Aihe: Hääkeikalle valmistautuessa..
1 2 3 4
Voxauttaja
03.07.2004 00:51:02
...kuuntelen tässä Simo Silmun säveltämää valssia, jota en ole ennen kuullut. Minun ei tarvitse kun kompata kitaralla, mutta Silmun biisit eivät noudata sointujen osalta mitään opittua kaavaa. Hyvä niin, mutta vittumainen jobi minulle, kun tuurauskeikka iski silleen, että kuulin biisin eilen ensimmäistä kertaa ja lauantaina pitäisi jo soittaa. Itse en siis osaa soittaa nuoteista, edes sointuja.

On muutenkin varmaan ihan "hauska" keikka. kuulemma yhdeltä päivällä pitäis "show" olla pystyssä lauteilla, which makes 6-7 tuntia instrumenttien virittelyä sun muuta touhua. Itse ajattelinkin tänään siirtää kännin tieltä sen nauhakaiun huollon kun siihen huomenna on aikaa reilusti, kunhan muistaa ottaa tarvikkeet ja kemikaalit mukaan.
Mielessä kävi, että onkohan hääporukoiden mielessä koskaan käynyt että kuinka paljon boolia ja omia juomia bändi ehtii juomaan sinä aikana mitä kuluu turhautuessa kamojen pystytyksestä ensimmäiseen biisiin... Ihan mielelläni olisin itsekin selvistäpäin silloin, mutta lipsahduksille on monta tuntia varaa...
isojussi
03.07.2004 01:21:03
...Itse en siis osaa soittaa nuoteista, edes sointuja...

Siis jos joku sanoo, että tässä on vaikka geeseiska, et ymmärrä mistä on kysymys? Vedätkö kaiken 100%:sesti korvalla?

On muutenkin varmaan ihan "hauska" keikka. kuulemma yhdeltä päivällä pitäis "show" olla pystyssä lauteilla, ...Mielessä kävi, että onkohan hääporukoiden mielessä koskaan käynyt että kuinka paljon boolia ja omia juomia bändi ehtii juomaan sinä aikana mitä kuluu turhautuessa kamojen pystytyksestä ensimmäiseen biisiin......

Mulla on nyt perättäisinä lauantaina keikat niin, että vien kamat jo 10:ltä aamulla. Huomenna käyn siinä välissä vetämässä toisen keikan ja viikon päästä keikka on ihan muutaman kilsan päässä ja painun roudauksen jälkeen takaisin perheen pariin.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
KoskPaavo
03.07.2004 02:51:05
Mä menen huomenna Ristiinaan 50-vuotisjuhliin keikalle, ei hirveästi jännitä mitä siellä pitäis soittaa.
Voxauttaja vois tuoda mulle sen nauhakaikunsa huoltoon , voin sanoa mitä kemikaaleja tarvitaan, puhdistusta vaan...
Soittaja selviää aina.
Tankoprinssi
03.07.2004 16:41:39 (muokattu 03.07.2004 16:42:42)

Siis jos joku sanoo, että tässä on vaikka geeseiska, et ymmärrä mistä on kysymys? Vedätkö kaiken 100%:sesti korvalla?

Tätä mäkin ihmettelin?? Tuntuu aika ihmeelliseltä?

No joo minäkin tulin tunti sitten kamojen viennistä ja "sound-chekistä" samalla treenattiin vielä häävalssia. Klo 18.00 lähetään takaisin "pelipaikalle" jonne matkaa on n 30 km. Mutta varoituksen sanana, että älkää hyvät miehet (ja miksei naisetkin) pilatko toisten häitä heilumalla kännissäpäin siellä lavalla. Siis ensin työt ja sitten vasta huvit.
Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras
Tankoprinssi
03.07.2004 16:43:52 (muokattu 03.07.2004 16:45:31)

????
Tankoprinssi
03.07.2004 16:45:01

Voi P...kele! Oonko mä jo näin kännissä? etten osaa käyttää näitä lainauksia.
baron
04.07.2004 03:13:19

Voi P...kele! Oonko mä jo näin kännissä? etten osaa käyttää näitä lainauksia.

Mä oon just tullut himaan onnistuneelta hääkeikalta. Tarkoittaa niin paljon kehuja, ettei punastumatta voi toistaa.

Miten pitää soittaa että turakaiset haukkuu?
En oo vielä keksinyt, aina kehuvat.

Onks' se siinä ero, että mä meen viihdyttämään ihmisiä ja jos mä siinä onnistun, itsekin viihdyn??

Mä en oikeesti ymmärrä sitä, että turakaisia haukutaan. Mehän ollaan yhteisesti todettu, että ne ei ymmärrä musasta mitään.

Se onkin taitolaji tarjota heille sitä, mistä ne tykkää!!!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Fuzzy Boner
04.07.2004 03:22:11
Mä oon just tullut himaan onnistuneelta hääkeikalta. Tarkoittaa niin paljon kehuja, ettei punastumatta voi toistaa.

Onks' se siinä ero, että mä meen viihdyttämään ihmisiä ja jos mä siinä onnistun, itsekin viihdyn??

Mä en oikeesti ymmärrä sitä, että turakaisia haukutaan. Mehän ollaan yhteisesti todettu, että ne ei ymmärrä musasta mitään.

Se onkin taitolaji tarjota heille sitä, mistä ne tykkää!!!

SAMA TÄÄLLÄ. Ehkä ne kehu vaan siks et mä oon Baronin poika
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
04.07.2004 03:32:28

SAMA TÄÄLLÄ. Ehkä ne kehu vaan siks et mä oon Baronin poika

Sä oot ollut oppivainen. Kyllä susta vielä kunnon humppamuusikko tulee, kun mä sua vielä vähän opastan.
Fuzzy Boner
04.07.2004 03:33:16
Sä oot ollut oppivainen. Kyllä susta vielä kunnon humppamuusikko tulee, kun mä sua vielä vähän opastan.

ei se musa, mut.................
baron
04.07.2004 03:36:10

ei se musa, mut.................

Nyt mä en ymmärrä??

Häiritseekö sua ne hyvinmuodostuneet fanit???
Fuzzy Boner
04.07.2004 03:38:55
Nyt mä en ymmärrä??

Häiritseekö sua ne hyvinmuodostuneet fanit???

Mua ei häiritse mikään. Ollaan hiljaa niin saadaan kalaa.
Fuzzy Boner
04.07.2004 12:51:14
On se kyllä niin että ei tuo tuommoinen perinteisempi tanssimusan soittaminen ole todellakaan mitään *mitä voi vasurilla vetää*. Eilen soitettiin muutama valssi ja foxi. Oli Fuzilla hiki otsalla ku piti skarpata niin että kuulostaa edes sinne päin tyylinmukaiselta.
Have
04.07.2004 13:09:25 (muokattu 04.07.2004 13:12:35)

No voisit aloittaa vaikka niin, että nostat volumea oikein reilusti masterhanikoista. Ja kaikki turakaiset, jotka tulevat jotain pyytämään, täytyy välittömästi mahdollisimman tylyin sanakääntein palauttaa takaisin omaan mitättömyyteensä. Äläkä missään nimessä hymyile kenellekään! Se on suurin virhe, minkä muusikko voi työssään tehdä. Näillä eväillä kun koitat, niin eiköhän ala löytyä toisenlaistakin vastakaikua. Onnea yritykselle! Niin ja tietysti vielä esimerkki vuosien takaa: Eräs veteraani meni kehumaan takahuoneeseen asti esiintynyttä bändiä, johon kitaristi totesi, että mua ei vittuakaan kiinnosta sun mielipitees. Että näillä eväillä eteenpäin hyvä Baron.
C7
04.07.2004 14:08:23
Minun ei tarvitse kun kompata kitaralla
Valssin komppaaminen on kuule taitolaji, kuten muidenkin biisien komppaaminen...mutta valssi etenkin on melko arka, jossa tarvitaan vähän tyylitajua. Kuten H. Laurila aikoinaan totesi: "Komppaamisesta kitaristi tunnetaan!" ... Tarkkaa työtä ja mielenkiintoista, jos haluaa värikkäästi kompata, eikä vain vetele kieliä ylös alas. Hieno laji:-)
vanha, mutta edelleen elossa!
isojussi
04.07.2004 14:20:41
C7 puhuu asiaa.

Oonpa nähny esimerkkejä siitä, kuin toki teknisesti taitava, mutta perkeleen rasittavan soolojajokaväliin-koohotussoittotyylin omaava kitarasankari onkin yllättäen innostunut komppaamisesta. Upeeta jälkee - ikä yleensä auttaa napoleonikompleksiin...;-)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Voxauttaja
04.07.2004 15:47:39

No sen verran bändin kanssa touhutessa väkisinkin oppii, että tiedän miltä seiskasointu kuulostaa, ja kun kitarassa on G-kieli, niin se sointu on helppo löytää. Jos minun tehtäväkseni tulee biisin intro, niin kysyn sävellajin muilta soittajilta ennen biisiä, ja etsin sen kitaran kielten nimien perusteella.
Suhteellisella sävelkorvalla pelaan 100% eli kun tietää millä korkeudella mennään, niin se riittää. Ongelmia tuottaa lähinnä sovitukset, joissa soinnut ovat erilaiset. Siksi pyrinkin kirjoittamaan orkesterille sointulaput. Senkin osaan kyllä, kun haen ne äänet kitarasta, mutta mitään seiskasointuja erikoisempia en osaa kirjoittaa ilman oppikirjaa. Toisaalta en pyrikään siihen. Minun filosofiani on että on parempi kun säestäjät säestää perussoinnuilla ja soolosoittimet koristelee ne muut äänet siihen päälle. Turha tukkia pohjaa liikaa.
Voxauttaja
04.07.2004 15:49:34
Voxauttaja vois tuoda mulle sen nauhakaikunsa huoltoon , voin sanoa mitä kemikaaleja tarvitaan, puhdistusta vaan...

Kiitos tarjouksesta, mutta itse suoritan vastaavaa palvelua muillekin soittajille. =)
Voxauttaja
04.07.2004 15:52:58 (muokattu 04.07.2004 15:55:27)
Valssin komppaaminen on kuule taitolaji, kuten muidenkin biisien komppaaminen...mutta valssi etenkin on melko arka, jossa tarvitaan vähän tyylitajua. Kuten H. Laurila aikoinaan totesi: "Komppaamisesta kitaristi tunnetaan!" ... Tarkkaa työtä ja mielenkiintoista, jos haluaa värikkäästi kompata, eikä vain vetele kieliä ylös alas. Hieno laji:-)

Jep, itse soitan aika herkällä tatsilla. Volumet kaakossa, mutta hennolla otteella. Saa huimasti dynamiikkaa soittoon, ja valssit komppaan alhaalta ylöspäin. :-) Välillä vähän koristelen jotakin sopivaa.
Mulla ei soittotekniikka päätä huimaa, mutta tyylitajua on tähän musiikkiin.

Meni keikka itseasiassa ihan hyvin, vaikka 7 tuntia nuokuttiinkin keikkabussissa ennen kun päästiin asiaan, ja paskakaivo lemusi vieressä...
Yleisö kiitteli ja pyysi encorea :-) Paras hääkeikkani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)