ituvirtanen 11.08.2021 10:55:22 | |
---|
Nelivitonen on vakio. Kevyemmälle tatsille suosittelisin 40 - 100 tai 40 - 95 -settiä. 35 ja 30 alkavat setit ovat jo kitaran seiskaa vastaavia ja sopivat ehkä parhaiten släppihirmuille. Muun muassa Vigierin ensiasennuskielet ovat 40 - 95 ja ne ovat todella matalalla. SS on nikkeliä kirkkaampi, D'Addario ja GHS ovat olleet hyvin saatavilla vuosia ja toimineet toivotusti. |
Hannu A 16.08.2021 17:08:25 | |
---|
Joo laukkakomppaan edellisiä. 40-60-80-100 tai 45-65-85-105 lienee aikalailla sitä mitä voisi nimittää peruskielisetiksi. "If you don't feel it, don't play it"
- James Jamerson |
Räbbänä 20.08.2021 18:04:49 | |
---|
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
Hiukan outoa. Yritin tilailla Schallerin hihnalukkoja netin kautta paristakin liikkeestä mutta ilmoittivat että ei löydy. Paikallisessa F-Musiikissa sama laulu. Ei kuulemma ole eikä saa oikein mistään... Olisin itse asiassa tarvinnut vain niitä tappiosia, hihnan lukkoja on muutama ylimääräinenkin. Sp Elektroniikasta sitten tilasin, Boston / Schaller osina, ainakin tilausvahvistus tuli, katsotaan mitä posti tuo. Sama ongelma oli myös kitaraständin kanssa, 7 kitaralle tarkoitettua sai metsästää oikein urakalla Suomesta. Juuei. |
anapena 13.09.2021 14:47:15 | |
---|
JK: Hiukan outoa. Yritin tilailla Schallerin hihnalukkoja netin kautta paristakin liikkeestä mutta ilmoittivat että ei löydy. Paikallisessa F-Musiikissa sama laulu. Ei kuulemma ole eikä saa oikein mistään... Olisin itse asiassa tarvinnut vain niitä tappiosia, hihnan lukkoja on muutama ylimääräinenkin. Sp Elektroniikasta sitten tilasin, Boston / Schaller osina, ainakin tilausvahvistus tuli, katsotaan mitä posti tuo. Sama ongelma oli myös kitaraständin kanssa, 7 kitaralle tarkoitettua sai metsästää oikein urakalla Suomesta. Nyt tossa olis jouten 5 kitaran teline, jos joku lähialueelta kaipailee niin parilla kahvipaketilla (tumma paahto) voi lunastaa. Telineessä hiukan alaosan pehmusteessa koiranvintiön jälkiä, mutta muuten ihan toimiva teline. Oishan telineelle käyttöä, mutta sijaintini on Pirkanmaa TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Kunnallisjäte 14.09.2021 22:05:08 | |
---|
Mulla on nyt nelikielisessä 45-105 setti (34" skaala). Tosi hyvän tuntuinen jäykkyys standardi vireellä. Bändi jossa nyt soittelen käyttää kuitenkin drop c# virettä (c#g#c#f#). E-kieli tuntuu vähän lerpulta. Ajattelin kokeilla 110:ä paksuinpana. Vaatiiko tämä yleensä vielä satulan viilaamista vai pitäisikö mennä heittämällä? Tietenkin 50-110 voisi myös harkita jos menee yleensä suoraan. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Seba 15.09.2021 07:55:57 | |
---|
Kunnallisjäte: Mulla on nyt nelikielisessä 45-105 setti (34" skaala). Tosi hyvän tuntuinen jäykkyys standardi vireellä. Bändi jossa nyt soittelen käyttää kuitenkin drop c# virettä (c#g#c#f#). E-kieli tuntuu vähän lerpulta. Ajattelin kokeilla 110:ä paksuinpana. Vaatiiko tämä yleensä vielä satulan viilaamista vai pitäisikö mennä heittämällä? Tietenkin 50-110 voisi myös harkita jos menee yleensä suoraan. Ei voi varmuudella tietää mutta yleensä kyl menee suoraan. Jos vähän ahdistaa niin voi hangata sitä kieltä hieman eestaas satulauralla ja hioa sillä vähän lisää tilaa sinne. |
Kunnallisjäte 15.09.2021 10:01:22 (muokattu 15.09.2021 10:01:39) | |
---|
Seba: Ei voi varmuudella tietää mutta yleensä kyl menee suoraan. Jos vähän ahdistaa niin voi hangata sitä kieltä hieman eestaas satulauralla ja hioa sillä vähän lisää tilaa sinne. Joo, ok. Pitää vaan nyt kokeilla, niin sillähän se selviää. Mulla on messinkisatula, joten en taida viitsiä suuremmin viilailla sittenkään. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
munkero 07.10.2021 13:10:37 | |
---|
TERE! Mulla on kitaroiden puolella vakiintunu elixirit käyttöön pitkän ikänsä takia. Mitenkäs nuo pinnotetu toimii basson kanssa? Eli sama suomeks: voiko bassoon lyödä elixirit kiinni ja soitella muutaman vuoden ilman suurempia huolia? Kahteen pitkäkaulaseen pitäs kieliä vaihdella eikä viittis ihan nollakokemuksella pistää satasta kieliin. Itekki joskus soitellu. |
fcpr 07.10.2021 13:30:28 | |
---|
Tuosta varmaan eriäviä mielipiteitä löytyy. Mulle henkilökohtaisesti esim. Elixirit eivät ole olleet toimiva ratkaisu bassolla. Alkuun soundi on tosi hyvä, mutta suht nopeasti se kirkkaus häviää. Tämähän ei ole automaattisesti huono asia, toisille se on ihan ok. Mulle on toimineet DR Strings Hi-Beam kielet. Tai näistä löysin itselleni sopivan hinta vs. kirkkauden kestävyys suhteen. |
Deino 07.10.2021 15:11:26 | |
---|
|
absqua 08.10.2021 09:04:29 | |
---|
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Deino 08.10.2021 18:35:12 | |
---|
absqua: Rafael Paseiro Thänks! :) |
Seba 11.10.2021 08:05:26 | |
---|
munkero: TERE! Mulla on kitaroiden puolella vakiintunu elixirit käyttöön pitkän ikänsä takia. Mitenkäs nuo pinnotetu toimii basson kanssa? Eli sama suomeks: voiko bassoon lyödä elixirit kiinni ja soitella muutaman vuoden ilman suurempia huolia? Kahteen pitkäkaulaseen pitäs kieliä vaihdella eikä viittis ihan nollakokemuksella pistää satasta kieliin. Niistä tulee hämähäkinseittiä aika äkkiä varsinkin jos plekua meinaa näyttää niille. Jokusen satsin käytin aikoinaan mitta ei niistä "ikikieliksi" ole. Ite käyttelen erni pallin slinkyjä. En jaksa vaihdella huvin vuoksi ja itellä ne toimii vuosia ihan hyvin. Tykkään slinkyjen tatsista, ne on just sopivat kun esim elixirit on vähän turhan liukkaat ja perus daddat repii nahat sormista. |
Tympee Huttunen 11.10.2021 08:07:47 | |
---|
Seba: Niistä tulee hämähäkinseittiä aika äkkiä varsinkin jos plekua meinaa näyttää niille. Jokusen satsin käytin aikoinaan mitta ei niistä "ikikieliksi" ole. Ite käyttelen erni pallin slinkyjä. En jaksa vaihdella huvin vuoksi ja itellä ne toimii vuosia ihan hyvin. Tykkään slinkyjen tatsista, ne on just sopivat kun esim elixirit on vähän turhan liukkaat ja perus daddat repii nahat sormista. Onko daddarion NYXL-kielistä kokemuksia? Kitaralla ne ainakin on helkkarin hyvät, mutta niiden tatsi on vähän tarttuvampi, jopa oikeastaan karhea. Mutta miten mahtaa olla bassokielilillä? |
Seba 11.10.2021 08:17:53 | |
---|
Tympee Huttunen: Onko daddarion NYXL-kielistä kokemuksia? Kitaralla ne ainakin on helkkarin hyvät, mutta niiden tatsi on vähän tarttuvampi, jopa oikeastaan karhea. Mutta miten mahtaa olla bassokielilillä? En oo moisia kokeillut, lähinnä perus XL:iin rajoittuu kokemukset, mutta ne on mulle liian karheat, ja nyxl mainostaa myös että ei ole pinnoitetta ja tuntuu oikeilta bassonkieliltä, niin jää mielikuva että ne on samanlaista santapaperia mun fairysormille. |
Kunnallisjäte 19.10.2021 11:10:43 (muokattu 19.10.2021 11:11:12) | |
---|
Tympee Huttunen: Onko daddarion NYXL-kielistä kokemuksia? Kitaralla ne ainakin on helkkarin hyvät, mutta niiden tatsi on vähän tarttuvampi, jopa oikeastaan karhea. Mutta miten mahtaa olla bassokielilillä? Mulla on bassossa nyxl 105-45 setti. Aiemmin juuri kitaralla käyttänyt ja hyväksi todennut. Tosi hyvän tuntuiset myös bassolla. Soundissa ei moittimista enkä ole huomannut kulumista. Tosin olen bassolla aika newbie ja soitan vain sormin. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Nazareth 22.12.2021 15:25:07 | |
---|
Askartelin-paskartelin modifioimalleni Planet Wavesin halpisnahkahihnalle plektrataskun. Aiempi modifikaatio ko. hihnalle oli millin paksuisen nahkasoiron liimaaminen kääntöpuolelle plus tikkaaminen, luirusta hihnasta tuli ihan kunnon jykevä. https://muusikoiden.net/dyn/users/172928.jpgSitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. |
anapena 22.12.2021 16:16:14 | |
---|
Nazareth: Askartelin-paskartelin modifioimalleni Planet Wavesin halpisnahkahihnalle plektrataskun. Aiempi modifikaatio ko. hihnalle oli millin paksuisen nahkasoiron liimaaminen kääntöpuolelle plus tikkaaminen, luirusta hihnasta tuli ihan kunnon jykevä. https://muusikoiden.net/dyn/users/172928.jpg Nyt on tyyltä ja tekemistä. Omaan nailonPWhen vois kans tikata jotain, sinänsä tukeva, mutta ei miellyttävä. TommiW.- Autot, kämpät ja piparit. |
Nazareth 22.12.2021 17:04:27 (muokattu 22.12.2021 17:16:38) | |
---|
anapena: Nyt on tyyltä ja tekemistä. Omaan nailonPWhen vois kans tikata jotain, sinänsä tukeva, mutta ei miellyttävä. Kiitos. Tuon ostin aihioksi https://www.strings.fi/kitarahihnat … -classic-leather-guitar-strap-black Todella lerppu vakiona, ku "laminoin" ekstrakerroksen nahkaa siihen ni tuntui siltä kuin olisi muutamaa hintaluokkaa parempi hihna käytössä, vaikka itse sanonkin. EDIT: hintaisekseen vakiona ihan käyttökelpoinen hihna, mut tuli ajatus jostain et mitä jos sitä pystyisi parantamaan vielä. Hihnan toiseen päähän tikkasin palasen paksua parkkinahkaa joka jäykisti kokonaisuutta niin että hihna ei ainakaan vahingossa irtoa takapuoleltakaan. Linkissä kuva itse hihnasta parantelun jäljiltä ja hihnan kapean pään lisävahvike https://img.aijaa.com/b/00228/15019463.jpg Tottakai tappireiät kuluu siinä missä muidenkin hihnojen, mut en oo tuota ottamassa irti. Sen verran oli pakko ottaa irti että sai ton plekutaskun tehtyä.Hihnalukot auttanee sitten jos niin ikävä tilanne tulee että hihna ei pysy paikoillaan. Sitkeä rotta. Aina ei voi voittaa. |