Aihe: Dexibell
1
LautaJaFoni
19.10.2021 10:45:42
Vastaus kysymykseen meni näemmä hitusen ohi palstan.

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=36&t=245099
Kuhan kirjottelen
nightbird
21.10.2021 18:58:43
Oli näköjään minun ketjuni laitettu lukkoon toisen pyynnöstä, ei ainakaan ollut asiaton ?
poscon
22.10.2021 23:01:27
nightbird: Oli näköjään minun ketjuni laitettu lukkoon toisen pyynnöstä, ei ainakaan ollut asiaton ?

Ei varmasti ollut asiaton, mutta mikäli viestisi oli tarkoitus tulla tähän ketjuun, niin silloin kannattaa pitää kaikki samaan aiheeseen liittyvät viestit samassa ketjussa. :)
Onneksi älysin, että masennus johtuu asennevammasta ja muutin asennettani ja lopetin vitun mielialalääkkeet.
S.Jone
12.11.2021 18:18:43 (muokattu 12.11.2021 18:20:58)
Tilasin S7:n nimeltä mainitsemattomasta keski-eurooppalaisesta musiikkiliikkeestä. Aika pitkälti pelkästään youtube demovideoiden ja speksien varassa mentiin ja luotin tämän musiikkiliikkeen hyviin palautusehtoihin jos laite ei miellytä...

Noh, pari päivää rimputtelua takana ja melko varmasti voin sanoa, että palautusoikeutta ei tarvitse käyttää.

Mulla ei oo hirveästi vertailukohtia. Noista saman hintaluokan ja tyylin keikkapianoista olen pikaisesti soittanut: Yamaha Cp4, Roland SX700 (vai NX, mitä niitä on. Jotain n. 5-10v sitten julkaistua mallia) ja sitten hieman enemmän tullu soitettua vanhalla Yamaha S90:lla... Ja sitten oma pitkäaikainen soitin on ollu alkuperäinen Nord Piano. Lyhyen kokemuksen perusteella mielipide on, että Dexibellin ei tarvi hävetä tässä seurassa (toki nuo on vanhempia vehkeitä, mutta onko ne stagepianosoundit niin paljon oikeasti kehittyneet?... nordilla tietenki vanhassa 88:ssa samat samplet kuin uudessa Piano5:ssa)...

Pianosoundeihinhan se S7 (pro) keskittyy ja sitten on muuta kivaa hieman siihen kylkeen... Pianosoundit on lähtökohtaisesti paljon tummempia ja "täyteläisempiä" kuin Nordilla tai Yamahalla. Mutta efekteinä on mm. neljän kaistan EQ säädettävillä Q arvoilla ja erilaisia filttereitä niin säätövaraa on. Käyttis pitää päivittää ja ladata Platinum soundi nettisivuilta, että saa kaiken irti.

Kannattaa tutustua. Tosin liikkeissä jos käy pimputteleen niin ei oo viimesin käyttis ja platinum soundeja yleensä. Se käyttiksen päivitys tuntu tekevän ison eron mulle, vanhalla käyttiksellä jotenkin tuntui, että soittotuntuma ei vastannut siihen ääneen mitä tuli ulos...

Mutta jos joku asia mielessä niin voin yrittää vastatailla kysymyksiin...
nightbird
13.11.2021 17:39:01 (muokattu 13.11.2021 17:39:54)
S.Jone: Tilasin S7:n nimeltä mainitsemattomasta keski-eurooppalaisesta musiikkiliikkeestä. Aika pitkälti pelkästään youtube demovideoiden ja speksien varassa mentiin ja luotin tämän musiikkiliikkeen hyviin palautusehtoihin jos laite ei miellytä...

Noh, pari päivää rimputtelua takana ja melko varmasti voin sanoa, että palautusoikeutta ei tarvitse käyttää.

Mulla ei oo hirveästi vertailukohtia. Noista saman hintaluokan ja tyylin keikkapianoista olen pikaisesti soittanut: Yamaha Cp4, Roland SX700 (vai NX, mitä niitä on. Jotain n. 5-10v sitten julkaistua mallia) ja sitten hieman enemmän tullu soitettua vanhalla Yamaha S90:lla... Ja sitten oma pitkäaikainen soitin on ollu alkuperäinen Nord Piano. Lyhyen kokemuksen perusteella mielipide on, että Dexibellin ei tarvi hävetä tässä seurassa (toki nuo on vanhempia vehkeitä, mutta onko ne stagepianosoundit niin paljon oikeasti kehittyneet?... nordilla tietenki vanhassa 88:ssa samat samplet kuin uudessa Piano5:ssa)...

Pianosoundeihinhan se S7 (pro) keskittyy ja sitten on muuta kivaa hieman siihen kylkeen... Pianosoundit on lähtökohtaisesti paljon tummempia ja "täyteläisempiä" kuin Nordilla tai Yamahalla. Mutta efekteinä on mm. neljän kaistan EQ säädettävillä Q arvoilla ja erilaisia filttereitä niin säätövaraa on. Käyttis pitää päivittää ja ladata Platinum soundi nettisivuilta, että saa kaiken irti.

Kannattaa tutustua. Tosin liikkeissä jos käy pimputteleen niin ei oo viimesin käyttis ja platinum soundeja yleensä. Se käyttiksen päivitys tuntu tekevän ison eron mulle, vanhalla käyttiksellä jotenkin tuntui, että soittotuntuma ei vastannut siihen ääneen mitä tuli ulos...

Mutta jos joku asia mielessä niin voin yrittää vastatailla kysymyksiin...

Mukava että olit tyytyväinen. Ei varmasti tartte hävetä, tuossahan lienee vanhoja Rolandin jätkiäkin mukana soppaa hämmentämässä.
Tuo tummuus ehkä hieman johtuu vaan siitä että Dexibelin jätkät on ottaneet työn alle parametrejä joita muut eivät ole nähneet tarpeellisiksi.
Meidän oma Vivo H1 kotipiano hakkaa edelleen pidemmän koejakson jälkeen kaikki tyrkyllä olleet muut.
Ihan alkaen koskettimistosta, pianokoskettimisto joka ei sitten olekaan liian raskas mutta tuntuu silti mukavalta.Sopii siis opetussoittimeksi kaksine kuulokkeineen, ei väsy myöskään pienemmät sormet.
Itse emme ole vielä päässeet säätelemään sämplen parametrejä, tehtaan ovat niin hyviä. Suoraan sanottuna helvetin hyvä kotipiano.
poscon
25.11.2021 01:12:35
Laitanpa nyt tuon nightbirdin viestinkin tähän ketjuun:

Jos tämän firman tuote tulee vastaan niin testatkaa ihmeessä, jos hinta ei ole esteenä, väitän että käsissänne on yksi parhaista ellei paras.

Meille kotiutui kotisoittimeksi Dexibell Vivo H1 malli.

-helppo koota paketista soittoon hyvien ohjeiden ansiosta
-koskettimisto huippuluokkaa
-sopii hyvin myös opetussoittimeksi, kahdet kuulokeliitännät, boksi pianon alla.
koskettimiston tatsi riittävän kevyt joten sopii myös pienemmille. Sormet ei väsy pitkässäkään sessiossa. (kun taas akustisessa koskettimisto itsessään jo soittaa soittajaa omalla dynamiikallaan. eli raskaus tuntuu)
-Dexibellin samplelogiikka viety alueille joita muut merkit ei oikein huomioi, vasaran käytös otettu tutkinnan alle, lisäksi kielen käyttäytyminen vasaran iskiessä otettu tutkinnan alle. Kaiken kaikkiaan loisteliaat soundit, paljon muokkausmahdollisuuksia.
- tyylikäs ulkonäkö plussaa

Olen varma että tämä on SE piano joka tulee säilymään kalustuksessamme niin kauan kuin se vikaantumatta suostuu meillä asumaan.
Onneksi älysin, että masennus johtuu asennevammasta ja muutin asennettani ja lopetin vitun mielialalääkkeet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)