Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5224 225 226 227 228347 348 349 350 351
korvaoo
14.10.2021 10:00:22
ja samalla jos saisi sen edes kuukauden karenssin uusille jäsenille torin puolelle, niin päästäisiin varmasti jo 90%:sta noita kusettajia eroon...
kaikki paitsi on turhaa.
juhaikonen
14.10.2021 10:39:21
JuSu: Tuo 60 vrk raja koskee ymmärtääkseni Tori-ilmoitusten kommentointia. Käyttäjäkohtaiset kommentit voi edelleen valita vapaasti päälle/pois.

Voi olla, mutta ei rehdilla kauppamiehellä pitäisi olla mitään sitä vastaan, että kommentit näkyisivät kaikkialla koko ajan. Se on sitä avoimmuutta.
JuSu
14.10.2021 11:25:01
juhaikonen: Voi olla, mutta ei rehdilla kauppamiehellä pitäisi olla mitään sitä vastaan, että kommentit näkyisivät kaikkialla koko ajan. Se on sitä avoimmuutta.

Juurikin näin.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Twinkle
14.10.2021 11:32:03
korvaoo: ja samalla jos saisi sen edes kuukauden karenssin uusille jäsenille torin puolelle, niin päästäisiin varmasti jo 90%:sta noita kusettajia eroon...

Kirjataan se nyt tännekin, ylläpito kertoi bäkkärillä että valtaosa käyttäjistä tulee tähän palveluun laittaakseen ilmoituksia joko torille tai Wantediin. Karenssi ilmoitusten laittoon on merkittävä haitta isolle osalle tämän palvelun käyttäjistä ja sen takia sitä ei tehdä.

Ja se on joo hämmentävää että näin on, mutta se on vähän sitä kun täällä toista vuosikymmentä pörrää niin sitä alkaa vaan uskoa että tämä se elämäntapa mitä kaikki haluaa.
JuSu
14.10.2021 11:39:05
Twinkle: Kirjataan se nyt tännekin, ylläpito kertoi bäkkärillä että valtaosa käyttäjistä tulee tähän palveluun laittaakseen ilmoituksia joko torille tai Wantediin. Karenssi ilmoitusten laittoon on merkittävä haitta isolle osalle tämän palvelun käyttäjistä ja sen takia sitä ei tehdä.

Ja se on joo hämmentävää että näin on, mutta se on vähän sitä kun täällä toista vuosikymmentä pörrää niin sitä alkaa vaan uskoa että tämä se elämäntapa mitä kaikki haluaa.

Pitäisi olla sellainen rajoitus, että ennen kuin voi tehdä mitään ilmoituksia, pitää olla 50 palstakirjoitusta ja 25 plussaa.

Hähhäh.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Tympee Huttunen
14.10.2021 11:41:21
juhaikonen: Voi olla, mutta ei rehdilla kauppamiehellä pitäisi olla mitään sitä vastaan, että kommentit näkyisivät kaikkialla koko ajan. Se on sitä avoimmuutta.

Aina ei välttämättä ole rehtejä tyyppejä. Onhan torilla ollut ihan kiusantekoakin makuuttamalla järjettömään alehintaan esim. eksoottista putkinuppia, joka "sattumalta" polkee hintaa niin, ette toinen jannu saa omaa nuppiaan myytyä.
Laulava Kylätohtori
14.10.2021 12:05:46
Tympee Huttunen: Aina ei välttämättä ole rehtejä tyyppejä. Onhan torilla ollut ihan kiusantekoakin makuuttamalla järjettömään alehintaan esim. eksoottista putkinuppia, joka "sattumalta" polkee hintaa niin, ette toinen jannu saa omaa nuppiaan myytyä.

Se oli kyllä yksi torin idiotismin virstanpylväistä. Kaikenlaista se leipä elättää. :D
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
18is9
14.10.2021 13:05:51

Joo, tässä voisi olla sellainen linja että sitten asiattomasta rölöttämisestä noihin toisten ilmoituksiin saisi kunnon rangaistukset.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Twinkle
14.10.2021 14:20:22
18is9: Joo, tässä voisi olla sellainen linja että sitten asiattomasta rölöttämisestä noihin toisten ilmoituksiin saisi kunnon rangaistukset.

Se olisi ihan hyvä kanssa, kun on katellut vuosikausia tota "päättömät hintapyynnöt laitteista" -ketjua niin on huomannut että porukka avaa kyllä sanaista arkkuaan aika herästi siinä kohtaa kun näkyy jotakin mikä ei miellytä.
p130
14.10.2021 14:27:59

18is9: Joo, tässä voisi olla sellainen linja että sitten asiattomasta rölöttämisestä noihin toisten ilmoituksiin saisi kunnon rangaistukset.

Rölöttäminen on ongelma, erityisesti jos jotain vähän erikoisempaa torilla. Kateus iskee helposti. Parin vintagefenderin kauppaamisen jälkeen en usko, että sellaisia laitan enää torille, Pajalle viemällä säästyy hermot. Kommentointi on periaatteesta aina päällä, jos myyn jotain.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Laulava Kylätohtori
14.10.2021 14:46:37
Twinkle: Se olisi ihan hyvä kanssa, kun on katellut vuosikausia tota "päättömät hintapyynnöt laitteista" -ketjua niin on huomannut että porukka avaa kyllä sanaista arkkuaan aika herästi siinä kohtaa kun näkyy jotakin mikä ei miellytä.

Toisaalta se ketjun on siitä hyvä, että siellä pääsee päästelemään höyryjä, niin ei tarvitse itse ilmoituksissa rölöttää. :)

Joo, eipä noissa asiallisissa ilmoituksissa juuri koskaan rölötystä näy, joten siinä mielessä kommentointi voisi hyvin olla aina päällä. Ja muutamien harvojen vajaapäisten rölötys nyt muutenkin on sen verran läpinäkyvää, ettei se mitään todellista haittaa aiheuta.

Mutta jos ja kun tilanne on uusien jäsenten karenssin osalta kuten laitoit, niin sittenhän tämän karenssiajan voi unohtaa. Ei sitä sentään muutaman hörhön, joiden kusetukset voi välttää yleisellä varovaisuudella, takia voi alkaa isolle osalle asiallisista ihmisistä kiusaa tekemään.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
14.10.2021 14:49:37
p130: Rölöttäminen on ongelma, erityisesti jos jotain vähän erikoisempaa torilla. Kateus iskee helposti. Parin vintagefenderin kauppaamisen jälkeen en usko, että sellaisia laitan enää torille, Pajalle viemällä säästyy hermot. Kommentointi on periaatteesta aina päällä, jos myyn jotain.

Näissä onneksi se typerysten itku on sinänsä harmitonta, koska ei se vaikuta tosiostajien tekemisiin. Ns. tietäjät tietää ja itkijät nolaavat vain itsensä. Mutta onhan se silti ärsyttävää, se on totta.
Twinkle
14.10.2021 15:14:46 (muokattu 14.10.2021 15:15:50)
Laulava Kylätohtori:Joo, eipä noissa asiallisissa ilmoituksissa juuri koskaan rölötystä näy, joten siinä mielessä kommentointi voisi hyvin olla aina päällä. Ja muutamien harvojen vajaapäisten rölötys nyt muutenkin on sen verran läpinäkyvää, ettei se mitään todellista haittaa aiheuta.

Ei näy, toisaalta en ole myöskään tähän mennessä nähnyt yhtään kommenttia torilla jolla olisi arvoa kumpaankaan suuntaan. Ainakin jossakin vaiheessa oli sellainen ongelma, että jos ilmoitusta kommentoidaan niin se ei ole antanut ilmoituksen jättäjälle minkäänlaista ilmoitusta siitä, ts. jos kysyt siellä jotakin liittyen tuotteeseen niin se useimmiten jää huomaamatta.

Näin äkkiseltään se on ainoa funktio minkä keksin kommenttiosiolle. Se oliskin kiva, että siellä olisi joku tämmöinen "kysy tuotteesta" -painike, mihin saisi jättää kysymyksensä ja myyjä voisi julkisesti siihen vastata. Vielä kun on asianmukaiset "kysymykseesi on vastattu" ja"olet saanut kysymyksen ilmoitukseen X" -notifikaatiot käyttäjille niin sitä saattaisi tosissaan käyttääkin.

Mutta jos ja kun tilanne on uusien jäsenten karenssin osalta kuten laitoit, niin sittenhän tämän karenssiajan voi unohtaa. Ei sitä sentään muutaman hörhön, joiden kusetukset voi välttää yleisellä varovaisuudella, takia voi alkaa isolle osalle asiallisista ihmisistä kiusaa tekemään

En tiedä enempää kuin:
https://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=13804199
Antti1
14.10.2021 15:19:43
Twinkle: Ei näy, toisaalta en ole myöskään tähän mennessä nähnyt yhtään kommenttia torilla jolla olisi arvoa kumpaankaan suuntaan.

Mä olen mm. huomauttanut modatusta lisäominaisuudesta, joka kitarasta löytyy ja myyjä ei ole muistanut mainita. Koen ihan hyödylliseksi, samoin kuin väärän mallinimen korjaamisen jne.
Antti1
14.10.2021 15:50:22
Twinkle: Se on sääli kun en nähnyt niitä.

Se on kieltämättä, mutta varmaan aika paljon muutakin on jäänyt näkemättä ja kokematta. Mulla ainakin.
p130
14.10.2021 17:16:32

Laulava Kylätohtori: Näissä onneksi se typerysten itku on sinänsä harmitonta, koska ei se vaikuta tosiostajien tekemisiin. Ns. tietäjät tietää ja itkijät nolaavat vain itsensä. Mutta onhan se silti ärsyttävää, se on totta.

Isompana näistä parista tapauksesta joku hahmo kertoi kommentteihin, että myynnissä ollut pre-CBS Fender on uudempi. Pikaviestitse tuli iso kasa uhkauksia kunnianloukkaussyytteestä sekä väkivallasta kun kyseenalaistin sankarin tietämyksen. Olettaisin, että "EI OO MITÄ VÄITETÄÄN" ilman perusteluakin karkottaa ostajia. Itse en harkitsisi arvokitaran ostoa, jos olisi pieniäkään epäselvyyksiä.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
parek
14.10.2021 17:54:49
Mulla on pari kertaa ollut kommentointi päällä ja ekalla yrityksellä mainitsin kitaran myynnin syyksi, että olkapääni ei tykkää soittimen ergonomisesta muotoilusta. Samantien joku valopää kommentoi, että vika on soittajassa / huonossa soittotekniikassa jne. ja vaihdossa hakemani kulmikkaampi kitara (tele) on paljon huonompi jne. Laitoin kommentit piiloon ja saa pysyä jatkossakin piilossa jos ei tule pakollisiksi.

Toinen syy miksi en halua pitää kommenttikenttää avoimena on se, että jotku laittelee sinne kysymyksiä -> pitäisi olla tasaisin väliajoin olla tutkimassa onko joku kysynyt jotain. En halua käydä katselemassa noita omia ilmoituksi nykyistä useammin. Mieluusti vastaan pikaviestillä jotain, koska niistä tulee sähköposti-ilmoitus.
pnieminenp
15.10.2021 07:33:19
parek: Mulla on pari kertaa ollut kommentointi päällä ja ekalla yrityksellä mainitsin kitaran myynnin syyksi, että olkapääni ei tykkää soittimen ergonomisesta muotoilusta. Samantien joku valopää kommentoi, että vika on soittajassa / huonossa soittotekniikassa jne. ja vaihdossa hakemani kulmikkaampi kitara (tele) on paljon huonompi jne. Laitoin kommentit piiloon ja saa pysyä jatkossakin piilossa jos ei tule pakollisiksi.

Toinen syy miksi en halua pitää kommenttikenttää avoimena on se, että jotku laittelee sinne kysymyksiä -> pitäisi olla tasaisin väliajoin olla tutkimassa onko joku kysynyt jotain. En halua käydä katselemassa noita omia ilmoituksi nykyistä useammin. Mieluusti vastaan pikaviestillä jotain, koska niistä tulee sähköposti-ilmoitus.

Itse totesin vuosi sitten että nyt saa typerä kamarunkkaus riittää ja ostin kalliimman puoleisen soittimen, mikä olisi alunperinkin ostaa ekaksi soittimeksi, niin olisi säästänyt rahaa ja vaivaa kamapuljauksessa. Runkuttelun sijaan olen treenannut eikä palstaa tule muuta kuin hupimielessä seurattua. Suosittelen muillekin vahvasti että ostaa vaikka vähän kalliimman pelin kerrasta. Noita tyyppejä näkee palstalla ihan hemmetisti jotka vaihtaa kamaa jatkuvasti.
rautapieru
15.10.2021 08:00:15

pnieminenp: Itse totesin vuosi sitten että nyt saa typerä kamarunkkaus riittää ja ostin kalliimman puoleisen soittimen, Suosittelen muillekin vahvasti että ostaa vaikka vähän kalliimman pelin kerrasta.

Joo. Ja mitä kalliimpi, sen parempi.
Monkey see, monkey do.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)