p130 06.09.2021 07:19:56 | |
---|
dajackal: Täytyykö tämä ymmärtää niin, että a) taidot on karttuneet jo niin hyviksi että ei ole enää tarvetta harjoitella paskoilla, uskaltaa vaihtaa nauhat hyviinkin kitaroihin vai b) homma todettu sen verran haastavaksi tehdä hyvin että olet siirtynyt vain ostamaan rahalla valmiiksi hyviä? :D Mulla oli vähän aikaa sitten kourassa Munkin nauharemppaama laite, ei halppis. Ei valittamista työssä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Little Savage 06.09.2021 19:38:01 (muokattu 06.09.2021 20:38:15) | |
---|
Möö! Ei mitn. Ostimpa kerran kitaran Thomanilta. Se oli I-ha kiva mut... |
rainmaker 07.09.2021 22:25:47 | |
---|
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1672749 Muistaako joku, onko tämä(kään) Gibsonin malli maksanu uutena läheskään noin paljon, mitä nyt pyydetään? Noissa hinnat-alkaen Gibsoneissa on joku ihme ylihintabuumi menossa, ihan poskettomia pyyntöjä. Jostain Faded sg:stä saattaa olla 700 euron luokkaa hintapyynti, kun standard sg:t on monesti himpun alle tonnin hintapyynnöillä kaupan. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
opel99 08.09.2021 07:06:08 | |
---|
rainmaker: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1672749 Muistaako joku, onko tämä(kään) Gibsonin malli maksanu uutena läheskään noin paljon, mitä nyt pyydetään? Noissa hinnat-alkaen Gibsoneissa on joku ihme ylihintabuumi menossa, ihan poskettomia pyyntöjä. Jostain Faded sg:stä saattaa olla 700 euron luokkaa hintapyynti, kun standard sg:t on monesti himpun alle tonnin hintapyynnöillä kaupan. ja torillahan oli juur(ja mahd.vieläkin)sg melody maker joita myytiin alle 400e uusia niin 500e pyynnillä,omastansa saa toki pyytää mutta jos meinaa myydyksi saada niin varmaan pyyntiänsä kannattais suhteuttaa siihen mitä uusi maksoi,toki esim HW1fenkuissa on ollut tämä sama hulluttelu linja hinnoissa mitä olen niitä myynnissä nähnyt ei se ikä vaan asenne |
jpousi 08.09.2021 07:56:38 | |
---|
rainmaker: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1672749 Muistaako joku, onko tämä(kään) Gibsonin malli maksanu uutena läheskään noin paljon, mitä nyt pyydetään? Noissa hinnat-alkaen Gibsoneissa on joku ihme ylihintabuumi menossa, ihan poskettomia pyyntöjä. Jostain Faded sg:stä saattaa olla 700 euron luokkaa hintapyynti, kun standard sg:t on monesti himpun alle tonnin hintapyynnöillä kaupan. Omasta Gibson Les Paul CM 2015 -kitarastani (CM=Chick Magnet) sain viime vuonna m.netin torilla vaivaiset 400 euroa. Omassani oli rumempi viilupinta kuin tuossa edellä mainitussa yksilössä, mutta silti! Myyntiaika oli myös aika pitkä. Kyselyjä ja vaihtotarjouksia tuli kyllä monta. Toisaalta ei tuo alunperinkään maksanut minulle Thomannilta tilattuna kuin 499 euroa. Oho, eiku! |
18is9 08.09.2021 08:51:53 | |
---|
jpousi: Omasta Gibson Les Paul CM 2015 ... Toisaalta ei tuo alunperinkään maksanut minulle Thomannilta tilattuna kuin 499 euroa. Minä muistan kanssa nämä, oli hilkulla etten silloin tilannut. Yksi mikki vähän rajoittaa, joten jätin väliin. Jos nyt oikein muistan niin tuota nyt myynnissä olevaa vastaava (tai sitten tuo sama) tuli torille tuommoisella järjettömällä pyynnillä musitaakseni pari viikkoa sen jälkeen kun Thomann alkoi näyttä out of stockia, ja silloin ilmoituksessa taisi vielä lukea että oli tilannut tämän kokeilumielessä Tompalta. En tosiaan osaa sanoa oliko se just tämä sama kitara. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
marke- 08.09.2021 11:07:53 | |
---|
|
samiko 08.09.2021 11:29:05 | |
---|
Heroin: Ylihintaisista Gibsoneista.. onko tämä sellainen? http://www.kitarakuu.fi/tuotteet/kitarat/gibson-les-paul-custom-2001/ Vähän tuntuu, että on. Tekisi mieli käydä koittamassa, mutta en renkaita potkiin lähde jos tuo on liian kallis. Äkkiä selaamalla vaikuttaisi, että ainakin 500€ liikaa? Vähän miten sen ottaa... -00 luvun puolessa välissä noi maksoi uutena just ton verran. Toisaalta nykyään ei saa mitään CS Les Paulia alle 4000e uutena, ja tuo malli näyttäisi olevan nykyään n.4400e. |
marke- 08.09.2021 12:08:36 | |
---|
samiko: Vähän miten sen ottaa... -00 luvun puolessa välissä noi maksoi uutena just ton verran. Toisaalta nykyään ei saa mitään CS Les Paulia alle 4000e uutena, ja tuo malli näyttäisi olevan nykyään n.4400e. Okei. Reverbissä oli joku Venäjällä 2500€, mutta huonomassa kunnossa ulkoisesti. Tonni lisää uuteen kuulostaa aika vähältä. 3,4k€ on jo sen verran paljon kitaraan rahaa ainakin itselle, että ehkä sitä sitten säästää pakasta vedettyyn jos pakko saada. Rahaa menee jokatapauksessa paljon ja jonkun toisen kullittama kitara voi harmittaa. |
Laulava Kylätohtori 08.09.2021 12:27:19 | |
---|
Heroin: Okei. Reverbissä oli joku Venäjällä 2500€, mutta huonomassa kunnossa ulkoisesti. Tonni lisää uuteen kuulostaa aika vähältä. 3,4k€ on jo sen verran paljon kitaraan rahaa ainakin itselle, että ehkä sitä sitten säästää pakasta vedettyyn jos pakko saada. Rahaa menee jokatapauksessa paljon ja jonkun toisen kullittama kitara voi harmittaa. Ja tuon hintaisissa kitaroissa aika merkittävää on, että Kitarakuussa saat kokeilla sitä kitaraa ennen ostoa, venäläisessä et. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori: Ja tuon hintaisissa kitaroissa aika merkittävää on, että Kitarakuussa saat kokeilla sitä kitaraa ennen ostoa, venäläisessä et. Hyvin kiteytetty. Komppia tälle. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
marke- 08.09.2021 13:30:15 (muokattu 08.09.2021 13:34:20) | |
---|
Kuten olen aiemmin maininnut, olen tosi vahvasti eri mieltä. Liikkeessä testauksen arvo on todella pieni verrattuna siihen, että etämyynnissä soittimeen saa oikeasti tutustua rauhassa ja tarvittaessa palauttaa ilman sen kummempia perusteluita. Juurikin kun hinnat alkaa olla tuollaista luokkaa. (Edit: koskien siis liikkeitä, ei välttis Reverbiä) |
iec 08.09.2021 13:38:38 | |
---|
Heroin: Kuten olen aiemmin maininnut, olen tosi vahvasti eri mieltä. Liikkeessä testauksen arvo on todella pieni verrattuna siihen, että etämyynnissä soittimeen saa oikeasti tutustua rauhassa ja tarvittaessa palauttaa ilman sen kummempia perusteluita. Juurikin kun hinnat alkaa olla tuollaista luokkaa. (Edit: koskien siis liikkeitä, ei välttis Reverbiä) Jep. Asiallisesta ja hyvämaineisesta kitarakaupasta voi ostaa netin kautta kokeiluun ja palauttaa jos on vikaa tai muuten vain sopimaton itselle . Jonkun ebayn tai reverbin kautta yksityiseltä ostaessa homma onkin aika lailla hankalampaa - aivan sama mistäpäin maailmaa sen soittimen hommaa. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
JuSu 08.09.2021 14:55:15 | |
---|
iec: Jep. Asiallisesta ja hyvämaineisesta kitarakaupasta voi ostaa netin kautta kokeiluun ja palauttaa jos on vikaa tai muuten vain sopimaton itselle . Eikä sen nyt tarvi olla edes mitenkään erityisen hyvämaineinen pulju, kunhan noudattaa etämyynnin sääntöjä, joissa pätee 14 vrk palautusaika ilman sen kummempia selityksiä. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
velipekka 08.09.2021 15:01:32 | |
---|
JuSu: Eikä sen nyt tarvi olla edes mitenkään erityisen hyvämaineinen pulju, kunhan noudattaa etämyynnin sääntöjä, joissa pätee 14 vrk palautusaika ilman sen kummempia selityksiä. Tuota olen välillä pohtinut, että koskeeko vain suomalaisia liikkeitä (kansallinen lainsäädäntö) vai myös ulkomaalaisia liikkeitä ? |
JuSu 08.09.2021 15:12:23 | |
---|
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Laulava Kylätohtori 08.09.2021 15:23:52 | |
---|
Etämyynnit ei tosin paljon vaikuta, jos ollaan ostamassa yksityiseltä käytettyä. Tai vaikka liikkeestä Venäjältä. Siinä kohtaa käytetyn osto paikallisesta liikkeestä on aika paljon parempi ja turvallisempikin vaihtoehto kuin tilailla toiselta puolelta maailmaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
MusikMan 08.09.2021 16:36:13 | |
---|
JuSu: Ainakin EU:n sisällä on tämä käytäntö: https://op.europa.eu/webpub/grow/factsheets/shopping-online/en/ Rahtikulut palautuksesta kuuluvat myyjälle vain, jos tuotteessa vikaa tai korjattavaa. Mutta palautusrahdista vastaaminen sellaisessa tuotteesta, jonka on tilannut vain esim. testausta varten, voi EUssakin joutua ostaja maksamaan. Isot verkkokaupat ala Thomann toki ottavat palautukset kontolleen ihan vaan asiakaspalvelun nimissä, mutta pienet toimijat eivät välttämättä tarjoa ilmaista palautusta. "When in doubt... C4!" |
aslak 08.09.2021 16:57:20 (muokattu 08.09.2021 16:57:57) | |
---|
18is9: Minä muistan kanssa nämä, oli hilkulla etten silloin tilannut. Yksi mikki vähän rajoittaa, joten jätin väliin. Jos nyt oikein muistan niin tuota nyt myynnissä olevaa vastaava (tai sitten tuo sama) tuli torille tuommoisella järjettömällä pyynnillä musitaakseni pari viikkoa sen jälkeen kun Thomann alkoi näyttä out of stockia, ja silloin ilmoituksessa taisi vielä lukea että oli tilannut tämän kokeilumielessä Tompalta. En tosiaan osaa sanoa oliko se just tämä sama kitara. Sama ilmoittaja kauppasi tasan vuosi sitten tuota samaista kepukkaa hintaa 765€. Muuten mielenkiintoinen mutta kaulan leveys tehty kiitoradan mitoilla. Just do it! |
powertrip 08.09.2021 18:07:05 | |
---|
|