Aihe: Win 10 "Sinulla ei ole oikeutta tiedoston avaamiseen"
1
poppamies
12.09.2021 20:36:40

Niin. tämä on varmaan useimmile tuttu herja! En saa Audacityllä avattua mp#, tai saan jos on eka toimenpide kun avaan koneen. Siis eka tiedosto aukeaa mutta ei toinen, tai jos teen jotain muuta välillä.
Olen kokeillut kaikki niksit mitä netistä löytyy mutta mikään ei auta! Tämä on selvästi win10 aiheuttama mutta miten olette selvittäneet tuon ongelman?
G strings are for strippers
Krice
12.09.2021 22:55:28

Voi viitata siihen, että joku toinen ohjelma käyttää kyseistä tiedostoa samaan aikaan. Kun kyse on Audacitystä niin kokeilisin jotakin toista vastaavaa ohjelmaa, että onko sillä vaikeuksia avata niitä tiedostoja.
poppamies
13.09.2021 19:32:15 (muokattu 13.09.2021 19:33:59)

Krice: Voi viitata siihen, että joku toinen ohjelma käyttää kyseistä tiedostoa samaan aikaan. Kun kyse on Audacitystä niin kokeilisin jotakin toista vastaavaa ohjelmaa, että onko sillä vaikeuksia avata niitä tiedostoja.

Voin kyllä avata tiedostoja toiella mesaohjelmalla, esim. Transcribe'lla Windowsin Geoove Musicilla. Siis Winukka väittä että "sinulle ei ole oikeuksia avata tiedostoa
G strings are for strippers
Krice
14.09.2021 16:57:21

poppamies: Voin kyllä avata tiedostoja toiella mesaohjelmalla, esim. Transcribe'lla Windowsin Geoove Musicilla. Siis Winukka väittä

Eli ongelma on Audacityssä. Näitä on nähty ennenkin open source -ohjelmissa, esim. Code::Blocksilla on ollut ongelmia tiedostojen oikeuksien kanssa kun koodaajat tekee mitä sattuu. Pilipali-open source -softat kannattaa vaihtaa sellaisiin, jotka toimii, sillä siitäkin ongelmasta pääsee eroon.
basisti1971
16.09.2021 11:50:51
Moi.

poppamies: Voin kyllä avata tiedostoja toiella mesaohjelmalla, esim. Transcribe'lla Windowsin Geoove Musicilla. Siis Winukka väittä että "sinulle ei ole oikeuksia avata tiedostoa

10-käytössä Audacitystä ei kokemusta ole, mutta eipä mp3:set wanhemmalla XP-koneellakaan ihan ongelmattomasti toimi.
Itse olenkin muuttanut mp3:set jollain muulla ohjelmalla wav:eiksi, tai käsitellyt vain valmiiksi waveina olevia.
Tuon ikäisessä kuin mulla erillinen LAME oli pakollinen, ja aiheutti kyllä silloin tällöin käyttiksen herjoja jopa mun vähäisessä käytössä.

Windows on mun kokemuksen perusteella hierarkiassa aina ykkösenä, joten riippumatta siitä onko ristiriidan aiheuttaja windows, joku muu ohjelma tai jommankumman apuohjelma, tuloksena on "windows hälytys".
Windows kuitenkin resurssit jakaa, joten on tavallaan loogista (86*86 arkkitehtuuria) että se myös ristiriidoista herjaa.

Resurssienhallinnasta saatat löytää vihjeitä tuohon periwindowsmaiseen toimintaan, mutta saattaa vaatia syvempää tietoteknistä osaamista.

Yksi potentiaalinen syyllinen saattaa olla se että windows-päivitys taisi tulla jokunen viikko takaperin, ja perinteisesti MS-päivitykset ovat aina aiheuttaneet kaikenlaista pikkukiusaa kolmansien osapuolten softien kanssa.

T:Samuli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)