Aihe: Multiefekti vaihtoon- mitä uutta tilalle
1
simosiili
03.07.2004 16:57:17
Eli multa on lähdössä 100 euron hintaan piakkoin multieffu - korgin ax1500G.. ..Oon harkinnu hieman line 6:sta..
Musiikkityyli on enimmäkseen hc-rokissa, ja siitä välillä paukutellaa metallia ja välillä vähän herkempää..

Tarve on himassa soittaessa, treenikämpällä ja erityisesti hyvä keikkasetti..

1. Ajattelin jotain bossin tai jonkin muun valmistajan hyvää distortion pedaalia - kuitenkin edullista.

2. Jonkinlainen rankempi säröpedaaali - olen harkinnut bossin metalzonea ja siltä maastolta tähän.

3. Joku hyvä ja edullinen delay pedaali!

4. Ekvalisaattori. Esim. Boss GE-7.
Leper Messiah
03.07.2004 18:03:52
Mxr kfk

en itse ole päässyt kyseistä laitetta kokeilemaan, ja metalliin se taitaa olla tarkoitettu mutta siinähän on 10 alueisen eq:n lisäksi ilmeisesti särö ja volume joita voi lisätä.

korjatkaa jos olen väärässä
Kaikki on suurta illuusiota
Vilhelmus
03.07.2004 18:19:32

Siis olet harkinnut line kutosta ja tukkua erillispedaaleja? Ei kuulosta kauhean fiksulta.
JuniperThree
03.07.2004 20:01:54
Siis olet harkinnut line kutosta ja tukkua erillispedaaleja? Ei kuulosta kauhean fiksulta.

Ei... Eräältä tutulla sanoi reilun vuoden ikäinen Line6 -vahvari työsopimuksensa irti... Oli keikalla sammunut parikymmentä kertaa...=)
zepeteus
03.07.2004 20:56:28
Mxr kfk
en itse ole päässyt kyseistä laitetta kokeilemaan, ja metalliin se taitaa olla tarkoitettu mutta siinähän on 10 alueisen eq:n lisäksi ilmeisesti särö ja volume joita voi lisätä.
korjatkaa jos olen väärässä

No okei...ei ole säröä tässä pedaalissa. Kyseessä on ihan se vanha kunnon MXR:n 10-alueinen ekvalisaattori, mutta uudella grafiikalla varustettuna. Ainoana toiminto-erona vanhaan malliin verrattuna on kaksi ulostuloa.

Metalliin tämä pedaali on "tarkoitettu" lähinnä visuaaliselta puolelta, ekvalisaattorina sinällään käy kyllä ihan mille musiikille tahansa.
Leper Messiah
03.07.2004 21:15:20
Ok.... joku gain siellä reunassa oli tai sitten näin väärin... thomannilta katoin
Kaikki on suurta illuusiota
simosiili
03.07.2004 21:38:36

heh. siis joko line6 pod+pedaali

TAI

Pikkupedaaleita, jota ehkä kertyy vuosien mittaa useita.
Vilhelmus
03.07.2004 21:59:34

TAI

Parempi.
Generic L
04.07.2004 14:19:30
Osta Bossin ME50!! Siinä on stompboxeja joka lähtöön!! Itselläni on sellainen ja olen tyytyväinen!! Varsinkin hinta/laatusuhde on bueno!
simosiili
04.07.2004 16:19:36
yks vaihtoehto on tietty et alotan keräileen noita stompboxeja ja sitten jos line6 kiinnostaa niin ostan line6:sen stompb:n .. niitähän on esim. vahvistinmallinukset ja sitten on säröt ja muuta...

No suositelkaa jotakin pikkupurkkeja..
kenties aluksi vain pari säröä ja compressori/sustain..
Kapane
04.07.2004 16:48:36

Ibanez Ts-9
Ibanez Sm7
Ibanez De7
Boss Ge-7

Luulis siinä 400e pinassa roikkuvan.
Personal Jesuss & Modern Angel [Kyllä Lähtee] MEKKALA #1
Generic L
05.07.2004 00:36:47
yks vaihtoehto on tietty et alotan keräileen noita stompboxeja ja sitten jos line6 kiinnostaa niin ostan line6:sen stompb:n .. niitähän on esim. vahvistinmallinukset ja sitten on säröt ja muuta...

No suositelkaa jotakin pikkupurkkeja..
kenties aluksi vain pari säröä ja compressori/sustain..

Bossin OD3 ja BD2 on aivan nappivaihtoehtoja!!
McNulty
05.07.2004 12:39:06
itse myin aluksi räkin pois, ostin multiefektin tilalle, myin sen pois ja nyt on iso liuta stompboxeja pedalboardissa... ja lisää on tulossa.

Eniten vihasin räkki/multiefekteissä sitä "menu...alavalikko...paina nappia...parametri...paina nappia...menu...alavalikko...paina nappia...paina nappia..."
Siihen palo kyllä käämit aika nopeasti. Nykyään on vain potikat ja on/off kytkin. Paljon simppelimpi ja mielestäni toimivammat saundit.
T-Bone
McNulty
05.07.2004 12:52:30
Eli multa on lähdössä 100 euron hintaan piakkoin multieffu - korgin ax1500G.. ..Oon harkinnu hieman line 6:sta..

Kauheaa... Line6-mallinnukset ovat vähän mitä ovat (mielestäni)... aikas vähän mitään käyttökelpoista.

1. Ajattelin jotain bossin tai jonkin muun valmistajan hyvää distortion pedaalia - kuitenkin edullista.

Suosittelen Ibanez Tube Screameriä TS9 tai TS808 toimii...

2. Jonkinlainen rankempi säröpedaaali - olen harkinnut bossin metalzonea ja siltä maastolta tähän.

MXR DD-11 Dime Distortion... mielestäni eloisampi kuin Metal Zone.

3. Joku hyvä ja edullinen delay pedaali!

Boss DD-3 Digital Delay tai joku Danelectro voi kanssa toimia. (danelectro on ainakin HALPA!)

4. Ekvalisaattori. Esim. Boss GE-7.

Joo, tuo boss on ihan hyvä... mxr:llä on 10-band eq eli mxr m-108... sitäkin kannattaa harkita.
T-Bone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)