Aihe: Jackson ja Charvel
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Uncle Johnson
08.10.2021 21:02:50 (muokattu 08.10.2021 21:03:07)
munkero: Vitonen löyty!

Ja vielä tutulta myyjältä! Kiitokset tästä.

Onnittelut. Mahtava basso :)

Minkä värinen?
Täh?
J.Nikkanen
09.10.2021 11:19:47 (muokattu 09.10.2021 11:25:22)
iso paha susi: Charvelin sivujen mukaanhan tuossa on 34" skaala?

Helpoimmalla pääsee kun ottaa mitan käteen ja mittaa ihan itse että mikä on.

Sinänsä skaalan pituus on vähän semmoinen ja tämmöinen tekijä viisi- ja kuusikielisessä, molempia on ollut 34" skaalalla varustettuja, ja vähintään ok soivia bassoja on tullut omistettua, toki myös niitä huonosti soivia. Skaalan pituus ei automaattisesti takaa yhtään mitään, ja ihan ei ole auennut että mikä tekijä kaulassa loppupeleissä sen soivan pelin tekee. Olen siis luottanut puhtaasti näppituntumaan ja omiin korviin.
iso paha susi
09.10.2021 14:39:33
J.Nikkanen: Skaalan pituus ei automaattisesti takaa yhtään mitään, ja ihan ei ole auennut että mikä tekijä kaulassa loppupeleissä sen soivan pelin tekee. Olen siis luottanut puhtaasti näppituntumaan ja omiin korviin.

Tätä oon itsekin miettiny. Suurin osa kalliistakin viisikielisistäkin kuitenkin on 34" skaalaisia ja varmasti ne on kuitenkin ihan ajatuksen kanssa tehty. Yksi asia mistä luin oli käytetyn puun jäykkyys. Jos kaula on jäykkä niin se ilmeisesti soi paremmin ja kielet soivat kirkkaammin.
ituvirtanen
09.10.2021 17:36:02

Kielien sovitus soittimeen on vähemmän puhuttu juttu. Tuumia kyllä hehkutellaan mutta 42" kauloja vaikuttaa olevan silti aika vähän. Omistin Moduluksen Quantumin (35") ja etsin siihen sitä oikeaa hoota.

Käytän SS RW -kieliä joko GHS:ltä tai D'Addariolta, .130 oli hyvin suositeltu H. Se oli jotenkin ponneton ja huokasi laiskasti. Ostin muutaman .135:n ja taisin kokeilla jotain vielä paksumpaa mittaa - myös nikkeliä - mutta saundi sen kun puurosi. En enää muista syytä mutta kieleksi valikoitui jostain syystä .120 ja silloin lähti soimaan!

Suosittelen ennakkoluulottomia kokeiluja, jotta soitin ja kielet istuvat toisiinsa sopivaa saundia etsittäessä.
MolliS
18.10.2021 23:59:21

iso paha susi: Charvelin sivujen mukaanhan tuossa on 34" skaala?

https://www.charvel.com/gear/shape/ … -mod-san-dimas-bass-jj-v/2965079518

EDIT: Talkbass forumilla on asiaa tutkittu ja nuo 5-kieliset ovat tosiaan 34" skaalaisia kuten 4-kielisetkin.

https://www.talkbass.com/threads/20 … o-mod-san-dimas-bass.1497520/page-9

Eeeeeiii oo oikeesti todellista :DDDDD Mitähän helvettiä siellä on oikein sählätty, voi jumalauta. No mutta, oon kyllä todella onnellinen tästä soittimesta vaikka siinä nyt ei ilmeisesti ookaan sitä ylimääräistä tuumaa pituutta. Nyt en kyl tiiä mitä tästä aatella
Reaperin käyttäjä ja muutenkin tosi nolo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)