The Jack 02.10.2021 19:27:12 | |
---|
msalama: Ei toi mitään herkkuhommaa oo tietenkään teillekään. Turhaa hommaa, kun olisi vältettävissä. Ystävämme peku oli taas niitä miehiä, jotka eivät muista käyttäjätunnusta tai salasanaa 2 viikon tai kuukauden päästä. Uusien jäsenten myynti-ilmojen karenssi poistaisi nämä spedet. Tällä kertaa huijausyritykset oli niin amatöörimäisiä että vaaraa sinällään ei ollut, mutta ei kait tälläinen toiminta kuitenkaan toivottavaa ole. Miksi ilmiselvät huijausilmot roikkui näkyvillä toista päivää? |
msalama 02.10.2021 22:17:44 | |
---|
Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
munkero 02.10.2021 22:39:12 | |
---|
Itekki joskus soitellu. |
munkero 02.10.2021 22:47:49 | |
---|
Lähti nopsaan. Kiitoksia! Itekki joskus soitellu. |
mpekkanen 02.10.2021 23:02:06 | |
---|
Jos tällä palstalla on tarkoitus varoittaa muita, niin silloin olisi hyvä laittaa mitä näissä huijaus ilmoituksissa myydään. Useat ilmoitukset kun poistuu, ennen kuin niitä ehtii edes näkemään... |
munkero 02.10.2021 23:15:28 | |
---|
mpekkanen: Jos tällä palstalla on tarkoitus varoittaa muita, niin silloin olisi hyvä laittaa mitä näissä huijaus ilmoituksissa myydään. Useat ilmoitukset kun poistuu, ennen kuin niitä ehtii edes näkemään... Sehän se juttu onkin. Ei siellä myydä mitään. :) Ja mun mielestä se listaus on ihan turhaa, millon mitäkin kitaraa kaupitellaan ja kuvat kaiveltu ympäri internettiä. Itekki joskus soitellu. |
LaMotta 02.10.2021 23:21:08 (muokattu 02.10.2021 23:29:59) | |
---|
Onhan nuo 'huijarit' 100% varmaa, ettei tapahdu oikeusmurhaa? Omassa oikeustajussa pahempaa on syyttömän tuomitseminen kuin syyllisen tuomitsematta jättäminen, kun lopulta oikeus tulee tapahtumaan. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Henri Henri Olavi 02.10.2021 23:27:13 (muokattu 02.10.2021 23:28:40) | |
---|
LaMotta: Onhan nuo 'huijarit' 100% varmaa, ettei tapahdu oikeusmurhaa? Omassa oikeustajussa pahempaa on syyttömän tuomitseminen kuin syyttömän tuomitsematta jättäminen, kun lopulta oikeus tulee tapahtumaan. Noi kaikki tässä esille lähiaikoina tulleet ovat yhden ja saman tekijän. Sen huomaa selvästi kirjoitusasusta, tekstin sisällöstä ja siitä miten vastaa tiedusteluihin. Plus käyttämänsä kuvat löytyvät muualta netistä ihan muista yhteyksistä. Je suis 190221 |
munkero: Sehän se juttu onkin. Ei siellä myydä mitään. :) Ja mun mielestä se listaus on ihan turhaa, millon mitäkin kitaraa kaupitellaan ja kuvat kaiveltu ympäri internettiä. Ei ehkä mitään myydäkään, mutta jos olisi tietoa mitä yritetään myydä tai huijata, niin osaisi varautua kun uusia ilmoituksia tulee. Ei se iso vaiva kuitenkaan ole. |
Henri Henri Olavi 03.10.2021 00:09:42 | |
---|
mpekkanen: Ei ehkä mitään myydäkään, mutta jos olisi tietoa mitä yritetään myydä tai huijata, niin osaisi varautua kun uusia ilmoituksia tulee. Ei se iso vaiva kuitenkaan ole. Noissa on ollut aina eri kepit myynnissä. Je suis 190221 |
munkero 03.10.2021 00:48:24 | |
---|
LaMotta: Onhan nuo 'huijarit' 100% varmaa, ettei tapahdu oikeusmurhaa? Omassa oikeustajussa pahempaa on syyttömän tuomitseminen kuin syyllisen tuomitsematta jättäminen, kun lopulta oikeus tulee tapahtumaan. Noh. "Suvilta" kyselin että montako lahjakitaraa tämä on saanut kun näitä lahjaksi saatuja tuntuu puijareilla riittävän. Sitten kysyin että mikä homma kun kuvat löytyy netistä johon vastattiin näin: Kuulepas tää loppu nyt annapps nimesi ei oo oikeutta seurata vai onko sulla poliisin lätkä tää selvitetään Anna Puh nrosi tajuat kenen kanssa sä painit olevinaan. Ilmoitin ettei hupityttöjen soittelut kiinnosta ja: Mä alan kaivaa sun asioita oon hakkeri ammatiltani vittu tuijotan vaikka sun läppärin kamerasta sua ja nauran paskasta Täytyis varmaan laittaa läppäri päälle pitkästä aikaa ettei turhaan kaivele. Itekki joskus soitellu. |
munkero 03.10.2021 01:31:57 (muokattu 03.10.2021 01:38:28) | |
---|
Itekki joskus soitellu. |
parek 03.10.2021 08:30:08 (muokattu 03.10.2021 08:31:41) | |
---|
|
parek 03.10.2021 08:55:26 | |
---|
Vaikka en yhtään tykkääkään, että omissa ilmoituksissa olisi kommentoinnit päällä, niin mun mielestä ne voisi ainakin väliaikaisesti laittaa pakollisiksi (eli ei voi ottaa pois päältä). Voisi saada suoraan noihin huijausilmoituksiin esille kommenttia. |
Ptr 03.10.2021 09:17:44 | |
---|
Kyllä, kommentointi voisi olla aina päällä. Tai ainakin uusilla jäsenillä esim. ensimmäiset kaksi viikkoa. Mä en tiiä mitä tos kuuluu soittaa, mut ei se haittaa, ku mä en kuitenkaan osais. |
abassimo 03.10.2021 09:37:11 | |
---|
Ptr: Kyllä, kommentointi voisi olla aina päällä. Tai ainakin uusilla jäsenillä esim. ensimmäiset kaksi viikkoa. Juu tää olisi aika tehokasta, ainakin noille juuri luoduille tunnareille. Sitten jos niitä luodaan varastoon myöhempään käyttöön, niin ei korjaa asiaa pitkällä aikavälillä. Vaikea myydä siinä vaiheessa mitään kun kommenttikenttä täynnä tekstiä, että kyseessä kusetus. Suddenly diu diu |
korvaoo 03.10.2021 09:47:23 (muokattu 03.10.2021 09:51:01) | |
---|
abassimo: Juu tää olisi aika tehokasta, ainakin noille juuri luoduille tunnareille. Sitten jos niitä luodaan varastoon myöhempään käyttöön, niin ei korjaa asiaa pitkällä aikavälillä. Vaikea myydä siinä vaiheessa mitään kun kommenttikenttä täynnä tekstiä, että kyseessä kusetus. Tähänkin korjaus toimii niin että alkuun ainakin kaikilla kommentointi päällä, tuo kun normikäyttäjää ei juurikaan haittaa. Sitten Esmes 2kk päästä voisi alkaa miettimään että tarviiko kommentoinnin piilotusta mihinkään. Itse olen myös sitä mieltä että vähintään kuukauden on pitänyt olla tunnus voimassa että voi tehdä torille ilmoituksia, tai kommentoida ilmoituksia. Tuo rajaa jo pahimmat onnenonkijat pois samantien. Toki se rajaa mahdollisesti myös satunnaismyyjät ja ostajat, mutta kyllä noillekin alustansa löytyy... kaikki paitsi on turhaa. |
TTV 03.10.2021 10:17:58 | |
---|
korvaoo: Itse olen myös sitä mieltä että vähintään kuukauden on pitänyt olla tunnus voimassa että voi tehdä torille ilmoituksia, tai kommentoida ilmoituksia. Tuo rajaa jo pahimmat onnenonkijat pois samantien. Toki se rajaa mahdollisesti myös satunnaismyyjät ja ostajat, mutta kyllä noillekin alustansa löytyy... Kannatetaan! Ehdotin vastaavaa 30 sivua sitten (s185) ja silloin se sai tyrmäyksen, tosin mulla oli vuoden jäsenyysraja ensin :-) Nyt kun seuraa tätä ketjua, niin oispa moni purnaus jäänyt toteutumatta tuon lukon avulla. Vastaavasti kun katsoo tori-ilmoja, niin asiallisten ilmoitusten jättäjillä on selkeästi jo m.net jäsenyyttä takanaan. Tietenkään jäsenenä olo ei takaa rehellisyyttä. 1kk (tai vaikka äänestetään se sopiva luku porukalla) jäsenyys ennen kuin saa laittaa torille ilmoituksia auttaisi just näihin pikavoittoperseilijöihin. Ja jos ei auta, niin sitten koitetaan jotain toista tapaa. Sen sijaan että tätä ketjua kasvatetaan sivutolkulla päivässä, voitas oikeasti koittaa muuttaa näitä sääntöjä enemmistön eduksi ja m.netin parhaaksi. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
The Jack 03.10.2021 10:39:39 | |
---|
TTV: Kannatetaan! Ehdotin vastaavaa 30 sivua sitten (s185) ja silloin se sai tyrmäyksen, tosin mulla oli vuoden jäsenyysraja ensin :-) Nyt kun seuraa tätä ketjua, niin oispa moni purnaus jäänyt toteutumatta tuon lukon avulla. No joo. Pakko on muuttaa mielipidettä muuttuneen tilanteen takia. Itse olen tehnyt ehkä parhaimmat kaupat juuri kirjautuneiden untuvikkojen kanssa. Itselläni ei ole edelleenkään yhtään henkilökohtaista kokemusta kusetuksista Torilla ja kauppoja varmaan +100. Nyt kun Torille on valitettavasti pesiytynyt jopa väkivallalla uhkaileva rikollinen aines on käytäntöjä muutettava. |
dajackal 03.10.2021 10:59:14 | |
---|
Pystyykö ylläpito saamaan selville tuon yhden perseilijän (joka ilmeisesti aiheuttaa yli puolet ongelmatapauksista, viime aikoina paljon enemmänkin) IP-osoitteen ja blokkaamaan sen? Vai onko se tänä mobiililaajakaistojen ja ei-kiinteiden IP:iden aikakautena kuollut toimintamalli? |