![]() 22.08.2021 13:54:05 | |
---|---|
Jos haluun stratoon mm. talla ja keskimikin sarjaan, mut myös tallamikin yksinään jne. muuta,1vola ja 1tone, niin selviänkö tollasella super kytkimellä tyyliin https://www.uraltone.com/soitinrake … witch-5-way-strat-super-switch.html Mut mistä näihin löytyy kytkiksiä, ilman kahta tonea. Ite en ainakaan löytäny yhden yhtä. Ja voiko homman toteuttaa myös jonkun sortin toggle switchillä niin että tuo 5tie voi olla ns. normaali? | |
![]() 28.08.2021 13:00:57 | |
Hammond 291AEX kytkentäapua. Mulla on ensimmäinen vahvistinprojekti menossa, ja muuntajan kytkentä tekee kiusaa. Kyseessä Uraltonen 5f1 Champ, ostettu joitakin vuosia sitten, ja pakettiin laitettiin "parempi" muuntaja (nykyään ilmeisesti vain tätä käytössä). Eli johtojen värit on erit, mitä kaavioissa on. Löytyy seuraavat: 2 x keltainen (nämä selvät) 2 x punainen (nämä selvät) 1 x punainen/keltainen (tämä selvä) 2 x vihreä (nämä selvät) 1 x vihreä/keltainen ? 1 x musta/valkoinen ? 2 x valkoinen/punainen ?(ilmeisesti ei kytketä) 1 x ruskea/keltainen ? 1 x ruskea (yhteen mustan kanssa?) 1 x musta (yhteen ruskean kanssa?) Kaikissa kytkiksissä on sininen ja valkoinen johto, mutta tässä mallissa sitä ei ole. Eli miten tässä kytkentä tehdään oikein? -Tupi -Tupi | |
![]() 29.08.2021 23:20:36 | |
Laita kysymys suoraan Uraltonelle, sieltä kyllä vastataan nopeasti ja asiallisesti. En ole musiikin asiantuntija. | |
![]() 08.09.2021 15:13:32 (muokattu 08.09.2021 15:31:15) | |
Mistähän mahtaisi löytyä Bossin oc-2 pedaaliin DC input jakki? Uusi tai käytetty.. ebaystä löytyis, mutta löytyykö Suomesta? Mistä siis kannattaisi alkaa kyselemään? Mistä tunnistaa herrasmiehen?
Osaa soittaa haitaria, muttei soita sitä. | |
![]() 08.09.2021 15:45:09 | |
kaapokkeli: Mistähän mahtaisi löytyä Bossin oc-2 pedaaliin DC input jakki? Uusi tai käytetty.. ebaystä löytyis, mutta löytyykö Suomesta? Mistä siis kannattaisi alkaa kyselemään? Onko näistä joku sopiva: https://www.partco.fi/fi/1597-dc-liitinrungot | |
![]() 08.09.2021 19:45:08 | |
Sax-pappa: Onko näistä joku sopiva: https://www.partco.fi/fi/1597-dc-liitinrungot Valitettavasti ei käy... Tässä linkki, minkälaista tarvitsin https://www.amplifiedparts.com/prod … s-style-55mm-external-21mm-internal Mistä tunnistaa herrasmiehen?
Osaa soittaa haitaria, muttei soita sitä. | |
![]() 16.10.2021 17:17:20 (muokattu 16.10.2021 23:10:28) | |
Yritän selvittää miksi kitaraa hurisee tautisesti kun tinasin uudet potikat ja kytkimen. Kokeilin yleismittarin jatkuvuus-testillä niin se piippaa vaikka koskee mitä tahansa osaa, mutta en tiedä onko se normaalia. Siis vaikka potikan pohjaan koskee ja vaikka laittaisi kuumaan johtoon niin se piippaa sittenkin. Edit: olin tinannut plugin maa- ja kuumat johdot väärinpäin... mutta nyt tuokin tuli opeteltua, että miten päin ne menee. | |
![]() 16.10.2021 22:15:52 (muokattu 16.10.2021 22:21:12) | |
Nyt loppuu oma ymmärrys. Mulla on Telessä mikkeinä SD PhatCat (kaula) ja DiMarzio Area-T (talla). Elektroniikkana 5-asentoinen CRL:n kytkin, CTS 250K LOG volumepotikka ja CTS 250K LIN tonepotikka. Olen tehnyt kytkennät prikulleen näiden ohjeiden mukaan (legendaarisen Bill Lawrencen 5-way Tele mod): https://www.premierguitar.com/media-library/image.jpg?id=25752857 Tässä vielä videokin aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=0chj_JySi4o Tarkoituksena on siis saada Telestä pihalle Stratocasterista tuttuja "väliasentoja". Positiot 1-4 toimivat oikein, mutta jostain kumman syystä viimeinen 5. positio on täysin mykkä. Ei kuulu mitään. 1. kaulamikki (kuten Telen 1. positio) 2. kaula- ja tallamikki (kuten Telen keskiasento) 3. tallamikki (kuten Telen 3. positio) 4. kaula- ja tallamikki "puolittainen" vaiheenkääntö (Straton väliasento) 5. mykkä (pitäisi olla kaulamikki jossa konkka leikkaa alakertaa konkan arvosta riippuen) Osaisiko joku jeesata, missä voisi olla vika? moving in stereo | |
![]() 17.10.2021 09:36:24 (muokattu 17.10.2021 09:37:32) | |
McNulty: Nyt loppuu oma ymmärrys. Mulla on Telessä mikkeinä SD PhatCat (kaula) ja DiMarzio Area-T (talla). Elektroniikkana 5-asentoinen CRL:n kytkin, CTS 250K LOG volumepotikka ja CTS 250K LIN tonepotikka. Olen tehnyt kytkennät prikulleen näiden ohjeiden mukaan (legendaarisen Bill Lawrencen 5-way Tele mod): https://www.premierguitar.com/media-library/image.jpg?id=25752857 Tässä vielä videokin aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=0chj_JySi4o Tarkoituksena on siis saada Telestä pihalle Stratocasterista tuttuja "väliasentoja". Positiot 1-4 toimivat oikein, mutta jostain kumman syystä viimeinen 5. positio on täysin mykkä. Ei kuulu mitään. 1. kaulamikki (kuten Telen 1. positio) 2. kaula- ja tallamikki (kuten Telen keskiasento) 3. tallamikki (kuten Telen 3. positio) 4. kaula- ja tallamikki "puolittainen" vaiheenkääntö (Straton väliasento) 5. mykkä (pitäisi olla kaulamikki jossa konkka leikkaa alakertaa konkan arvosta riippuen) Osaisiko joku jeesata, missä voisi olla vika? Onko sulla potikoiden kuoret maissa? Hassua ettei ole tähtikytkentää käytetty. Perhana luin väärin, ettei kuulu ylipäätään mitään. | |
![]() 17.10.2021 10:56:48 | |
Eno ikinä mitään elektroniikasta ymmärtänyt, mutta jos ohjekin korostaa että "Put some shrink wrap around the leads of the cap to avoid shorts", ja se konkanjalka on just tossa ongelmia aiheuttavassa vitosasennossa niin vaikuttais että jokin irtoaa/shorttaa kun vipu kääntyy viitoselle... | |
![]() 17.10.2021 13:05:16 | |
73nd3r: Eno ikinä mitään elektroniikasta ymmärtänyt, mutta jos ohjekin korostaa että "Put some shrink wrap around the leads of the cap to avoid shorts", ja se konkanjalka on just tossa ongelmia aiheuttavassa vitosasennossa niin vaikuttais että jokin irtoaa/shorttaa kun vipu kääntyy viitoselle... Mulla on konkan jaloissa pienet pätkät suojakuorta toisesta kaapelista, eli en usko sen olevan ongelma... ellei koko konkka ole jollain tavalla sökö. moving in stereo | |
![]() 17.10.2021 18:23:02 | |
McNulty: ... ellei koko konkka ole jollain tavalla sökö. Se kannattaa ehdottomasti tsekata (tai vaihda saman tien uuteen..)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 17.10.2021 18:58:56 (muokattu 17.10.2021 20:01:23) | |
McNulty: - - Osaisiko joku jeesata, missä voisi olla vika? Eihän kaulamikin toinen pää ole kiinteästi maissa? Jos osasin tuon kytkyn tulkita/piirää uusiksi, niin kaulamikin pitäisi saada maadoitus vain kytkimen kautta 1. ja 2. asennoissa ja vaihe käännettynä 4. ja 5- asennoissa. Olisko kaulamikin maa yhdistetty koppaan ja sitä kautta maihin tms? Edit. Sullahan on tosiaan Phat Cat kaulamikkinä. Siinä mikin "kylmä karva" on mikin piuhan vaipassa. Jos vaippa on maissa, niin mun mielestä se tuottaa just nuo oireet. Voihan se vika olla muuallakin, mutta äkkisiltään näyttäisi näin. White men can't Monk | |
![]() 17.10.2021 22:56:54 | |
Zeeboo: Eihän kaulamikin toinen pää ole kiinteästi maissa? Jos osasin tuon kytkyn tulkita/piirää uusiksi, niin kaulamikin pitäisi saada maadoitus vain kytkimen kautta 1. ja 2. asennoissa ja vaihe käännettynä 4. ja 5- asennoissa. Olisko kaulamikin maa yhdistetty koppaan ja sitä kautta maihin tms? Edit. Sullahan on tosiaan Phat Cat kaulamikkinä. Siinä mikin "kylmä karva" on mikin piuhan vaipassa. Jos vaippa on maissa, niin mun mielestä se tuottaa just nuo oireet. Voihan se vika olla muuallakin, mutta äkkisiltään näyttäisi näin. Juuri tähän mä kallistun itsekin, eli tuo on PhatCatin "braided" johtimen ongelma. Pitäisi siis modata mikkiä niin, ettei tuo metallinen johtimen ulkokuori ota lainkaan kiinni mikin kehykseen tai pohjalevyyn ja vetää sitten erillinen "maajohto" mikiltä kytkimelle. moving in stereo | |
![]() 30.10.2021 21:03:10 (muokattu 06.11.2021 13:49:06) | |
Kuinka herkästi putki menee rikki? Vaihdoin ekaa kertaa (6v6)putket nii ekan putken kans meni vähän fiduiksi. Vanhan putken halkaisija oli pienempi kuin uuden ja aattelin että metalli joka pitää putkea kiinni pistää vastaan. Painoin varovasti mutta voimaa lisäten kunnes kuului pieni rasahdus. Otin putken pois niin putkessa oleva ohjuri olis ottanu osumaa ja murentunu 1mm matkalla. Putkikannasta katoin niin olin onnistunu pyöräyttään asennusvaihees n.pinnin verran ohi. Pinnit ei heilu eikä oo taipunu mutta putkesta kuuluu pieni helinä kun keinuttaa ympäri. Onko kyseessä mahdollinen vaurio vai normaali valmistustekninen juttu? Mitään liikkuvaa en huomannu putken sisällä. Eli,uus tilaukseen vai putki kiinni ja testiin? Voiko rikkoa vahvistinta? What would jesus do? EDIT: vastaan itelleni uraltonen sanoin:Sisuskalut ei hajoa jos ohjuri vääntyy tai pinnit vääntyy. Tiedoksi muille kanssa tunareille. | |
![]() 23.11.2021 22:44:08 | |
Adam AX7 monitoriin ei ilmeisesti tule sähköjä virtakytkintä painaessa. Ledivalo ei syty, eikä pöntöstä kuulu pihahdustakaan. Olen testannut useammalla virtapiuhalla useammasta pistokkeesta. Onkohan todennäköisesti vain virtakytkin rikki? ...ennen kuin alan purkamaan sen enempää. | |
![]() 24.11.2021 15:35:25 | |
Latenight: Adam AX7 monitoriin ei ilmeisesti tule sähköjä virtakytkintä painaessa. Ledivalo ei syty, eikä pöntöstä kuulu pihahdustakaan. Olen testannut useammalla virtapiuhalla useammasta pistokkeesta. Onkohan todennäköisesti vain virtakytkin rikki? ...ennen kuin alan purkamaan sen enempää. Vaihdoin sulakkeet päittäin toimivan monitorin kanssa, mutta ei johtunut siitä. | |
![]() 24.11.2021 15:42:01 | |
Latenight: Adam AX7 monitoriin ei ilmeisesti tule sähköjä virtakytkintä painaessa. Ledivalo ei syty, eikä pöntöstä kuulu pihahdustakaan. Olen testannut useammalla virtapiuhalla useammasta pistokkeesta. Onkohan todennäköisesti vain virtakytkin rikki? ...ennen kuin alan purkamaan sen enempää. Yhtä todennäköistä kuin mikä muu tahansa vika, noin karkeasti. | |
![]() 25.11.2021 09:52:31 | |
Jos nyt arvata pitää niin virtakytkin hajoaa vähemmän herkästi kuin (hakkuri?)virtalähde. YMMV. Kuulostaa siltä että vie jollekin joka osaa. Antikitarasankari. Siis basisti. | |
![]() 08.01.2022 19:32:35 | |
Uus basso tekeillä mutta sähköjen kanssa häikkää. https://www.emgpickups.com/pub/medi … ts/p/j/pj5_pj5a_set_0230-0355rb.pdf EMG PJ5 setti vol vol tone tyyppisesti, kytketty juuri ohjeen mukaisesti. Hurisee, mutta kuuluu ääni myös mikeistä. Mikkien ääni kuuluu tosi hiljaa. Se ei vaikuta onko patteri paikallaan vai ei, sama ääni ja hurina. P mikin alempi puolisko täysin mykkä, ylemmästä kuuluu ääni. Ainoana poikkeuksena kaavioon ja valmiisiin osiin vaihdoin Gotohin patterikotelon, sekin on ohjeen mukaan liitetty. Mistähän kannattaisi lähteä purkamaan ongelmaa, menee itsellä käsi päähän tän kanssa. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)