Mulla on Bass VI, eli oktaavia alempi. Ei se alimman kielen nuotit avoimesta E:stä ylöspäin tosiaan ole ihan parasta parhautta selkeydeltään, mutta A-kieleltä hommat soi sitten senkin edestä upeasti kuin länkkärit konsanaan. Soiton helppous on hienoa kun kaikki asiat on ihan täysin omilla paikoillaan. Sitten on toinen tommonen örrimörri-baritoni, EMG:t, 27" jne, A tai B-vireessä. Kaikki ulostuleva on automaattisesti heviä. Aiemmin oli myös PRS SE Mike mushok, hirmu pitkä skaala ja laitoin siihen ylijäreät kielet. Ei tullut oikein hyvä, liian jäykkä. Kitarakäytössä noiden pitää näköjään olla vähän lörpöt, halusin soittotuntumaa varten sikapaksut kielet, sekä sen että vire ei ole niin herkkä menemään ylävireeseen jos vähän kovempaa lyö, mikä kovasti ärsyttää löysien kielin kanssa. Soundi oli sitten kuitenkin paksuilla kielillä liian jönkkö. |
Bändihommissa kitarat on normaalisti meillä Eb-stankussa, joten oon sit pistänyt baritonit Bb-stankkuun. Capoa tykkään käyttää niin barskoilla kuin muillakin, useimmiten kakkosnauhalla. Landstr: "En kuitenkaan osaa selittää asioita niin, että ne tuntuisivat järkeviltä, joten annan olla."
vvaltsu:"Mä teen koko loman duunia ja luen siinä samalla kolmeen syksyn YO-kokeeseen. Kun on selkärankaa ja kanttia, niin.." |