Aihe: Triton Le:stä kysymys..
1
pirkko
01.07.2004 22:25:01
Tietääkö kukaan voiko Triton Le:llä seivata soundeja johonkin pikanäppäimiin?
Niin että vois "lennosta" vaihtaa halutusta soundista toiseen vain nappia painamalla ilman suurempaa sähellystä ja etsintää? Ja miten se tapahtuu..? I need help!
AJV
02.07.2004 12:50:12 (muokattu 02.07.2004 12:55:21)
Luin täältä joskus, että siinä voi "lukita" aina yhden kympin ja sitten vaihtaa soundeja numeronäppäimillä. Eli jos lukitaan 20, niin numeronäppäimillä voi valita esim. 1:llä tulee 21 5:lla 25 jne.

Soundit pitää vain tallettaa sellaiseen järjestykseen, että löytyvät saman kympin alta...

offtopic
Itse ostin juuri tänään Tritonin Le76:n ja tässä odottelen, että tulisi perille!!!
/offtopic

Edit: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=36&t=24199&o=80&co=0
pirkko
02.07.2004 22:19:07
Luin täältä joskus, että siinä voi "lukita" aina yhden kympin ja sitten vaihtaa soundeja numeronäppäimillä. Eli jos lukitaan 20, niin numeronäppäimillä voi valita esim. 1:llä tulee 21 5:lla 25 jne.

Soundit pitää vain tallettaa sellaiseen järjestykseen, että löytyvät saman kympin alta...

Itse ostin juuri tänään Tritonin Le76:n ja tässä odottelen, että tulisi perille!!!

Edit: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=36&t=24199&o=80&co=0

Oolraittista, kiitoksia tiedosta. Täytyypi sitten vaan ruveta laittamaan soundeja talteen kympin alle...helpottais kyllä kovasti soittamista.
Saakohan prog ja comb soundeja saman kympin alle...??

Muutenhan tämä triton le on ihan kelpo kapine, muutamia soundeja kannattaa kyllä hieman muokata, varsinkin kaikki stringit on aika kökköjä.
Aivokalvo
02.07.2004 22:38:31
Olen itse tod. näk. lähipäivinä kyseistä masiinaa hommaamassa. Soundipolitiikka kiinostaa: löytyykö urkuja, hyviä pianoja tai rhodeseja? Onko laite siis kelvollinen taiteellisemusiikin, progen tai bluesin soitantaan?
Valtioille jaettiin kosteiden paikkojen äänityslaitteita - SUOMIKIN SAI SUOMIKIN
pirkko
03.07.2004 13:21:40
Olen itse tod. näk. lähipäivinä kyseistä masiinaa hommaamassa. Soundipolitiikka kiinostaa: löytyykö urkuja, hyviä pianoja tai rhodeseja? Onko laite siis kelvollinen taiteellisemusiikin, progen tai bluesin soitantaan?

MIelestäni valikoima on ihan laaja ja kattava, urkusoundeja löytyy, tosin ehkä pianosoundit ovat hieman elektronisen kuulosia (siis jos tarkoitit nimenomaan perinteistä pianosoundia), mutta niitäkin voi sitten yrittää muokkailla mieleisekseen.
Mr.Rych
05.07.2004 23:29:35
Vaihtaminen sujuu huomattavasti pikavalintaa helpommin kun siirtää esim. kaikki saman biisin äänet peräkkäin siihen järjestykseen missä niitä käyttää, hankkii switch-pedaalin (alle 20€) ja vaihtaa äänet sillä. Paljon nopeampi kuin käsin vaihtaminen, keikatkin sujuu varmemmin.
Mielestäni prog -ja combipuolien välillä ei kannata vaihdella kesken kaiken vaan on parempi siirtää prog-äänet combinaatioiksi. Kopioi vaan efektit niin samalta kuulostaa. Sitäpaitsi combinaatiopuolella setin äänet saa miksattua, muuten tulee aika epätasaista jälkeä keikoilla ja treeneissä.
Tum podex carmen extulit horridulum
_mane
07.07.2004 20:54:13

Behringer FCB1010-midipedaalia oon ennenkin mainostanu jossain, kattokaa haulla, en jaksa ruveta ite ettimään...
Niinkö luulet?
AJV
08.07.2004 18:29:51
Behringer FCB1010-midipedaalia oon ennenkin mainostanu jossain, kattokaa haulla, en jaksa ruveta ite ettimään...

Melekone vehe... Mutta myös kalliin puoleinen! (T-kauppa 168e)
keyboardplayer
17.07.2004 12:23:17

Eroaako tritonin ja triton le:n soundit kauheasti...Mistä moinen hintaero
P.H
17.07.2004 12:52:08
Pystyykö sekvensserillä tehtyjä biisejä tallentamaan smart medialle.
Janus
17.07.2004 16:03:36
Eroaako tritonin ja triton le:n soundit kauheasti...Mistä moinen hintaero

Aika iso Korgin synien ominaissoundista johtuu IMHO laitteen efektiprossusta. Tritonissa ja Karmassa saa 5 stereo-insertefektia + 2 masterefektia per soundi, Triton LE:ssa vain yhden insertefektin + masterit.

Soundit on periaatteessa ihan yhteensopivia (jos Triton Extremea ei lasketa), mutta jos Tritonilla tehtyja soundeja tuo Triton LE:hen, joitain efekteja saattaa jaada joistain soundeista pois.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
AJV
17.07.2004 22:36:40
Pystyykö sekvensserillä tehtyjä biisejä tallentamaan smart medialle.

Kyllä pitäis pystyä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)