Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 556 57 58 59 6074 75 76 77 78
Antti1
15.09.2021 22:25:50
Posti pesee kätensä lain mukaisella korvauksella ja sit vaan voi voi.
zedder
15.09.2021 22:32:12
Vähän kyllä jänskättäs lähetellä semmosta kalliimpaa keppiä potsin kyydillä. Korvaukset kun on ilmeisti johonkin mitättömään kilohintaan sidottuja eikä sen enempää saa jos käypi ohraisesti.
VIIMEINEN HINTA TAULUSSA!
Henri Henri Olavi
15.09.2021 22:42:13 (muokattu 15.09.2021 22:50:26)
Kallein miteä olen lähettänyt Postin kautta oli 900€ maksanut objektiivi. Pakkasin kyllä niin huolella kuin voi, mutta eipä sekään olisi auttanut, jos joku olisi päättännyt trukilla ajaa pillurallia sen päällä.
Je suis 190221
Metalkallo
15.09.2021 22:44:06
zedder: Vähän kyllä jänskättäs lähetellä semmosta kalliimpaa keppiä potsin kyydillä. Korvaukset kun on ilmeisti johonkin mitättömään kilohintaan sidottuja eikä sen enempää saa jos käypi ohraisesti.

Voisit samantien heittää kepin vaikka järveen.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
kimurantti1
15.09.2021 22:51:22
Matkahuolto rikkoi multa Suhrin Bella -combon, paketti oli rytyssä ja vahvarin kotelo halki. Snadisti kismitti, ei ollut ihan halpa styrkkari. Kiinnostaa kuulla, että mitä JuSun tapauksessa Posti vastaa.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Henri Henri Olavi
15.09.2021 22:52:08
Viime kesänä lähetin Postin kautta elektro-akkarin. Yammun peli kovassa laukussa. Sainkohan mä siitä 300€. Hassua on, että sen lähettäminen jännitti enemmän kuin sen melkein tonnin objektiivin. Ehkä siksi, että paketti oli niin iso.
Je suis 190221
Henri Henri Olavi
15.09.2021 22:53:06
kimurantti1: Matkahuolto rikkoi multa Suhrin Bella -combon, paketti oli rytyssä ja vahvarin kotelo halki. Snadisti kismitti, ei ollut ihan halpa styrkkari. Kiinnostaa kuulla, että mitä JuSun tapauksessa Posti vastaa.

Mitä MH tarjosi korvaukseksi?
Je suis 190221
kimurantti1
15.09.2021 22:55:19 (muokattu 15.09.2021 22:57:31)
Henri Henri Olavi: Mitä MH tarjosi korvaukseksi?

Reippaasti vähemmän, kuin mitä laitteen korjaaminen maksoi. Siitäkin huolimatta, että lähetys oli erikoiskäsiteltävä ja vakuutettu täydestä summastaan.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
JuSu
15.09.2021 22:59:39 (muokattu 15.09.2021 23:02:27)
Antti1: Posti pesee kätensä lain mukaisella korvauksella ja sit vaan voi voi.

Näin se kyllä taitaa olla. 20€ / kg ja seuraava.

Ois saatana pitäny laittaa kiviä sinne laatikkoon mukaan. =)

Mut ymmärrän nyt oululaisia hieman paremmin. Enpä taida itsekään enää mitään lähetellä, jos kilohinta menee yli kahden kympin. Sen verran vituttaa tuo.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
Lego
15.09.2021 23:06:44 (muokattu 15.09.2021 23:07:40)
Ei auta osapuolia suuntaan eikä toiseen mutta oma kokemus matkahuollon kautta oli positiivinen, voisi varmaan koskea ihan postiakin jos olisi halvempi lähettää. Ei oikein voi kilpailla hinnalla jos lähipaketti MH:lla on alle 20 euroa ja postilla vastaava yli metrinen 50..

335-tyyppinen sähkis lähti pahvilaatikossa matkiksen kyytiin tuossa muutama kuukausi sitten, ei mitään ongelmia. Niksi tässä varmaan oli että tuli hieman pakattua pakettia, vaikka siellä oli jo valmiiksi kaulaa varten muotoon rukatut styroksimuotit niin varmistin kaulan monesta eri kohtaa pahvikääreillä ettei vaan pääse liikkumaan ja on keskitetty lootaansa. Tarpeeksi kuplamuovifylläystä varmisti ettei kitara tee ylimääräisiä peliliikkeitä siitä huolimatta kuka sitä pakettia käpälöi. Pelotti vitusti mutta läpi meni systeemistä onneksi.

Pointti, ei voi liikaa paketoida. Ei välttämättä auta jos käy kuten yllä että paketin päällä vedetään rallia mutta onpahan tehty mitä voi. Inhottaa nähdä soitin tuossa kunnossa, toivottavasti keissi selviää.
Syvästä päästä kohti pintaa
Henri Henri Olavi
15.09.2021 23:11:08
Lego: Niksi tässä varmaan oli että tuli hieman pakattua pakettia, vaikka siellä oli jo valmiiksi kaulaa varten muotoon rukatut styroksimuotit niin varmistin kaulan monesta eri kohtaa pahvikääreillä ettei vaan pääse liikkumaan ja on keskitetty lootaansa.

No siis tämä kyllä. Aina niin paljon fylliä, ettei tavara liiku senttiäkään.
Je suis 190221
18is9
16.09.2021 08:26:31

JuSu:Mut ymmärrän nyt oululaisia hieman paremmin. Enpä taida itsekään enää mitään lähetellä, jos kilohinta menee yli kahden kympin. Sen verran vituttaa tuo.

Toisaalta, jos asut Oulussa ja haluat harrastaa kamarumbaa, niin mikä on vaihtoehto? Itse olen matkahuollon kautta liikutellut PRS 513:n, Parker Flyn, erinäisiä Gibsoneita, monenmoista rumpukamaa ja useita tonnin-parin hintaluokassa olevia syntetisaattoreita.

Ainoa kunnon tälli on tullut kun matkahuolto pudotti Paisteen 24" riden jostain korkealta ja se tuli kaikesta pakkaamisesta huolimatta paketista läpi. Lautanen ei onneksi haljennut vaan reunaan tuli koloja, se joko aiheuttaa lautasen halkeamisen myöhemmin tai sitten ei. Oli särkyvänä lähetetty joten oma moka :). Korvasivat jonkun pikkusumman (olikohan 50€). Ostaja oli sitä mieltä että kun olin pakannut hyvin ja kaupat oli tehty niin lautanen on hänen eikä minun ja menee hänen piikkiinsä. Mutta harmitti silti.

Mutta sillä riskillä täällä itse pelaan että joskus voi sattua isompi tälli. Mutta minkäs teet, jos alan odottelemaan että tuohon naapuriin tulee myyntiin se unelmien kampe, niin saan odotella aika kauan.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
JuSu
16.09.2021 08:37:07
18is9: Toisaalta, jos asut Oulussa ja haluat harrastaa kamarumbaa, niin mikä on vaihtoehto?

Vois mennä hoitoon, eikös joku kuulemma ole parantunutkin GASista? =)

Mutta sillä riskillä täällä itse pelaan että joskus voi sattua isompi tälli. Mutta minkäs teet, jos alan odottelemaan että tuohon naapuriin tulee myyntiin se unelmien kampe, niin saan odotella aika kauan.

Jep. Kunhan länkytän, ei mun mielenlaatu kestä ostelemattomuutta... Mutta täytyy harkita noi lähettelyt kyllä uudestaan, miten turvata, jos jotain sattuu.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
parek
16.09.2021 09:17:33
Matkahuolto kuskasi mulle eilen eteläsuomesta Gibson SG:n aivan ehjänä perille tänne pohjoiseen vaikka kitara tuli _pelkässä_ laukussa, ilman pehmusteita tai pahvilaatikkoa.

Joskus pitää ottaa riskejä, että saa napattua hyvän diilin. Ostin sillä asenteella, että pääsen sitten illalla liimaamaan kaulaa lavasta ja rungon päästä.
Tympee Huttunen
16.09.2021 11:25:29
IMO kitarat liikkuu paremmin, kun ne ei ole pakattu liian "hyvin". Pelkkä salkku, joka on teipattu kiinni ja lappu kylkeen on tähän asti toiminut hyvin. Virkailija ymmärtää sen olevan soitin, sitä voi kantaa kahvasta, eikä se saa niin pahaa runtua. Jos sama laitos on pahvilaatikossa, on se hankala kantaa, sen päälle ladataan muita laatikoita ja se voi olla ihan miten tahansa kuormassa. Näin mutuna siis.
18is9
16.09.2021 11:31:26

JuSu: Vois mennä hoitoon, eikös joku kuulemma ole parantunutkin GASista? =)

Tämä voisi kyllä olla ihan varteenotettava vaihtoehto.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
The Jack
16.09.2021 18:56:38
Krice: Lakiin pitäisi saada muutos, se voisi auttaa Postiakin palkkaamaan muitakin kuin apinoita käsittelemään paketteja. Ei se oikeasti olisi kovin hankalaa saada paketit ehjänä perille ja jos sattuu moka niin siitä pitäisi seurata jotakin työntekijälle, ihan niinkuin muillakin työpaikoilla.

Postista on heitetty viime vuosina iso osa vanhasta ja vakinaisesta väestä pihalle. Uusille posteljooneille ja muulle väelle maksetaan ehkä puolet vanhan poispotkitun väen palkasta. Jos siellä sällit alle 10 euron tuntipalkalla duunia painavat, niin työntekijöiden taitotaso ja motivaatio tehdä työtään on ymmärrettävästi heikko.
Metalkallo
16.09.2021 19:21:53
The Jack: Postista on heitetty viime vuosina iso osa vanhasta ja vakinaisesta väestä pihalle. Uusille posteljooneille ja muulle väelle maksetaan ehkä puolet vanhan poispotkitun väen palkasta. Jos siellä sällit alle 10 euron tuntipalkalla duunia painavat, niin työntekijöiden taitotaso ja motivaatio tehdä työtään on ymmärrettävästi heikko.

Juu, tuon takiahan postinjohtajan palkka on niin iso kuin se on. Saisi kyllä postin johtajat hävetä.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Henri Henri Olavi
16.09.2021 20:10:34
Metalkallo: Juu, tuon takiahan postinjohtajan palkka on niin iso kuin se on. Saisi kyllä postin johtajat hävetä.

Munsta johtajilla ei ole mitään syytä hävetä, mutta se systeemi joka tuollaisen paskan mahdollistaa pitäisi räjäyttää.
Je suis 190221
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)