Aihe: Metsämökin tonttu
1 2 3 4
isojussi
03.07.2004 01:10:31
...niin lava on poikkeavan tyhjä tuttuun kappaleeseen verrattuna eli ne kannattaa sijoittaa tanssiparin kakkoseksi.

Toi on kyllä aivan totta.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
savoy dlx
03.07.2004 13:45:46

Nyt kun siellä on noita kielipoliiseja "aalloilla", niin tietääkö kukaan kuinka PITÄISI mennä Eino Grönin laulamassa "Sinorina Capuccina" kappaleessa se lopun italovärssy?
Musiikilla on tarkoitus viihdyttää - ei parantaa maailmaa?
breppuli
03.07.2004 16:16:12
Nyt kun siellä on noita kielipoliiseja "aalloilla", niin tietääkö kukaan kuinka PITÄISI mennä Eino Grönin laulamassa "Sinorina Capuccina" kappaleessa se lopun italovärssy?

"O mia bella signorina,
baci mi ancor,
dammi, dammi un bacio,
un lungo bacio,
e ciao ciao ciao, amor."
En käytä hymiöitä.
baron
04.07.2004 03:15:55

"O mia bella signorina,
baci mi ancor,
dammi, dammi un bacio,
un lungo bacio,
e ciao ciao ciao, amor."

Italia mulla ei oo handussa mutta mä oon joteskin ylpeä siitä, että meillä on palsta, josta löytyy joka alan asiantuntija!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
baron
04.07.2004 03:59:37

PS.

Morsian oli otettu meidän Tonttuversiosta, mutta edelleenkin jäi epäselväksi miksi?

Yritin udella sitä morsiusparin lapselta, mutta hänkään ei tiennyt.
Sandy
04.07.2004 05:37:54
PS. Morsian oli otettu meidän Tonttuversiosta, mutta edelleenkin jäi epäselväksi miksi?

Yritin udella sitä morsiusparin lapselta, mutta hänkään ei tiennyt.

Hehe, meillä vasta oli oiva hääkeikka! Ensin kahdeksan tuntia odottelua, sitten erinäisiä ihmeellisiä toiveita mistä ei tietty etukäteen oltu mainittu mitään, mm. "Voitteko sit säestää kun sulhanen laulaa Finlandia-hymnin?". Juuh...

Eka setti saatiin soitettua ja sit menikin sähköt. Vedettiin siinä pimeessä sit pari settiä tanssimusaa akustisesti! 10 min. ennen valomerkkiä tuli sähköt takaisin ja ehdittiin vetää kaks biisiä siinä vielä sähköjen kera. Vettä sato niskaan roudatessa ihan simona!
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
baron
04.07.2004 07:19:22 (muokattu 04.07.2004 07:26:59)

Hehe, meillä vasta oli oiva hääkeikka! Ensin kahdeksan tuntia odottelua, sitten erinäisiä ihmeellisiä toiveita mistä ei tietty etukäteen oltu mainittu mitään, mm. "Voitteko sit säestää kun sulhanen laulaa Finlandia-hymnin?". Juuh...!

Huomaa, että sä käyt harvoin hääkeikoilla.

1. Mähän en mitään odottele, mutta sitten mä soitinkin 8.5 tuntia. (Mieluummin soitan kuin tylsänä odottelen)

2. Täysin normaalia on, että vaikka on etukäteen kysytty (mä teen sen verran hääkeikkoja, että mä osaan kysyä kaikki asiat etukäteen) niin tulee kummallisia ylläreitä (meidän sulhanen lauloi sen "Romanssin", sua vain yli kaiken mä ra-a-ka-as-tan etc bändisäestyksellä, ei olla koskaan ennen soitettu). Palstalla mainostettu "Uusi kultainen laulukirja" pelasti meidät kolmen kappaleen osalta (kiitos vaan palstalle vinkistä, kirja on jo hintansa ansainnut)

3. Ja kun kiltisti suostuimme "pelleilemään" kaiken mitä keksivät pyytää, kuulimme olevamme "loistava hääbändi" ja pari alustavaa lisähääkeikkakyselyä tilaisuus poiki.
savoy dlx
04.07.2004 10:08:39

Kiitos breppuli. Olen jo laulanut keikoilla k.o. kappaletta satoja kertoja, mutta vetänyt sen vaan sillen kuin Eikkakin - tietämättä yhtään oikeista sanoista! Eihän se Einokaan nyt niin kauas noista ole mennyt...?Loistobiisi.
Musiikilla on tarkoitus viihdyttää - ei parantaa maailmaa?
isojussi
04.07.2004 14:00:25
...Täysin normaalia on, että vaikka on etukäteen kysytty (mä teen sen verran hääkeikkoja, että mä osaan kysyä kaikki asiat etukäteen) niin tulee kummallisia ylläreitä...

Mä oon ottanu aika tiukan linjan siihen, että mitään ei säestetä, ellei etukäteen sovita. Mieluummin vähän hikoilen kotona, kuin punastelen keikalla. Oli sitten sekkarikeikka tahi ei.

...Ja kun kiltisti suostuimme "pelleilemään" kaiken mitä keksivät pyytää, kuulimme olevamme "loistava hääbändi" ja pari alustavaa lisähääkeikkakyselyä tilaisuus poiki.

Mä oon kans huomannu tän. Pienellä "ylipalvelemisella" saa kivasti keikkaa.
Fuzzy Boner
04.07.2004 14:03:19
Mä oon ottanu aika tiukan linjan siihen, että mitään ei säestetä, ellei etukäteen sovita. Mieluummin vähän hikoilen kotona, kuin punastelen keikalla. Oli sitten sekkarikeikka tahi ei.

jaa?? Kyllä mä ainakin aina säestän vaikka laulavaa morsianta vaikka se kiipeisi kesken keikan lavalle ja sanois et ny vedetään "Suklaasydän" tai mitä vaan... Spontaanius kunniaan.. Ei tommosia kaikkea voi ikinä tietää etukäteen.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
isojussi
04.07.2004 14:12:23
...Vettä sato niskaan roudatessa ihan simona!

Jumalauta minkä kuuron lykkäs niskaan Valkeakoskella eilen iltapäivällä ulkokeikalla. Lopunperin puhuri pyhkäs teltan kamojen päältä ja paniikki oli valmis! Onneks auto oli vaan muutaman metrin päässä ja nyt näyttää, että mitään ei särkynyt.

Mun piti mennä sieltä suoraan hääkeikalle, jonne olin aamulla käyny roudaamassa toiset kamat. No, se ulkotilaisuus loppui lyhyeen ja ehdin kotiin vähän reiluksi tunniksi kuivattelemaan ainoita säällisiä mustia housujani ja pikkukenkiä. Just alkuviikosta ajattelin, että tars varmaan hankkia toiset. Enpoä arvannut, että saisin tulevana lauantaina kahlata nilkkoja myöden PA-kamojen perässä....

No hääkeikalta roudattaessa tuil kanssa vettä kun Esterin persiistä - ja vähän päälle. Ja taas oli Jussi läpimärkä...:-)
Fuzzy Boner
04.07.2004 14:14:09 (muokattu 04.07.2004 14:14:34)

No hääkeikalta roudattaessa tuil kanssa vettä kun Esterin persiistä - ja vähän päälle. Ja taas oli Jussi läpimärkä...:-)

Joo.. mullaki peruuntu päiväkeikka eilen ilman takia. Suomen kesä!!!
isojussi
04.07.2004 14:23:18
Joo.. mullaki peruuntu päiväkeikka eilen ilman takia. Suomen kesä!!!

Onneks kerkis tapahtuma edetä sen verran, että voi huoletta tyrkätä laskun perään.

Mites muuten korvausvastuut tommosessa tilanteessa menee? Tapahtuman järjestäjä toimitti teltan.
Fuzzy Boner
04.07.2004 14:26:49 (muokattu 04.07.2004 14:27:26)
Onneks kerkis tapahtuma edetä sen verran, että voi huoletta tyrkätä laskun perään.

Mites muuten korvausvastuut tommosessa tilanteessa menee? Tapahtuman järjestäjä toimitti teltan.

Toi on hyvä kysymys.. Siitä oonkin keskustellu. Olisko puol liksaa? hmm.. Mä maksan kuitenkin bändille asianmukaisen palkan... Toisaalta jos on etukäteen sopinut että mennään säävarauksella nii sit ei kait voi midn.
Fuzzy Boner
04.07.2004 14:28:54
Eikun siis jos kamat ui?

aa.. Vakuutus- varmaan oma...
isojussi
04.07.2004 14:31:07
aa.. Vakuutus- varmaan oma...

Aijaa... Eioo... tarskyläolla....
Fuzzy Boner
04.07.2004 14:32:19
Aijaa... Eioo... tarskyläolla....

kannattaa.. firmasi omistaa soittimet? Sitä kautta sit.
Sandy
04.07.2004 15:35:33
Huomaa, että sä käyt harvoin hääkeikoilla.

Jep, tuo on totta. Mutta kyllä mä tiedän mitä ne on.. Silti se jotenkin yllättää aina.

1. Mähän en mitään odottele, mutta sitten mä soitinkin 8.5 tuntia. (Mieluummin soitan kuin tylsänä odottelen)

Niin, kyllä meidänkin poijaat veti jotain viihdettä siinä, mutta laulua ei siinä kohtaa kaivattu.

2. Täysin normaalia on, että vaikka on etukäteen kysytty (mä teen sen verran hääkeikkoja, että mä osaan kysyä kaikki asiat etukäteen) niin tulee kummallisia ylläreitä

Mä olisin tässä kyllä isojussin kanssa samoilla linjoilla, että etukäteen sovitaan kaikki jutut, niin toimii hommat paremmin. Eilen tuntui vaan siltä, että järjestäjät eivät ihan olleet tehtäviensä tasalla... "Öö, emmä tiiä, kysy tolta" ja sitten kun siltä kysyi niin vastaus oli: "En tiiä, kysypä tolta..."

3. Ja kun kiltisti suostuimme "pelleilemään" kaiken mitä keksivät pyytää, kuulimme olevamme "loistava hääbändi" ja pari alustavaa lisähääkeikkakyselyä tilaisuus poiki.

Kyllä meillekin tuli hyvää palautetta, ei siitä ole kysymys.

Mutta kyllä mä edelleen olen sitä mieltä, että perus-tanssikeikka on hääkeikkaa miellyttävämpi tilaisuus! On niin paljon selkeämpää.. Tietää tasan monelta soitto alkaa ja roudauksen ja esiintymisen välinen aika ei ole kohtuuttoman pitkä.
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
sormunen
04.07.2004 17:38:33

Mietipä siltä kannalta, että sadevesi tekee kuulema hiuksille hyvää ja on kerrankin hapekas roudauskeli.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)