Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 555 56 57 58 5974 75 76 77 78
munkero
13.09.2021 16:50:57
No kylläpä kävi paskasti. Oliko kallis peli?
Itekki joskus soitellu.
JuSu
13.09.2021 16:59:58
munkero: No kylläpä kävi paskasti. Oliko kallis peli?

Ei onneksi, 200 euroa palautin ostajalle.

Saapi nyt nähdä, millainen taistelu tulee Postin kanssa. En ole vielä nähnyt tuota livenä, tuo kuva on vastaanottajan (tai vastaanottamattajättäjän) minulle lähettämä. Muutama päivä kuulemma menee, että palautuu lähettäjälle.

Tsägällä kitara on ehjä. Huonolla tsägällä kaula on poikki. Tai jotain siltä väliltä.

Kahtellaan.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
dajackal
13.09.2021 19:11:53
Hurjan näköinen on. Toivottavasti isommilta vahingoilta on vältytty - tai jos ei ole, niin saa edes jotenkin asiallisen korvauksen.

Ei jälkiviisastelua tahi vi**uilua, vaan rehellinen kysymys: miksi lähetit Postilla? Ei sillä, että Matkahuolto kovin montaa kertaluokkaa luotettavampi olisi, mutta muistaakseni lähetyskustannukset ovat kitaralle luokkaa 50€ Postilla ja matkiksella 20-30€.
Metalkallo
13.09.2021 19:18:03 (muokattu 13.09.2021 19:19:43)
Postin kautta ei kannata lähettää kitaroita, eikä putkivahvareita. Mieluummin matkahuollon kautta vaikka ei sekään 100% varma ole, mutta silti varmempi kuin posti varmasti.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
JuSu
13.09.2021 19:19:38
dajackal: Hurjan näköinen on. Toivottavasti isommilta vahingoilta on vältytty - tai jos ei ole, niin saa edes jotenkin asiallisen korvauksen.

Ei jälkiviisastelua tahi vi**uilua, vaan rehellinen kysymys: miksi lähetit Postilla? Ei sillä, että Matkahuolto kovin montaa kertaluokkaa luotettavampi olisi, mutta muistaakseni lähetyskustannukset ovat kitaralle luokkaa 50€ Postilla ja matkiksella 20-30€.

No tuon lähettäminen postin kautta maksoi 18,80€ särkyvänä lähetyksenä, kun pisin sivu jäi alle metrin. Metri on postilla raja, sen jälkeen tosiaan hinta on viiden kympin luokkaa. Matkiksen kulut olisi olleet muuten samaa luokkaa, mutta se pisin sivu voi olla 120 cm, mikä riittää useimmille kitaroille.
JuSu
13.09.2021 19:25:39 (muokattu 13.09.2021 19:26:16)
Metalkallo: Postin kautta ei kannata lähettää kitaroita, eikä putkivahvareita. Mieluummin matkahuollon kautta vaikka ei sekään 100% varma ole, mutta silti varmempi kuin posti varmasti.

Perustuuko tämä väite kokemukseen? Tää oli mulla ensimmäinen isompi kämmi Postin kautta, ja on tässä vuosien aikana aika paljon tullut läheteltyä ja vastaanotettua. Matkis sen sijaan on hukannut paketteja selkeästi useammin, vaikkakin ne ovat kaikki aina lopulta löytyneet, eikä mitään ole hajonnut.

Toki tämän jälkeen varmasti käytän mieluummin Matkahuoltoa, ainakin hetken.

Matkahuolto on myös hitaampi. Helsingin seudulla on pitkät matkat varsinaisiin toimipisteisiin, joihin toimitus on kyllä nopeaa. Lähipaketti tulee lähemmäs, mutta se ottaa aina sen yhden päivän enemmän, kun se paketti kulkee toimipisteestä pakettipisteeseen.
p130
13.09.2021 19:38:15

JuSu: Perustuuko tämä väite kokemukseen?

Samaa sanoo tuttu musiikkikauppias. Matkahuollollakaan ei onnistu aina, mutta Postin jatkuvaan katastrofiin verrattuna vaihtoehto, jota käyttää mielellään.

Omat kokemukset puoltavat samaa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Progorava
13.09.2021 22:23:18
Tämä on varmaan jonkin sortin ennätys.

Tuli tänään Saksasta paketti DHL:n kantamana. 17:02 ilmestyi hakuun "yritetty toimittaa", mikä luonnollisesti ei pidä paikkansa.

Kuuden aikaan purnasin asiasta naapurille niin hän sanoi päästäneensä DHL:n kuriirin rappuun sisään klo 17.

Tästä huolimatta hän ei jaksanut tulla hissillä viidenteen kerrokseen. Saas nähä mihin päin Laatokan saaristoa tuo kuskataan noudettavaksi. Käsittääkseni DHL:llä ei ole mitään "asiamiesposteja".
dajackal
13.09.2021 22:36:38
JuSu: No tuon lähettäminen postin kautta maksoi 18,80€ särkyvänä lähetyksenä, kun pisin sivu jäi alle metrin. Metri on postilla raja, sen jälkeen tosiaan hinta on viiden kympin luokkaa. Matkiksen kulut olisi olleet muuten samaa luokkaa, mutta se pisin sivu voi olla 120 cm, mikä riittää useimmille kitaroille.

Achså. Harva kitara jää ainakaan laukkuineen tai kunnolla pakattuna alle metrin, siksi olin siinä käsityksessä että ei näitä ikinä kannata Postilla lähetellä. Näköjään poikkeuksia siis on.

Kerro toki sitten miten saaga jatkuu, kun paketti palautuu.
Metalkallo
13.09.2021 23:31:21 (muokattu 13.09.2021 23:37:31)
JuSu: Perustuuko tämä väite kokemukseen?

Ei ole postin kautta kitaran tai vahvarin lähetyksestä, mutta matkiksen on ja matkis ollut parempi vaihtoehto mulle. Postin nyt on tiennyt jo kauan sitten voivan ryssiä kaiken.

Sekin varmasti merkkaa eri paikoissa miten eri ihmiset hoitaa nää ja se on se juttu just mikä merkkaa eniten. Jotkut kohtelee tavaraa oikein ja jotkut toiset taas heittelee eikä välitä toisten omaisuudesta.
Tympee Huttunen
14.09.2021 07:12:29
JuSu: No niin.

Aika monta vuotta sain nauttia posti palveluista ilman isompaa harmia. Nyt tuli sitten kertalaakista enempi.

Vastaanottaja ei ymmärrettävästi ottanut lähettämääni kitaraa vastaan:

https://muusikoiden.net/dyn/users/171764.jpg

Saapi nähdä, mitä paketista paljastuu, kun palautuu minulle. Onneksi tuli laitettua särkyvänä.

Raju kuva. Särkyvää-teippi säästynyt parin sentin turvin. Kelpaisi kuva hyvin mainokseksi.

Mahtaako Posti koittaa veloittaa, nyt kun paketti tuleekin takaisin?
abassimo
14.09.2021 08:39:43
Lähetän aina kitaroita ja bassoja ostajan vastuulla. Jos pakkaus on ollut täysin asiallinen, niin en ota itelleni takkiin sen takia jos Posti tai MH on nähnyt viisaaksi paskoa lähetyksen.
Suddenly diu diu
JuSu
15.09.2021 18:47:49
dajackal: Achså. Harva kitara jää ainakaan laukkuineen tai kunnolla pakattuna alle metrin, siksi olin siinä käsityksessä että ei näitä ikinä kannata Postilla lähetellä. Näköjään poikkeuksia siis on.

Kerro toki sitten miten saaga jatkuu, kun paketti palautuu.

https://1drv.ms/u/s!Aifwcmj3L0KTioshiNd3cwIggwk8wQ

Ei ollu ku kahtena kappaleena.
The Jack
15.09.2021 19:01:13
JuSu: https://1drv.ms/u/s!Aifwcmj3L0KTioshiNd3cwIggwk8wQ

Ai saatana. Iskun on täytynyt olla kova ja paketin pudota korkealta. Mikit ja kaula säästyivät?

"Niin särkyvää,
On onni tää,
Niin mitättömästä voi kaikki sirpaleiksi sälähtää."
Henri Henri Olavi
15.09.2021 19:13:07

Mitä vittua, trukillako tuon päältä on suhattu?
Je suis 190221
p130
15.09.2021 19:22:14

Henri Henri Olavi: Mitä vittua, trukillako tuon päältä on suhattu?

"99,jotain% kuljettamistamme lähetyksistä saapuu perille ongelmitta... ...voisitko antaa meidän tehdä työmme rauhassa. Postin ainoa ongelma on asiakas."

Vakiomuotoinen copypaskottu vastine (jotsain tuollaista muotoilua muistelen) tulee haistatusten kera aina kun ihmettelee rikottua tai kadotettua lähetysä.

Tuo 99,jotain% sattuu mun kohdalle turhan usein. Mutta se on vain yksittäistapaus.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Metalkallo
15.09.2021 19:24:35 (muokattu 15.09.2021 19:31:57)

Taitaa olla jäänyt poikittain pakettien alle niin, että kaulan päällä on ollut paketteja ja rungon päällä toisia kun tuollein on mennyt poikki jos oli vain pussin sisällä. Kovalaukun sisällä olisi ehkä säästynyt vaurioitta.

Saattaa kertoa hyvin miten jotkut työntekijät kasaa paketteja postissa.
Little Savage
15.09.2021 21:51:47
Kyllä tuo on vedetty jollain tylpällä esineellä tai koneella laatikon poikki sitä se räjähtänyt ulostuloreikä laatikon sivussa kertoo.
Ostimpa kerran kitaran Thomanilta. Se oli I-ha kiva mut...
Henri Henri Olavi
15.09.2021 22:25:13
Postilta korvaukset. Itse nostaisin infernaalisen äläkän.
Je suis 190221
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)