattavat toimia ns. vastapäivään kertomatta asiasta etukäteen. Jäi aina vähän sellainen maku, että kuuluukohan tämän pedaalin käyttäytyä juuri näin vai ei. Ehkä en vain ole sitä viimesen päälle kohderyhmää. Täältä löytyy kolme JPTR FX:ää eli Fernweh (vintage-voiced dual delay), Kaledoscope (multireflector) ja Silvermachine (dual-gain-stage fuzz), mutta ykköslaudassa ei ole niistä yksikään. En uskalla suositella kahta ensimmäistä tuntemattomalle, ellei sitten ole nimenomaan haussa jokin todella omaperäinen vaihtoehto. Hienoja soundeja noista kaikista saa, mutta ainakin itse olen kokenut sekä Fenrnwehin että Kaleidoscopen aikaa ja kärsivällisyyttä vaativiksi, vaikka olen koittanut tavata ohjeita (eivät tule mukana) ja katsella YouTube-videoita. Parhaalla tahdollakaan ei niiden käyttölogiikkaa voi kovin intuitiivisena pitää, mutta ovathan ne oikein hauskoja pedaaleita ainakin jonkinlaiseen psykedelia-undergound-garage-tyyliin (esim. 22 Pistepirkon suuntaan). Jopa niin, että yksi (Roybgiv) on vielä torilta haussa, kun uutena sitä ei tällä hetkellä saa. Mainittakooon myös, että JPTR FX:n pedaaleja harkitsevien kannattaa seurata firman kotisivua ja facebookia. Varsin usein siellä on ollut 20-30 % tarjous kaikista pedaaleista. Ainakin alesta ostaen toimitus voi viedä parikin kuukautta, mutta sen tiedostaneena olen ollut tuotteisiin ja palveluun kokonaisuutena tyytyväinen. Kejun alkuperäiseen kysymykseen tarjoaisin minäkin Proffan Dual Blue Delayta, jos tarve on yksikertaiselle hyväsoundiselle pedaalille. Simppelin peruskäytön ohella siitä löytyy tarvittessa hiukan extra-hienouksiakin. Se ilmeisesti jo ostettu Strymon Timeline on sitten aika erilainen vaihtoehto... |
Kiksaus 22.10.2021 13:22:55 (muokattu 22.10.2021 13:25:29) | |
---|
Ok, hyvä tietää ennakkoon. Kerkesin reverbin alesta tilata tesla wolfin ja superweirdon. Pinewood: Täältä löytyy kolme JPTR FX:ää eli Fernweh (vintage-voiced dual delay), Kaledoscope (multireflector) ja Silvermachine (dual-gain-stage fuzz), mutta ykköslaudassa ei ole niistä yksikään. En uskalla suositella kahta ensimmäistä tuntemattomalle, ellei sitten ole nimenomaan haussa jokin todella omaperäinen vaihtoehto. Hienoja soundeja noista kaikista saa, mutta ainakin itse olen kokenut sekä Fenrnwehin että Kaleidoscopen aikaa ja kärsivällisyyttä vaativiksi, vaikka olen koittanut tavata ohjeita (eivät tule mukana) ja katsella YouTube-videoita. Parhaalla tahdollakaan ei niiden käyttölogiikkaa voi kovin intuitiivisena pitää, mutta ovathan ne oikein hauskoja pedaaleita ainakin jonkinlaiseen psykedelia-undergound-garage-tyyliin (esim. 22 Pistepirkon suuntaan). Jopa niin, että yksi (Roybgiv) on vielä torilta haussa, kun uutena sitä ei tällä hetkellä saa. Mainittakooon myös, että JPTR FX:n pedaaleja harkitsevien kannattaa seurata firman kotisivua ja facebookia. Varsin usein siellä on ollut 20-30 % tarjous kaikista pedaaleista. Ainakin alesta ostaen toimitus voi viedä parikin kuukautta, mutta sen tiedostaneena olen ollut tuotteisiin ja palveluun kokonaisuutena tyytyväinen. Kejun alkuperäiseen kysymykseen tarjoaisin minäkin Proffan Dual Blue Delayta, jos tarve on yksikertaiselle hyväsoundiselle pedaalille. Simppelin peruskäytön ohella siitä löytyy tarvittessa hiukan extra-hienouksiakin. Se ilmeisesti jo ostettu Strymon Timeline on sitten aika erilainen vaihtoehto... "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |