Aihe: Voitelut 1 2 | |
---|---|
![]() 22.09.2021 09:52:21 | |
Yksi kulma on sekin, ettei halua pilata mukavaa harrastusta tekemällä siitä työtä. Itse olen tehnyt näin jo kahdelle harrastukselle ja ajattelin olla jatkossa toistamatta tätä virhettä. | |
![]() 22.09.2021 12:45:21 (muokattu 22.09.2021 20:08:06) | |
onre: Yksi kulma on sekin, ettei halua pilata mukavaa harrastusta tekemällä siitä työtä. Itse olen tehnyt näin jo kahdelle harrastukselle ja ajattelin olla jatkossa toistamatta tätä virhettä. Vannomatta paras kuule, eikö olisi mukavaa vähän jakaa sitä omaakin kokemusta muille? Voisi tuoda tuohon harrastamiseen vähän uutta ulottuvuuta. Aikoinaan siirryin pois lääkintälaitteiden huollosta ihan yhden kipinän jälkeen, silloin vähän viidakkorummun kautta päädyin korjailemaan yhtä phaseria silloin Pitäjänmäellä majaansa pitäneeseen studioon ( taitaa edelleen olla jonkinlaisessa studiokäytössä tuo tila), siellä ääniteltiin biisiä Sydän liikkuu.(Reijo Karvonen) Silloin päätin että nyt en enää reissaa pitkin suomea labroissa pitämässä small talkia labrojen sievien hoitsujen kanssa vaikka sekin mukavaa oli, tosin kiireistä. Joten, duunihakemus nykyiselle työnantajalleni kehiin ja päästyäni silloin pienenä firmana aloittaneeseen perheyritykseen tehtiin kaikenlaista asennuksesta ja valmistuksesta huoltoon. Oi nitä aikoja, silloin oikeasti luotiin suomalaista tapahtumakenttää silloista uusinta tekniikkaa ja hyviä merkkejä hyväksikäyttäen. Sarapaltion Masa oli hyvinkin tuttu persoona. Siitä on nyt noin 36 vuotta ja samalla asialla ollaan loppuun saakka, ja sitten se tulee jatkumaan harrastepohjalta, ei näitä hommia osaa lopettaa.... | |
![]() 26.09.2021 00:04:44 | |
En tajua mikä on ongelma. PRF Ruskea on voiteleva, ja siitä jää öljy. Potikoihin maailman paras. PRF SininenRasvaton kuiva. Haihtuu, kun puhallat perään. Nuilla kahdella olen pärjännyt 40 vuotta. Keksikää parempia. Minä en tarvi. Jussi. celestion G12-S 20 vatt 1975, näitä 2 paria Carlsrbro Scorpion 2 kaappia. Nepä ne on. Kokeilin wgs Reaper molemmissa, aika sama oli, mutta aito on aito. | |
![]() 26.09.2021 00:36:24 | |
Pelimonni: PRF Ruskea on voiteleva, ja siitä jää öljy. Potikoihin maailman paras. PRF SininenRasvaton kuiva. Eräässä nimeltä mainitsemattomassa suuressa suomalaisessa yleisradioyhtiössä potikoitten liu'ut pesimme ensin sinisellä (roskat pois) ja sitten ennen kasausta voitelimme kevyesti ruskealla. Muun muassa Pennyt ja Gilekset kiittivät. | |
![]() 26.09.2021 07:35:31 | |
Onkos Stabilant aineesta kokemuksia, kehuttiin jossain | |
![]() 26.09.2021 09:44:18 (muokattu 26.09.2021 09:46:31) | |
Kyse onkin usein myös määrästä ei laadusta. Öljyinen pinta kerää nopeammin lisää pölyä ja moskaa kuin kuivempi, tietysti jokainen saa tehdä miten haluaa ja sitten ilmeisesti seuraava käyttäjä korjaa sadon ennen myyntiä tehdystä voitelusta. Sama pätee esim. noihin silikonimössöihin joita kaikkivoipina auton sisustan parantajina tarjoillaan. alussa hyvän ja kiiltävän näköinen, hyvin pian saat uusia käsittelyn uudelleen pestyäsi ensin pölyt pois. Ja sitä silikonia et saa kovin helposti pois pinnasta jos haluaisit. Antistaattiset aineet on ihan ok kun ne poistaa sähköisyyttä joka houkuttelisi niitä hiukkasia. Mutta kuten todettu se on makuasia sano koira kun persettään nuoli. Piste. PS. ja se öljy mitä siihen potikkaan ruikkii (liikaa) imeytyy myös sinne akseliin jossa usein on paksumpaa rasvaa ja ohentaa sitä, sitten on vaarana että potikasta tulee löysä. | |
![]() 26.09.2021 10:21:40 | |
Moi. Pelimonni: En tajua mikä on ongelma. :D, tuo ei liene kellekään yllätys. Vihjeenä näin harrastelijalta, jos ammattilaisten sanaan et usko: Potikoita ja taikalitkuja -joita bisnesöljyiksi hyvästä syystä tituleerataan- on erilaisia. Ja vaikka kuinka uskoisi, toivoisi tai kuvittelisi, alunperin epäkelpoa/puhkikulunutta vastusrataa, löystynyttä viiksen niittausta tai alunperin epäkelpoa/kulunutta viiksen nastaa ei loitsut tai taikalitkut ehjäksi tee. Kuten tässäkin viestiketjussa on useampaan kertaan todettu, tietyt -ei kaikki- laatupotentiometrit ja kytkimet on suunnieltu ja valmistettu tarvittaessa puhdistettaviksi ja huollettaviksi valmistajan suosittelemin ainein. Se että jos noita samoja aineita -tai joitain hyväksi kuvittelemiaan- käyttää kertakäyttöisiksi suunniteltujen potentiometrien tai kytkimien "puhdistamiseen" ja "voiteluun", ei tarkoita sitä että lopputulos olisi sama kuin laatukomponenttien valmistaja lupaa omille tuotteilleen. Huomattava on myös se että laatulaitteissa potikka tai kytkinkään ei ole välttämättä signaalitiellä, joten rohinan tai epäkelvon toiminnan syy on jossain muualla. Pelimonni: PRF Ruskea on voiteleva, ja siitä jää öljy. Potikoihin maailman paras. Ainakin hetkeksi että saa pukattua seuraavalle innokkaalle, ja tuolloinkin vain potikoihin joiden rakenne on sellainen että pölyä vastusradalle tarttuu/muodostuu, ja rakenne on niin avoin että lika myös pestessä poistuu, ei jää nurkkiin ja koloihin aiheuttamaan murheita uudelleen. Ja vastusrata on tarkoitettu voidelluksi. Kuiviin vastusratoihin tai kontakteihin vähäinenkin määrä voiteluainetta on myrkkyä, hetikohta rohisee tai pätkii kahta kauheammin kun voiteluaine kerää kaiken pölyn mitä tarjolla on. Pelimonni: PRF SininenRasvaton kuiva. Haihtuu, kun puhallat perään. Ohentaen ja/tai vieden mukanaan akselista rasvan kuten ammattilainen yllä toteaa, pahimmoillaan seurauksena on "Marshall syndrooma" kun alskavarsi tarraa alskarunkoon sen verran vahvasti kiinni ettei edes pihdeillä enää pyöri. Noita potikoita onneksi saa, ovat halpoja, ja verraten kenkkuja vaihtaa joten moinen marsu yleensä onkin tiensä päässä kun ei kannata korjata. Pelimonni: Nuilla kahdella olen pärjännyt 40 vuotta. Keksikää parempia. Minä en tarvi. Jussi. Mulle onneksi ~30 vuotta sitten valkeni useamman vuoden vastaanpyristelyn jälkeen miksi ammattilaiset lempeästi naurahtaen kehoittivat teiniä vaihtamaan (tai purkaen puhdistamaan jos korvaavaa ei saanut) tusinapotikan tai -kytkimen taikalitkuin yrittämisen sijaan. Loppupelissä on myös aikalailla sama mihin kukakin uskoo, pääsääntöisesti ruikkien pilatut komponentit ovat kuitenkin varsin kohtuukustannuksin korvattavissa ehjillä. Etenkin nykyään kun mitä mielikuvituksellisimpia kikareita ei olis kuvitellutkaan enää mistään löytyvän. T:Samuli | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)