Metalkallo 25.09.2021 18:01:19 | |
---|
samson72: Juu, ostohimot hävisivät. Suht kokemattomana kauppamiehenä ajattelin tänne kokemuksesta kirjoittaa. Hyvä kun kirjoitit ja olit varovainen. Se ei todellakaan käy syyksi, että on jo tavara paketissa. Tavaran saa kyllä paketista ulos siksi aikaa, tai kannattaa muistaa ottaa kuvat ennen kuin paketoi jos tuote on oikeasti myynnissä. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
mike tapping 25.09.2021 19:07:20 | |
---|
Jos myyjän luotettavuus arveluttaa niin yleensä voi kysäistä käykö nouto. Huijari tuskin sellaiseen noin vain suostuu. |
nightbird 25.09.2021 20:57:48 (muokattu 25.09.2021 20:58:23) | |
---|
Voi myös soittaa ja kysellä asiasta,Jos joku mulkero on siellä luurin toisessa päässä niin aika nopeasti aistii homman oikean suunnan jos pitää vaan ne ostohousut jalassa eikä päätäpahkaa vähän aikaa palstoilla keinuneelle anna liikaa siimaa. Jos yhtään inhimillisen matkan päässä niin katsomaan tuote. Jos toimii pelkän nimimerkin varassa ilman mitään käsissä olevaa varmistusta kaverista niin silloin oikeasti varovainen. Ja aina myyjän oikea yhteystieto osoitteineen jos kaukokauppaa käy, rehti myyjä myös vastaa hommasta loppuun saakka kunnes kauppa on maalissa ja kaikki tyytyväisiä. |
Little Savage 25.09.2021 21:35:53 | |
---|
samson72: Olen/olin ostamassa pedaalia hepulta jolla on muutama myynti-ilmoitus ja epämääräinen ostoilmo. Sovittiin hinta ja pyysin pari kuvaa päivämäärineen pedaalista plus tiedot myyjästä. Kuvia ei kuulemma saa kun härpäke paketissa. Tilinro tuli kyllä hienosti, saatan olla väärässä mutta hieman haiskahtaa. Ehkä kyseesä oli huijari en tiedä. Tosi myyjää saattaisi ärsyttää moinen pelleily ja varmistelu. Vähän kun kävis tutussa kaupassa monta vuotta ostamassa a- juomia ja sitten se uusi myyjä kysyykin paperit. Ostimpa kerran kitaran Thomanilta. Se oli I-ha kiva mut... |
Piepe 25.09.2021 21:56:25 | |
---|
Little Savage: Ehkä kyseesä oli huijari en tiedä. Tosi myyjää saattaisi ärsyttää moinen pelleily ja varmistelu. Vähän kun kävis tutussa kaupassa monta vuotta ostamassa a- juomia ja sitten se uusi myyjä kysyykin paperit. Ainakaan useammat myynti-ilmoitukset plus ostoilmo ei ole ilmeinen merkki huijarista. Jos vielä pari vuotta tai vanhempi tunnus niin tuskin muuta kuin väärä hälytys. |
Little Savage: Ehkä kyseesä oli huijari en tiedä. Tosi myyjää saattaisi ärsyttää moinen pelleily ja varmistelu. Vähän kun kävis tutussa kaupassa monta vuotta ostamassa a- juomia ja sitten se uusi myyjä kysyykin paperit. Kyllä mä oon jättäny kitaran myymättä ihan laiskuuden takia. Joku sälli kyseli kuvia ja listasi asiat jotka halusi nähdä. Kuvat tietysti toimitin. Tämän jälkeen tuli pyyntö toimittaa vielä lisää kuvia ja uusi lista. Totesin että keppi meni kaappiin jo, eikä lisää kuvia ei tule. Ja siellähän se on tänäkin päivänä. Kyllä se välillä on pienestä kiinni. :) Itekki joskus soitellu. |
korvaoo 26.09.2021 08:00:24 | |
---|
munkero: Kyllä mä oon jättäny kitaran myymättä ihan laiskuuden takia. Joku sälli kyseli kuvia ja listasi asiat jotka halusi nähdä. Kuvat tietysti toimitin. Tämän jälkeen tuli pyyntö toimittaa vielä lisää kuvia ja uusi lista. Totesin että keppi meni kaappiin jo, eikä lisää kuvia ei tule. Ja siellähän se on tänäkin päivänä. Kyllä se välillä on pienestä kiinni. :) Mää ksyin joltakulta ihan ostomielessä muutaman mielestäni hyvinkin oleellisen kysymyksen eräästä custom soittimesta, olisiko ollut 3 kysymystä ja tähän ei sitten joku viittinyt vastata. Pitäkööt soittimensa ja vielä näyttäisi olevan myynnissäkin... Tuolla suhtautumisella taitaa jäädä myymättäkin... kaikki paitsi on turhaa. |
munkero 26.09.2021 09:07:10 | |
---|
korvaoo: Mää ksyin joltakulta ihan ostomielessä muutaman mielestäni hyvinkin oleellisen kysymyksen eräästä custom soittimesta, olisiko ollut 3 kysymystä ja tähän ei sitten joku viittinyt vastata. Pitäkööt soittimensa ja vielä näyttäisi olevan myynnissäkin... Tuolla suhtautumisella taitaa jäädä myymättäkin... Kysyminen on eri asia. Ei vaadi kepin kaivelua yms. Mutta lisäkuvat lisäkuvien perään ei oikeen lähe. Toki jo ilmoituksessa mainittujen asioiden kysely on sitten taas ihan oma taiteenlajinsa. Itekki joskus soitellu. |
nightbird 26.09.2021 09:49:42 | |
---|
Little Savage: Ehkä kyseesä oli huijari en tiedä. Tosi myyjää saattaisi ärsyttää moinen pelleily ja varmistelu. Vähän kun kävis tutussa kaupassa monta vuotta ostamassa a- juomia ja sitten se uusi myyjä kysyykin paperit. Tuo paperien kysely perustuu lakiin toisin kuin nämä palstan suositukset. Se ölkyn ostaja voi olla vaikka tarkastaja ja silloin voi lähteä lupa toviksi. |
juhaikonen 26.09.2021 10:15:06 | |
---|
Metalkallo: Hyvä kun kirjoitit ja olit varovainen. Se ei todellakaan käy syyksi, että on jo tavara paketissa. Tavaran saa kyllä paketista ulos siksi aikaa, tai kannattaa muistaa ottaa kuvat ennen kuin paketoi jos tuote on oikeasti myynnissä. Ei liene vaikeaa pyytää vaikka pieni videopätkä kännykällä kuvattuna whatsappin kautta jossa voi esitellä tuotetta "livenä" ostajalle. Kuten jo olen sanonut, itseään saa syyttää jos ei osaa ja älyä pyytää tositteita roinasta. |
Piepe 26.09.2021 10:25:36 (muokattu 26.09.2021 10:26:41) | |
---|
juhaikonen: Ei liene vaikeaa pyytää vaikka pieni videopätkä kännykällä kuvattuna whatsappin kautta jossa voi esitellä tuotetta "livenä" ostajalle. Ei tietenkään ole vaikeaa. Lyödäänkö kuitenki vetoa niin n. puolet myyjistä vaivautuu tuollaisen live-shown tekemään ja lähettämään. Itseltänikin todnäk jäisi tekemättä. Kymmenet ellei jo sadat myynti- ja ostokaupat onnistunut aina hienosti ilmankin. Eiku joo, lähetinhän minä kerran ääninäytteen pellistä! |
juhaikonen 26.09.2021 13:10:50 | |
---|
Piepe: Ei tietenkään ole vaikeaa. Lyödäänkö kuitenki vetoa niin n. puolet myyjistä vaivautuu tuollaisen live-shown tekemään ja lähettämään. Itseltänikin todnäk jäisi tekemättä. Kymmenet ellei jo sadat myynti- ja ostokaupat onnistunut aina hienosti ilmankin. Eiku joo, lähetinhän minä kerran ääninäytteen pellistä! Niin, jos kyseessä on vanha jäsen, jolla on positiivisia kommentteja, ei tuohon tietysti tarvitse turvautua. Ääritapauksessa kuitenkin saattaa tulla kyseeseen. |
juhaikonen 26.09.2021 13:12:54 | |
---|
Piepe: Ei tietenkään ole vaikeaa. Lyödäänkö kuitenki vetoa niin n. puolet myyjistä vaivautuu tuollaisen live-shown tekemään ja lähettämään. Itseltänikin todnäk jäisi tekemättä. Kymmenet ellei jo sadat myynti- ja ostokaupat onnistunut aina hienosti ilmankin. Eiku joo, lähetinhän minä kerran ääninäytteen pellistä! Juu, meneehän siihen jopa minuutti tai kaksi kun kuvaa tuotetta ja painaa lähetyksen. Itse tekisin tuon ilman muuta jos kaupat on siitä kiinni. |
abassimo 26.09.2021 13:30:53 (muokattu 26.09.2021 13:37:27) | |
---|
juhaikonen: Juu, meneehän siihen jopa minuutti tai kaksi kun kuvaa tuotetta ja painaa lähetyksen. Itse tekisin tuon ilman muuta jos kaupat on siitä kiinni. Ite taas sanoisin et mee muualle ostamaan jos ei kelpaa kaupan ehdot. Siinä vaiheessa jos haluaa saada live esittelyn kannattaa varmaan raahautua mestoille kattelemaan livenä tuotetta. Noita esittelyjä kaipaa varmaa ne samat ostan jos tuot tänne 200km päähän -tyypit. Suddenly diu diu |
Henri Henri Olavi 26.09.2021 13:43:53 | |
---|
Jos ei ole valmis laittamaan paria kuvaa tuotteesta ja esim. lappua jossa päivämäärä ja nimi, voi mun puolesta painua vittuun ja etsiä ostajan muualta. Je suis 190221 |
Laulava Kylätohtori 26.09.2021 14:57:28 | |
---|
Minusta torin hienous on tällä hetkellä juuri siinä, ettei ole valittu vain yhtä myynti-/ostotapaa, joka palvelisi vain tietyn porukan tahtoa. Sen sijaan nyt tori on avoin kaikille myynti-/ostotavoille. Jokainen voi tehdä kauppaa juuri niillä omilla ehdoillaan ja jättää muut huomiotta. Tori ei kauppapaikkana poissulje mitään asiallisia kauppatapoja. Ja kun nykymalli on moderoinninkin suhteen sieltä helpommasta päästä, niin varsin toimivahan tori on. Parannusehdotukset, jotka ovat moderoinnin ja toteutuksen kannalta mahdottomia, ovat täysin turhia, vaikka sinänsä erinomaisen hyviä olisivatkin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Metalkallo 26.09.2021 16:28:16 | |
---|
Piepe: Ainakaan useammat myynti-ilmoitukset plus ostoilmo ei ole ilmeinen merkki huijarista. Jos vielä pari vuotta tai vanhempi tunnus niin tuskin muuta kuin väärä hälytys. Eipä nuo useat myynti-ilmot + ostoilmoitus vielä rehellistä kuvaa anna. Useita ilmoituksia voi olla tekaistu jotta nappaisi useampi koukkuun, ja ostoilmoitus voi olla vain vaikka kiusaamista varten jolloin kysellään kaikkea tuotteesta, mutta mitään aikomusta ei ole ostaa. Torilla tuntuu olevan kahdenlaista huijaria liikenteessä. Huijarit jotka yrittää nappaa rahat ja sitten kiusaajat jotka vaan tappaa aikaa. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. |
Juho L 26.09.2021 16:56:33 | |
---|
Poistin itsemurhafiilistelyitä. -— Moderaattori —- Generally speaking, when I have had a cup of tea I don't want another one, and therefore prefer a maitre d' to maintain a respectful distance from my table and only replenish my libations when politely summoned. |
Kivijalka 26.09.2021 17:10:16 | |
---|
munkero: Kyllä mä oon jättäny kitaran myymättä ihan laiskuuden takia. Joku sälli kyseli kuvia ja listasi asiat jotka halusi nähdä. Kuvat tietysti toimitin. Tämän jälkeen tuli pyyntö toimittaa vielä lisää kuvia ja uusi lista. Totesin että keppi meni kaappiin jo, eikä lisää kuvia ei tule. Ja siellähän se on tänäkin päivänä. Kyllä se välillä on pienestä kiinni. :) Tämä. Itselle tuli joskus A4-arkillinen kysymyksiä myytävästä kitarasta, en jaksanut edes lukea listaa loppuun. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
munkero 26.09.2021 18:01:25 | |
---|
Kivijalka: Tämä. Itselle tuli joskus A4-arkillinen kysymyksiä myytävästä kitarasta, en jaksanut edes lukea listaa loppuun. Nämä kyselijäthän harvemmin palaavat asiaan, vaikka asiallisesti vastaisikin. Itekki joskus soitellu. |