msalama 02.10.2021 07:10:40 (muokattu 02.10.2021 07:19:02) | |
---|
Joten jos nyssit töräyttäis ...niiin todetaan nyt vielä, että toi Skujun Tele on kuitenkin se, joka useimmin käpälään eksyy, koska se nyt vaan on niin perkeleen hyvä, eli siinä kohtaa perun väittämääni. Juu ja kiitos ja anteeksi offtopikista. Mutta näin nämä asiat NYT koetaan, ainakin täällä :D Mikit on tosin omaan käyttöön aivan liian kuumat. No mikset sitten vaihda niitä maksukyvyn / rahatilanteen puitteissa? Löytyyhän noita paffijäljitelmiä kai ihan hyvälaatuisinakin kohtuurahalla mitä mä olen tsekannut. Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
parek 02.10.2021 09:08:32 (muokattu 02.10.2021 09:12:00) | |
---|
msalama: No mikset sitten vaihda niitä maksukyvyn / rahatilanteen puitteissa? Löytyyhän noita paffijäljitelmiä kai ihan hyvälaatuisinakin kohtuurahalla mitä mä olen tsekannut. Mikit on jo modattu hyviksi...ei maksanut kuin pari euroa. Tänään kohtalon päivä, musta SG on valmis maalaukseen. Väriksi tulee jotain sellasta mitä ei Gibsoneissa näe ihan joka päivä. Itseasiassa _juuri_ tuota sävyä googlattaessa ei löydy ainuttakaan osumaa. Ei ollut muuten Gibson säästellyt lakan määrässä ainakaan tän kitaran suhteen. En ole ennen nähnyt noin paksua maalikerrosta kitarassa. Sen mustan värin olisi voinut aivan huoletta hioa joka puolelta kitaraa tasaiseksi kaikki kolhut poistaen ja olisi voinut vielä kiillottaakin. Tuskin olisi mennyt mistään puhki. |
parek: Mikit on jo modattu hyviksi...ei maksanut kuin pari euroa. Tänään kohtalon päivä, musta SG on valmis maalaukseen. Väriksi tulee jotain sellasta mitä ei Gibsoneissa näe ihan joka päivä. Itseasiassa _juuri_ tuota sävyä googlattaessa ei löydy ainuttakaan osumaa. Laitahan sitten kuvia, olen seurannut kiinnostuksella tuon SG:n evoluutiota röydetystä toimivaksi peliksi. Harkitsin itse hetken ostavani kitaran kun sen näin torilla mutta totesin ettei aika ja taidot riitä moiseen operaatioon. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
parek 02.10.2021 09:51:16 | |
---|
18is9: Laitahan sitten kuvia, olen seurannut kiinnostuksella tuon SG:n evoluutiota röydetystä toimivaksi peliksi. Harkitsin itse hetken ostavani kitaran kun sen näin torilla mutta totesin ettei aika ja taidot riitä moiseen operaatioon. Toki, laitan kuvia. Ihan uusilla vesillä seilaan tänään. Lakkaus on tuttua, mutta en ole ennen tällaista kokonaisuutta yrittänyt... |
marke- 02.10.2021 10:01:32 (muokattu 02.10.2021 10:03:04) | |
---|
Gibson nosti hintoja. Toki tämä oli odotettavissa ja tapahtuu/tulee tapahtumaan muuallakin, mutta ei silti hauska juttu varsinkin kun saatavuus on mitä on. Paitsi jos omistaa Gibsonin, sitten asiat on entistä paremmin. |
msalama 02.10.2021 19:59:19 (muokattu 02.10.2021 20:04:52) | |
---|
Gibson nosti hintoja No niinhän ne perkeleet tekivät, ja yhdistettynä kuviteltuihin/koettuihin/väitetyihin/todellisiin laatuongelmiin se saattoi olla huonohkokin veto. Mutta norteamerikaanon inflaatio painelee jossain 5% tasolla, joten mitäpä voivat muutakaan? Olevainen x huuhaa = koettu lopputulos |
parek 03.10.2021 12:22:37 | |
---|
|
fox 03.10.2021 12:46:35 | |
---|
parek: Sherwood Green ja kirkas lakka pinnassa. Toistaiseksi on kaikki hyvin, mutta onko enää sitten kun menee kiillottaessa puhki :D https://muusikoiden.net/dyn/users/172031.jpg Toivotaan ettei mee, ihan komiaa jälkeä. ;) |
parek 03.10.2021 12:53:53 (muokattu 03.10.2021 12:54:10) | |
---|
fox: Toivotaan ettei mee, ihan komiaa jälkeä. ;) Kiitos. Itseasiassa aion tehdä tohon aged lookin, että sopii kuluneen lavan kanssa yhteen (minkä jätin mustaksi). Saa mennä puhki, kunhan menee oikeasta paikasta ;) |
fox 03.10.2021 13:36:38 | |
---|
parek: Kiitos. Itseasiassa aion tehdä tohon aged lookin, että sopii kuluneen lavan kanssa yhteen (minkä jätin mustaksi). Saa mennä puhki, kunhan menee oikeasta paikasta ;) Näin. Mikään ei oo aged- ja worn-skeboissa "kamalamman näköistä" kuin kulumat ja skraadut sellaisissa paikoissa, johon niitä ei "oikeassa elämässä ja käytössä" tule. Erään J. Hangaslammen kanssa muinoin asiasta keskustelimme yhen soittimen tiimoilta käsin. |
pappasfin 06.10.2021 20:29:28 (muokattu 06.10.2021 20:37:52) | |
---|
PappaSFin |
Laulava Kylätohtori 06.10.2021 22:06:59 | |
---|
pappasfin: Hemmetti kun piti mennä tutkailemaan Gibsoneita, yhden jo omistanu ja kaduttanu sen myynti ja nyt sitten katellu yhden uudemman mallin perään ;D Ei vissiin kellään ole sattumoisin kokemusta Gibson Les Paul Modern mallista vielä? Mallista enemmän Gibsonin sivulla https://www.gibson.com/Guitar/USAQ1 … -Paul-Modern/Sparkling-Burgundy-Top Hieno väri. Itselläni ei ole kokemusta. Joskus kokeilin ja meinasin ostaa sellaisen todella hienokantisen "light" mallin. Vai oliko se joku less malli. Sellainen ohuempirunkoinen. Testailin sitä kaupassa tuon oman Les Paulin kanssa ja päätin pitää tuon oman. Kerrankin järki voitti. :) Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Mape 06.10.2021 22:25:03 | |
---|
Minulla on tuollainen modern-malli ja oikein mielellään sitä soittelee. Myin standardinkin pois. Käsittääkseni se body on ihan normaalin paksuinen, siinä on vaan ultra modern -kevennykset. Omani painaa 3,8kg. Kaulaliitos on paljon miellyttävämpi kuin Les Paulin normaali kun siihen on tehty loivennus. Ei täydellinen, mutta hyvä parannus (Les Paul Axcessin olisi vielä parempi kun siitä on poistettu kulma kokonaan https://muzikercdn.com/uploads/prod … 9/thumb_d_gallery_base_d0babd20.jpg). Compound radius sopii itselle hyvin ja elektroniikan puolelta löytyy soundivaihtoehtoja. Ei tuo mikään kovin radikaali ole, mutta omaan makuun hyviä parannuksia. Got a six-string heartbeat |
pappasfin 09.10.2021 09:44:18 | |
---|
Mape: Minulla on tuollainen modern-malli ja oikein mielellään sitä soittelee. Myin standardinkin pois. Käsittääkseni se body on ihan normaalin paksuinen, siinä on vaan ultra modern -kevennykset. Omani painaa 3,8kg. Kaulaliitos on paljon miellyttävämpi kuin Les Paulin normaali kun siihen on tehty loivennus. Ei täydellinen, mutta hyvä parannus (Les Paul Axcessin olisi vielä parempi kun siitä on poistettu kulma kokonaan https://muzikercdn.com/uploads/prod … 9/thumb_d_gallery_base_d0babd20.jpg). Compound radius sopii itselle hyvin ja elektroniikan puolelta löytyy soundivaihtoehtoja. Ei tuo mikään kovin radikaali ole, mutta omaan makuun hyviä parannuksia. Kiitoksia vastauksesta, itelläni se aikaisempi oli 2012 Standard Les Paul, jonka myyntiä olen katunut. PappaSFin |
pappasfin 09.10.2021 09:45:25 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Hieno väri. Itselläni ei ole kokemusta. Joskus kokeilin ja meinasin ostaa sellaisen todella hienokantisen "light" mallin. Vai oliko se joku less malli. Sellainen ohuempirunkoinen. Testailin sitä kaupassa tuon oman Les Paulin kanssa ja päätin pitää tuon oman. Kerrankin järki voitti. :) Saas nähdä voittaako mulla järki vai viekö kuume ;D PappaSFin |
marke- 09.10.2021 12:08:29 | |
---|
|
Krice 09.10.2021 19:29:01 | |
---|
Heroin: Trogly purkaa kymppitonnin Gibanezin. Irralliset mikit pyörii tässäkin rungon päällä miten sattuu ja raapii pintaan naarmuja. Rahaa tuolla tyypillä tuntuu olevan, mutta ei paljon muuta. |
marke- 09.10.2021 20:13:34 (muokattu 09.10.2021 20:15:29) | |
---|
Krice: Irralliset mikit pyörii tässäkin rungon päällä miten sattuu ja raapii pintaan naarmuja. Rahaa tuolla tyypillä tuntuu olevan, mutta ei paljon muuta. Joo kun toi oli muuten täysin mintti finish :D Lisäksi kiiltopintaan jotkut hiusnaarmut ihan se ja sama, valtaosa kitaroista on niin paskasti buffattu kuitenkin, että senkin joutuisi tekemään loppuun itse jos pitäisi oikeasti suurennuslasin kestävää jälkeä saada. Lisäksi kukaan muu ei tee tuota, että ne katsoo kitaraa noin läheltä ja purkaa sen edes jotenkin. Porukka räplää jotain mikkikytkimiä, coil splittejä, taivastelee eri "saundeja" ja tiluttaa puoli videota.. melkoisia "review"ejä. Mua kiinnostaa kitaran laatu ja miten se on rakennettu, Troglyn videoista saa sentään niistä jutuista edes vihiä. Mut ei oo pakko tykkää :) |
The Jack 09.10.2021 20:15:40 | |
---|
Krice: Irralliset mikit pyörii tässäkin rungon päällä miten sattuu ja raapii pintaan naarmuja. Ei kait sillä enää väliä, kun Murphys Lab tärveli kitaran jo ennalta. Lakkaus näyttää vastenmieliseltä. Talttasiko Murphy ruuvimeisselillä nuo kamalat vekit kanteen? Vaatisin tuollaisista skraabuista ainakin -20% alennusta kitaraa ostaessa, mutta joku toinen ilmeisesti on halukas maksamaan niistä +100%. En osaa ajatella Cantrellia kitarasankarina tai toiseksi edes LP-miehenä. Kai näillekin signatureille se 100 ostajaa jenkeistä löytyy. |
marke- 09.10.2021 20:24:50 (muokattu 09.10.2021 20:26:54) | |
---|
The Jack: Ei kait sillä enää väliä, kun Murphys Lab tärveli kitaran jo ennalta. Lakkaus näyttää vastenmieliseltä. Talttasiko Murphy ruuvimeisselillä nuo kamalat vekit kanteen? Vaatisin tuollaisista skraabuista ainakin -20% alennusta kitaraa ostaessa, mutta joku toinen ilmeisesti on halukas maksamaan niistä +100%. En osaa ajatella Cantrellia kitarasankarina tai toiseksi edes LP-miehenä. Kai näillekin signatureille se 100 ostajaa jenkeistä löytyy. Johan tuossa toisessa ketjussa todettiin sataan kertaan, että tietyn pisteen jälkeen maksetaan ihan muusta kuin laadusta.. ja silloin se hinta on sen minkä on. Relikointi on käsityötä. Kyllä mä tuon JC:n tuollaisena ottaisin, mutta ei osu painoluokkaan eikä budjettiin. Btw paskottu Adam Jones samaa rahaa (siitäkin video/pari) https://www.gibson.com/Guitar/CUSID … tom-Aged-Signed/Antique-Silverburst |