Aihe: S/pdif?
1
cosmob83
03.07.2004 17:05:08
Tervehdys.
Täysin asiaa ymmärtämättömänä päätin turvautua paremmin tietävien apuun, elikkäs: Olen ajatellut ostaa tuon fostexin vf80 biisien nauhottamiseen, tosin ilman polttavaa romputinta koskapa tuolloin hintaa tulisi turhan paljon. Elikkäs myyjä mainitsi minulle s/pdif liitännästä jolla voin liittää ko. härdellin koneeseeni ja siirtää tavarat sen kovalevyltä koneelleni jatko editointia/miksausta varten. Ymmärtääkseni tässä s/pdif härdellissä on mahdollisuus siirtää musa ihan tavallisena audiona ja sitten tietona. Näin myös käytössä on erilaiset liitännän? Onko kenellekään kokemusta siitä, että putoaako äänen taso jos sen siirtää audiona koneelle? Pitääkö tätä s/pdif siirtoa varten hommata joku erillinen kortti, vai omatko nämä s/pdif liitännät standardeja koneissa (minulla koneen mukana tullut realtek ac97 audio äänikortti)? Kiitoksia!
KaljaMaha
04.07.2004 17:30:08
S/pdif harvemmin löytyy koneesta vakiona. Joissain läppäreissä olen kyllä nähnyt. Jos ei löydy kortista kyseistä liitäntää niin eipä nuo kortit paljoa maksa.

http://www.slsx.com/index.cfm?PID=144&PTRID=79&TRID=39

http://www.slsx.com/index.cfm?PID=112&PTRID=79&TRID=40
Näihin kuviin
Aki
10.07.2004 12:38:11

Ja tarkemmin ottaen kyse ei ole siirrosta, vaan ihan tavallisesta äänittämisestä. Koska äänen liikkuminen tapahtuu täysin digitaalisessa väylässä, ei laatu periaatteessa heikkene.

Jos siis haluat 8 raitaa tavaraa koneelle, sun tietokone ja tuo tallennin täytyy olla synkassa. Tämä onnistuu esim MIDI-piuhalla käyttäen toista laitetta pelkkänä orjana (toinen laite menee päälle kun se ensimmäinen käskee).

Muista myös että S/PDIF -liittimiä on kahta tyyppiä, optinen ja koaksaalinen. Optinen on se missä palaa punainen valo, koaksaali on se joka näyttää ihan tavalliselta stereoiden takana olevalta liittimeltä. (Jota se ei siis todellakaan ole.)

Ja noita S/PDIF äänikortteja saa jo melkein 50€ hintaan, jos ei kortille muita vaatimuksia ole.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Steve Lukather RS1010SL 2nd '83!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)