Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5533 534 535 536 537604 605 606 607 608
Henri Henri Olavi
14.09.2021 16:18:35
Sion Sonon uusin, pääosassa Nicholas Cage, "Prisoners of the Ghostland" oli ihan hauskaa gonzosekoilua.
Je suis 190221
tomaattiorava
14.09.2021 16:35:54
Lighthousen kanssa kävi kyllä aika pitkäksi ja liikaa runkkaamista. Vaatisi justii vittumaisen ja kolean myrskyn ulos ja tuulen ujeltaessa käpertyy viltin alle kahtomaan hyvän viskin kera. Midsommar melkeimpä polaari-vastakohta kirkkaine kesäisine tunnelmineen ja väreineen, muutenkin "helpompi" ja viihdyttävämpi vaikka runtime on ehkä vähän kohtuuton.

Kokeilkaapas tämmöstä kuin A Dark Foe. Tarjoon bisset jokaiselle joka kahtoo loppuun asti. Eka kerta ihan aikuisten oikeesti moneen vuoteen kun olen ihan sanaton. En ymmärrä miten ihmeessä, ja kenen toimesta tämmöiselle tekeleelle ylipäänsä näytettiin vihreetä valoa, se tehtiin ja kaiken kukkuraksi ilmestyi omaan tutkaani ja vielä melko positiivisein pisteytyksin. Ajattele huonointa kahen markan saippuaoopperaa mitä ikinä nähny mutta vielä kaikin puolin kehnompi ja että yrittää olla vakava murhatrilleri. Kässäri, ohjaus, hämmentävä casting sekä ihan jokaisesta osa-alueesta läpi runnova totaalisen epäpätevyyden ja yhdentekevyyden maku oli kerrassaan mykistävää. Heittämällä huonoin "elokuva" mitä viime vuosikmmeninä tuotettu, change my mind!
2/3-osaa kärsin ihan silkasta epäuskosta mutta pidemmälle ei vaan saatana pystyny saati halunnu.
En liioittele. TJEU!
Henri Henri Olavi
14.09.2021 16:39:01
tomaattiorava: Lighthousen kanssa kävi kyllä aika pitkäksi ja liikaa runkkaamista.

Oho! Mä olin ihan sohvan reunalla koko ajan ja niin imetty siihen leffan sisään, etten muista milloin viimeksi.
Je suis 190221
vt1100
19.09.2021 10:08:55
Pitkästä aikaa tuli käytyä oikein elokuvateatterissa ja leffahan oli Free Guy, osoittautui vallan hauskaksi ja onnistuneeksi pelifilmatisoinniksi. Sinällään ei perustu mihinkään olemassaolevaan peliin mutta kyllähän ne Gran Theft Auto -vaikutteet toki paistavat tässä. Ryan Reynolds taitaa enimmäkseen näytellä itseään mutta eipä tuo häiritse.
Suosittelen jos kaipaa kevyttä viihdettä ilman sen kummempaa sanomaa.
Hetfield
19.09.2021 11:22:35

vt1100: Pitkästä aikaa tuli käytyä oikein elokuvateatterissa ja leffahan oli Free Guy, osoittautui vallan hauskaksi ja onnistuneeksi pelifilmatisoinniksi. Sinällään ei perustu mihinkään olemassaolevaan peliin mutta kyllähän ne Gran Theft Auto -vaikutteet toki paistavat tässä. Ryan Reynolds taitaa enimmäkseen näytellä itseään mutta eipä tuo häiritse.
Suosittelen jos kaipaa kevyttä viihdettä ilman sen kummempaa sanomaa.

Itsekin viihdyin oikein hyvin. Reynolds on hauska ukkeli.
Alright, alright, alright!
gasser
19.09.2021 19:39:50
Hetfield: Reynolds on hauska ukkeli.

Etenkin se alkuperäinen, eli Burt.

Viimeksi katsoin Cannonball run:in, jossa kyseinen viiksekäs kaahaili muutaman muun aikansa niminäyttelijän kanssa läpi ameriikan. Ainakin melkein läpi, jostain johonkin, en muista. Pääasia että kaahailtiin hyvällä porukalla, viljeltiin kepoisia vitsejä, naisilla ei tainnut olla rintsikoita monellakaan ja koko ajan oli poliisit perässä hiillostamassa. Viihdyttävä ja sopivan kevyt autorymistelykaljanjuontileffa.
Pisteytys: 4 budweiseria sixpäkillisestä.
TheMurno
19.09.2021 19:52:02
Dune (2021) 5/5.

En ole kirjoja lukenut, pelejä pelannut tai aikaisempaa elokuvaa nähnyt.
vanha_pieru
19.09.2021 22:16:02
TheMurno: Dune (2021) 5/5.

Aiempaa elokuvaa ei juuri kannatakaan katsoa, vaikka ohjaaja David Lynch vekkuli ukkeli onkin.
Henri Henri Olavi
19.09.2021 22:16:54
vanha_pieru: Aiempaa elokuvaa ei juuri kannatakaan katsoa, vaikka ohjaaja David Lynch vekkuli ukkeli onkin.

Munsta se on ihan hyvä, vaikka aika ei ole sitä silkkihansikkain kohdellut. Harmi, ettei Lynch saanut tehdä siitä sellaista kuin olisi halunnut.
Je suis 190221
vanha_pieru
19.09.2021 22:22:32
Henri Henri Olavi: Munsta se on ihan hyvä, vaikka aika ei ole sitä silkkihansikkain kohdellut. Harmi, ettei Lynch saanut tehdä siitä sellaista kuin olisi halunnut.

Mielenkiintoista. En tiennytkään tuosta taustausta, ettei Lynch saanut tehdä siitä mieleistään. Miten olisi halunnut toisin tehdä?
Onhan sillä elokuvalla viihdyttävyysarvonsa, mutta jotenkin sitä on minusta rasittavaa katsoa. Lynch nyt ei yleensäkään katsojaa helpolla päästä, mikä on sinänsä hyvä, mutta tämä elokuva jotenkin ärsytti. Se esikoispitkä Eraserhead oli mulle myös vähän liikaa. Ehkä pitäisi katsoa nuo uudestaan, josko olisin sitten suopeampi.
bedlam
19.09.2021 22:34:16 (muokattu 19.09.2021 22:35:17)

Dyyniin liittyen, kannattaa ehdottomasti katsoa dokkari "Jodorowsky's Dune". Leffaan oli kiinnitetty jo mm. Salvador Dali, H. R. Giger, Orson Welles, Moebius, Pink Floyd, Magma, Mick Jagger ja Dan OBannon mutta projekti valitettavasti kaatui esituotantovaiheessa kun pari milliä oli leffaan jo upotettu.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Henri Henri Olavi
19.09.2021 22:36:11 (muokattu 19.09.2021 22:36:35)
bedlam: Dyyniin liittyen, kannattaa ehdottomasti katsoa dokkari "Jodorowsky's Dune". Projektiin oli kiinnitetty jo mm. Salvador Dali, H. R. Giger, Orson Welles, Moebius, Pink Floyd, Magma, Mick Jagger ja Dan OBannon mutta projekti valitettavasti kaatui esituotantovaiheessa kun pari milliä oli leffaan jo upotettu.

Tämä olisi ollut eeppinen projekti. Alkubudjetti huiteli jossain 120 miljoonan dolsun tuntumassa. Olin kuuntelemassa yhtä Joddorowskyn "luentoa", jossa puhui myös tästä, vaikkei se luento koskeutkaan hänen elokuviaan.
Je suis 190221
vanha_pieru
19.09.2021 22:51:09
Henri Henri Olavi: En muista miten se tarina meni, mutta voin googlata. Luin jokin aika sitten Lynchin uuden "Tilaa unelmoida" -kirjan, ja siinä on tuosta(kin) paljon muistelua. Ainakin hirveästi ongelmia ja typeriä kompromisseja rutkasti. Mä rakastin Eraserheadia kun sen joskus lukioikäisenä näin. Sitten parikymppisenä näin uudestaan ja olin sitä mieltä, että vittu mitä paskaa. Sitten ehkä kolmikymppisenä näin sen taas uudestaan ja silloin se taas toimi aivan täysillä. Olen miettinnyt sitä, että kun ihmisen kaikki solut uusiutuvat n. 7 vuoden välein, että vaikuttaako tämä myös elokuvakokemuksiin?

Kiitos vastauksesta. Ei tarvitse googlata minua varten, minunkin koneelta löytyy kuukkeli. Mikä onkin usein kovassa käytössä, jos olen juuri katsonut elokuvan, joka joko suuresti hämmentää tai miellyttää.
Tätä kirjoittaessa TV:ssä pyörii taas The Hudsucker Proxy ja Gsus että se(kin) Coen-viritys jaksaa ilahduttaa, vaikka olen nähnyt sen enemmän tai vähemmän keskittyneesti varmaan puolen tusinaa kertaa.
Lynch on kyllä veikeä tapaus kaikkinensa. En millään jaksaisi odottaa mitä tuleman pitää, kun nyt on nähtävästi Lynchin uuden 13-osaisen Wisteria-sarjan kuvaukset meneillään. Liittyykö jotenkin Twin Peaksiin? Samoja näyttelijöitä ilmeisesti mukana, mutta toisaalta ei ehkä vielä tarkoita Peaks-yhteyttä, koska Lynch usein käyttää samoja näyttelijöitä monissa jutuissaan.
Nuorena, parikymppisenä pidin jostain syystä paljon kokeellisista elokuvista. Kai siinä oli aika paljon kyse silkasta snobismista. Sitten kolmekymppisenä tämmöiset taidetaidejutut tuntuivat usein teennäisiltä. Tässä jonkin aikaa sitten olen taas uudestaan alkanut lämpenemään tämmöiselle haasteellisemmalle ja härömmälle elokuvakerronalle. Nää on näitä. Ihan hyvä kai se on, jos on jotenkin, edes itselle havaittavasti, liikkeessä sisältään. Ooom.
vanha_pieru
19.09.2021 22:56:49
bedlam: Dyyniin liittyen, kannattaa ehdottomasti katsoa dokkari "Jodorowsky's Dune". Leffaan oli kiinnitetty jo mm. Salvador Dali, H. R. Giger, Orson Welles, Moebius, Pink Floyd, Magma, Mick Jagger ja Dan OBannon mutta projekti valitettavasti kaatui esituotantovaiheessa kun pari milliä oli leffaan jo upotettu.

Huh! Tuo olisi kyllä ollut ns. must-see -tapaus. Aika korkean profiilin tekijänimiä, jos tällaisen understatementin heittäisi. Voisi olla melkoinen kulttimaine nykyään tällä elokuvalla, jopa lopputuloksesta riippumatta.
Henri Henri Olavi
20.09.2021 08:16:51
vanha_pieru: Huh! Tuo olisi kyllä ollut ns. must-see -tapaus. Aika korkean profiilin tekijänimiä, jos tällaisen understatementin heittäisi. Voisi olla melkoinen kulttimaine nykyään tällä elokuvalla, jopa lopputuloksesta riippumatta.

Todellakin! Laurentis kuitenkin osti lopulta leffan oikeudet pois, kun usko alkoi tuottajilla ja studioilla loppumaan.
Je suis 190221
Muovinen
20.09.2021 08:55:01

Lynch ei saanut Duneen final cuttia ja on sen jälkeen pitänyt huolen, että sellaisen elokuviinsa saa.

Lynch on sillä tavalla veikeä tapaus, että vaikka en aina täysin nauti teostensa katsomisesta niin ne taatusti ravistelee aina tavalla tai toisella. Joskus reaktio on tullut ihan puskista lopputekstien aikana. Jotenkin se osaa luikerrella tuonne pääkoppaan juuri sopivalla tavalla. Mulla on vielä useampi leffa häneltä näkemättä, kun ei niitä ihan joka nurkassa pyöri. Twin Peaksin uusintakatselun kanssa taas pitää vähän odotella, koska tiedän että katoan siihen maailmaan jälleen aika huolella.
Henri Henri Olavi
20.09.2021 09:11:41
Kannattaa muutenn lukea se uusi "Tilaa unnelmoida" -kirja. Vaikka paljon olen Lynchistä elämäni aikana lukenut ja teoksensa useaan otteeseen katsonut (paitsi Twin Peaksia en koskaan kokonaan vielä), niin tuossa oli paljon uutta ja varsinkin uudenlaisesta tekemisen kulmasta.
Je suis 190221
Tuomoo
20.09.2021 18:17:49
TheMurno: Dune (2021) 5/5.

Pitääköhän tämä käydä jossakin katsomassa, kun tätä niin kaikkialla kehutaan. Harmi, ettei tämä ole yhdenkään lähialueen teattereissa ohjelmistossa.
19.2.2021 never forget
Henri Henri Olavi
20.09.2021 18:19:23
Tuomoo: Pitääköhän tämä käydä jossakin katsomassa, kun tätä niin kaikkialla kehutaan. Harmi, ettei tämä ole yhdenkään lähialueen teattereissa ohjelmistossa.

Täällä on jopa kahdessa teatterissa. Toivottavasti menee vieelä ensi viikolla. Tai tottakai menee.
Je suis 190221
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)